Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 3988
Hei, sliter veldig med at jeg er mye utslitt om morgenen. Legger meg i 10-11 tiden om kvelden, da jeg begynner kl 0700 om morgenen. Men er totalt tappet for energi og trøtt. Dette varer som regel helt til i 12 tiden på formiddagen.

Har gått på seroquel en stund nå å vet det kan være grunnen, men er det noen som kjenner seg igjen på dette?

Har vurdert å slutte men vet ikke hvordan jeg skal gå fram.
Uvaksinert 👍
Ikke i forbindelse med medisinen din, men har du sjekket D vitaminnivået ditt? Tar selv 5000IU hver dag og dobbel dose de mørkeste dagene om vinteren og har selv (og andre som gjør det samme) merket en stor positiv effekt på det å være opplagt.
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Sitat av NaoRR Vis innlegg
Hei, sliter veldig med at jeg er mye utslitt om morgenen. Legger meg i 10-11 tiden om kvelden, da jeg begynner kl 0700 om morgenen. Men er totalt tappet for energi og trøtt. Dette varer som regel helt til i 12 tiden på formiddagen.

Har gått på seroquel en stund nå å vet det kan være grunnen, men er det noen som kjenner seg igjen på dette?

Har vurdert å slutte men vet ikke hvordan jeg skal gå fram.
Vis hele sitatet...
Jeg har det akkurat på samme måte som deg... Blir veldig trøtt, selv om jeg sover 12 timer ca.

Hvor stor dose tar du? Og når på kvelden tar du medisinen?
Trådstarter
46 0
Sitat av ranman22 Vis innlegg
Jeg har det akkurat på samme måte som deg... Blir veldig trøtt, selv om jeg sover 12 timer ca.

Hvor stor dose tar du? Og når på kvelden tar du medisinen?
Vis hele sitatet...
Jeg tar 25-50 mg. Og tar den rundt kl 2100 på kvelden. Merker i helgene er det mye mere energi.
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Sitat av NaoRR Vis innlegg
Jeg tar 25-50 mg. Og tar den rundt kl 2100 på kvelden. Merker i helgene er det mye mere energi.
Vis hele sitatet...
Nå kjenner jeg ikke til Seroquel altfor godt, siden jeg selv bare har brukt det 3-4 mnd. Men det høres ut som en liten dose å få hangover av.

Nå skal det sies at halveringstiden er 12 timer, så det finnes muligheter for det.

Jeg tar selv ca 10 ganger så mye som deg, og jeg merker det godt dagen etter.

Sover du lenger i helgene? Siden du sier du har mye mer energi da.
Sist endret av ranman22; 18. juli 2016 kl. 09:58.
Trådstarter
46 0
Sitat av ranman22 Vis innlegg
Nå kjenner jeg ikke til Seroquel altfor godt, siden jeg selv bare har brukt det 3-4 mnd. Men det høres ut som en liten dose å få hangover av.

Nå skal det sies at halveringstiden er 12 timer, så det finnes muligheter for det.

Jeg tar selv ca 10 ganger så mye som deg, og jeg merker det godt dagen etter.

Sover du lenger i helgene? Siden du sier du har mye mer energi da.
Vis hele sitatet...
Regner med jeg sover 9-11 timer i helgene. Veldig varrierende. Har jo ingen alarm som vekker meg så om det er det at jeg våkner naturlig som utgjør noe.
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Sitat av NaoRR Vis innlegg
Regner med jeg sover 9-11 timer i helgene. Veldig varrierende. Har jo ingen alarm som vekker meg så om det er det at jeg våkner naturlig som utgjør noe.
Vis hele sitatet...
Da kan det godt være du har større søvnbehov enn du tror. Noen klarer seg fint med 6-7 timers søvn, andre trenger 10 timer kanskje. Er hvertfall det jeg har fått beskjed om fra legen.

Kanskje du kan prøve å ta Seroquelen litt tidligere i ukedagene, slik at du får mer søvn. Så vet du om det fungerer eller ikke.
Normal bivirkning av seroquel, en får faktisk mindre hvite blodceller av å gå på medisinen. En får blodmangel, blir slapp, sliten og ingen overskudd. For meg virker det nesten som om all anti-psykotika gjør deg så sliten og uten energi at du ikke har krefter til å overtenke, være manisk etc. Har en venn som går på seroquel og han har ingen overskudd, han er blek, trøtt døgnet rundt, sover alt for lenge og er svært tiltaksløs. Ikke en "sunn" medisin.. Om du kan finne alternativ behandling, gå for dette. Snakk med legen først såklart. Lykke til og ha en fin dag!
Kjenner til det ja..Tar seroquel selv (50-100 mg) pr,.kveld,og jeg er på rehab.og vært det i ca.18 mnd. Kan bli trøtt og daff utover dagen,men kommer jo litt an på hvor mye jeg tar..Kansje du bør minke dosen litt...Veit ikke om det er vanlig men jeg kjenner i tillegg at jeg kan bli litt giddalaus og glemsk noen ganger også...Veit ikke om det kommer av seroquel eller at jeg har blitt nykter og at kroppen ikke er vant...Var ganske hekta på det meste av pulver før jeg kom på rehab for første gang i livet mitt etter hardkjør på knark i lang tid..Føler at jeg har mistet gnisten på en måte...Noen som veit.????
Eg kjenner meg igjen i det du skriver. Tar ikkje mye, 50-100 mg, men eg får en del hang-over som ikkje slipper taket før langt ut på dagen :-/
Trådstarter
46 0
Sitat av monoxide Vis innlegg
Normal bivirkning av seroquel, en får faktisk mindre hvite blodceller av å gå på medisinen. En får blodmangel, blir slapp, sliten og ingen overskudd. For meg virker det nesten som om all anti-psykotika gjør deg så sliten og uten energi at du ikke har krefter til å overtenke, være manisk etc. Har en venn som går på seroquel og han har ingen overskudd, han er blek, trøtt døgnet rundt, sover alt for lenge og er svært tiltaksløs. Ikke en "sunn" medisin.. Om du kan finne alternativ behandling, gå for dette. Snakk med legen først såklart. Lykke til og ha en fin dag!
Vis hele sitatet...
Det du sier her stemmer veldig med meg. Ansiktet mitt er helt blekt/grått. Virker som alt av glød er borte. Sliter også med å være noe glemsk og bortreist til tider. Mister lett konsentrasjon.

Liten dobbelpost her nå men.

Noen som har tips til hvordan jeg skal slutte?

Som sagt tar jeg 25mg, å da er det ikke så mye jeg kan halvere med da denne tabletten er 25mg og ikke mulighet for å deles i to.
Sist endret av NaoRR; 20. juli 2016 kl. 15:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Uvaksinert 👍
Det finnes pilledeler å få kjøt på apoteket som deler piller uten pillestrek. Men har hørt rykter om at piller uten strek ikke er garantert at det er samme innhold i hele pilla.
Trådstarter
46 0
Sitat av ranman22 Vis innlegg
Da kan det godt være du har større søvnbehov enn du tror. Noen klarer seg fint med 6-7 timers søvn, andre trenger 10 timer kanskje. Er hvertfall det jeg har fått beskjed om fra legen.

Kanskje du kan prøve å ta Seroquelen litt tidligere i ukedagene, slik at du får mer søvn. Så vet du om det fungerer eller ikke.
Vis hele sitatet...
Har prøvd nå å ta den tidligere, og lagt meg noe tidligere. Sovner ikke før 2230 uansett virker det som. Men er uansett helt kake når jeg våkner. Føles ut som jeg har vært våken i et døgn.