Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1069
Go`kveld!

Har en Dlink DIR-615 router som struper hastigheten på et eller annet vis..

Har 50/10 linje fra canal digital. Med Dlinken koblet til og Itavisens speedometer får jeg 14 /0.1.. Kobler så fra router og kobler meg rett på modemet og får full hastighet.

Er det noen settings på router?


Det som var koblet til ved testen var en laptop med kabel, og en mobil på wifi.
615 er vel en urgammal router. så du kan vel med fordel bytte.

den er annonsert som en 300mbit router.. men har mine tvil om at den faktisk klarer det trådløst.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
For det første, Dlink suger hard kuk, for det andre som DSlhm sier, den er steingammel.

Får du full hastighet uten den i mellom er det jo opplagt hvor problemet ligger, lag en router av en gammel pentium eller kjøp noe som ikke er fra 2007.
Sist endret av AtXbYeA; 10. juni 2014 kl. 22:15.
Not a real gamer
retovio's Avatar
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
For det første, Dlink suger hard kuk, for det andre som DSlhm sier, den er steingammel.

Får du full hastighet uten den i mellom er det jo opplagt hvor problemet ligger, lag en router av en gammel pentium eller kjøp noe som ikke er fra 2007.
Vis hele sitatet...
han skriver jo selv at han har full hastighet
Sitat av retovio Vis innlegg
han skriver jo selv at han har full hastighet
Vis hele sitatet...
Han skriver selv at han får full hastighet UTEN D-Linken.. Big difference...
Medlem
Trådstarter
Ny firmware så var den steingamle kuken av en dlink igang den..

Men takk anyways