Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 2853
Jeg er på ferie og har helt forferdelig angst for rett og slett ingenting.
I Norge har jeg tidligere fått resepter på vival og sobril, men jeg har byttet lege som virker veldig streng på å skrive ut slike ting (jeg har PTSD, det er derfor jeg tidligere har fått det).
Nå er jeg i en situasjon der jeg ikke kan få det på resept siden jeg som sagt er utenlands, og jeg lurer bare på om det er noen måte å få taki det på?
Jeg vil helst ikke kjøpe av noen på gata..

Vet ikke om jeg kan dra til en lege å få det, eller om det er uaktuelt.

Jeg er for øyeblikket i Frankrike, men skal til både Spania, Tsjekkia og Italia +++ flere land i Europa. Eventuelt om det er noen land som faktisk selger det reseptfritt?

Dette blir kanskje postet i feil tråd, siden jeg ikke er ute etter rusen av legemiddelet, kun å roe ned angsten.
Du sa legen "virker veldig streng på å skrive ut slike ting". Har du prøvd å spørre h*n en gang? Er jo hvertfall verdt et forsøk.
Videre bør du rett og slett dra innom et Fransk apotek og spørre en farmasøyt.
Til sist vil jeg si at du kunne jo tatt deg en eller to drinker om det skulle knipe virkelig. Er jo ikke fett å måtte ha lagt seg på en konstant alkoholrus hvis det er noe man ikke er vant til, men om du har det særlig kjipt en dag er det jo en mulighet.
Lykke til.
Sist endret av zykonaut; 3. august 2019 kl. 14:55.
Anonym bruker
"Flink Nise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nei, du får nok ikke benzo uten resept i de landene. Kun Portugal jeg fikk xanor 1mg x 70 stk EN gang uten resept i Europa, selv ikke Russland, Spania, Serbia osv fikk jeg benzo uten resept.

Men dra til legen, du er ikke i Norge lenger hvor legene er så redde for å skrive it benzo at man må bli henta av ambulansen pga 10 panikkanfall på rad før de gir deg hele 5 sobril (overdrivelse).

Driiitlett å få resept på benzo i for eks Spania, garantert Frankrike også. Si du har angst og glemte medisinen din hjemme eller at du har flyskrekk, skal hjem om 2 dager og brukte siste pilla/pillene på turen TIL Frankrike, 99% sikker på at du får det. Reist mye og har angst og har aldri fått et nei av legene i Europe eller andre verdensdeler.
Anonym bruker
"Flink Nise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Glemte og si. Skjeldent legene faktisk snakker engelsk, så google translate ord som flyskrekk, angst, medisin osv til fransk så han skjønner tegninga. Evt google translate hele setninger. Lykke til