Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2095
hei,
var hos en spesialist for ca 1 år tilbake. han satt opp en time ett år fram i tid sånn at vi kunne sjekke at ting ordna seg

fast forward til lørdag og jeg får påminnelse om time på SMS fra 2097 om at timen er på en mandag.

er sykmeldt pga masse problemer så hadde ikke mulighet for å dra på så kort tid og etter jeg avbestilte på mandag så har jeg nå fått faktura på 1000 spenn

innafor å klage på dette eller? skjønner ikke om det 2097 nummeret er noe de har sendt fra? for hadde jeg fått beskjed på fredag og ikke lørdag så kunne jeg i det minste avbestilt i tide

ringte de nå; jeg var visst ansvarlig for å ha oversikt på når jeg var satt opp på time selv
fult forståelig, men faen a, vitsen med å sende påminnelse på lørdag???
Sist endret av Lo-Down; 29. mars 2019 kl. 11:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Helt vanlig i bransjen og du har ingen sak, dessverre.
Skal du avbestille timen må det skje senest 24 timer før. Har du ikke gjort det, så regnes det som en bekreftelse. De sender derfor ut påminnelsen 23 timer og 59 minutter før timen skal være. Litt sneaky og utrolig irriterende, men sånn er det overalt. Du må derfor betale.
Helt vanlig, disse mld bliir styrt av data. Som regel kan du svare på sms du får. Kunne svart på lørdag at det ikke passer.

Og @myo, svært skjeldent jeg får det 23t59m før. Somregel 2dager før. (Slik som Lo-Down fikk nå)
Mulig jeg er heldig eller du uheldig.
Tja, de hadde vel ikke behøvd å sende påminnelse i det hele tatt.
Det går alltids an å ringe dem, forklare at du har driti deg ut og legge deg flat. Kanskje si at du hadde glemt å skrive det i kalenderen eller noe og at påminnelsen kom litt for sent til at du kunne rekke å avbestille i tide, men du kan neppe forvente å slippe unna, det er i såfall bare fordi de er veldig snille.

Legekontoret mitt sa mer eller mindre "Everyone gets one".
Nei ikke noe å klage på. Er jo din jobb å følge med på kalenderen og vite at "neste uke har jeg time der, så må avbestille senest fredag om jeg ikke kan møte" og egentlig ikke datasystemet dems som bare er en friendly reminder. Dette er ulempen med å ha avtaler på mandager, kjenner til det!
Den påminnelsen er en påminnelse for å møte opp, ikke en påminnelse for å rekke å avbestille.

Legg alle avtaler inn i kalenderen på telefonen med alarm et par dager før så er problemet løst. (Iallefall for meg).
Bakgrunnen for dette gebyret er jo nettopp din egen årsak. Folk som ikke bryr seg om å møte opp til avtaler under den offentlige helsetjenesten hvor man tidligere slapp unna med "bare" å betale egenandel for ikke å gidde møte opp og langt i fra gidde å gi beskjed så de har mulighet for å gi timen til andre.