Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1028
Hallo!

Har ingen erfaring med disse kabinettene men har en drøss av gamle harddisker samlet opp gjennom årene som jeg nå gjerne vil inn på. Er det noen her som kan fortelle meg litt om hvordan disse funker? Kan man koble til harddisker fra både bærbare og stasjonære pcer? Hvilken vil du anbefale? Har disker som sikkert er 15 år gamle, vil de fungere med et slikt kabinett?

Håper på litt hjelp
SATA er det mest vanlige i dag.
Disker som er 15 år gamle har nok IDE, og de fleste nye hovedkort har bare SATA.

Her ser du et bilde av IDE (øverst) og SATA (nederst) disker.



Har du både SATA og IDE disker? Har hovedkortet ditt både SATA og IDE?

Du kan også bare skaffe deg et IDE/SATA adapter til USB, da kan du koble til whatever.

5 IN 1 USB 2.0 To SATA/IDE Hard Drive HD HDD AC Power Converter Adapter Cable EU (91.65 spenn inkl. frakt til norge)

Sist endret av Turbolego; 12. mai 2015 kl. 00:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
hvis det er sata disker vil jeg anbefale en icy box docking

https://www.komplett.no/icy-box-ib-1...972#!tab:extra

du får også de som tar ide disker men jeg har ikke sett de i det norske markede på lenge, så da må du nokk på ebay

det som er fint med disse er at når du kobler dem opp så fungerer de på samme måte som usb-pinner (dog avhengi av hva som var på dem fra før)
Trådstarter
8 0
Takk for svar og lenker, begge to. Da blir det moro med gjennomgang av gamle filer og bilder etterhvert