Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 2731
hei

hadde sex uten kondom anal+vaginal med to kvinner denne uka og sleiket dem begge. de luktet dårlig begge to

nå.. noen dager senere er jeg kvalm, sår i halsen, hodepine, svimmel, vondt i magen osv.

kan dette være infeksjon eller kjønnsykdom? hvordan skal jeg teste meg? legen min er en kvinne. skal jeg gå å si til hun alt dette?

dette er 100% serriøs tråd forresten, så please.. ikke kall meg troll!

hva skal jeg gjøre?!

takk
Du har smakt på bæsjen deres, ikke rart du er kvalm.
Sitat av Bored Vis innlegg
Du har smakt på bæsjen deres, ikke rart du er kvalm.
Vis hele sitatet...
hva mener du?

jeg sleiket ikke dem i rasshølet
Sitat av disgraceful Vis innlegg
hadde sex uten kondom anal+vaginal med to kvinner denne uka og sleiket dem begge. de luktet dårlig begge to
Vis hele sitatet...
Rekkefølgen av hva du sier du har gjort...
Sitat av Bored Vis innlegg
Rekkefølgen av hva du sier du har gjort...
Vis hele sitatet...
men burde jeg teste meg for kjønnsykdom og infeksjon?

gjør jeg dette hos legen eller
Hvis du penetrerer både anal og vagina, for så å gå ned på dem så har du muligens fått i deg noen tarmbakterier. VG er jo fult av syke folk fra Askøy som har fått i seg tarmbakterier gjennom drikkevannet.
Vanlige symptomer er vel feber, oppkast, diaré og redusert allmentilstand.
Ja, det synes jeg du burde gjøre. Be om sjekk av alt fra topp til tå.
Sitat av Bored Vis innlegg
Ja, det synes jeg du burde gjøre. Be om sjekk av alt fra topp til tå.
Vis hele sitatet...
blir det ikke flaut å fortelle alt dette til kvinne legen min??
De er vel vant til å høre slikt. Men tror du bare kan levere en urinprøve i skranken på legekontoret uten noe mer mas.
Sitat av Bored Vis innlegg
De er vel vant til å høre slikt. Men tror du bare kan levere en urinprøve i skranken på legekontoret uten noe mer mas.
Vis hele sitatet...
tror jeg må bestille time
Gå på legekontoret å spør i resepsjonen.
Gjorde det samme selv her om dagen, dog kun for å teste for kjønnssykdommer.

Tarmbakterier vil jeg tro de tester med en blodprøve, kjønnssykdommer med urin.
Begge tester tar de på legesenterets laboratorium.
Du får ingen dårlig "dagen derpå" av kjønnsykdommer. Det er ikke sånn det funker.

Så vidt meg bekjent er det heller ikke noe utbredt fare for infeksjoner fra tarmbakterier mellom mennesker. Det er bare ikke sammenlignbart med dyr som f.eks Askøy.

Du er dårlig og det har nok liten sannsnylig sammenheng med dine seksuelle aktiviter.

At alle damer ikke lukter like godt er heller ikke tegn på noe annet enn "sur fitte".
Har du hatt ubeskyttet sex med noen du ikke er i et monogamt forhold med så bør du teste deg uavhengig av symptomer. Dette er ikke flaut og legen din gjør daglig ting du vil anse som flauere. Som lege ville jeg ikke rynket på nesen av dette.
Sitat av disgraceful Vis innlegg
burde jeg teste meg for kjønnsykdom og infeksjon?!
Vis hele sitatet...

Går ut i fra at du er ung og nylig har blitt seksuelt aktiv. Du trenger ikke gå til din egen fastlege for å teste deg for kjønnssykdommer, men du kan fordel gjøre det slik at legen får bedre innsikt i din helsehistorikk.
Alt av fastleger, helsestasjoner og studenthelsetjenester tilbyr billig eller gratis testing, spesielt til dem under 25. Her er en oversikt over steder du kan teste deg i flere norske byer.

Å unngå testing fordi du synes det er flaut viser bare at du ikke er moden nok til å ha sex på den måten. Det er temmelig uansvarlig og egoistisk å ikke tenke på hvilke tiltak du selv kan gjøre for å minske spredningsfare (for ikke å nevne uønsket graviditet). Alle kan få kjønnssykdommer og du kan smitte mange uten å selv ha symptomer. Tommelfingelregelen er at ved vilkårlig sex, test deg jevnlig (helst etter hver gang) og/eller bruk kondom!

Og grunnen til at du er kvalm er mest sannsynlig fordi du har slikket i deg avføring, ikke fordi hun har diskofitte. Det er mye rart som kan gi den typen symptomer, de vanligste er patogene varianter av E. coli, Campylobacter og norovirus. Du kommer kanskje til å kaste opp eller få diaré, men det går som regel bra. Kontakt lege hvis du får høy feber.
Sist endret av Svartbak; 8. juni 2019 kl. 15:57.
Har selv kvinnelig fastlege.

De har sett en tissemann utallige ganger ved undersøkelse. Du er neppe den første. Er kun i ditt eget hodet det sitter
Lurer du på om du burde teste deg, så burde du teste deg. Er du i tvil, så er du ikke i tvil.

Som Svartbak sier, det er fornuftig å teste seg ved hvert partnerbytte, uansett om du har symptomer eller ei.
Du trenger ikke si alt du gjorde. Bare si at du vil skjekke deg for kjønnssykdommer. Så tar du en urin prøve null stress. Veldig viktig og skjekke seg når du har ubeskyttet sex. Gratulerer med 3 kant foresten.
Siden jeg fyllte 17 år har jeg sjekket meg hver gang jeg har hatt en ny sexpartner. Normalt klamydia og gonoré. I dag er vel også mycoplasma også noe en bør sjekke for. Etter diverse reiser til utland har jeg også sjekket for hepatitter, hiv og.. Ja hele spektret.

Når jeg fyllte 20 leste jeg en artikkel om testikkelkreft og at det rammer menn mellom 18 og 33 i størst grad. Så etter dette har jeg også fått min KVINNELIGE lege til og kjenne på balla mine ved 'rutine' kjønnssykdomtest. Det virker som Hu er mer flau enn det jeg er. Jeg er 29 idag.
Du må ikke være redd for legen din. Hvis problemet er at hun er kvinne, så kan du enkelt bytte fastlege. Du kan bytte over nett og det er veldig enkelt. Fastlegebyttet gjelder ifra kommende månedsskifte. Du kan bruke legelisten.no og lese andres ''anmeldelser'' av forskjellige leger slik at du kan finne en lege som ikke er veldig spess.
Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
Gå på legekontoret å spør i resepsjonen.
Gjorde det samme selv her om dagen, dog kun for å teste for kjønnssykdommer.

Tarmbakterier vil jeg tro de tester med en blodprøve, kjønnssykdommer med urin.
Begge tester tar de på legesenterets laboratorium.
Vis hele sitatet...
Tarmbakterier testes gjennom å putte avføring i et glass, gjøres hjemme og leveres på legen. Ganske ekkelt for å være ærlig. Til TS: Jeg vil tro du har blitt smittet av en normal sykdom av noe slag, det du beskriver er influensalignende symptomer. For å være sikker kan det dog være lurt å sjekke seg for kjønnssykdommer, best å være føre var.
JA. Man skal alltid teste seg for kjønnsykdom etter/mellom hver nye partner. Aldri ligge med en ny uten å ha testa seg og vite man er clean, og aldri pule uten kondom uten å kjenne personen og ha avklart at begge har testa seg i forkant og dere kun ligger med hverandre og ikke andre som kan smitte den ene som smitter videre.

Det er ikke flaut å spørre legen din om sjekk for kjønnsykdommer, men i mange byer finnes det egne klinikker og helsestasjoner for seksuell opplysning og helse.

Vil egentlig ikke komme med no moralpreken til deg men blir litt oppgitt ass, du høres altså for uansvarlig ut til å ha sex når du hverken vet å bruke kondom og heller ikke å teste deg. Ikke bare utsetter du deg selv og damene for å bli foreldre uten noe framtid sammen, det vil jo også gå ut over barnet (er ikke bare bare å ta angrepille eller abort, det er stor helserisiko med det og en vanskelig emosjonell og moralsk belastning for mange) men du utsetter deg selv og partnerne dine for spredning og smitting av ganske hyppige sykdommer klamydia som kan føre til sterilitet, HPV virus som kan føre til kreft i underlivet som fler blir mer og mer rammet av i dag, livsvarige smertefulle problemer ved f.eks herpes som også blir mer og mer utbredt, og det samme gjelder gonoré. Det er også bare en myte at kun homofile har risiko for HIV/AIDS, heterofile kan også smitte hverandre med dette. Test deg snarest mulig (må ha gått to uker etter samleiet for å teste riktig men ikke vent så mye lenger enn det og helst ikke ligg med noen i mellomtida), og i framtida så bruk huet og bruk kondom.
Sist endret av celtseus; 8. juni 2019 kl. 21:30.