Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 7398
Anonym bruker
"Ond Svartrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vil bare høre deres mening om mitt drikkemønster.
Jeg vet jeg drikker mer en jeg burde men føler meg ikke som en aliks. selv om jeg mest sannsynlig er det.
Jeg drikker 9.9 av 10 dager og da drikker jeg fra 6 til 10 bokser øl noen ganger mer men da over lengre tid. Jeg drikker aldri før 6 på kvelden og utsetter gjerne drikkinga hvis jeg og fruen har planer eller besøk.
Jeg vil trappe med men vær gang jeg lar vær og drikke en kveld sliter jeg ekstremt med og sove kan legge meg kl 11 og ligge og tenke fram til kl 04. Men når jeg drikker så sovner jeg for "føler " jeg sover godt og våkner tidlig. Hvordan kan jeg komme ut av dette før det skader meg? kan sies at jeg har holdt på i snart 5 år.
Du kan jo prøve å ta denne testen https://rop.no/snakkomrus/rammeverk/...formname=AUDIT

Ut fra hva du skriver tenker jo jeg at alkoholbruken din er såpass høy at du bør vær bekymret både for lever og kognitive funksjoner.
En prat med fastlegen hadde sikkert vært lurt, der kan du få noe å sove på og.
Er dette halvlitere eller 0,33L bokser? Og hvilken styrke er det på dem? Uavhengig av svaret så er dette desidert en helseskadelig mengde alkohol. Den beste løsningen vil være avrusning, men da må du ville det. Problemet med oss mennesker er at vi handler ikke før vi blir så ukomfortable med situasjonen, at det vil være mer komfortabelt å handle, enn å fortsette i det samme mønsteret. Vi tar omtrent alltid veien med minst motstand. Det blir en veldig kjip situasjon om du lar det eskalere dit, og trolig så vil alkoholproblemet ditt da ha eskalert enda mer.

Du kan prøve å gå inn helhjertet og unngå alkohol komplett i tre måneder. Dra til legen og forklar at du har soveproblemer, så får du nok søvntabletter.

NB: dersom du drikker 6-10 halvlitere på 4,5% hver eneste dag kan det muligens være farlig å slutte umiddelbart. Da er lege og avrusning veien å gå for å forsikre at du ikke blir alvorlig syk grunnet abstinenser. Lykke til.
Anonym bruker
"Ond Svartrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av sovtek Vis innlegg
Du kan jo prøve å ta denne testen https://rop.no/snakkomrus/rammeverk/...formname=AUDIT

Ut fra hva du skriver tenker jo jeg at alkoholbruken din er såpass høy at du bør vær bekymret både for lever og kognitive funksjoner.
En prat med fastlegen hadde sikkert vært lurt, der kan du få noe å sove på og.
Vis hele sitatet...
Kunne godt tenk meg prate med en lege, men da ryker vel lappen når jeg innrømmer ett slikt forbruk. Har aldri kjørt med promille. men man leser de tar lappen.
Anonym bruker
"Ond Svartrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Relevant Vis innlegg
Er dette halvlitere eller 0,33L bokser? Og hvilken styrke er det på dem? Uavhengig av svaret så er dette desidert en helseskadelig mengde alkohol. Den beste løsningen vil være avrusning, men da må du ville det. Problemet med oss mennesker er at vi handler ikke før vi blir så ukomfortable med situasjonen, at det vil være mer komfortabelt å handle, enn å fortsette i det samme mønsteret. Vi tar omtrent alltid veien med minst motstand. Det blir en veldig kjip situasjon om du lar det eskalere dit, og trolig så vil alkoholproblemet ditt da ha eskalert enda mer.

Du kan prøve å gå inn helhjertet og unngå alkohol komplett i tre måneder. Dra til legen og forklar at du har soveproblemer, så får du nok søvntabletter.

NB: dersom du drikker 6-10 halvlitere på 4,5% hver eneste dag kan det muligens være farlig å slutte umiddelbart. Da er lege og avrusning veien å gå for å forsikre at du ikke blir alvorlig syk grunnet abstinenser. Lykke til.
Vis hele sitatet...
Det er 0.5l Hansa premium er var 4.5%
Har vært uten alkohol senest hele påska og annet en soveproblemer merket jeg ikke noe.
Søvn går seg til over tid. Eventuelt kan du slite deg ut ila dagen med trening/aktivitet som vil hjelpe deg på vei med søvn.

Er det ikke "verre" enn at du sliter med søvn så stiller du sterkt mtp kutt av alkohol. Legg til side kronene du bruker ila en mnd på øl. Kjøp deg eller kÅna no kurant f,eks
Dette med fysiske abstinenser er veldig individuelt, det høres ut som om du har fått en god hånd, det gir deg veldig gode forutsetninger for å kutte ned evt. slutte helt.

Jeg har erfaring med et usunt alkoholforbruk, bare å slenge på en PM hvis du har lyst til å slå av en prat.
Sist endret av Relevant; 23. april 2018 kl. 22:41.
Jeg drikker ca 6-8 pils 0,5 vær 2-4 dag. Avogtil fortsetter jeg dagen derpå, samme mengde.
Starter gjærne på mårran, 8-9 tia. Færdi å drikke i 4-5 tia, lager middag, typ potet å koteleter, laks, biff etc. spiser , røyker en joint.
Sofatid å glaner serier.
Jeg drikker mest av kjedsomhet.
Jeg går aldri til sengs nyktern, helst ikke.
Jeg er usikker på om jeg vil kalle meg alkoholiker, men jeg vet sannheten snakker for seg selv.

Jeg merker ingen fysisk abstinenster, jeg tenker litt over det når jeg ikke kjøper, men...
Klarer du å la være å drikke i en uke, 4 dager eller tre dager uten å plages?
Hvis ikke så tenker jeg du har et alkoholproblem, Førerkort ryker rimelig fort når du kontakter lege angående dette.
Søk hjelp, eller fortsett ned spiralen
Sist endret av Eyeamare; 24. april 2018 kl. 00:58.
Anonym bruker
"Ond Svartrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Det jeg skal prøve er og gå til legen og snakke om sove problemer, det har jeg nemlig fått får da jeg alltid har hatt problemer med og sove. For meg er insovning værst , hva er og anbegale met det? Sist testa jeg valargan, og da ble jeg helt ape dagen etterpå, men så fikk jeg noen andre jeg ikke husker navnet på di funka bra.
Sitat av Eyeamare Vis innlegg
Jeg drikker ca 6-8 pils 0,5 vær 2-4 dag. Avogtil fortsetter jeg dagen derpå, samme mengde.
Starter gjærne på mårran, 8-9 tia. Færdi å drikke i 4-5 tia, lager middag, typ potet å koteleter, laks, biff etc. spiser , røyker en joint.
Sofatid å glaner serier.
Jeg drikker mest av kjedsomhet.
Jeg går aldri til sengs nyktern, helst ikke.
Jeg er usikker på om jeg vil kalle meg alkoholiker, men jeg vet sannheten snakker for seg selv.

Jeg merker ingen fysisk abstinenster, jeg tenker litt over det når jeg ikke kjøper, men...
Klarer du å la være å drikke i en uke, 4 dager eller tre dager uten å plages?
Hvis ikke så tenker jeg du har et alkoholproblem, Førerkort ryker rimelig fort når du kontakter lege angående dette.
Søk hjelp, eller fortsett ned spiralen
Vis hele sitatet...
Hvis man drikker 6-10 halvlitere hver dag har man konstant promille, og er ikke kjørbar uansett. Søk hjelp før du får varige skader i hjernen og øvrige kroppsdeler.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det jeg skal prøve er og gå til legen og snakke om sove problemer, det har jeg nemlig fått får da jeg alltid har hatt problemer med og sove. For meg er insovning værst , hva er og anbegale met det? Sist testa jeg valargan, og da ble jeg helt ape dagen etterpå, men så fikk jeg noen andre jeg ikke husker navnet på di funka bra.
Vis hele sitatet...
Hvis du skal gå til legen så er det vel alko du skal snakke med han om? Selvfølgelig har du søvnproblemer med ditt alkoholinntak, alt annet ville vært rart. Når jeg la akoholen på hylla for siste gang uten noe bytte-mikse-triksing med andre ting så var det første jeg opplevde en forbedret nattesøvn dag for dag. Et helvete til å begynne med men all sunn fornuft tilsier at du er utslitt mentalt og fysisk med dertil behov for søvn naturlig bare du tillater det og gir det litt tid.
Anonym bruker
"Ond Svartrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ifrykt for at legen skal at lappen min så nevner jeg ikke alkoholproblmemet. Risikerer ikke og miste jobben
Sitat av Fiyah Vis innlegg
Hvis man drikker 6-10 halvlitere hver dag har man konstant promille, og er ikke kjørbar uansett. Søk hjelp før du får varige skader i hjernen og øvrige kroppsdeler.
Vis hele sitatet...
Så man kan ikke stole på dyre alkotester?
Hvis jeg går på fylle en kveld og drikker ti halv litere blåser jeg null etter en ni timer ca.
Sist endret av Sterol91; 24. april 2018 kl. 13:07.
Sitat av Sterol91 Vis innlegg
Så man kan ikke stole på dyre alkotester?
Hvis jeg går på fylle en kveld og drikker ti halv litere blåser jeg null etter en ni timer ca.
Vis hele sitatet...
Ikke 100 %, nei. Det er en grunn til, at hvis politiets alkoholmeter slår ut, så blir du tatt med for blodprøve. Ellers så er sikkert en del alkoholtestere en får kjøpt rundt om kring av en litt tvilsom karakter.
Anonym bruker
"Nervøs Basilisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er ikke gitt at legen tar lappen. Det h*n derimot kan kreve er å avlegge blodprøver hver mnd, evt hyppigere i begynnelsen over en periode, ofte 1/2 år. Dette for å se at du ikke drikker, evt har et moderat alkoholinntak. Du kommer aldri ut av denne sirkelen hvis du ikke snakker med noen. Hvis du bare forteller om søvnproblemer tar du ikke tak i årsaken - alkoholen.
Anonym bruker
"Slank Margyge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er ikke gitt at legen tar lappen. Det h*n derimot kan kreve er å avlegge blodprøver hver mnd, evt hyppigere i begynnelsen over en periode, ofte 1/2 år. Dette for å se at du ikke drikker, evt har et moderat alkoholinntak. Du kommer aldri ut av denne sirkelen hvis du ikke snakker med noen. Hvis du bare forteller om søvnproblemer tar du ikke tak i årsaken - alkoholen.
Vis hele sitatet...
Nja, personlig føler jeg at alkoholen kan være en slags form for selvmedisinering mot søvnproblemer. Man føler kanskje det begynner bra og at det virker for å sovne, men så blir søvnen mye verre. Så kan jo godt hende søvnproblemene kom før alkoholen, og at det kan ha sammenheng med noen psykiske problemer. Nå skal jeg ikke tale for TS eller noen andre her, men det var hvertfall slik i mitt tilfelle. Å få hjelp for det man faktisk sliter med, kan hjelpe å senke rusbehovet.
Sitat av Fiyah Vis innlegg
Hvis man drikker 6-10 halvlitere hver dag har man konstant promille, og er ikke kjørbar uansett. Søk hjelp før du får varige skader i hjernen og øvrige kroppsdeler.
Vis hele sitatet...
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er ikke gitt at legen tar lappen. Det h*n derimot kan kreve er å avlegge blodprøver hver mnd, evt hyppigere i begynnelsen over en periode, ofte 1/2 år. Dette for å se at du ikke drikker, evt har et moderat alkoholinntak. Du kommer aldri ut av denne sirkelen hvis du ikke snakker med noen. Hvis du bare forteller om søvnproblemer tar du ikke tak i årsaken - alkoholen.
Vis hele sitatet...
Første som skjer, om PETH prøvene dine har for høye verdier, over 0,3 er at bilen din blir førerløs, de tar lappen
"
  • Helsekrav oppfylt etter ett år der månedlig oppfølging viser avholdenhet og normalisering av biologiske prøver som avspeiler alkoholforbruket.
  • Helseattest kan deretter gis med anbefaling om førerett i inntil ett år om gangen i tre år forutsatt at minimum kvartalsvis oppfølging viser kontrollert bruk.
  • Helseattest kan deretter gis med anbefaling om førerett med inntil tre års varighet, før den kan gis med vanlig varighet."

Alkohol gir utrolig dårlig nattesøvn, selv om det kanskje føles som om du endelig sovner etter x antall øl.
Sist endret av Eyeamare; 24. april 2018 kl. 19:57.
Anonym bruker
"Ond Svartrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg har hatt innsovnings problemer siden 14års alderen og nå er jeg 26, Helt siden jeg kjøpe første 6pack med øl så har jeg alltid likt det litt for godt, Men har aldri reparert eller startet og drikke tidlig på dagen selv om jeg har vært på ferie eller festival. Da har jeg ingen form for ølsug, men når klokka nærmer seg 1800 så kommer lysten. Slik som nå, handla øl etter jobb og skal til og ta ett langt bad med en 6pack og bare kose meg Var innom sykolog noen ganger pga søvnproblemene og eneste jeg lærte der var og tanke på noe annet enn det som holder meg våken. hehe
Kan man gå avrusning hjemme på noen måte? og uten at legen har noen innvirking på lappen. Ryker lappen ryker jobben.
Må da gå ant å få innsovnings medisin isåfall? siden du er kronisk plaga med søvnproblemer mener jeg?!
Uansett sunnere enn øl vær dag, som faktisk gir deg dårligere søvn, tenker jeg.

Det er uansett på huet fucked`up, at man kan dømmes, FØR du eventuellt gjør noe galt..
Sist endret av Eyeamare; 24. april 2018 kl. 20:04. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Ond Svartrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Eyeamare Vis innlegg
Må da gå ant å få innsovnings medisin isåfall? siden du er kronisk plaga med søvnproblemer mener jeg?!
Uansett sunnere enn øl vær dag, som faktisk gir deg dårligere søvn, tenker jeg.

Det er uansett på huet fucked`up, at man kan dømmes, FØR du eventuellt gjør noe galt..
Vis hele sitatet...
Jeg er sikker på at innsovning tabletter en sunnere og skal få ordnet en lege time.
Jeg er også helt enig at det er "fucked`up" at man skal dømmes før man har gjort noe galt, kan si såppas at jeg jobber en plass det kjøring er mye av jobben min og jobbbilen min har en form for alkometer man blåser i før den vil starte og det kan kun slått ut en gang, det var etter jeg hadde vaska den med engangs vaskekluter fra bensinstasjon.
Anonym bruker
"Nervøs Basilisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Eyeamare Vis innlegg
Første som skjer, om PETH prøvene dine har for høye verdier, over 0,3 er at bilen din blir førerløs, de tar lappen
"
  • Helsekrav oppfylt etter ett år der månedlig oppfølging viser avholdenhet og normalisering av biologiske prøver som avspeiler alkoholforbruket.
  • Helseattest kan deretter gis med anbefaling om førerett i inntil ett år om gangen i tre år forutsatt at minimum kvartalsvis oppfølging viser kontrollert bruk.
  • Helseattest kan deretter gis med anbefaling om førerett med inntil tre års varighet, før den kan gis med vanlig varighet."

Alkohol gir utrolig dårlig nattesøvn, selv om det kanskje føles som om du endelig sovner etter x antall øl.
Vis hele sitatet...
Det er flere hensyn som tas til følge: Generell allmenntilstand, alder, arbeid osv. Videre er det en rekke blodprøver som viser leververdier, vitaminer osv, som kan føre til et positivt utfall. Men selvsagt, har man skyhøy PEth-verdi er saken en annen. Er man derimot i moderat kategori er det større sannsynlighet for å beholde førerkortet. Men uansett kreves det totalavhold i minst 1/2 år, hvis man er heldig.

Når dette er sagt synes jeg det er en idiotisk løsning av Norge og EU for den saks skyld, da man tør ikke oppsøke hjelp fra helseapparatet fordi lappen ryker.
Anonym bruker
"Irritert Mår"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har hatt positive erfaringer med selvhypnose for søvnproblemer.(Silvametoden)
Sitat av Sterol91 Vis innlegg
Så man kan ikke stole på dyre alkotester?
Hvis jeg går på fylle en kveld og drikker ti halv litere blåser jeg null etter en ni timer ca.
Vis hele sitatet...
Jeg anslår at TS er en litt kraftig mann på 85kg. Han starter å drikke klokken 18:00, og drikker 9 halvlitere med 4.5% øl. Vi anslår også at han har en gjennomsnittlig alkoholforbrenning på ca 0.15 promille i timen. Ved å bruke promillekalkulator.no er han under 0.2 i promille 17 timer etter drikkestart, altså klokken 11:00 neste morgen. Man må også være klar i hodet når man kjører bil, noe de fleste ikke er dagen derpå.

Med andre ord håper jeg at jeg ikke møter TS på vegen, og at han skaffer hjelp før rettssystemet og helsen gjør situasjonen verre.
Anonym bruker
"Fiendtlig Spermhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Fiyah Vis innlegg
Jeg anslår at TS er en litt kraftig mann på 85kg. Han starter å drikke klokken 18:00, og drikker 9 halvlitere med 4.5% øl. Vi anslår også at han har en gjennomsnittlig alkoholforbrenning på ca 0.15 promille i timen. Ved å bruke promillekalkulator.no er han under 0.2 i promille 17 timer etter drikkestart, altså klokken 11:00 neste morgen. Man må også være klar i hodet når man kjører bil, noe de fleste ikke er dagen derpå.

Med andre ord håper jeg at jeg ikke møter TS på vegen, og at han skaffer hjelp før rettssystemet og helsen gjør situasjonen verre.
Vis hele sitatet...
Disse antagelsene gjør du på et relativt haltende grunnlag, og selv siden du linker til sier at det er "grovt svar". Fra kildenkoden ser man at deres antagelse er at man forbrenner alkohol ved 0.15 promille i timen.
Sitat av promillekalkulator.no, kildekode linje 307
var promille = (totAlk / vann) - (timer*0.15);
Vis hele sitatet...
En rimelig antagelse for hvermansen, men som Folkehelseinstituttet opplyser i sitatet under, er det ikke lenger en rimelig antagelse. Dette fører både til at promillen underveis er lavere, og at han fortere blir edru enn de som drikker mindre.

Sitat av Folkehelseinstituttet
Hos personer med et jevnlig, hyppig og stort alkoholforbruk kan forbrenningen gå raskere, opp mot 0,30 promille per time, og i sjeldne tilfeller enda raskere.
Vis hele sitatet...
Bare jeg kopierte fra kilden og skrev inn endret forbrenning til 0.30, ble høyeste promille 0.85, på 0,20 blir den 1,45. Tar vi i begge tilfeller høyde for høyere forbrenning, er promillen på 0 etter ca. 2,5 og 7-ish timer. For de som vil leke med formelen de har brukt på promillekalkulator:
(((ant. halvlitere/2)*35)/(vekt i kilo*0.7)) - (timer siden start*forbrenningsrate)
Vis hele sitatet...
For å gjøre det klar, er ikke poenget at det gjør trådstarters alkoholmisbruk noe bedre, her trengs det åpenbart endringer. Men det kan være greit å sette seg litt inn i emnet før man anklager folk for å drikke seg dritings og kjører bil beruset.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Bare jeg kopierte fra kilden og skrev inn endret forbrenning til 0.30, ble høyeste promille 0.85, på 0,20 blir den 1,45. Tar vi i begge tilfeller høyde for høyere forbrenning, er promillen på 0 etter ca. 2,5 og 7-ish timer. For de som vil leke med formelen de har brukt på promillekalkulator:


For å gjøre det klar, er ikke poenget at det gjør trådstarters alkoholmisbruk noe bedre, her trengs det åpenbart endringer. Men det kan være greit å sette seg litt inn i emnet før man anklager folk for å drikke seg dritings og kjører bil beruset.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig blir ikke den høyeste promillen 0.85, noe som tilsvarer ca 3 halvlitere. Hvis han drikker 9 halvlitere fra klokken 18:00 til rundt 00-01 tiden, blir maks promille 2.2.

Hvis <0.2 i promille er lik kjørbar, så er han det før klokken 08:00 ved en forbrenning på 0.3 promille/timen. De fleste alkisene jeg kjenner er ikke mennesker når de våkner, og ville aldri ha funnet på å legge de inn i førersetet på en bil klokken 08:00 etter en fuktig natt.
Anonym bruker
"Fiendtlig Spermhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Fiyah Vis innlegg
Selvfølgelig blir ikke den høyeste promillen 0.85, noe som tilsvarer ca 3 halvlitere. Hvis han drikker 9 halvlitere fra klokken 18:00 til rundt 00-01 tiden, blir maks promille 2.2.
Vis hele sitatet...
Den blir ikke det, ettersom en alkoholiker også vil ha høyere forbrenning underveis, som gjør høyeste promille lavere. Hvis du er uenig, får du ta det opp med FHI og din egen kilde.

Sitat av Fiyah Vis innlegg
Hvis <0.2 i promille er lik kjørbar, så er han det før klokken 08:00 ved en forbrenning på 0.3 promille/timen. De fleste alkisene jeg kjenner er ikke mennesker når de våkner, og ville aldri ha funnet på å legge de inn i førersetet på en bil klokken 08:00 etter en fuktig natt.
Vis hele sitatet...
Men drikker disse alkisene 9 øl? Eneste alkis jeg har sett drikke øl flere ganger, drakk rundt 18 halvlitere om dagen. Men det er uansett irrelevant, ettersom grad av rus og tid før man er edru kommer an på forbrenningsraten, som FHI sier er høyere for de med "jevnt, hyppig og stort inntak".
Anonym bruker
"Ond Svartrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Fakta om meg siden dere spekulerer så.
Jeg veier 135kg er ikke i god form men heller ikke ubrukelig, kraftig bygd med god mage.
Jeg kan ta eksempel fra igår, da drakk jeg 6 halvlietere i badekaret, der lå jegfra 1800 ca til 1945, så dusjet jeg og en øl, lagde kveldsmat og spiste den, satt og så på youtube fram til ca 2200 da drak jeg 2 halvlitere etter maten, så tilsammen 9 stk. La meg 2210 og våknet idag 0730 spiste frokost dro på jobb. blåste som jeg alltid gjør for og starte jobb bilen og alt var fint. Er ikke noe fare i trafikken.

Jeg har nok ett relativt høyt forbrenning av alkohol, jeg drikker mye av alt. Starter ofte dagen med 1,5l cola og drikker minst 2 liter vann om natten. drikker i tillegg 2-4 liter vann på jobb.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Fakta om meg siden dere spekulerer så.
Jeg veier 135kg er ikke i god form men heller ikke ubrukelig, kraftig bygd med god mage.
Jeg kan ta eksempel fra igår, da drakk jeg 6 halvlietere i badekaret, der lå jegfra 1800 ca til 1945, så dusjet jeg og en øl, lagde kveldsmat og spiste den, satt og så på youtube fram til ca 2200 da drak jeg 2 halvlitere etter maten, så tilsammen 9 stk. La meg 2210 og våknet idag 0730 spiste frokost dro på jobb. blåste som jeg alltid gjør for og starte jobb bilen og alt var fint. Er ikke noe fare i trafikken.

Jeg har nok ett relativt høyt forbrenning av alkohol, jeg drikker mye av alt. Starter ofte dagen med 1,5l cola og drikker minst 2 liter vann om natten. drikker i tillegg 2-4 liter vann på jobb.
Vis hele sitatet...
Har du tenkt på det helsemessige aspektet oppi alt dette, utover hva det vil si å være så mye ruset som du er? Du veier 135kg, drikker 1,5L cola til frokost og avslutter dagen med 9 halvlitere, mann. Hver dag. Det blir noen kaloirer, det. Fortsetter du på denne måten vil du i lengden få store helseproblemer.
Sist endret av Sjølvaste; 25. april 2018 kl. 12:30.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Fakta om meg siden dere spekulerer så.
Jeg veier 135kg er ikke i god form men heller ikke ubrukelig, kraftig bygd med god mage.
Jeg kan ta eksempel fra igår, da drakk jeg 6 halvlietere i badekaret, der lå jegfra 1800 ca til 1945, så dusjet jeg og en øl, lagde kveldsmat og spiste den, satt og så på youtube fram til ca 2200 da drak jeg 2 halvlitere etter maten, så tilsammen 9 stk. La meg 2210 og våknet idag 0730 spiste frokost dro på jobb. blåste som jeg alltid gjør for og starte jobb bilen og alt var fint. Er ikke noe fare i trafikken.

Jeg har nok ett relativt høyt forbrenning av alkohol, jeg drikker mye av alt. Starter ofte dagen med 1,5l cola og drikker minst 2 liter vann om natten. drikker i tillegg 2-4 liter vann på jobb.
Vis hele sitatet...
Anbefaler deg å legge om livstilen, og si til legen din at du sliter med å sove. Ikke nevn alkoholen i første omgang, og prøv å få sovetabletter som ikke går på førerkortet. Hvis du begynner å spise bedre, og begynner å trene lett, vil du mest sannsynlig føle deg bedre, og få mye bedre søvn.
Sitat av Fiyah Vis innlegg
Anbefaler deg å legge om livstilen, og si til legen din at du sliter med å sove. Ikke nevn alkoholen i første omgang, og prøv å få sovetabletter...
Vis hele sitatet...
Sovetabletter som han kjapt kommer til å oppdage ut at er gode å drikke alkohol på, i og med at han er alkoholiker.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Fakta om meg siden dere spekulerer så.
Jeg veier 135kg er ikke i god form men heller ikke ubrukelig, kraftig bygd med god mage.
Jeg kan ta eksempel fra igår, da drakk jeg 6 halvlietere i badekaret, der lå jegfra 1800 ca til 1945, så dusjet jeg og en øl, lagde kveldsmat og spiste den, satt og så på youtube fram til ca 2200 da drak jeg 2 halvlitere etter maten, så tilsammen 9 stk. La meg 2210 og våknet idag 0730 spiste frokost dro på jobb. blåste som jeg alltid gjør for og starte jobb bilen og alt var fint. Er ikke noe fare i trafikken.

Jeg har nok ett relativt høyt forbrenning av alkohol, jeg drikker mye av alt. Starter ofte dagen med 1,5l cola og drikker minst 2 liter vann om natten. drikker i tillegg 2-4 liter vann på jobb.
Vis hele sitatet...
Ga KP ved et uhell, så vær så god I guess.

Nå vet ikke jeg høyden din, men bare vekten din problematiserer vel alkoholforbruket ditt hvis du fortsetter sånn her i årene fremover. Blir mye ekstra kalorier i all denne ølen avhengig av hva du spiser daglig i tillegg. Spiser du for mye + drikker for mye legger du mer og mer på deg. Spiser du for lite + drikker for mye så kan du nok få en en del vitaminmangler o.l. etterhvert.

Uansett kan livsstilen din begynne å gå utover diverse organer slik som leveren etterhvert, så dette kan nok ganske sikkert føre til helseproblemer til slutt. Vil absolutt anbefale deg å kutte ned på drikkingen. Lage en plan som du mener er overkommelig. Du har nok ikke høy forbrenning av alkohol like mye som du har fått høy toleranse for alkohol og med dine vaner er ikke dette positivt. Vet ikke helt hva du mener med "god mage", forresten. Skal sies at magen og overkroppen generelt er det verste stedet på kroppen å ha for mye kroppsfett, så pass på.