Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 3139
Ta en pust i bakken
Anderssonfugl93's Avatar
96 7
Har tatt LSD en gang før, bare en halv lapp og klarer ikke ta igjen hvor mye UG det var heller. Kjente ikke noe særlig og kan ikke si 100% om det var ekte vare, men klarte se litt skygger som beveget seg osv. Uansett har lyst å prøve igjen, bare denne gang får å utforske å kanskje bryte tankemønster å få litt selvinnsikt. Det eneste jeg tenker på er at jeg har hatt en ganske tøff periode nå i flere måneder med depresjon, dårlig selvtillit og det har bare rett og slett vært mye shit som har skjedd i det siste. Eneste jeg frykter er en skikkelig bad trip som fucker med meg. Men ville bare få litt svar fra andre om dere har eksperimentert mye med substansen, og vet en del om risken med det. Vil bare ikke risikere at det kan ødelegge meg mentalt på noen vis. Hovedgrunnen for jeg vil ta det er for å heale meg selv kan du si, får å kjempe depresjon og kanskje se litt lyst på ting igjen.
"spør for en venn"
kmsc's Avatar
Hvis du først skal gjøre dette, hvorfor dele opp lapper? Da er du ikke klar for det. Vent heller til du føler deg klar og gå fullt ut. Ta det på sparket en dag du føler for det, og ikke tenk for mye over det. Etter min erfaring, om man sitter der med ekstreme forventninger til hva som skal skje så kan man bli skuffet, det er bedre da å bli tatt litt på senga, og bli overrasket.

Positive: endret tankegang, handlingsmønster og perspektiv over personlige problemer eller vanskelige ting.

Nøytrale: det skjer ingen verdens ting og hele opplevelsen er bortkastet og meningsløs. Spaced tankegang og endret personlighet.

Negative: forverring av det du alt strir med, ptsd-aktige symptomer som kan vare lenge og at du mister litt kontakt med virkeligheten.

Veldig kort oppsummert, ville ikke bekymret meg, hvis du skulle være veldig bekymret så får du ha noen brannslukkere i bakhånd. Jeg har hatt veldig mange psykedeliske opplevelser, både gode og dårlige, men ser vel på lsd som det tryggeste om det er en badtrip du frykter. Ved en fullverdig opplevelse skal man IMO være innom alle følelser, også sterk frykt.
Anonym bruker
"Blå Nøkk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ville vært forsiktig med LSD, og psychedelics generelt, hvis du er deppa og nedfor. Drugs er ingen mirakelkur for depresjon. Om du tenker å trippe alene så bør du i alle fall ha en person du stoler på tilgjengelig, f.eks på telefon, til en hver tid. Har hørt noen har blåvalium o.l liggende i tilfelle de får heftig bad trip.

Har aldri prøvd LDS selv, men jeg har trippet x antall ganger på flein, og jeg har hatt bad trip x antall ganger. Det er et rent helvete å være i stormen når det står på. Selv er jeg veldig til å overtenke ting til vanlig. Arvelig belastet, rett og slett.
Dette har ført til at jeg har veldig respekt for psykedeliske stoffer.
Pass på at du føler deg trygg på omgivelsene dine og evt. folka du skal trippe med. LSD varer ganske lenge, så jeg ville planlagt litt aktiviteter osv. på forhånd.

Lykke til, og pass på deg selv!
Sitat av kmsc Vis innlegg
Hvis du først skal gjøre dette, hvorfor dele opp lapper? Da er du ikke klar for det. Vent heller til du føler deg klar og gå fullt ut. Ta det på sparket en dag du føler for det, og ikke tenk for mye over det. Etter min erfaring, om man sitter der med ekstreme forventninger til hva som skal skje så kan man bli skuffet, det er bedre da å bli tatt litt på senga, og bli overrasket.

Positive: endret tankegang, handlingsmønster og perspektiv over personlige problemer eller vanskelige ting.

Nøytrale: det skjer ingen verdens ting og hele opplevelsen er bortkastet og meningsløs. Spaced tankegang og endret personlighet.

Negative: forverring av det du alt strir med, ptsd-aktige symptomer som kan vare lenge og at du mister litt kontakt med virkeligheten.

Veldig kort oppsummert, ville ikke bekymret meg, hvis du skulle være veldig bekymret så får du ha noen brannslukkere i bakhånd. Jeg har hatt veldig mange psykedeliske opplevelser, både gode og dårlige, men ser vel på lsd som det tryggeste om det er en badtrip du frykter. Ved en fullverdig opplevelse skal man IMO være innom alle følelser, også sterk frykt.
Vis hele sitatet...


Du sitter å gir tips og råd om noe du tydeligvis ikke har nok erfaring med til å gi råd om i akkurat denne tråden.

La meg spørre hvor mye erfaring du har med LSD og i hvilke settinger utenom sporadisk, rekreasjonell bruk?

Trådstarter har prøvd dette én gang før!
Og da en halv lapp, som han ikke engang er sikker på om var ekte vare.
Og du begynner ditt inlegg med å sette spørsmål ved hvorfor man i det hele tatt deler opp lapper? At man bør være klar for å gå fullt ut hvis man først skal gjøre det osv.
Det sier meg at du er den siste her jeg hadde tatt råd fra om noe som helst.

Jeg har nok erfaring med Lsd i både rekreasjonelt og terapautisk øyemed til å fortelle deg at en halv lapp av en sort kan være like potent som 2 hele lapper av et annet merke.
Det blir litt som å si "Hvorfor spise en halv knips, da er du tydeligvis ikke klar for å gå fullt ut"

Videre så ber du han/hun helt uforberedt putte i seg en hel lapp Lsd på sparket, nice one!
Spesielt med tanke på at han/hun nettopp har fortalt om en svingende emosjonell stabilitet siste tiden.

Skam deg! Virkelig!

Dette er desto større grunn til å faktisk planlegge dette skikkelig, med en erfaren tripsitter eller i det minste med folk som vet hva de driver med, i trygge omgivelser og med mulighet for å bli tatt vare på om ting skulle bli vanskelig underveis.

Kjenner jeg blir mektig provosert over måten du spiller frem Lsd på for en uerfaren bruker.
Men jeg unnskylder påstandene dine med din åpenbare uvitenhet og uerfarenhet, og skriver heller dette relativt skarpe svaret på inlegget ditt for å skape litt kontrast her.

Lsd kan være et veldig nyttig verktøy, det kan også være ufattelig interessant og morsomt.
Men det er faktisk et veldig kraftig psykedelisk stoff, som ikke er for alle og som bør behandles med både respekt og forsiktighet.

Jeg har selv brukt dette i både rekreasjonelt og terapautisk øyemed, i doser langt over det vi snakker om her.
Og dagsformen, intensjonen, psykisk tilstand, omgivelsene har veldig mye å si på hvordan man reagerer på en dose.

Eksempel:

En halv lapp Hoffmann Jubileum sendte meg halvveis til Valhalla og tilbake på en telttur med en venn en sommer.
1 måned tidligere tok jeg 2 lapper fra SAMME ark og fikk ikke i nærheten av samme effekt, selvom det var en ganske intens tur det også.
Det er en god forhåndsregel at inntak av psykedelika ved en noe svekket mental tilstand kan gå galt. Det skal dog sies at det kan ha en helt motsatt effekt, selv har jeg forstått en del ting av lsd-turer når jeg har vært litt deppa. Uansett er det bedre, tenker jeg, vent til du føler deg klar og ikke gjør det halvveis.
Ta en pust i bakken
Anderssonfugl93's Avatar
Trådstarter
96 7
Sitat av El MunchoGrande Vis innlegg
Du sitter å gir tips og råd om noe du tydeligvis ikke har nok erfaring med til å gi råd om i akkurat denne tråden.

La meg spørre hvor mye erfaring du har med LSD og i hvilke settinger utenom sporadisk, rekreasjonell bruk?

Trådstarter har prøvd dette én gang før!
Og da en halv lapp, som han ikke engang er sikker på om var ekte vare.
Og du begynner ditt inlegg med å sette spørsmål ved hvorfor man i det hele tatt deler opp lapper? At man bør være klar for å gå fullt ut hvis man først skal gjøre det osv.
Det sier meg at du er den siste her jeg hadde tatt råd fra om noe som helst.

Jeg har nok erfaring med Lsd i både rekreasjonelt og terapautisk øyemed til å fortelle deg at en halv lapp av en sort kan være like potent som 2 hele lapper av et annet merke.
Det blir litt som å si "Hvorfor spise en halv knips, da er du tydeligvis ikke klar for å gå fullt ut"

Videre så ber du han/hun helt uforberedt putte i seg en hel lapp Lsd på sparket, nice one!
Spesielt med tanke på at han/hun nettopp har fortalt om en svingende emosjonell stabilitet siste tiden.

Skam deg! Virkelig!

Dette er desto større grunn til å faktisk planlegge dette skikkelig, med en erfaren tripsitter eller i det minste med folk som vet hva de driver med, i trygge omgivelser og med mulighet for å bli tatt vare på om ting skulle bli vanskelig underveis.

Kjenner jeg blir mektig provosert over måten du spiller frem Lsd på for en uerfaren bruker.
Men jeg unnskylder påstandene dine med din åpenbare uvitenhet og uerfarenhet, og skriver heller dette relativt skarpe svaret på inlegget ditt for å skape litt kontrast her.

Lsd kan være et veldig nyttig verktøy, det kan også være ufattelig interessant og morsomt.
Men det er faktisk et veldig kraftig psykedelisk stoff, som ikke er for alle og som bør behandles med både respekt og forsiktighet.

Jeg har selv brukt dette i både rekreasjonelt og terapautisk øyemed, i doser langt over det vi snakker om her.
Og dagsformen, intensjonen, psykisk tilstand, omgivelsene har veldig mye å si på hvordan man reagerer på en dose.

Eksempel:

En halv lapp Hoffmann Jubileum sendte meg halvveis til Valhalla og tilbake på en telttur med en venn en sommer.
1 måned tidligere tok jeg 2 lapper fra SAMME ark og fikk ikke i nærheten av samme effekt, selvom det var en ganske intens tur det også.
Vis hele sitatet...
Setter pris på svar fra alle. Tror det kmsc mener er at jeg bør heller gå virkelig inn får det istedenfor å være usikker på meg selv. Men uansett jeg har sett en del på psychedsubstance og lært litt. Har også allerede planlagt litt hvis jeg skal gjøre det. Har en bror som har gjort det gjentatte ganger (usikker på hvor mye) og han er en av få jeg virkelig stoler på og kan snakke med. Vi har snakket litt før om å prøve det. Min egen mening er hvertfall hvis jeg tar en litt mindre dose, tripper med noen jeg stoler 100% på, og på en plass jeg er komfortabel så skal det normalt sett gå regelmessig greit. Vet at man aldri kan vite hva som kan skje, det kan komme undertrykte minner, og ting som ikke nødvendigvis gir eufori eller lykke. Men hele poenget med det er at jeg vil lære om meg selv, og hvordan jeg kan bli bedre og leve et bedre liv. Sliter også en del med overtenking,grubling, eller såkalt kvernetanker. Men jobber med det hver dag og merker definitivt forskjell, men plutselig bare hitter det meg og jeg begynner å overtenke.
"spør for en venn"
kmsc's Avatar
Sitat av El MunchoGrande
Du sitter å gir tips og råd om noe du tydeligvis ikke har nok erfaring med til å gi råd om i akkurat denne tråden.

La meg spørre hvor mye erfaring du har med LSD og i hvilke settinger utenom sporadisk, rekreasjonell bruk?

Trådstarter har prøvd dette én gang før!
Og da en halv lapp, som han ikke engang er sikker på om var ekte vare.
Og du begynner ditt inlegg med å sette spørsmål ved hvorfor man i det hele tatt deler opp lapper? At man bør være klar for å gå fullt ut hvis man først skal gjøre det osv.
Det sier meg at du er den siste her jeg hadde tatt råd fra om noe som helst.
Vis hele sitatet...
Det er som sagt mye, jeg vet ikke hvor mange reiser jeg har på lsd alene, men det er over 200 i alle mulige forskjellige settinger og doser.

Du som erfaren tripper(?) burde vite at det å dele en lapp i to mest sannsynlig vil resultere i en disko-dose, noe jeg regner med du er kjent med?

Sitat av El MunchoGrande
Jeg har nok erfaring med Lsd i både rekreasjonelt og terapautisk øyemed til å fortelle deg at en halv lapp av en sort kan være like potent som 2 hele lapper av et annet merke.
Det blir litt som å si "Hvorfor spise en halv knips, da er du tydeligvis ikke klar for å gå fullt ut"
Vis hele sitatet...
Nå ble jeg litt interessert, hva legger du i terapautisk øyemed? Er dette noe du faktisk har erfaring med, eller er det bare din egen definisjon på at, oi denne trippen hadde terapautiske effekter? Jeg tipper vel heller på det siste. Hvorfor begynner du å sammenligne xtc med lsd? Nei jeg står på mitt, tar du en halv lapp fordi du er nervøs eller redd, så er du åpenbart ikke klar.

Videre så ber du han/hun helt uforberedt putte i seg en hel lapp Lsd på sparket, nice one!
Spesielt med tanke på at han/hun nettopp har fortalt om en svingende emosjonell stabilitet siste tiden.

Skam deg! Virkelig!

Dette er desto større grunn til å faktisk planlegge dette skikkelig, med en erfaren tripsitter eller i det minste med folk som vet hva de driver med, i trygge omgivelser og med mulighet for å bli tatt vare på om ting skulle bli vanskelig underveis.

Kjenner jeg blir mektig provosert over måten du spiller frem Lsd på for en uerfaren bruker.
Men jeg unnskylder påstandene dine med din åpenbare uvitenhet og uerfarenhet, og skriver heller dette relativt skarpe svaret på inlegget ditt for å skape litt kontrast her.
Vis hele sitatet...
Sa jeg det? At han/hun skulle ta en lapp på sparket en dag han føler seg shit? Du har virkelig en unik måte å tyde ting på. Bli så provosert du bare vil, ingenting er rett eller galt her, det er bare egne definisjoner og preferanser, det finnes ikke noe fasit her. Jeg nevner også å ha noe i bakhånd, bare i tilfelle. Det finnes medikamenter som tar enhver tripp, så hva er det du er så jævlig redd for?
Anonym bruker
"Sjokkert Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av kmsc Vis innlegg
Det er som sagt mye, jeg vet ikke hvor mange reiser jeg har på lsd alene, men det er over 200 i alle mulige forskjellige settinger og doser.
Vis hele sitatet...
Hvor gamel er du? Regner du med microdosering?
"spør for en venn"
kmsc's Avatar
Nei, men nå har jeg heller ikke mikrodosert så alt for mye. Men det det har blitt en del av gjennom tiden er det jeg refererte til tidligere, såkalte disko-doser. Dette er noe imellom en mikrodosering, og en veldig mild trip. Det slike doser har gjort hos meg(og en del andre går jeg ut ifra) er å bare skape et slags stress/ubehag. Dette var noe jeg foretok meg før, da jeg fortsatt var ganske usikker. Men det er sant, har hatt et veldig høyt forbruk, men har heldigvis gitt meg da det ikke er mer å hente der.

Når det gjelder denne tråden så er det ikke noe som er rett eller galt, som sagt ikke en fasit. Jeg prøvde bare å komme med råd, som jeg selv har erfart, og observert. Det jeg mente var at det ikke har noe for seg å ta 500mcg første gang, men hva er vitsen i å ta 50-60? Mulig det ikke kom frem på rett måte, men jeg synes likevel folk kan spare seg for å rette opp i noe som i utgangspunktet ikke er feil. Jeg tror Ts forstod hva jeg mente i den første posten min
Sitat av kmsc Vis innlegg
Nei jeg står på mitt, tar du en halv lapp fordi du er nervøs eller redd, så er du åpenbart ikke klar.
Vis hele sitatet...
Sitat av kmsc Vis innlegg
jeg nevner også å ha noe i bakhånd, bare i tilfelle. Det finnes medikamenter som tar enhver tripp, så hva er det du er så jævlig redd for?
Vis hele sitatet...
Du er kanskje litt motsigende?

Er man nervøs første gang og vil ta en lavere dosering, så er man ikke klar ifølge deg. Hvis graden av nervøsitet er så viktig, så er man vel heller ikke klar (ifølge den samme logikken), dersom en vil ha benzo i nærheten?


Ditt råd er å heller ta en større dose enn man er klar for, og kjøpe inn benzo, fremfor å bare ta en lavere dosering. Det virker rart i mitt hode, i hvertfall.
Sist endret av Relevant; 6. januar 2019 kl. 19:59.
Ta en pust i bakken
Anderssonfugl93's Avatar
Trådstarter
96 7
Hovedgrunnen til jeg er nervøs er pga depresjon, grubling, overtenking osv. Noen ganger kan det bli ganske intenst og det eneste jeg frykter er at jeg skal bli stuck i en loop i 12 timer og i verste fall bli mentalt sjuk i ettertid. Tror nok egentlig jeg bare må prøve å jobbe med det, og når jeg føler meg bedre så kan jeg prøve lsd. Jeg vet hvertfall at hvis jeg tar lsd i en tilstand jeg ikke vet hva jeg føler (90% av dagen i mitt tilfelle) så kan det gå galt.
Anonym bruker
"Trekantet Varulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Noe jeg ville anbefalt er å ha en tripsitter(en som ikke tar noe drugs der og da) med deg som passer på at du har det bra hele turen. Da er du sikker på at skulle du bad trippe så har du en person der som passer på deg
Sitat av Anderssonfugl93 Vis innlegg
Hovedgrunnen til jeg er nervøs er pga depresjon, grubling, overtenking osv. Noen ganger kan det bli ganske intenst og det eneste jeg frykter er at jeg skal bli stuck i en loop i 12 timer og i verste fall bli mentalt sjuk i ettertid. Tror nok egentlig jeg bare må prøve å jobbe med det, og når jeg føler meg bedre så kan jeg prøve lsd. Jeg vet hvertfall at hvis jeg tar lsd i en tilstand jeg ikke vet hva jeg føler (90% av dagen i mitt tilfelle) så kan det gå galt.
Vis hele sitatet...
Kan relatere til problemstillingen. Jeg følte det likt første gangen jeg skulle ta LSD.
Kom til et punkt der jeg tenkte fuck it, jeg har seilet i hard sjø før.
Når rusen begynte å ta tak så ble jeg litt flau innvendig for hvor mye jeg hadde psyket ut meg selv i forkant, for alt av negative tanker forsvant og uro ble borte. Var innom noen krevende tanker, men følte det overaskende lett å skifte fokus.
Mye av grunnen til at det ble et behagelig seilas er nok planleggingen, og personene jeg gjorde det med. Vi var en trygg plass, der vi barnesikret alt og hadde en klar rute for hvor vi skulle med trippen, og hjalp hverandre med ¨prosjekter¨ underveis.

Når det er sagt så har jeg hatt tripper der jeg følte meg veldig klar og med alt på stell psykisk, der jeg har hatt en mere krevende reise.
Tror ikke man kan bestemme på forhånd hvor psyken din tar deg med, men du kan bestemme hvor trygg du er på setting.

Ellers synes jeg benzo er helt greit å ha i bakhånd uansett hvor stor dose man satser på. Om du tar de eller ikke, så er det en slags livlinje, som kan være behagelig å vite at man har. I stedet for å ringe AMK i desperasjon.

Det aller viktigste er å være ærlig mot deg selv om din egen mentale helse. Jeg kjenner ikke personlig folk som har fucket seg på syre (utenom folk som har historie med psykose), men der er vell en viss sjanse for å bli traumatisert om man ikke klarer å ri av bølgene på en god måte
Uansett hvor fett det er å trippe så er det i edru tilstand du skal ha velbehag i hverdagen og resten av livet.
Jeg tenker du har feil utgangspunkt om du tar syre som qucikfix på evt. problemer du har. Da kan du likegreit ta problemet ved roten først, så belønne deg selv med en trip frem i tid.
Du har god tid til å flørte med psykedelia i fremtiden
Sitat av El MunchoGrande Vis innlegg
Du sitter å gir tips og råd om noe du tydeligvis ikke har nok erfaring med til å gi råd om i akkurat denne tråden.

La meg spørre hvor mye erfaring du har med LSD og i hvilke settinger utenom sporadisk, rekreasjonell bruk?

Trådstarter har prøvd dette én gang før!
Og da en halv lapp, som han ikke engang er sikker på om var ekte vare.
Og du begynner ditt inlegg med å sette spørsmål ved hvorfor man i det hele tatt deler opp lapper? At man bør være klar for å gå fullt ut hvis man først skal gjøre det osv.
Det sier meg at du er den siste her jeg hadde tatt råd fra om noe som helst.

Jeg har nok erfaring med Lsd i både rekreasjonelt og terapautisk øyemed til å fortelle deg at en halv lapp av en sort kan være like potent som 2 hele lapper av et annet merke.
Det blir litt som å si "Hvorfor spise en halv knips, da er du tydeligvis ikke klar for å gå fullt ut"

Videre så ber du han/hun helt uforberedt putte i seg en hel lapp Lsd på sparket, nice one!
Spesielt med tanke på at han/hun nettopp har fortalt om en svingende emosjonell stabilitet siste tiden.

Skam deg! Virkelig!

Dette er desto større grunn til å faktisk planlegge dette skikkelig, med en erfaren tripsitter eller i det minste med folk som vet hva de driver med, i trygge omgivelser og med mulighet for å bli tatt vare på om ting skulle bli vanskelig underveis.

Kjenner jeg blir mektig provosert over måten du spiller frem Lsd på for en uerfaren bruker.
Men jeg unnskylder påstandene dine med din åpenbare uvitenhet og uerfarenhet, og skriver heller dette relativt skarpe svaret på inlegget ditt for å skape litt kontrast her.

Lsd kan være et veldig nyttig verktøy, det kan også være ufattelig interessant og morsomt.
Men det er faktisk et veldig kraftig psykedelisk stoff, som ikke er for alle og som bør behandles med både respekt og forsiktighet.

Jeg har selv brukt dette i både rekreasjonelt og terapautisk øyemed, i doser langt over det vi snakker om her.
Og dagsformen, intensjonen, psykisk tilstand, omgivelsene har veldig mye å si på hvordan man reagerer på en dose.

Eksempel:

En halv lapp Hoffmann Jubileum sendte meg halvveis til Valhalla og tilbake på en telttur med en venn en sommer.
1 måned tidligere tok jeg 2 lapper fra SAMME ark og fikk ikke i nærheten av samme effekt, selvom det var en ganske intens tur det også.
Vis hele sitatet...
Man -kan- argumentere for at det er dumt å dele lappen fordi man etter all sannsynelighet ikke klarer å dele dosen 50/50

Meen man kan blande den ut i batterivann for eks / destilert vann, da kan man også lagre den kaldt og kjølig men anbefaler ikke plast til oppbevaring da.
Sitat av kmsc Vis innlegg
Det er som sagt mye, jeg vet ikke hvor mange reiser jeg har på lsd alene, men det er over 200 i alle mulige forskjellige settinger og doser.

Du som erfaren tripper(?) burde vite at det å dele en lapp i to mest sannsynlig vil resultere i en disko-dose, noe jeg regner med du er kjent med?

Nå ble jeg litt interessert, hva legger du i terapautisk øyemed? Er dette noe du faktisk har erfaring med, eller er det bare din egen definisjon på at, oi denne trippen hadde terapautiske effekter? Jeg tipper vel heller på det siste. Hvorfor begynner du å sammenligne xtc med lsd? Nei jeg står på mitt, tar du en halv lapp fordi du er nervøs eller redd, så er du åpenbart ikke klar.

Sa jeg det? At han/hun skulle ta en lapp på sparket en dag han føler seg shit? Du har virkelig en unik måte å tyde ting på. Bli så provosert du bare vil, ingenting er rett eller galt her, det er bare egne definisjoner og preferanser, det finnes ikke noe fasit her. Jeg nevner også å ha noe i bakhånd, bare i tilfelle. Det finnes medikamenter som tar enhver tripp, så hva er det du er så jævlig redd for?
Vis hele sitatet...

Jeg kan begynne med å si at hele det første innlegget ditt sier meg at jeg kan trekke en desimal fra det påståtte antall lsd-tripper du sier du har på ryggen. Med mindre du sitter å teller alle dagene du har microdosert da

Måten du reagerer på mitt innlegg gjør at jeg fremdeles er i tvil om erfaringsgrunnlaget ditt når det gjelder å råde førstegangsbrukere til vettug bruk av dette stoffet.

"Discodose" som du refererer til er meg et ukjent begrep, men jeg forstår hva du prøver å formidle.
Det er mulig om du kjøper Lsd av lav kvalitet / potens at en halv lapp vil gi en mildere effekt som ikke slår ut i full Lsd-opplevelse, noe dagens Darknet markeder osv gjør til en smal sak å unngå, da man fint kan kjøpe lapper på 150-200ug og oppover der.

Du som visstnok har over 200 tripper på ryggen burde hvertfall vite hvor mange mikrogram det er plass til på en halv lapp. For da er du vel langt over gjennomsnittet interessert i Lsd vil jeg tro?

Du tar ikke forbehold om en dritt når du gir råd til en fersking.
Og måten du formulerer deg på i førsteposten fremstiller Lsd som et enkelt stoff å eksperimentere med som krever lite eller ingen planlegging i forkant og har minimalt med risiko for fiasko.

Jeg sa hva jeg mente om innlegget ditt på en saklig og oversiktlig måte, du svarte med å fragmentere mitt inlegg og har i ditt 2. innlegg begynt å bli selvmotsigende.
Krangling gidder jeg ikke, sorry om du følte deg angrepet, men jeg følte det nødvendig å pasifisere innlegget ditt da jeg syntes det var upassende og misledende for en førstegangsbruker som TS.

Jeg er forøvrig også uenig i rådet ditt om bruk av andre substanser/medikamenter for å avslutte en dårlig trip.
Jeg kunne sikkert argumentert for dette, men det sparer jeg meg for akkurat nå. Som sagt, uenig.



Så over til den terapautiske biten her.

Jeg har 2 venner i Tyskland, begge utdannede psykoterapauter som driver med traumeterapi og psykoterapi der de benytter Lsd i behandlingen.
Jeg har deltatt på dette ved flere anledninger de siste 7 årene, både for å lege ting jeg selv har båret på og for å forstå mer om dette.

Vi snakker da doser på 200-800ug. hvor det tilrettelegges med samtaler både før, under og etter endt session.
Dette gjøres både alene og i gruppeterapi, førstnevnte har alltid vært mest givende for meg personlig.

Blandt annet har jeg leget traumer etter et dypt personlig tap, hvor jeg fikk kontaktet personen som ble borte for meg gjennom underbevisstheten. Hadde en samtale med den hvor jeg fikk avklart og forklart endel følelser og usagte ting fra før personen forsvant.

Andre sessions på lavere doser har jeg kunnet prate om følelser og ha tilgang til min egen underbevissthet på en måte som har gjort at jeg får ut så mye mer informasjon og kan sette ord på følelelsene mine på en veldig produktiv måte.


Jeg deltok også på en gruppesession jeg måtte forlate en gang.
Det var da en dypt traumatisert dame i gruppa kom i kontakt med en person som hadde mishandlet og forgrepet seg på henne gjennom hele barndommen.
Dette på en dose på 400ug og det var mildt sagt forferdelig å være tilstede mens hun renset ut denne demonen av seg.
Min venn (terapauten) fortalte meg senere at personen hun møtte var sin stefar, han hadde gjort helt forferdelige ting mot denne damen og hennes mor i barndommen og døde uten å noen gang ha blitt konfrontert eller straffet for noen ting.
Hun hadde tatt 800ug under denne sin opplevelse under den sessionen.
"spør for en venn"
kmsc's Avatar
Sitat av El MunchoGrande
eg kan begynne med å si at hele det første innlegget ditt sier meg at jeg kan trekke en desimal fra det påståtte antall lsd-tripper du sier du har på ryggen. Med mindre du sitter å teller alle dagene du har microdosert da

Måten du reagerer på mitt innlegg gjør at jeg fremdeles er i tvil om erfaringsgrunnlaget ditt når det gjelder å råde førstegangsbrukere til vettug bruk av dette stoffet.

"Discodose" som du refererer til er meg et ukjent begrep, men jeg forstår hva du prøver å formidle.
Det er mulig om du kjøper Lsd av lav kvalitet / potens at en halv lapp vil gi en mildere effekt som ikke slår ut i full Lsd-opplevelse, noe dagens Darknet markeder osv gjør til en smal sak å unngå, da man fint kan kjøpe lapper på 150-200ug og oppover der.
Vis hele sitatet...
Jeg glemte denne tråden beklager det. Uansett:

Du trenger ikke tro på det, det betyr ikke så mye for meg. Jeg vet godt med meg selv hva jeg har funnet på eller ikke iløpet av livet. Som jeg sa, så har jeg ikke mikrodosert så mye, kanskje en 12-15 ganger totalt.

Måten jeg reagerer på her? Du må gå litt i deg selv her...

En disko dosering er ikke et veldig uvanlig utrykk, jeg lærte det vel fra dette forumet for mange år siden. Og så begynner du å spekulere i om det jeg har kjøpt av lsd har vært av veldig lav kvalitet? Jeg vet veldig godt hva jeg snakker om her, du slår meg som en person som kun har prøvd lsd av den psykedeliske gruppen, mtp ditt syn.

[quote=El MunchoGrande]Du som visstnok har over 200 tripper på ryggen burde hvertfall vite hvor mange mikrogram det er plass til på en halv lapp. For da er du vel langt over gjennomsnittet interessert i Lsd vil jeg tro? Hvor mye det faktisk er plass til på en lapp varierer jo, det kommer an på størrelsen til lappen, men jeg tror du kan få plass til mellom 2-3-4mg på en vanlig tab uten at jeg gidder sjekke dette, kankje høyere. Men det er jo ikke vanlig? Nei, det som er vanlig er 100 mikrogram per lapp, ikke 200.

Sitat av El MunchoGrande
Og måten du formulerer deg på i førsteposten fremstiller Lsd som et enkelt stoff å eksperimentere med som krever lite eller ingen planlegging i forkant og har minimalt med risiko for fiasko.
Vis hele sitatet...
I forhold til andre psykedelika, ja.

[quote=El MunchoGrande]Jeg er forøvrig også uenig i rådet ditt om bruk av andre substanser/medikamenter for å avslutte en dårlig trip.
Jeg kunne sikkert argumentert for dette, men det sparer jeg meg for akkurat nå. Som sagt, uenig. Du får lufte dette for de traume-ekspert vennene dine da, så får du høres hva de sier. Men det å bli ekstremt redd så du utvikler årevis med angst, det er jo null stress right? For det værste man kan gjøre, er jo å ta en valium eller to.

Sitat av El MunchoGrande
Jeg har 2 venner i Tyskland, begge utdannede psykoterapauter som driver med traumeterapi og psykoterapi der de benytter Lsd i behandlingen.
Jeg har deltatt på dette ved flere anledninger de siste 7 årene, både for å lege ting jeg selv har båret på og for å forstå mer om dette.

Vi snakker da doser på 200-800ug. hvor det tilrettelegges med samtaler både før, under og etter endt session.
Dette gjøres både alene og i gruppeterapi, førstnevnte har alltid vært mest givende for meg personlig.
Vis hele sitatet...
Jeg kunne vel gitt samme mynt og sagt til det at dette er bare løgn og bullshit du finner på. Men jeg velger likevel å tro på det, og dette var interessant å høre om. Gjøres dette lovlig, og hvorfor falt valget deres på lsd kontra et mer spirituelt/dypere psykedelisk stoff?

Lsd har hatt "healende" effekter på meg, kanskje på en samme måte som deg? Skulle gjerne har hørt mer om dette, enten i tråden eller PM

Sitat av El MunchoGrande
Blandt annet har jeg leget traumer etter et dypt personlig tap, hvor jeg fikk kontaktet personen som ble borte for meg gjennom underbevisstheten. Hadde en samtale med den hvor jeg fikk avklart og forklart endel følelser og usagte ting fra før personen forsvant.
Vis hele sitatet...
Jeg har opplevd noe av det samme for mange år siden, der jeg også var i en veldig dårlig periode.

Sitat av El MunchoGrande
Jeg deltok også på en gruppesession jeg måtte forlate en gang.
Det var da en dypt traumatisert dame i gruppa kom i kontakt med en person som hadde mishandlet og forgrepet seg på henne gjennom hele barndommen.
Dette på en dose på 400ug og det var mildt sagt forferdelig å være tilstede mens hun renset ut denne demonen av seg.
Min venn (terapauten) fortalte meg senere at personen hun møtte var sin stefar, han hadde gjort helt forferdelige ting mot denne damen og hennes mor i barndommen og døde uten å noen gang ha blitt konfrontert eller straffet for noen ting.
Hun hadde tatt 800ug under denne sin opplevelse under den sessionen.
Vis hele sitatet...
Fikk du noensinne vite hvordan dette gikk? Og spør du meg høres dette ut som en dårlig ide, hvis det man har opplevd er ille nok, er det kanskje ikke så lurt å vekke gamle minner som kan ha blitt fortrengt, det er mye vi glemmer av en grunn.
200+ tripper på LSD vil si en tripp hver eneste helg i 4 år. Litt rart at kmsc likevel gir råd som, ikke tenk bare gnafl innpå. Ta det på sparket og ikke tenk deg om. Gnu på første gang etc.

Det er i diamentral motsetning til den jevne erfarne psykonaut råd og vink. Men nå er vel LSD et av få psykedeliske stoffer som det går an å ta ganske ukritisk når man først er vant til effekten. Derav lettvint tilnærming muligens
Sist endret av Bearass; 10. januar 2019 kl. 13:13.
"spør for en venn"
kmsc's Avatar
Sitat av Bearass Vis innlegg
200+ tripper på LSD vil si en tripp hver eneste helg i 4 år. Litt rart at kmsc likevel gir råd som, ikke tenk bare gnafl innpå. Ta det på sparket og ikke tenk deg om. Gnu på første gang etc.

Det er i diamentral motsetning til den jevne erfarne psykonaut råd og vink. Men nå er vel LSD et av få psykedeliske stoffer som det går an å ta ganske ukritisk når man først er vant til effekten. Derav lettvint tilnærming muligens
Vis hele sitatet...
Når ble det å ta 1 lapp til å bare kaste innpå med lsd, eller bare gnafle innpå som du sier? Det jeg mener med å ta det på sparket, er at i ganske mange tilfeller så vil man ikke føle seg helt klar første gangen uansett, og da må man bare kaste seg ut i det. Sånn var det for meg, og alle de jeg kjenner som har prøvd(som er en god del) Personlig var jeg nervøs, og veldig i tvil min første gang for mange mange år tilbake, klarte aldri å bestemme meg, så en dag fikk jeg tilbudet og tok 2 tabs, ja på sparket.

Det er en avgjølelse jeg ikke angrer på, det åpnet seg mildt sagt en ny verden og mange nye veier for min del akkurat den dagen. Jeg vil vel påstå at det kanskje er reisen jeg husker best av alle mine psykedeliske reiser.

Jeg er ingen psykonaut, selvom jeg har trippet en del. Jeg er ingen spirituell person.
Man må ta et hopp ja.. Det vil alltid være litt usikkerhet og tvil til første gang. Men å direkte fraråde halv lapp og å råde til å ikke tenke gjennom obligatoriske ting som set/setting til å bare hive inn en lapp eller to å la det stå til er noe rare råd til førdtegangstripper, synes jeg da.

Det er etter min mening aldri feil å starte forsiktig første gang. At diskodose skal være så infernalsk ubehagelig er jeg også meget uenig i- da er det f. Eks MYE verre å hive inn en lapp på 225 på sparket i en setting som er på tryne (som man kanskje oppdager for seint).
Sist endret av Bearass; 10. januar 2019 kl. 17:31.
Ta en pust i bakken
Anderssonfugl93's Avatar
Trådstarter
96 7
Som sagt har en bror som har prøvd det x antall ganger. Jeg stoler på han, og han har på mange måter vært min rådgiver. Vi har snakket av og på om det, så nevnte jeg at overtenking og grubling er noe som har plaget meg en stund, og at jeg var redd får å bli stuck i en loop. Med tanke på trippen kan vare 12 timer, og at mine tanker kan være ganske intense til normalt så hadde det vært et sant helvette å holdt ut med det i 12 timer hvertfall. Men han sa at hvis humøret mitt hadde byttet til negativt, så trodde han at han kunne snudd lett rundt på det. Uansett jeg er klar over at man aldri vet hva som kan skje, og jeg tror bare at jeg må vente til jeg føler meg litt mer stabil i humøret, haster ikke akkurat selv om jeg har utrolig lyst å prøve. Men better safe than sorry. For å sette det litt på spissen så finnes det tilfeller der personer har utviklet PTSD, depersonalisering, sviktende orientering og andre lidelser. Såklart er dette sjeldne tilfeller, men er allikevel et utrolig sterkt og potent psykedelisk stoff som man ikke bør leke med, hvis man ikke vet hvor man har psyken sin.
Anonym bruker
"Harm Fjellrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Etter min erfaring er det ekstremt lett å komme ut av en negativ loop, det kan være så enkelt å ut å lufte seg/ta en røyk.

Jeg er også delvis enig at man nesten bare må hoppe ut i det, da man aldri klarer å forbedre seg på en LSD trip, UANSETT hvor mye man har lest seg opp. Så lenge man har tips og triks i bakhode på hvordan man skal komme ut av negative tankemønstre osv, så mener JEG at 175-225uq skal gå helt fint.

Også kan det aldri komme godt nok fram at 100 personer vil få like mange opplevelser ved å ta en gitt dose. Er man redd for at man skal bli psykisk skada av LSD eller potensielt ødelegge livet sitt, hva er da vitsen med å prøve LSD? Er man virkelig så nysjerrig?
Høytfungerende idiot
wormhole's Avatar
Folk har forskjellige preferanser, men hvis jeg var deg, vill jeg ventet et par måneder, til det har blitt litt varmere, og man kan ha god sol større deler av dagen. De fleste jeg kjenner skal absolutt vente til kvelden før man begynner (evt bare loker så mye at vi ikke får kommet i gang før det), men av egen erfaring vil det føles enormt mye bedre på en solskinnsdag, på en spot der man kan være litt i fred enn å surre rundt i mørket. I tillegg vil dagsformen være ganske annerledes når man nettopp har stått opp og er frisk og opplagt, enn mot slutten av dag, da man allerede begynner å bli sliten. Husk at du må regne med 12 timer minst. Det kan hende det bare er meg, men har hatt en eneste tur ute i sol og varme som ikke har vært bedre enn sånne natt/kvelds-turer på alle måter. Har heller aldri merket tendenser til badtripp i den settingen. Man kommer rett og slett bare i en mer positiv modus.
Min ene dårlige tripp var i dagslys, de to andre gode var i mørketiden (nordpå altså). Vil man ha eventyr eller science-fiction stemning kan man velge å ta turing i daglys eller mørke. Det skal sies at lite søvn kan ha hatt betydning for den ene kjippe trippen. Men det at dagslys gir for mye inntrykk kan også ha virket inn.
Anonym bruker
"Flygende Jinn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg ville trappet opp forsiktig og ikke for ofte (kjenn selv hvor din grense går). Som andre har nevnt så er det greit med en "trip-sitter" første gang på større doser. Ikke for å skremme deg, men hadde en kompis for noen år siden som kjørte på med en stor dose (vet ikke hvor mange ug) men han kom aldri ut av trippen og har vært innlagt på psykiatrisk siden det i ca 8 år. Så dette er ingenting å kødde rundt med. Men så lenge du er i godt humør og er klar så skal alt gå fint )
Anonym bruker
"Harm Fjellrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dagsformen har såklart veldig mye å si på trippen også. Få i deg nok søvn dagen før, spis bra, og prøv å få i deg noe næring gjennom trippen.

Jeg føler det er mange her som baserer seg på kun dosering av LSD, men her er det så utrolig mange faktorer som spiller inn, spesielt på dette rusmiddelet.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
men hadde en kompis for noen år siden som kjørte på med en stor dose (vet ikke hvor mange ug) men han kom aldri ut av trippen og har vært innlagt på psykiatrisk siden det i ca 8 år.
Vis hele sitatet...
Du kan være passe sikker på at denne fyren ikke var frisk mellom ørene i utgangspunktet, om historien stemmer.