Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1932
Heisann, så i dag at det har kommet flere klaser med insekter på huset jeg bor i. De er rett i nærheten av og inneholder grupper på et par titalls insekter. Noen som har peiling på hva det er? Burde de fjernes? Hvordan i såfall?

[IMG][/IMG]
Sist endret av mayhaps; 3. juni 2019 kl. 20:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
[IMG][/IMG]
Beveger de seg? Er du sikker på at det ikke er noen form for sopp/mugg
Trådstarter
Rimelig sikker på at det er insekter, hvis man zoomer inn på bildet ser man at de har bein, ble litt dårlig kvalitet når jeg lasta de opp på imgur tho
Ja, det er ingen form for sopp eller mugg. Men det er heller sekker med edderkoppegg, som har klekket ut til søte små edderkoppbarn. Mange edderkopper gjemmer sine egg i sekker/kokonger av silke. Dette er helt ufarlig for deg og huset.
Det ser egentlig ut som små edderkopper (?)

^what he said
Sist endret av The Riddler; 3. juni 2019 kl. 20:52.
Ta støvsugeren.

Sikkert noen form for flue som har kommet i hus, nylig klekt ut.

Inspiser faenskapet litt bedre får du sikkert konkret svar på hva det er.
Trådstarter
Hmmm, skal prøve å motstå fristelsen til å bare brenne ned hele sjappa

Takker for svar forresten!
Sist endret av mayhaps; 3. juni 2019 kl. 20:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av mayhaps Vis innlegg
Hmmm, skal prøve å motstå fristelsen til å bare brenne ned hele sjappa

Takker for svar forresten!
Vis hele sitatet...
Sjappa hadde vært brent om den var min Har en eller annen merkelig frykt for edderkopper
Trådstarter
Da er vi to, edderkopper er min nr.1 irrasjonelle frykt
Hvordan smaker de?
Salt, protein?
Trådstarter
Skulle gjerne sendt deg smaksprøver, men nå er de flambert hele gjengen.
Sitat av mayhaps Vis innlegg
Skulle gjerne sendt deg smaksprøver, men nå er de flambert hele gjengen.
Vis hele sitatet...
Edderkopper er nyttedyr som spiser andre innsekter som kan gjøre skade på hus eller folk.
I Norge er det ingen edderkopper som er farlig for mennesker, og om dette var utendørs, ser jeg virkelig ikke poenget med å ta livet av de, uansett hvor irrasjonell frykten for ederkopper er.
Trådstarter
Helt enig med deg, og jeg holder bare god avstand til edderkopper hvis jeg ser dem generelt. Grunnen til at jeg gjorde det, var at disse var rett ved og over inngangsdøra mi. Så alternativet var å bo i bilen for min del. Skal rette opp uretten jeg har påført naturen med å plukke litt søppel neste gang jeg er ute på tur