Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 1694
Heihei!


Leter etter noen store overflater som er dekket med asfalt, som ingen bruker, og helst litt vekk i fra folk.

''Forlatte'' veier er også fint.

Skal da helst brukes til å kjøre bil på, da det er minimalt med plasser her.

Har kjørt litt med Ikea på søndager da det lå snø, men går ikke så bra og masse kameraer der.

Takk på forhånd, hadde vært kult om jeg kunne ha funnet den perfekte plassen
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Hva med grusbaner, altså fotballbaner? Ganske vanlig i nærheten av VGS.
Finn deg en bilbane og la være å utsette deg selv og andre for unødig fare ved å grisekjøre. Ring NAF, de har glattkjøringsbaner du kan spinne og drifte så mye du måtte ønske på.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av NijO Vis innlegg
Ring NAF, de har glattkjøringsbaner du kan spinne og drifte så mye du måtte ønske på.
Vis hele sitatet...
Til hva da? 1200,- timen?
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Sitat av NijO Vis innlegg
Finn deg en bilbane og la være å utsette deg selv og andre for unødig fare ved å grisekjøre. Ring NAF, de har glattkjøringsbaner du kan spinne og drifte så mye du måtte ønske på.
Vis hele sitatet...
Da må man leie, og det er dritdyrt.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Sørlandsparken på søndager er jo en slager.

Edit: Ser du nevnte Ikea, men men..
Sist endret av Fleff; 20. mars 2012 kl. 21:13.
Sitat av NijO Vis innlegg
Finn deg en bilbane og la være å utsette deg selv og andre for unødig fare ved å grisekjøre. Ring NAF, de har glattkjøringsbaner du kan spinne og drifte så mye du måtte ønske på.
Vis hele sitatet...
De som har hatt "sikkerhetskurs på bane" vet at etter et par runder på en NAF bane så har den mistet alt som heter friksjon.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Til hva da? 1200,- timen?
Vis hele sitatet...
Fremdeles billigere enn bot for villmannskjøring og beslag av førerkort.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Da må man leie, og det er dritdyrt.
Vis hele sitatet...
er det dyrt hvis flere spleiser ?
hyggelig
happy violence's Avatar
Trådstarter
Sitat av NijO Vis innlegg
Finn deg en bilbane og la være å utsette deg selv og andre for unødig fare ved å grisekjøre. Ring NAF, de har glattkjøringsbaner du kan spinne og drifte så mye du måtte ønske på.
Vis hele sitatet...
Ja det kan være noe, men jeg har ikke billappen heller, vet du om man trenger det egentlig?

Jeg spør jo om forlatte plasser, slik at jeg utsetter ingen for fare. Grusbaner blir litt for kjedelig, ødelegger bilen og fungerer ikke uten riktig dekk.

Har til nå kjørt fram og tilbake på den 600 meter lange private veien vår, men har gått litt lei ser du
Så og si de fleste industriområdene på søndagen. Bare å være kreativ. Hørte forresten om en venn som var å spant på Strai, det er vel ikke så langt i fra der du bor. Jeg vet dog ikke om det var grus eller asfalt han snakket om.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Til hva da? 1200,- timen?
Vis hele sitatet...
1. Betale litt penger for sikkerhet og for at du har LOV til å kjøre som du vil der.

2. Kjøre på en "forlatt" vei / parkeringsplass, og enten få politi etter deg, eller iværstefall treffe noen og sitte med et liv evt store skader på samvittigheten. (Og såklart gjeld om ikke forsikring gjelder pga mangel på lapp osv)

Hvem ville du valgt?


Uansett om man finner en "forlatt" parkeringsplass, så betyr det ikke at politiet ikke bryr seg.

Skal dere ha en plass, gå for en bane (vi har driftebaner her jeg bor iallefall, koster 100spenn for å kjøre der en dag elns mot at du har hjelm på deg), eller ring politiet og spør om et sted det er lov.
Sist endret av Bruskork1; 20. mars 2012 kl. 21:35.
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
er det dyrt hvis flere spleiser ?
Vis hele sitatet...
Fant noen som sa det koster 950 kroner pr bil for 3 timer. Dette er dog i 2007. Ser ut som om ingen får leie banen på Hof lenger, i følge samme personen.

Trafikkskoler skal ha 1000 kroner for leie av banen fra hver elev.

Også: http://freak.no/forum/archive/index.php/t-197164.html

Så har du jo Rudskogen..
Romantisk Gamer
Gamer_hero's Avatar
90 6
Du har jo Omtrent hele Sørlandsparken aleine etter Stengetid. Meter etter meter med Asfalt!
Sitat av NijO Vis innlegg
Fremdeles billigere enn bot for villmannskjøring og beslag av førerkort.
Vis hele sitatet...
som også kanskje er en grunn til at han vil ha en litt avsides vei/plass? :-)
Mener å huske at NAF har åpen bane eller noe sånt hver helg eller eller annenhver helg som ligger i sørlandsparken? Der folk tester ut bilene sine under trygge forhold. Nå er jeg usikker på pris, men den tror jeg er veldig lav eller gratis.
Sist endret av CorLeX; 20. mars 2012 kl. 21:42.
Sitat av ssindreb Vis innlegg
som også kanskje er en grunn til at han vil ha en litt avsides vei/plass? :-)
Vis hele sitatet...
Selvom den er avsides betyr det ikke at reglene ikke gjelder, og den derre "Politiet sjekker aldri her" er ikke noe håndfast. Betyr heller ikke at turgåere og andre bilister ikke kan kjøre der.
Kjør forbi nordover forbi Vennesla. Akkurat når du kjører gjennom en skarp sving med ei jernbaneundergang, så har du en fin romslig asfaltplass på høyre side.

Ellers kan du kjøre fra Vennesla til Øvrebø via Drivenes. Når du kommer til toppen av bakkene er det plutselig 500 meter med vei som er ekstra brei.
Nå handlet da strengt tatt ikke diskusjonen om NAF, politi og sikkerhet, men heller om forlatte parkeringsplasser og veier.
hyggelig
happy violence's Avatar
Trådstarter
Sitat av Jandre Vis innlegg
Kjør forbi nordover forbi Vennesla. Akkurat når du kjører gjennom en skarp sving med ei jernbaneundergang, så har du en fin romslig asfaltplass på høyre side.

Ellers kan du kjøre fra Vennesla til Øvrebø via Drivenes. Når du kommer til toppen av bakkene er det plutselig 500 meter med vei som er ekstra brei.
Vis hele sitatet...
Rett før samkom der, inn til honnemyr?

Mener du det nye byggefeltet der? Med den jævlig bratte bakken? Den hadde vært sinnsykt fet å kjørt!
Lumber i Vågsbygd.
Bruskork1:

Du har misforstått totalt. Såvidt meg bekjent er det ikke meldt om noen personskader _whatsoever_ ved "sladding" på forlatte parkeringsplasser. Er plassen åpen nok ser man jo om det er fotgjengere i nærheten.

Det er så ufattelig mye bedre at ungdom oppsøker parkeringsplasser hvor de kan bedrive denne aktiviteten uten uten å sette andre bilister/fotgjengere i fare. Samtidig skal det nevnes at dette utelukkende fører til mer habile sjåfører da kidsa lærer seg hvordan bilen oppfører seg i ulike situasjoner som kan oppstå på trafikkerte veier.

At politiet i enkelte områder jager disse ungdommene er forkastelig, og (i mine øyne) grovt missbruk av ressurser.

Missforstp meg rett; jeg er all for trafikksikkerhet. Denne type trening bidrar utelukkende til nettopp det.
Vet ikke bedre
Trollanon's Avatar
Her hvor jeg bor har vi 2 is veier som går over elva å de er ganske lang å det blir mye morro, har alltid me 2 biler å slepetau siden du står ganske godt fast vis du kjører ut, å man kjører som regel ut et par ganger man herjer villamann på en isvei, man kjører på is.

Vet ikke om det finnes noe sånt der du bor, men det pleier å stå på hjemmesiden til kommunen.
Sitat av tissemannX Vis innlegg
Rett før samkom der, inn til honnemyr?

Mener du det nye byggefeltet der? Med den jævlig bratte bakken? Den hadde vært sinnsykt fet å kjørt!
Vis hele sitatet...
Tenker du på Smååsane på Mosiedmoen? Litt for mye trafikk akkuratt der til å kunne drifte ned bakken, men kan være mulig.. Men kjør opp Drivenes, enten over mot Steinsfossen, og kanskje nordover via Grovane, eller over Drivenesheia og over til Øvrebø. Ganske øde plasser som er gøy å kjøre på!
ok, ett spørsmål. Det er vel litt dumt å få tips her? Folk som er her bor jo i Kr.Sand, og da ser de jo disse stedene de også. Da er den ikke langt vekk fra folk?