Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  400 53740
Hvorfor bare legalisere cannabis? Psilocybin og LSD er enda mindre skadelig enn cannabis, og mye mer spennende og underholdende. Og gjerne MDMA også.
Lagde et raskt forslag til en plakat Innspill?
TS kan kontakte meg om en printvennlig versjon ønskes.
Eller andre også for den sagt skyld.

http://freak.no/forum/attachment.php?attachmentid=9558&stc=1&d=1328696120
Veldig flott plakat Sigøynerblod!

Det svake med mange av de andre plakatene er at de baserer seg på svake/dårlige fakta.. og slenger du på noen skrivefeil blir det rene stonerpropaganda.
Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være på engelsk.
Norsk takk så skal jeg hive opp noen plakater på vestlandet å!
Jeg skjønner ikke hvorfor dere ikke organiserer dere ordentlig istedet for å prøve disse plakatstuntene som aldri blir noe av. Skulle dere klare å bli enige om en plakat før tråden dør ut, hva så? Hva er neste skritt, hvorfor skal noen bry seg om en plakat for legalisering av cannabis uten avsender?
Sitat av Mith Vis innlegg
Jeg skjønner ikke hvorfor dere ikke organiserer dere ordentlig istedet for å prøve disse plakatstuntene som aldri blir noe av. Skulle dere klare å bli enige om en plakat før tråden dør ut, hva så? Hva er neste skritt, hvorfor skal noen bry seg om en plakat for legalisering av cannabis uten avsender?
Vis hele sitatet...
Må vel starte et sted?
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av Mith Vis innlegg
Jeg skjønner ikke hvorfor dere ikke organiserer dere ordentlig istedet for å prøve disse plakatstuntene som aldri blir noe av. Skulle dere klare å bli enige om en plakat før tråden dør ut, hva så? Hva er neste skritt, hvorfor skal noen bry seg om en plakat for legalisering av cannabis uten avsender?
Vis hele sitatet...
Jeg håper da siden TS har tatt ansvar (hvertfall delvis), at det kan bli noe av dette. Jeg personlig kan hvertfall henge opp plakater bare vi blir enige om hvilke(n).

Vet ikke hvem som bryr seg, folk som leser den begynner kanskje å tenke? Eller kanskje de bare går videre mens de tenker "jævla narkomane kommer her å sprer løgnen sin!!" (indoktrinert med propaganda de som leser vettu )

Hvorfor de skal bry seg? Jo, fordi hvis vi legger med en sånn "telefonscannekode" kan vi sikkert få noen til å trykke seg inn, der har vi jo nødvendigvis kilder.


Om jeg stavet "hvertfall" feil, så send meg en PM, IKKE bruk tråden til det (ikke rettet mot deg Mith, mer til alle grammar-naziene på forumet.
Sitat av stoofn93 Vis innlegg
Må vel starte et sted?
Vis hele sitatet...
Ja, men man starter med å bygge en organisasjon. Man starter med å faktisk bruke tid og penger på saken, man starter med å skaffe betalende medlemmer.
Når medlemmene og pengene til å faktisk få trykket opp plakater, satt opp en nettside og drive en liten organisasjon er på plass så kan man begynne å aksjonere.
Å bare lage noen A4 ark for å tape opp rundt om i norske byer tror jeg har minimal til ingen effekt.
Sitat av Mith Vis innlegg
Ja, men man starter med å bygge en organisasjon. Man starter med å faktisk bruke tid og penger på saken, man starter med å skaffe betalende medlemmer.
Når medlemmene og pengene til å faktisk få trykket opp plakater, satt opp en nettside og drive en liten organisasjon er på plass så kan man begynne å aksjonere.
Å bare lage noen A4 ark for å tape opp rundt om i norske byer tror jeg har minimal til ingen effekt.
Vis hele sitatet...
Trur meningen bare er at de skal åpne litt øyner, skape nyskjerrighet, og kanskje en liten debatt? Trur ike TS har tenkt til å gå for Full legaliseringsaksjon.
Sitat av Greendudeblue Vis innlegg
Trur meningen bare er at de skal åpne litt øyner, skape nyskjerrighet, og kanskje en liten debatt? Trur ike TS har tenkt til å gå for Full legaliseringsaksjon.
Vis hele sitatet...
Med andre ord sparke inn vidåpne dører.
Jeg tror at det også er grunnen til at tidligere tråder med nøyaktig samme tema bare dør ut, enten så gidder dere ikke legge nok ned tid og penger i saken ellers så vet dere ikke hvordan det gjøres.

Grunnen? Jeg misstenker at dere er for unge og derfor har for lite tid/penger og erfaring til å faktisk organisere noe som helst og de ressurspersonene dere trenger er opptatt i andre organisasjoner eller ungdomspartier. Ikke for å pisse i suppa deres, men jeg har liten tro på slike "aksjoner" som dette.
Sist endret av Mith; 8. februar 2012 kl. 13:00.
Støtter dette. Jeg bor på Grunerløkka i Oslo. Pappa jobber på trykkeri, han kan printe ut tusenvis av plakater i både A4 og A3 for meg. Jeg har en kompis som garantert er med på dette også.

Si ifra når dere har bestemt dere for plakat. Så skal jeg pynte opp hele Grunerløkka en natt.

Vaskemask sin plakat var helt konge. Den ser oppegående ut, vennlig ut og den fanger oppmerksomhet. Jeg stemmer for den!
Mith har et meget godt poeng, å henge opp plakater med link til en infoside skaper litt mer forståelse blandt en del personer, men neppe nok.

Plakatene bør ha lite tekst, ingen som orker å lese en hel a4 side når de er ute å farter.

Personlig tror jeg litt av problemet deres (jeg sier deres fordi jeg ikke er for/mot legalisering), at de som har vett til å ta debatten på en saklig måte ikke tørr stå frem som en bruker. Det vises tydelig av at forslaget om FB event omtrent bare har fått kritikk.
Nei, man får ikke gjort noe ved å sitte på ræva å gjemme seg bak nick i forumdiskusjoner, men man får gjort like mye om man skal gjemme seg bak plakater og ikke tørr å stå fram. Det minner mer om en slags undergrunnsorganisasjon som ikke kommer til å få til noe fordi det er langt fra nok som tørr å si noe.

Kan selvfølgelig være jeg tar feil, men som en nordmann som aldri har prøvd noen form for narkotika og heller ikke satt meg inn i den informasjonen dere vil ha ut tror jeg ikke plakater ville gjort meg interessert.
Parkettetterligning
Jeg blir med for vestfold og trøndelag, skal kanskje på roadtrip fra vestfold til nordland. Kan henge opp MASSE da, tenker at informasjonsplakater er viktig. Kanskje noen visste du at? Plakater kan passe. Veldig for at vi må passe oss for å virke stonere, tror jeg skal ha på meg ganske fine klær til plakatopphenging.
Sitat av Mith Vis innlegg
Å bare lage noen A4 ark for å tape opp rundt om i norske byer tror jeg har minimal til ingen effekt.
Vis hele sitatet...
Jeg kan gjerne bruke 600kr bensin penger på å kjøre rundt i Finnmark og henge opp, om det blir lagt merke til av media eller ikke, I don't care! gjør dette for en bra sak, vi må åpne øynen til de trangsynte bestefar i Norge.
Norge er veldig nazi på cannabis bruk, du er kul populær snill omtenksom hvis du brenner hjemmebrent å selger til mindreåringer, men så snart du er venn med en hasj røyker er du en NAV klient med store sosisale problemer som stjeler hos kompiser osv..
Vi trenger en vekker blandt folk i Norge.

Sitat av Muradi Vis innlegg
Hvorfor bare legalisere cannabis? Psilocybin og LSD er enda mindre skadelig enn cannabis, og mye mer spennende og underholdende. Og gjerne MDMA også.
Vis hele sitatet...
Skal man starte å få hele narkolisten legalisert, så kan vi like godt bare skyte oss selv på stedet.
Folk er nazi nok mot slike stoff blandt annet cannabis, så ta 1 ting om gangen gitt, klare Norge å få legalisert cannabis, så kan dere gjerne starte en trip aksjon, men jeg er bare for legalisering av cannabis.
Sist endret av justastonedhuman; 8. februar 2012 kl. 16:26.
Jeg og noen kompiser har Tromsø covered hvis dette skulle skje!
Sitat av iMAGINE123 Vis innlegg
@parasitic: det beste er en gruppe som styrer og de som ønsker henger opp. Gir mere inntrykk om aksjonen er lik over hele landet.
Vis hele sitatet...
Dette er også tanken min. En kjerne som tar seg av avgjørelsene (er lov å komme med innspill og forslag uansett hvem du er) og står i regi av aksjonen. Og hvem som helst kan delta. Må ikke ha freak tag for å møte opp.


Sitat av Joey Vis innlegg
Mogleg eg er ein smule negativ i tankegangen nå, men eg trur dokke er avhengig av å ha ein slags pressetalsmann viss journalistar rundt om i landet blir nyskjerrig på kva dette er for noko. Trur ikkje det skal så mykje til før nokon av dei klarer å lukte seg fram til freak.no for å finne rota/tråden til denne aksjonen. Viss dei ikkje har nokon å intervjue, eller som kan fortelje meir om kva dette er for noko, trur eg ikkje mange journalistar vil ha det vanskeleg med å vinkle saken like mykje på freak som på plakatane og deretter drage opp ymse nyheitssaker frå tidligare (f. eks: stuebord). Noko som til slutt vil gjere at aksjonen ikkje ser like bra ut frå utsida som ein kanskje hadde tenkt.
Vis hele sitatet...
Nå føler jeg meg ikke kvalifisert til å stille som talsmann for legaliseringsdebatten, det hadde nok virket mot sin hensikt. Tror nok en kar med mer av både etos og patos skal få ta den jobben.
Jeg tror dog at om Ola Nordmann får i gang en bevissthet rundt temaet, at andre karer med større muskler kan/vil ta over.

La oss blåse vind i seilene, så får vi håpe noen andre vil seile skuta til havns!


Sitat av iMAGINE123 Vis innlegg
Jeg lager gjerne plakat design, trenger bare noe tips om hva som skal stå.

@joey: jeg syns vi skal henge opp plakatene samtidig, da kan vi tipse dagbladet og VG for eksempel om aksjonen.
Vis hele sitatet...
Sendte deg en PM ang. design.

Helt riktig, vi henger opp plakatene samtidig. Om ikke på klokkeslettet, så vertfall innen de samme 24 timer. Tror det vil skape mer blest om både Rogalandsposten og Fedrelandsvennen skulle ha en notis om plakater(fingers crossed).

Sitat av TobNor Vis innlegg
Dere burde feste en liten QR kode(?) på plakatene, og linke den opp til en side med dypere forklaring
Vis hele sitatet...
Domenet 'legaliser.no' er faktisk ledig (takk til douchebag). Så om noen med ferdigheter innen webdesign hiver seg på lasset øker nok sannsynligheten for det, ja! Vi får se hvordan aksjonen utvikler seg.


Sitat av Sigøynerblod Vis innlegg
Lagde et raskt forslag til en plakat Innspill?
TS kan kontakte meg om en printvennlig versjon ønskes.
Eller andre også for den sagt skyld.

http://freak.no/forum/attachment.php?attachmentid=9558&stc=1&d=1328696120
Vis hele sitatet...
Takker! Jeg lagra verfall plakaten, så den ligger på lur. Likte utseende.



Sitat av Mith Vis innlegg
Jeg skjønner ikke hvorfor dere ikke organiserer dere ordentlig istedet for å prøve disse plakatstuntene som aldri blir noe av. Skulle dere klare å bli enige om en plakat før tråden dør ut, hva så? Hva er neste skritt, hvorfor skal noen bry seg om en plakat for legalisering av cannabis uten avsender?
Vis hele sitatet...
Det er som sagt en plass å begynne. Prøvde å ta kontakt med et par folk før jeg laga tråden i håp om å få noen flere med på lasset for å organisere uten videre stor begeistring.

Jeg hadde dog håpt at noen ville melde interesse etter hvert. Jeg er, som sagt tidligere, på utkikk etter noen som vil kaste seg med i organiseringen! Er forsatt ingen som har meldt seg, så det er bare å sende en PM! Dette for å unngå at tråden dør ut i diskusjoner blandt 70 freaks.
Sitat av Mith Vis innlegg
Med andre ord sparke inn vidåpne dører.
Jeg tror at det også er grunnen til at tidligere tråder med nøyaktig samme tema bare dør ut, enten så gidder dere ikke legge nok ned tid og penger i saken ellers så vet dere ikke hvordan det gjøres.

Grunnen? Jeg misstenker at dere er for unge og derfor har for lite tid/penger og erfaring til å faktisk organisere noe som helst og de ressurspersonene dere trenger er opptatt i andre organisasjoner eller ungdomspartier. Ikke for å pisse i suppa deres, men jeg har liten tro på slike "aksjoner" som dette.
Vis hele sitatet...

Nå er jeg ikke akuratt noen selvutnevnt Arild Knutsen. Jeg har personlig ingen ambisjoner om å starte en organisasjon for å legalisere. Men jeg tenkte at litt er bedre enn ingenting.

Planen min er og har alltid vært å printe ut plakater og henge de opp. Forhåpentligvis er det andre som vil bli med å henge opp de samme plakatene. Som jeg har sagt tidligere vil jeg prøve å skape liv i en relativt død debatt. Som eksempel tror jeg ikke legaliseringsdebatt er en tanke som har vert innom hodet til Onkel Jarle siden 70-tallet. Er vi heldige er dette noe vi kan klare å gjøre noe med.

Det går ikke ann å prøve å utføre noe uten at noen mener at det kunne vert utført bedre. Slik er det med alt. Så klart hadde det vært et bedre tiltak om jeg hadde 400.000 kroner og 50 arbeidstimer i uka jeg kunne investert i dette. Det har jeg ikke. Jeg prøver derfor å gjøre noe jeg faktisk KAN gjøre.

Kan også legge til (som et par ganger tidligere i tråden) at jeg forsatt er alene om dette. Så om noen vil bidra i organiseringen, send en PM!
Sitat av Muradi Vis innlegg
Hvorfor bare legalisere cannabis? Psilocybin og LSD er enda mindre skadelig enn cannabis, og mye mer spennende og underholdende. Og gjerne MDMA også.
Vis hele sitatet...
Fordi det virker skremmende for folk.
Jeg tipper at en avkriminalisering av cannabis også vil starte debatt om avkriminalisering av flere stoffer, men det er jo en grense et sted inni der som ikke burde krysses.
Sitat av McHoover Vis innlegg
Nå er jeg ikke akuratt noen selvutnevnt Arild Knutsen. Jeg har personlig ingen ambisjoner om å starte en organisasjon for å legalisere. Men jeg tenkte at litt er bedre enn ingenting.
Vis hele sitatet...
Som jeg skrev tidligere, denne aksjonen mener jeg er totalt bortkastet.
Det er ingen ordentlig avsender, et diffust budskap og en mottaker som ikke betyr noe eller har noen å diskutere med.
Sitat av Mith Vis innlegg
Som jeg skrev tidligere, denne aksjonen mener jeg er totalt bortkastet.
Det er ingen ordentlig avsender, et diffust budskap og en mottaker som ikke betyr noe eller har noen å diskutere med.
Vis hele sitatet...
Tull..
Avsenderen er oss: Folk som ønsker cannabis avkriminalisert.
Budskapet er at vi ønsker cannabis avkriminalisert.
Mottakere er ALLE i hele Norge.

Jeg kan ikke skjønne hvordan du mener at noe av det er uklart.. Klarere kan det nesten ikke bli.
Sitat av Mith Vis innlegg
Som jeg skrev tidligere, denne aksjonen mener jeg er totalt bortkastet.
Det er ingen ordentlig avsender, et diffust budskap og en mottaker som ikke betyr noe eller har noen å diskutere med.
Vis hele sitatet...
Heldigvis er ikke ditt ord min lov. Du har rett til din mening, på samme måte som jeg har rett til mine ganske usakelige meninger om dine meninger. Men jeg mener at de er off-topic og sparer meg derfor for slikt. Meninger. meninger.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Tull..
Avsenderen er oss: Folk som ønsker cannabis avkriminalisert.
Budskapet er at vi ønsker cannabis avkriminalisert.
Mottakere er ALLE i hele Norge.

Jeg kan ikke skjønne hvordan du mener at noe av det er uklart.. Klarere kan det nesten ikke bli.
Vis hele sitatet...
Jeg tror at viss de som står bak hovedplanleggingen av dette står åpne om det, og ikke er anonyme som gjemmer seg bak nettet, vil dere få mer oppmerksomhet. Kanskje media også engasjerer seg for saken? Dermed blir det bedre markedsføring og et klarere budskap.
Alltid like gøy når disse trådene dukker opp

Dere snakker om uvitenhet, men hva ved dere egentlig selv av emperi om cannabis?

Mennesket som rase er relativt nysgjerrige å forsker på alt fra planter, gjørme, hjerner, medisiner og stjerner! Vi har funnet på atombomber, kloning, reist til månen, vi bytter hjerter på folk! Tror dere virkelig cannabis ikke er forsket godt på?

Ett søk på pubmed gav med 11 000 resultater med cannabis som søkeord. Gå på ett uni så får dere de i fulltext så dere kan lese hele rapporten og ikke bare abstractet!

Det er altså ett meget utforsket stoff innenfor medisinsk forskning, som også går for å være en av de strengeste disiplinene innenfor forskning.

Hvilke etterprøvbare resultater er det dere har greid å koke sammens som all verdens forskere har oversett?

Hva skal dere overbevise "uvitende og dumme ola normann" med?

Tror dere virkelig at en så nysgjerrig rase som vi mennesker er har greid å overse å forske på effektene av cannabis?

Eller er det "propagandaen" til legemiddelindustrien og staten som konspirerer mot dere? De vil altså at dere skal ha det vondt? Altså staten vil lage samfunnet dårligere selv? Og nesten alle mennesker i verden blir lurt med på dette? Altså verdens største konspirasjon nå i 2012?
Var ikke malen ekstremt liten? A4-A3 er vel heller noe å gå for?
Sitat av ClaesGreve Vis innlegg
Jeg tror at viss de som står bak hovedplanleggingen av dette står åpne om det, og ikke er anonyme som gjemmer seg bak nettet, vil dere få mer oppmerksomhet. Kanskje media også engasjerer seg for saken? Dermed blir det bedre markedsføring og et klarere budskap.
Vis hele sitatet...
Det er sant, men hvem ønsker å stå ut med fult navn? Eventuelt kan vi jo sette opp "www.freak.no" som publisører (vet ikke om jeg fant på et nytt ord der).
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Det er sant, men hvem ønsker å stå ut med fult navn? Eventuelt kan vi jo sette opp "www.freak.no" som publisører (vet ikke om jeg fant på et nytt ord der).
Vis hele sitatet...
Hva er problemet med å stå frem med fult navn?

Man bør stå frem med fult navn for å bli tatt seriøst, siden dette handler om en kampanje.
Sitat av ClaesGreve Vis innlegg
Jeg tror at viss de som står bak hovedplanleggingen av dette står åpne om det, og ikke er anonyme som gjemmer seg bak nettet, vil dere få mer oppmerksomhet. Kanskje media også engasjerer seg for saken? Dermed blir det bedre markedsføring og et klarere budskap.
Vis hele sitatet...
Nå tenkte jeg i første omgang å prøve å få noen med meg til organiseringen. Deretter er det mye som skal planlegges før det blir hengt opp plakater. Når disse er komt opp gjenstår det jo å se om media i det hele tatt bryr seg. Og om de gjør det og etterlyser et intervju så skal jeg gjerne slå av en liten prat med de, jeg. Men så langt gidder jeg ikke tenke i denne omgang.

Men, og jeg gjentar, dette er ikke en organisasjon. En aksjon. Det eksistere for øyblikket ikke et styre. Enn så lenge er det meg. Planen blir å få sammen et styre til å organisere. Når alt er på plass blir forhåpentligvis resultatet plakater. Om disse i det heletatt utretter noe, vil eventuellt tiden vise. Om det gjør det, så er ingenting bedre enn det. Da har vi i første om gang gjort vårt. Om ingen bryr seg, jaja. Vi gjorde da et forsøk.

Plakatene skal ikke markedsføre meg eller "oss" som en gruppe med meninger. Det skal markedsføre meningene vi som enkelt individer har.


Edit: Når jeg snakker om styre mener jeg ikke at vi skal ha næringslokaler med kaffetrakter og vanndispenser. Jeg snakker enkelt å greit om et par mennesker som kan møtes f.eks. på en felles chat-kanal for å diskutere.
Sist endret av McHoover; 8. februar 2012 kl. 18:12.
Sitat av ClaesGreve Vis innlegg
Hva er problemet med å stå frem med fult navn?

Man bør stå frem med fult navn for å bli tatt seriøst, siden dette handler om en kampanje.
Vis hele sitatet...
Vell, for meg er problemet at jeg bor hos foreldrene mine som ikke vet jeg røyker.
Så er jeg involvert i en politisak hvor det er tatt opp. (Vet du ikke kan lese tanker, but now you know why).
Sitat av ClaesGreve Vis innlegg
Hva er problemet med å stå frem med fult navn?

Man bør stå frem med fult navn for å bli tatt seriøst, siden dette handler om en kampanje.
Vis hele sitatet...
Kampanje

kampanje
subst. m kampanje () [kɑm'pɑnjə] intensiv virksomhet for en bestemt sak/produkt, aksjon
"Selskapet hadde en kampanje i forbindelse med det nye produktet."

Aksjon
aksjon
subst. m aksjon () [ɑkˈʃuːn]
handling med et bestemt formål
Musicshare&care
3 2
Hva er det du prater om seven uP, du sier hvilke resultater vi har kokt opp som forskerne har oversett. Det er heller folket som har oversett forskerne og den forskning de har gjort på cannabis, for i den forskningen er det mye gode nyheter, og eneste dårlige nyheten er egentlig at det er ulovlig. U ignorant
And4.20, opplys meg. Vis gjerne til gode publikasjoner omkring temaet som viser hvor mye vi tjener på det, og skadeeffekter osv. Den dagen du kommer med det, vil jeg tro fler hører..
Sitat av McHoover Vis innlegg
Kampanje

kampanje
subst. m kampanje () [kɑm'pɑnjə] intensiv virksomhet for en bestemt sak/produkt, aksjon
"Selskapet hadde en kampanje i forbindelse med det nye produktet."

Aksjon
aksjon
subst. m aksjon () [ɑkˈʃuːn]
handling med et bestemt formål
Vis hele sitatet...
Beklager, ordla meg litt feil der. Ser poenget ditt.

Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Vell, for meg er problemet at jeg bor hos foreldrene mine som ikke vet jeg røyker.
Så er jeg involvert i en politisak hvor det er tatt opp. (Vet du ikke kan lese tanker, but now you know why).
Vis hele sitatet...
Ah, da så. Viss dere får til dette håper jeg media engasjerer seg. Så blir det plutselig mye større søkelys rettet mot det.
Hadde også vært morsomt hvis vi kunne fått tak i noen frilansere som kunne dekket saken i avisen sin (trykk eller web).
Jeg har nå fått spredd ordet i første omgang, og folk flest virker jo positive!

Hold tråden aktiv og diskuter alt dere orker. Jeg kikker innom og tar notiser daglig, og slenger sikkert igjen noen svar!
Jeg prøver nå fremover å hive sammen et "styre", så kommer jeg tilbake med oppdateringer så fort det er noe å dele!
Er du interessert i å ta del i organiseringen eller om du lurer på noe er det bare å slenge inn en PM så tar vi det derfra. Ingen forpliktelser.

Takker ellers for bra respons så langt!
Støtter forslaget om å opprette en nettside med ytterligere informasjon om emnet. Scann rundt på Freak og samle inn all relevant informasjon (det står utrolig mye lurt her) -> back up with sources, insert on website -> posters -> visitors -> profit. Domenet legaliser.moo.no er heller ikke tatt, og det er gratis. Kan sikkert hjelpe til med å utforme nettsiden, har diverse erfaringer med oppretting av gratisnettsider som Freewebs

Add: Jeg sikra domenet i tilfellet noen anti-legaliseringsfolk skulle kapre det.
Sist endret av Tawon; 8. februar 2012 kl. 18:53.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Slengte meg på som en som er med å organisere, cmon folkens meld dere på, det er kun utvalg av plakat og andre småting (som om vi skal ha nettside og sånt) det går ut på, ikke noe STORT ansvar.
Sist endret av droppboks; 8. februar 2012 kl. 19:03.
Er lett med på dette
Jeg sitter å designer plakat, men vil høre fra andre hva dere syns bør stå. Likte veldig godt forslaget som kom hit tidligere, enkelt og greit. Syns vi skal ha plakatene på norsk dog.

Kan ikke noen komme med noe enkle fakta setninger om legalisering?
Dere burde få kobla det til innvandrersaken og sendt det til FRP.

"Vi har kriminelle bander av invandrere i byene som driver mafia-virksomhet. Medvirkende til deres suksess er kombinasjonen av nordmenns apetitt for cannabis og cannabis' illegale status."
De spesialiserer seg på smugling, markedskontroll(torpedoterror) og sender oss tonnevis av tørrok.
Legaliser hasj= mindre penger til Bhatti, A,B eller C gjengen, ikkeno jung guns, færre akerselva-asylanter.
Go Karl I Hagen komigjenna, go go go
Kan godt investere i webside hvis noen tar på seg ansvar for innhold og lager en liten rapport med kildehenvisninger.
Sitat av Spirituell Vis innlegg
Kan godt investere i webside hvis noen tar på seg ansvar for innhold og lager en liten rapport med kildehenvisninger.
Vis hele sitatet...
satt og tenkte på en smart domene er legaliser.org eller legalisere.org? sjekket dem på domeneshop, dem var ikke tatt heller
Hva dere synes?

Sitat av iMAGINE123 Vis innlegg
Jeg sitter å designer plakat, men vil høre fra andre hva dere syns bør stå. Likte veldig godt forslaget som kom hit tidligere, enkelt og greit. Syns vi skal ha plakatene på norsk dog.

Kan ikke noen komme med noe enkle fakta setninger om legalisering?
Vis hele sitatet...
1 million nordmenn har røyket cannabis, så det vil si hver fjerde nordmenn er kriminell, fordi dem har fyrt en røyk? (sitat fra en tidligere plakat jeg så her på forumet"

Ingen dødsfall rapportert av cannabis.
Organisert kriminalitet mister en stor inntektkilde om legalisering skjer.
Nye å flere jobbplasser vil bli i Norge.
Staten vil tjene på det.
osv..

Jeg har ikke lest så mye fakta kilder rundt på legalisering av cannabis, men er det jeg husker
Sist endret av justastonedhuman; 8. februar 2012 kl. 19:27.
En litt vill tanke, vet ikke helt om det er lov (men det gjør sikkert noen andre her?) men..
Hadde det vært mulig å samle sammen en god sum penger, lage en seriøs profesjonell informasjonsfilm og evt. kjøpe sendetid på tv? (nrk er det nok ikke veldig lov, men hva med f.eks tv2 som nå er eid av dansker?).

Tror dette hadde vært en perfekt måte å nå frem til veldig, veldig mange trangsynte mennesker som ikke har snøring på hva en som røyker egentlig gjør.
Sitat av nimr0z Vis innlegg
En litt vill tanke, vet ikke helt om det er lov (men det gjør sikkert noen andre her?) men..
Hadde det vært mulig å samle sammen en god sum penger, lage en seriøs profesjonell informasjonsfilm og evt. kjøpe sendetid på tv? (nrk er det nok ikke veldig lov, men hva med f.eks tv2 som nå er eid av dansker?).

Tror dette hadde vært en perfekt måte å nå frem til veldig, veldig mange trangsynte mennesker som ikke har snøring på hva en som røyker egentlig gjør.
Vis hele sitatet...
Om ikke kjøpe sendetid, så er det mulig å få aksjonen til å bli dekt i media.

Jeg nevnte tidligere at vi kunne finne en frilanser eller hvis noen kjenner en journalist eller to.
Ja, tror nok et .org-domene passer best, eventuelt .info men tror det kan virke litt for spesifikt og amatør siden ingen har hørt om det.

Alle andre sier som saferchoice.org, legalise.org og legalize.org er veldig amatørmessige og glorifiserer alle substanser.

Vi trenger en unik og enkel side uten en masse cannabisblader, joints og pulverbilder overalt. Gode argumenter for avkriminalisering/legalisering, dog fortsatt passe på å ikke hylle alt av dop og ha en versus alkohol men kanskje forklare mulige skader man kan få.

Tror nok det kan bli litt sjokkerende å vise til at både cannabis, LSD og ecstacy (som alle tror er en type heroin bare med forskjellig effekt) kan være bedre alternativer som får (den naive) norske leseren til å miste troen på siden og argumentene, uansett med kilder...

Å få sendetid på TV virker lite realistisk... massevis av plakater i byen som henviser til en webside får nok en god effekt!
Sist endret av Spirituell; 8. februar 2012 kl. 19:39. Grunn: leif
Formuleringene er nok ikke egnet til plakat, men:

Statlig regulering, begrenset tilgang og aldersgrense, kontra fri flyt på gata, synest jeg personlig er et viktig argument. Ta bort den såkalla "gateway-theory". Få cannabisen bort fra subkulturen, da det ikke er til å stikke under en stol at det er lettere å prøve litt av hvert etter å først ha komt i kontakt med "miljøet". Det er trossalt kriminaliseringen som gjør at cannabisen havner i feil miljø.

Profitten i å slippe og bruke penger på å bekjempe cannabis, å heller ta moms fra de 700 millionene det årlig omsettes for i kriminelle miljøer(mangler kilde på 700 millioner. Har dog lest det en plass, hvor vidt dette er reelle tall er jeg noe usikker på). Det er jo et greit argument for kapitalister.
Sitat av iMAGINE123 Vis innlegg
Kan ikke noen komme med noe enkle fakta setninger om legalisering?
Vis hele sitatet...
Passer fint å sitere Mentalmelt her.

Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Regulering av markedet fører til:
  • Aldersgrenser - begrenser tilgjengelighet.
  • Kvalitetssikring - reduserer helseplager.
  • Å fjerne grunnlaget for kriminelle virksomheter.
  • Å frigjøre enorme politiressurser - og dermed få mer kontroll på reell kriminalitet.
  • Å øke skatteinntektene.
  • Å oppløse koblingen mellom røyking og hardere narkotika/kriminalitet, som resulterer i at langt færre unge havner på skråplanet.
  • Å få mer gjennomslag med forebyggende arbeid generelt, da rusbrukerne vil føle seg respektert som mennesker, og ikke jaget som simple forbrytere.
  • etc etc.
Vis hele sitatet...
Har fått noen ideer da, så lager noen utkast og ser hvordan det blir.

Liker at folk engasjerer seg med nettside! Om vi kan få en fint designet nettside med kald fakta, både hva som er positivt og negativt med legalisering. Så vi blir sett på som mere seriøse og at man ser på 2 sider av saken. Kan selvfølgelig flettes litt Det å lage en kampanjefilm tror jeg er en ide helt på jordet. Om noen lager nettside syns jeg de skal integrere kampanjefilmen "The flower" på youtube
Noen som er kjent på FunnyJunk eller noe? kan jo spre dette litt internasjonalt og ^^
Har vi noen gode webdesignere som brenner for en legalisering? Send meg eller McHoover gjerne en PM.

Don Veto, man kan også få med hamp-industri og hvilke positive sider cannabis også kan ha.

Sitat av frø Vis innlegg
Noen som er kjent på FunnyJunk eller noe? kan jo spre dette litt internasjonalt og ^^
Vis hele sitatet...
Ser ikke behovet med å spre en norsk side internasjonalt. Ifølge meg er nordmenn (og politikere) generelt trangsynte og ser ekstremt ned på cannabis.
Sist endret av Spirituell; 8. februar 2012 kl. 20:19.
Tenkte lissom bare å gjøre det til en kjent event som får oppmerksomhet. De er ganske trangsynte i andre land og.. Se for deg at slike plakater bare spawna rundt omkring i hele verden over natta. Men veldig vanskelig å få til så kan vell egentlig bare glemme akkurat det.