Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  109 19697
Det er nok ikke lov å henge ut noen, uansett hva tilfellet gjelder.

To tomler opp til mp34567 som faktisk orker å kjøre hardt mot hardt for å vise at man ikke kan holde på slik. For det er dessverre for mange som velger å bare finne seg en annen inntektskilde og noe annet og sysle med.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av waf Vis innlegg
Det er nok ikke lov å henge ut noen, uansett hva tilfellet gjelder.
Vis hele sitatet...
Åjoda, det er det.

Generelt har ikkje bedrifter krav på personvern, ettersom dei ikkje er personer. Kan du dokumentere det du skriv kan du gå svært langt i å henge ut ei bedrift. Det same gjeld til dels offentlege personer. Du krysser ei grense om du poster privatøkonomien til Jens på Hjørnet offentleg fordi han har bomma på eit par bilag når han leigde ut loftet sitt, men gjer du det samme med Jens Stoltenberg er det akseptert.

Har du ikkje dokumentasjon risikerer du meir...
Sitat av nomore Vis innlegg
Frekt å spørre? Nå må du gi deg. Er nok flere som gjerne vil vite hvem dette er så de slipper å måtte kaste bort tid på personen. Men om det er lov eller lurt å legge ut navnet er en annen sak...
Vis hele sitatet...
Ja om du trenger det tegnet og forklart så skal jeg tegne jeg.

Dette går kanskje mot en rettssak - en rettssak der ts kan vinne seg mange penger. Vil være svært dumt om noen tipser sjefen hans om denne tråden slik at sjefen trekker oppsigelsen.
Hvorfor skulle sjefen trekke oppsigelsen pga denne tråden?
Da sjefen kun leier navnet på bedriften som en franchice så har jeg ikke videre lyst til å henge ut sjefen personlig.
Ja det som er gjort er feil men two wrongs dont make a right.
Er ikke ute etter å ta sjefen personlig og selv om oppsigelsen blir dømt til å være ugyldig går jeg ikke tilbake i jobben. Jeg har alt av dokumentasjon her men føler det er å gå litt langt å scanne og legge de ut her. I allefal iogmed at saken skal opp i retten i i midten av desember
Ts hadde alt svart på dette nomore så da sletter jeg svaret mitt.
Sist endret av random67489; 20. mars 2012 kl. 20:35.
Du trenger ikke å gå tilbake til jobben selv om du får underkjent avskjeden. Få den underkjent og så leverer du oppsigelse. Så er du renvasket i saken, og slipper å få forklaringsutfordringer senere.
Sitat av mp34567 Vis innlegg
Da sjefen kun leier navnet på bedriften som en franchice så har jeg ikke videre lyst til å henge ut sjefen personlig.
Ja det som er gjort er feil men two wrongs dont make a right.
Er ikke ute etter å ta sjefen personlig og selv om oppsigelsen blir dømt til å være ugyldig går jeg ikke tilbake i jobben. Jeg har alt av dokumentasjon her men føler det er å gå litt langt å scanne og legge de ut her. I allefal iogmed at saken skal opp i retten i i midten av desember
Vis hele sitatet...
så hvorfor forteller du ikke dem som eier navnet på bedriften om hva han driver med ?
Har alt prøvd og komme meg opp i systemet der. Kan poste et svar jeg fikk.

Vi forholder oss til din oppsigelse og sluttoppgjøret utbetales som hos alle andre den 25. i påfølgende måned. Vi ser saken som avsluttet. Yttligere anmerkninger eller kommentarer tas med vår advokat Ronald Pedersen hos
advokatfirmaet Pedersen , Reiber og Co



Mvh (fjernet grunnet personvern)

Driftsjef (fjernet grunnet personvern)


Mvh.
(Fjernet grunnet personvern)

Dette var da svaret jeg fikk når jeg skrev høyere opp og sa at jeg var uenig i oppsigelsen og lurte på når sluttoppgjøret kom. Advokaten min rådet meg også på dette tidspunktet til å ikke skrive til et advokatselskap som privatperson og heller kjøre det gjennom retten.
Jeg følte ikke at dette var noe som hjalp meg noe særlig og følte egentlig at de ga faen i hva sjefen gjorde. De forholdt seg til oppsigelsen hans ga meg. Ferdig med dette
Sluttoppgjøret skal man strengt tatt få utbetalt ASAP. Send varsel om om sluttoppgjøret ikke står på konto innen 14 dager så vil selskapet bli begjært konkur.

Ett såkalt "14 dagers varsel om konkursbegjæring."