Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 417
Jeg har en ubehagelig sak som en av flere fornærmede der siktede ble dømt til forvaring i 9 år, med minstetid på fem år. Nå har det snart gått fem år. Er det noen som kjenner til lignende saker? Er det stor sjanse for å bli prøveløslatt rett etter at minstetiden er gått? Hans rehabilitering kjenner jeg jo ikke til, men vil dette ha noe å si?
Er du redd for at vedkommende skal gjøre deg noe når han kommer ut? Det skulle vel vært mulig å snakket med politiet og prøvd å funnet en måte å gjøre dere trygge på? Er ikke alltid forvaringsdømte blir løslatt, heller.
Hushælvete's Avatar
Trådstarter
25 8
Ja jeg bekymrer meg for både hans og min egen psykiske reaksjon når han en dag er fri og jeg møter ham, noe som dessverre er umulig å unngå her jeg bor. Politiet har lovt å gi beskjed ved løslatelse eller permisjon, men finner det egentlig veldig lite trøstende. Ellers kan ikke politiet gjøre så mye for å trygge, dette er en mann med en dyssosial lidelse og av svært voldelig og uforutsigbar art.