Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 2947
Hei, jeg har en svak side med meg som jeg har opplevd de siste årene. Det er angsten for å gå inn i et forhold med ei jente. Så fort hun gir tegn til at hun vil ha noe seriøst mellom oss, så forsvinner interessen min for henne, og jeg tar sakte men sikkert avstand fra henne. Dette har ikke skjedd 1, men mange ganger.. Jeg ønsker å finne ut hvorfor jeg er sånn.

Er det noe galt med meg?

Det er mange tanker som går i hodet mitt som "hva hvis jeg treffer drømmedama dagen etter", "hva hvis dette ikke går" og bla bla bla..

Eller er jeg bare ikke moden nok enda? Jeg er 24 år.

Flere som er i lignende situasjon som meg?
Nei du ekke aleine
https://www.youtube.com/watch?v=LJhklPJz9U8

"The authors argue that human beings evolved in egalitarian hunter-gatherer bands in which sexual interaction was a shared resource, much like food, child care, and group defense.

They think that much of evolutionary psychology has been conducted with a bias regarding human sexuality. The authors argue that the public and many researchers are guilty of the "Flintstonization" of hunter-gatherer society; that is to say projecting modern assumptions and beliefs onto earlier societies. Thus they think that there has been a bias to assuming that our species is primarily monogamous despite what they argue to be evidence to the contrary"


"In an interview Ryan said, "we’re not saying that sharing was so widespread because everyone was loving and sitting around the fire singing “Kumbaya” every night. The reason that sharing was so widespread—and, so they claim, continues to be in the remaining hunter-gatherer societies in existence—is because it’s simply the most efficient way of distributing risk among a group of people." However, with the advent of agriculture people's lifestyle changed completely, leading to the advent of private property and the accumulation of power. This fundamentally changed the way people behave and has left the modern human being in a situation where their instincts are at odds with the society they live in."

KILDE: https://en.wikipedia.org/wiki/Sex_at_Dawn
Sist endret av Marori; 27. mai 2017 kl. 00:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ja, du er helt alene, det er ingen andre her i verden som er usikre på å binde seg til én enkelt person for resten av livet. Ingen har reservasjoner eller tanker rundt det, og er helt sikre i sine valg.

For å illustrere poenget mitt må jeg beklageligvis sitere The Weeknd, mest fordi han formulerte det så eklatant om problematikken rundt den perfekte kjærlighet: "They're in love with this idea of love. It's a shame that they'll believe it will come". Det sagt er det helt legitimt å bare slå seg til ro med at monogame forhold ikke er for deg, og finne en eller annen løsning som funker for deg og eventuelle partner(e). Om man ønsker en partner i det hele tatt.
Sist endret av Xasma; 27. mai 2017 kl. 00:34.