Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 4789
Hei

Jeg bygga opp en benzo toleranse før sommeren, var clean i 3 måneder ca. før jeg prøvde ett par piller igjen. Jeg følte at toleransen hadde synket, men fikk fortsatt ikke den samme gamle rusen.

Jeg har nå et mål om å ikke ta benzoer på ca. 6 måneder nå, men jeg har lest at benzo toleranse er permanent, er dette sant eller kan den gå tilbake til normal over laang tid?


På forhånd takk for svar!
du vil aldri bli like fjern som den første perioden, benzo toleransen blir større og større og tar lang tid for den er tilbake til ett "normalt" nivå. du må nok belage deg på å være edru en god stund fremover om du lengter tilbake etter de gode gamle dager.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Toleransen deles opp når det gjelder benzodiazepiner, først får man toleranse for den søvndyssende effekten dette skjer "hurtig", men finner lite data om hvor hurtig akkurat nå. Etter det, for krampe- og anfallsdempende effektene og til slutt for de angstempende effektene.

Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/Benzodi...cal_dependence
Hvor lenge tror dere at jeg må være helt clean fra benzo'er før jeg kan få den gamle rusen da? 6 måneder?

Vil toleransen i det hele tatt bli på 0 igjen??

Edit: Jeg var aldri avhengig av benzo, brukte bare veldig høye doser for rus, veldig ofte
Sist endret av Pillefreak; 17. januar 2014 kl. 22:46.
Jeg var fullstendig borte fra piller og andre rusmidler i ett år. Klarte ved en "feiltagelse" å knaske 6mg rivotril i fylla ganske nøyaktig ett år etter avrusningen. Husker svært lite av de to etterfølgende dagene. Var i hvertfall tydelig at toleransen var tilbake på null. Jeg var DRIT avhengig mens jeg holdt på. Fikk epileptiske anfall osv. under nedtrappingen. Uansett tror jeg 6 måneder skal være lenge nok til at toleransen er borte. Man kan likevel snakke om en slags psykisk toleranse. Rusen vil aldri være like overveldende som de første gangene samme hvor lenge man venter.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det er flere indikasjoner på at toleransen omtrent aldri vil bli lik null når det gjelder benzodiasepiner, abstinenssymptomer kan vare i flere år etter endt bruk.

Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/Benzodi...rawal_syndrome
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Det er flere indikasjoner på at toleransen omtrent aldri vil bli lik null når det gjelder benzodiasepiner, abstinenssymptomer kan vare i flere år etter endt bruk.

Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/Benzodi...rawal_syndrome
Vis hele sitatet...
Dette stemmer forøvrig med mine og andres tidligere/nåværende erfaringer. Man kommer aldri helt ned på null igjen. Og å gå cold turkey etter ti års daglig inntak hadde sine merkelige og sterkt ubehagelige bieffekter. Ikke å anbefale. Farlig kan det også absolutt være. Om dere skal slutte etter lang tids bruk så ta for all del kontakt med lege og få laget en nedtrappingsplan.
Sitat av pidget Vis innlegg
Farlig kan det også absolutt være. Om dere skal slutte etter lang tids bruk så ta for all del kontakt med lege og få laget en nedtrappingsplan.
Vis hele sitatet...
Den støttes. Jeg hadde aldri klart det uten asisstanse fra helsepersonell. Hvorvidt toleransen går fullstendig tilbake til null eller ikke kan jeg ikke svare på, men min erfaring er at den blir betraktelig lavere etter en viss tid med avholdenhet. 6 mg klonazepam ville vært en forsvinnende liten dose da jeg holdt på som verst. Som sagt endte sprekken med to dager i pilledypet. Store hull i hukommelsen. Jeg fortsatte heldigvis ikke. Skal aldri gjennom de grusomme abstinensene igjen. Tok meg flere måneder å bli frisk.
Sist endret av Niteandfog; 20. januar 2014 kl. 18:00.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Pillefreak Vis innlegg
Hei

Jeg bygga opp en benzo toleranse før sommeren, var clean i 3 måneder ca. før jeg prøvde ett par piller igjen. Jeg følte at toleransen hadde synket, men fikk fortsatt ikke den samme gamle rusen.

Jeg har nå et mål om å ikke ta benzoer på ca. 6 måneder nå, men jeg har lest at benzo toleranse er permanent, er dette sant eller kan den gå tilbake til normal over laang tid?


På forhånd takk for svar!
Vis hele sitatet...

Jeg mister benzo toleranse veldig fort. 2-3 månender uten noe som helst av b preparater, kan jeg neste bli like fjern som når jeg starta.

Men når det kommer til sobril skjer det noe merkelig.

Første gang jeg testa sobril elsket jeg det, pga at det varte så veldig mye lenger enn andre slags piller.

Jeg gikk på sobril i 1 år`ca så slutta jeg. begynte med sobril igjen etter en lengre tids pause. Men absolutt alt det positive var borte, jeg merket såvidt at jeg jeg tatt noe som helst!

Alt annet funket bra,

Valium
Rovotril
Xanor
Stesoild
Osv Osv Osv

Men den gode sobril effekten var borte, helt borte.

Jeg syntes ikke du bør bekymre deg for permanent toleranse.

Men! ingen ting blir like bra som første gang! sånn er det med alt dessverre
▼ ... over en måned senere ... ▼
Kan prøve sammen med en Nexium, virket litt kraftigere igjen da.

Klippet ut fra felleskatalogen under:

Ved samtidig behandling med legemidler som metaboliseres via CYP 2C19, som f.eks. diazepam, citalopram, imipramin, klomipramin, fenytoin etc., kan dermed plasmakonsentrasjonen av disse øke, og en dosereduksjon kan være nødvendig.
Vis hele sitatet...
Jøss, jeg bruker Nexium men har aldri opplevd at pillene mine funker bedre.
Det gjør jeg og. Og bruker Sobril sporadisk men aldri i høye doser(ikke relatert til at jeg tar Nexium). Hadde ingen aning at Nexium kunne ha en slik effekt, interessant.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Toleransen min er latterlig....

Jeg drakk grapefruktjuice (en hel kartong) og tok 4 valium...null merkbar benzo effekt....hva faen skjer egentlig? Har jeg blitt helt immun eller?

Edit: Jeg forstår ikke det her...jeg har ikke brukt mye engang, bare store doser avogtil og den toleransen går tydeligvis aldri ned igjen...
Sist endret av Pillefreak; 13. april 2014 kl. 16:44.
Sitat av Pillefreak Vis innlegg
Toleransen min er latterlig....

Jeg drakk grapefruktjuice (en hel kartong) og tok 4 valium...null merkbar benzo effekt....hva faen skjer egentlig? Har jeg blitt helt immun eller?

Edit: Jeg forstår ikke det her...jeg har ikke brukt mye engang, bare store doser avogtil og den toleransen går tydeligvis aldri ned igjen...
Vis hele sitatet...
Fått av legen eller kjøpt på gata? mye bøff ute å går når det gjelder blå valium..
Prøvd noen andre typer benzoer?
Du kan forresten prøve atarax, hørt det "booster" benzoer ganske bra.
Sist endret av narni; 13. april 2014 kl. 19:14.
har brukt sporadisk ved behov siden december pga medisinske årsaker..kan godt gå 2 uker uten og bruke..for så bruke 3-4stk valium en uke når jeg trenger det..men jeg flummer altiså ikke (spiser ikke for og bli fillefjern) da fyker toleransen i taket..hold deg til medisinske doser..jeg har ikke merket noe toleranse økning noe særlig..men det er veldig inviduelt hvordan medisinder funker på mennesker..får 50stk i mnd..men boksen blir som regel aldri tom..nå har jeg brukt det i et par uker etter tungt dødsfall og andre kjipe ting..(detta var for ca 4 uker siden) har ikke spist så mye siden den tid..hjalp mye i tunge tider så lenge man ikke overdriver og forsetter og spise og spise da sitter man i benzo helvete! etter det jeg har lest vil man ikke havne i der :P
Du har hatt to ukers pause på det meste fra diazepam siden desember?

Det vil si at kroppen din ikke har vært uten diazepam i systemet på et halvt år?
Sist endret av steinarr; 17. april 2014 kl. 23:33.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Vil benzo tolleransen ha noe på alkoholrusen?

Jeg mener: Vil benzotolleransen ha noe å si på hvor godt man føler alkoholrusen?

Jeg mener: Vil benzotolleransen ha noe å si på hvor godt man føler alkoholrusen?
Sist endret av Pillefreak; 21. oktober 2014 kl. 21:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.