Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2427
Skal nå 9. juni delta på et sykkelritt som er 9mil langt, og kunne tenkt meg å å få slengt et kamera på hjelmen for å filme turen.
GoPro virker jo som det ultimate kjøp. Men 9 mil på sykkel tar jo litt lengre enn 2 timer.

- Hvilken av de 300 pakkene som er tilgjengelige trenger
- Å hvor stort minnekort trenger jeg? ( trenger ikke filme i maks oppløsning )
- Hvor lenge holder batteriet, å når det eventuelt går tomt gir kamera en beskjed jeg vil høre ?

Cheers
Boo
16 GB eller 32 GB minnekort er ikke særlig dyre, så det er bare å gå for dem! Det er jo kommet ett nytt GO PRO nå, så du kan jo gå for det Prisjakt.no er en grei side å finne den rimeligste.
jeg har Countor HD. Angrer på at jeg valgte dette istedetfor GoPro.
Du trenger egentlig bare den vanlige pakken, jeg pleier bare å teipe den til hjelmen, fungerer fint det .

16 gb bør jo holde, men det må du jo nesten selv finne ut av. Man kan jo alltids ta med seg flere kort.

Batteriet holder vel i rundt 4 timer
Kjøp deg gopro hero 2 outdoor edition så følger det med mount til hjelmen etc


en kompis av meg har det outdoor edition

minnekort kjøper du på http://www.mymemory.co.uk
tar ca 5 dager å få den i posten og er betraktelig billigere enn andre butikker i norge. Frakten er kun ca 20 spenn

også sørg for å kjøpe ordentlig klasse 10 kort !
Sist endret av SRB; 23. mai 2012 kl. 22:19.
Jeg kjøpte selv et GoPro. Har filmet når jeg har kjørt ski,atv osv. Det er ikke så veldig kult å sitte å se på noen kjøre ski/atv/cross/sykkel i lengden. Med mindre kjørern av sykkelen/atven osv er veldig god eller gjør ting som er kult å se på ting.
Jeg har et 16 minne kort, aldri fylt det opp. Men nå har jeg aldri filmet i over 1 time da.
boohaze's Avatar
Trådstarter
Takker for svar.

- Det blir nok et GoPro 2 Outdoor.
- Hvis noen som har litt mer erfaring på batteribruk å hvor stor lagringsplass 1times filming krever så skårer man aksjer hos meg

T_ben: Er fult klar over det, blir litt som de eldre dagene når familiebildene skulle vises på lerret. Men planen er å plukke ut høydepunktene å lage en liten snutt av det. Har våre på tidligere ritt hvor det har skjedd ting som jeg skulle betalt mye for å hatt på film.

Cheers
Boo
Om du skal sykle ville jeg heller gått for Contour. De er mye mindre, du får også kjøpe feste for å ha den på sykkelhjelm. Kjøper du GPS versjonen får du ruten og farta. med mitt contour kan jeg filme ca 2 timer ved 60fps 720p og 135" vinkel på 16gb, så med 32 burde du klare å filme hele på 1080p. Contour gir beskjed når batteriet er tomt.
Sist endret av mo3; 23. mai 2012 kl. 23:44.
Batteribruk: KJØP EKSTRA BATTERI.
Jeg har x-antall ganger blitt kjempeskuffet over batteritiden, og at det ikke holder lenge nok for mitt bruk (3-4 timer max). Kjøp et ekstra batteri, så er du safe

Lagringsplass på 1 time blir på maks-kvalitet rundt 7GB

Om du er spent på kvalitet, så kan du kike litt på youtube kanalen min:
http://www.youtube.com/user/GoProActivities
Sist endret av 4pekatt; 23. mai 2012 kl. 23:52.
Tittelninja
flexd's Avatar
Donor
Sitat av boohaze Vis innlegg
Takker for svar.

- Det blir nok et GoPro 2 Outdoor.
- Hvis noen som har litt mer erfaring på batteribruk å hvor stor lagringsplass 1times filming krever så skårer man aksjer hos meg

T_ben: Er fult klar over det, blir litt som de eldre dagene når familiebildene skulle vises på lerret. Men planen er å plukke ut høydepunktene å lage en liten snutt av det. Har våre på tidligere ritt hvor det har skjedd ting som jeg skulle betalt mye for å hatt på film.

Cheers
Boo
Vis hele sitatet...
Jeg har akkurat kjøpt meg et GoPro 2 Outdoor edition selv. Fungerer strålende!

Har et av disse minnekortene som er veldig veldig bra: http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=660981

Ville kanskje anbefalt deg å kjøpe sånn ekstra batteripakke/ Battery bacpac om du skal filme over lenger tid.

Evt. kan du jo heller vurdere å sette opp at den heller skal ta masse bilder eller noe sånt, da varer nok batteriet litt lenger.

Jeg har ikke brukt kameraet til å filme noe sport enda, men det fungerer ihvertfall flott til andre ting