Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1130
Hey. starta for litt siden en youtube kanal jeg har lyst å legge ut tromme covere av ymse sanger på og har lagt ut mitt første nå :P. ønsker litt tilbake melding og tanker om denne

http://www.youtube.com/watch?v=hsu_3xVQXoQ&feature=plcp

gjerne forslag og (har litt planer om endring allerede)

Cheers xD

Mariodude
Shady Banana
Quix's Avatar
Eneste jeg har å komme med er at det er egentlig ganske kjedelig å se covervideo når du spiller på et elektronisk sett.
Trådstarter
24 0
Sitat av Powlair Vis innlegg
Eneste jeg har å komme med er at det er egentlig ganske kjedelig å se covervideo når du spiller på et elektronisk sett.
Vis hele sitatet...
ser forsovit den. det har jeg ingen konkret løsning på, siden jeg ikke har et fungerende akustisk sett og det koster skjorta :P.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Du er jo god til å spille, men det blir litt kjedelig
Trådstarter
24 0
okei. Da skal jeg se hva jeg kan gjøre for å piffe det opp litt. Har ikke tilfeldigvis noen forslag for å piffe det opp litt?? :P
Strippestang med tilhørende strippere i bakgrunnen :P
Du burde prøve å spille med metronome så du får høre hvor "off" du er. Variabel takt, ikke veldig stødig, og basstromma var ikke veldig bra. Men dette her er ting som kommer seg fort, du kan også sjekke ut litt tutorials på youtube. Teknikk er alfa og omega!
Hvor lenge har du spilt?

EDIT: Hvilken software spiller du inn med? Det høres veldig ut som at inputen peaker som faen. Har du mulighet til å skru ned input litt, og skru opp master heller?
Sist endret av McLovin; 10. august 2012 kl. 20:16.
Trådstarter
24 0
Sitat av McLovin Vis innlegg
Du burde prøve å spille med metronome så du får høre hvor "off" du er. Variabel takt, ikke veldig stødig, og basstromma var ikke veldig bra. Men dette her er ting som kommer seg fort, du kan også sjekke ut litt tutorials på youtube. Teknikk er alfa og omega!
Hvor lenge har du spilt?

EDIT: Hvilken software spiller du inn med? Det høres veldig ut som at inputen peaker som faen. Har du mulighet til å skru ned input litt, og skru opp master heller?
Vis hele sitatet...
det er nok mulig. Skal prøve å spille mer med metronom. har litt tendens til å bli overengasjert til tider og spille fortere. Basstromma er litt sånn ymse :P ATM er det cymbal pedalen som er programmert til å være basstromme pedal nr 2 (så ikke helt stabilt) Vurderer å gå til innkjøp av dobbelpedal. Jeg har spillt trommer i godt over 11år, men ikke trommesett like mye og lenge. Jeg tar lyden rett fra phone outputen inn på Mic inputen på Kameraet (canon EOS 600D) Så ikke sikker på hva jeg kan gjøre på det. men skal skjekke mer på det. Har prøvd med på å bruke audacity, men har ikke hatt noen god erfaring på noen måte med det. Brukte det til å lage "introen" og syns ikke mye godt om det. Takk for feedback
Sitat av McLovin Vis innlegg
Du burde prøve å spille med metronome så du får høre hvor "off" du er. Variabel takt, ikke veldig stødig, og basstromma var ikke veldig bra. Men dette her er ting som kommer seg fort, du kan også sjekke ut litt tutorials på youtube. Teknikk er alfa og omega!
Hvor lenge har du spilt?

EDIT: Hvilken software spiller du inn med? Det høres veldig ut som at inputen peaker som faen. Har du mulighet til å skru ned input litt, og skru opp master heller?
Vis hele sitatet...
Sier meg enig her. Spiller trommer selv, og har spilt en del år. Hører at basstromam ikke treffer der den skal treffe overalt og at du sklir utav takta av og til. men ellers var det bra
Morsom låt å lage cover av og du gjorde en kjempejobb. Litt kjedelig å se på. Kanskje ha kamera foran neste gang, eller fra forskjellige vinkler. Sett en del som lager cover ha en person som filmer for dem. Kanskje ikke så lett når man ikke har fullt utstyr dog.

Fortsett så blir det nok kjempebra
Ser at mange tar opp det her at det er litt kjedelig å se på. Dette kan fort løses med å gjøre litt mer ut av seg selv. En person som kan være til stor inspirasjon her er vel Tarjei Strøm. Noen mener tilogmed at han er altfor energisk. Plukk opp noen triks herfra!
Kan se mer GoPro på channelen hans.

Høye slag!!!
Tidsmisbruker
Slaps's Avatar
http://youtu.be/73JaFIkdcR0?hd=1&t=31s
Sist endret av Slaps; 12. august 2012 kl. 14:50.
Syntes kanskje at vanskelighetsgraden på sangen virket litt lav jeg da... Men nå er jo jeg glad i LITT annen type musikk enn det der også.

Trommene var greie, personlig liker jeg litt mer kick og høyere bass lyd enn det du hadde her, hørte den ikke alltid. Du bommer noen steder merker jeg, og takten endrer seg litt. Men det er jo ikke store greiene, så ikke for dårlig dette!
(Jeg spiller trommer selv, men jeg spiller mer i gaten til Amon Amarth, Slayer, Dimmu Borgir, Lamb of God, osv. Prøver iallefall...)