Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2634
Hei

Tenkte kjøpe inn noe øl til sommeren så trenger tips til grensroverganger som er ‘sikre’. Har sett på den ved Falltorp og en som går parallelt med E16 over Øyermoen.

Noen som har andre forslag?
Finland Norge ved kauto-karasjok strekningen. Aldri sett mennesker der.
Sitat av Topkek Vis innlegg
Finland Norge ved kauto-karasjok strekningen. Aldri sett mennesker der.
Vis hele sitatet...
Da har du ikke vært nok der, stasjonene er bemannet ofte nok til at jeg har slutta å sjangse å heller nøyer meg med kvota 😶
Jeg ville si at alt mellom de stedene som får "dårlig" pressedekning sannsynligvis ikke har så mye folk på arbeid. Så alt i nærheten av Oslo er dumt. Samme med Finnmark siden vi har store slemme Russland der.
Jaja, ingen av de sikre er sikre lenger når hele internett veit om dem og onkel og tollvesenet følger med. Bruk jungeltelegrafen og ikke nettet
4-5 personer i bilen så dere kan få mest mulig lovlig kvote. Så gange dere kvota med 2 el mer og handler øl. Kjør over til norsk side og parker. Så tar dere en annen norsk bil og gjentar det hele. Bytt sjåfør og helst person i passasjer sete for hver passering. Kanskje også noe tøy?

Repeter til ølbeholdningen er stor nok til at dere er fornøyde. Blir dere stoppet i tollen og busta vil dere det være en liten sak og forelegg fordi dere har bare litt ekstra med.
Sitat av random67489 Vis innlegg
4-5 personer i bilen så dere kan få mest mulig lovlig kvote. Så gange dere kvota med 2 el mer og handler øl. Kjør over til norsk side og parker. Så tar dere en annen norsk bil og gjentar det hele. Bytt sjåfør og helst person i passasjer sete for hver passering. Kanskje også noe tøy?

Repeter til ølbeholdningen er stor nok til at dere er fornøyde. Blir dere stoppet i tollen og busta vil dere det være en liten sak og forelegg fordi dere har bare litt ekstra med.
Vis hele sitatet...
Og hva gjør du når de stopper deg og kan bevise de forrige turene?
Kvota har en tidsgrense og du må oppholde deg X timer i utlandet for å bruke den, så alle turene utenom den første er smugling uansett.
Alle grenseoverganger er helt greie. Men spørs jo selvsagt hvor mye du snakker om. Er det 10brett eller en pall. Har alltid kjøpt mer en kvota og blitt stoppet en gang, hadde med en kasse for mye da + noen liter sprit, og ett par hundre sigg, tollerne kikket overfladisk over og sa fyfy og god tur.

Skal det smugles mer enn femti liter ville jeg hatt to biler en som kjørte først og sjekket, hvis det er mindre enn det hadde jeg gitt f. Kanskje vasket meg og bilen, tatt på rene klær og bare kjørt.

Sjansen for å bli stoppet er liten og skulle du kjøre Svinesund ikke vær redd selv om bommen er nede, bare kjør rolig og pent gjennom tollen.
Trådstarter
7 2
Er snakk om 16 brett som skal over.

Så dere mener jeg skal prøve kjøre over ved Magnor, altså den ‘vanlige veien’?
16brett burde ikke være ett problem det. Legg dem i bånn og putt noen poser med bacon og godis på toppen
Pendlet over grensen med magnor 14 dager o strekk. Ble ikke stoppa en gang. Og så aldri noen tollere. Men man kan aldri vite.
På Magnormoen er det flere kameraer på norsk side, så tollerne vet nok om det hvis dem vil. Er også kameraer på nesten alle grenseveiene i området.
Sitat av Rosander Vis innlegg
Og hva gjør du når de stopper deg og kan bevise de forrige turene?
Kvota har en tidsgrense og du må oppholde deg X timer i utlandet for å bruke den, så alle turene utenom den første er smugling uansett.
Vis hele sitatet...
Da blir det bust, men det skal kanskje noe til? Det er kanskje mer trolig at de bare sjekker om kvoten er overskredet også får de kjøre videre. Men ja er det først utført en kontroll på gjengen ville jeg nok ikke tatt flere turer den dagen.

Forskjellige biler og forskjellig sjåfør på hva krysning. Det skal vel godt gjøres at tollerne sitter å nistirrer i skjermen så godt at de kjenner igjen gjengen i en annen bil? Nei jeg vet ikke jeg.

Et annet alternativ er jo å fylle opp med så mye øl du har råd å kjøpe å bare kjøre over å håpe at det går bra. Eller handle i norske butikker og slippe stresset.