Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  109 19637
Hei har seg sånn at jeg var så heldig og stå og bli vitne til en drapssak og prøvde også og gjennopplive offeret en kald februardag i oslo.
Nå har jeg vært igjenom en rettsrunde allerede retten og tapte da en arbeidsdag.
Arbeidsgivern min var fly forbanna og sa at sånne ting ville han ha seg frabedt at jeg skulle drive og ha fri i hytt og pine.
Nå har jeg fått inkalling til borgarting lagmansrett i samme sak som jeg leverte.
Samme dag fikk jeg skriftlig advarsel fra sjefen om at mere fravær fra jobb selv med gyldig grunn vil føre til oppsigelse.
Så med andre ord om draps saken ender opp med en anke til høyeste rett så er jeg arbeidsløs? Saken går som overtredelse av straffelovens paragraf 229 tredje straff alternativ jf 232 som i seg selv er ganske alvorlig tror jeg ettersom offeret døde.
Kan jeg virkelig få sparken for å møte opp i retten? Er jo ikke akkurat frivillig fra min side, vil heller ikke bli hentet av politifolk liksom.
Kan jeg det i hele tatt gjøre noe med det skriftelige varselet da jeg mener det er urimelig at jeg skal få et varsel for fravær som tross alt er gyldig?
Hvis jeg ender med oppsigelse åssen er da eventuelt mine sjangser om jeg kjører det til retten som usakelig oppsigelse?
Ta med deg denne skriftlige advarselen til polititet eller noen som har noe med denne saken å gjøre og forklar saken. La de ta kontakt med din arbeidsgiver.

Din arbeidsgiver høres ut som ein grepandes kar forresten.
Sist endret av LowRider; 2. mars 2012 kl. 18:30.
http://www.lovdata.no/cgi-wift/wiftl...SMILJ%D8LOV*&&

Kunne faktisk ikke finne noe om å møte i retten i Kapittel 12. Rett til permisjon.
Sist endret av Vangen; 2. mars 2012 kl. 18:33.
Du er jo pliktig til å møte i retten / avhør i denne saken. Arbeidsgiver har NULL han skulle ha sagt.
Jack of all trades
Apoxi's Avatar
Er du stevnet som vitne har du ikke så mye annet valg en å møte opp. Du skal ha en veldig god grunn for å ikke dukke opp (Nei, sint arbeidsgiver teller ikke). Som LowRider sa, så kan det være en ide å få politiet eller aktor i saken til å snakke med din sjef om han er villig til det.

Om det fremdeles ikke holder for sjefen din og du ender med å få sparken er det bare å gå til sak, jeg vil si du stiller sterkt da, uten at jeg er noen ekspert på området.

Apoxi
Herlig arbeidsgiver du har.

Om han ikke hører på deg, snakk med politiet om de kan forklare saken for arbeidsgiveren din. Om han ikke forstår at du må møte opp i en alvorlig rettsak vil jeg tør påstå at han er ganske tjukk i hodet.
Sist endret av s1gh; 2. mars 2012 kl. 18:36.
Høres mildt sagt mysefistisk ut at arbeidsgiver tar så på vei pga en dag med gyldig fravær. Om du derimot har xxx antall dager uten gyldig fravær, og han tror dette bare er enda en unnskyldning kan jeg se hvordan han reagerer som han gjør. Forteller du hele historien her? Hvis ja, så har du en korka arbeidsgiver som ikke har noe han skulle ha sagt.
Ja har fått rettslig stevning fra statsadvokatene. Må kvittere for mottak av forkynning. Arbeidsgiven min sa kort sagt at det ikke er noe og diskutere, jeg har fått skriftelig advarsel nå, neste gang får jeg sparken
True phreak.
Sitat av Vangen Vis innlegg
http://www.lovdata.no/cgi-wift/wiftl...SMILJ%D8LOV*&&

Kunne faktisk ikke finne noe om å møte i retten i Kapittel 12. Rett til permisjon.
Vis hele sitatet...
§ 12-13. Offentlige verv
Arbeidstaker har rett til permisjon fra arbeid i det omfang det er nødvendig for å oppfylle lovbestemt møteplikt i offentlige organer.
Vis hele sitatet...
Noe sånt noe du tenkte på?
Vel han tar nok så på vei pga at jeg er stengeansvarlig og vi ikke har opplært flere stenge ansvarlige enda noe som betyr at han må stenge...
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Jeg kan ikke komme med noe nyttig i denne saken, men stakkars deg som må forholde deg til en slik idiot når du også skal opp å vitne i en slik sak, som er en stor nok påkjenning i selv, med tanke på foregående hendelser som oppliving osv.

Stå på!
Har du hatt mye fravær utenom hendelse? Isåfal tror arbeidsgiveren din at du bare finner på "en grunn til" Gi han det skriftlig eller få en advokat/dommer til å forklare det til sjefen din, om det er nødvendig.
du har jo krav på betalt når du møter opp som vitne, sjekk der rettsaken skal være..., uansett skaff deg ny jobb, han har ikke lov til å gi deg sparken og hørtes ut som en useriøs tulling

hvis ikke sjefen din eier stedet du jobber går du over hodet hans med saken og sier du skal kontakte media!
Har føvrig ikke noe ugyldig fravær. Jeg har et fravær i forbindelse med begravelse på 1 dag og 1 dag med gyldig fravær grunnet rettsak. Dette blir dag nummer 3 pga rettsak. Har jobbet der siden 4 januar. Er fortsatt på prøvetid i 6 måender men det har virkelig ikke vært min intensjon og gjøre det vanskelig for han men syntes ikke den skriftelig advarselen var på sin plass heller
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
1: Ta kontakt med fagforening, og be om juridisk hjelp. Det er soleklart at å gi skriftleg advarsel for slikt er utanfor det ein arbeidsgjevar kan tillate seg.
2: Krev at advarselen blir trekt tilbake.

Det er nada grunnlag for oppsigelse at du må møte i retten. I tillegg bør du jo vurdere å spørje arbeidsgjevar om deira haldning til samfunnansvar, om dei ikkje ønsker at tilsette skal bidra til oppklaring av alvorleg kriminalitet.
Er du medlem av en fagforening? Hvis ikke bør du vurdere å melde deg inn ASAP. De vil sette sjefen din på plass i en sak som dette.
Min sjef er vel mildt sagt spesiell har jeg fått høre av mange.
Hvis du våger og sette spørsmålstegn ved noe hever han stemmen og blir fly forbanna. Har tatt kontakt med fagforeningen nå og de skulle sette en advokat på saken så fort de fikk kopi av rettsinkallingen og den skriftelig advarselen.
Ifølge min arbeidsgiver skiller han ikke på gyldig og ugyldig fravær. Fravær var fravær og fortsatte det på denne måten ble jeg arbeidsløs fortere en jeg kunne si kake.
Ifølge samtalen med fagforeningen kunne jeg bli sagt opp, men måtte bli sagt opp før de eventuelt kunne ta saken til retten men da hadde jeg vist krav på tilbakebetaling osv.
Har forøvrig søkt meg til en annen jobb nå da jeg føler at arbeidsgiver og jeg ikke kommer overens generelt men vil jo gjerne ha en inntekt fram til jeg finner meg noe annet eventuelt....
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av mp34567 Vis innlegg
Ifølge min arbeidsgiver skiller han ikke på gyldig og ugyldig fravær. Fravær var fravær og fortsatte det på denne måten ble jeg arbeidsløs fortere en jeg kunne si kake.
Vis hele sitatet...
Da ville eg vurdert å ta saka opp eit nivå om det er mogeleg. Arbeidsmiljølova gjev arbeidstakar eit rimeleg godt vern, og ein arbeidsgjevar som ikkje vil følgje den har eit dårleg utgangspunkt.
Sitat av mp34567 Vis innlegg
Ifølge samtalen med fagforeningen kunne jeg bli sagt opp, men måtte bli sagt opp før de eventuelt kunne ta saken til retten men da hadde jeg vist krav på tilbakebetaling osv.
Vis hele sitatet...
Om du blir oppsagt, og retten finner at det var usakleg, så kan du få stillinga tilbake, og løn for perioden du gikk utan inntekt, samt eventuell erstatning.

Det mest realistiske her vil eg sei er å ta saka opp eit nivå hos arbeidsgjevar om det er mogeleg.
Er en selvstendig kjede så han er øverste instans sånn sett.. Han svarer ikke til noen. Han er både daglig leder og innehaver av bedriften
Sitat av mp34567 Vis innlegg
Er en selvstendig kjede så han er øverste instans sånn sett.. Han svarer ikke til noen. Han er både daglig leder og innehaver av bedriften
Vis hele sitatet...
Meld deg inn i LO, de liker sånne saker som dette

Utover det burde du finne deg en annen jobb, bare tull å jobbe for sånne folk nå som arbeidsledigheten er nesten på 0.
Den skriftlige advarselen trenger du egentlig ikke å bry deg så mye om, siden det er totalt usaklig grunnlag, han kan være daglig leder og innehaver så mye han vil, men det er fremdeles norsk lov som gjelder.

For all del, det er klart at det har blitt mye "fri" akkurat de to månedene du har jobba der, men dette er jo ikke akkurat omstendigheter som skulle gjenta seg så fordømt ofte senere.

Derimot... vet ikke helt om dette her virker som en fyr du har lyst til å fortsette å jobbe for?
Vel fri og fri fru blom.... Rettsak kan jeg ikke kontrollere og det samme med begravelser de skal jo i jorda på et tidspunkt.
Men nei begynner og lure på om jeg har lyst til å jobbe for han når han driver på sånn. Er jo ikke noe hyggelig sted når man må sende en advokat på sjefen sin. Og han blir sikkert ikke blid tilbake. Men allikevel vil gjerne ha en referanse der det ikke står at jeg får sparken pga fravær.... Det gjør seg liksom ikke helt
Sitat av aidem Vis innlegg
Du er jo pliktig til å møte i retten / avhør i denne saken. Arbeidsgiver har NULL han skulle ha sagt.
Vis hele sitatet...
Arbeidsgiveren din virker rimelig tett.
Du kan som sagt ikke nekte å møte opp i retten. Gi beskjed skriftlig til sjefen din før neste gang - gjerne på epost der du ber han svare på mailen slik at du kan dokumentere at du har bedt om permisjon/fri. Forklar at du ikke kan nekte å møte i retten og at om du ikke møter vil politiet komme å hente deg.

Velger han å sparke deg går til fagforeningen og ber de kjøre saken for deg. Krev oppsigelsen ugyldig og krev å få stå i jobben til evt. rettssak. Om sjefen din er virkelig tett vil han tilte fullstendig og forsøke seg på hard linje.

I en sak mot arbeidsgiver vil du garantert vinne saken og slikt kan ta lang tid. Kanskje et helt år eller noe mer. Og når du da vinner må arbeidsgiver betale deg lønn for hele den tiden som er gått fra han sparket deg og til du vant saken - 12-18 måneders etterlønn kan fort bli penger til både bil og bolig
Sist endret av random67489; 3. mars 2012 kl. 00:25.
Gi beskjed til den som står som ansvarlig påtalemyndighet i innkalling at din arbeidsgiver forsøker å hindre deg i å møte. Selv om dette er kanskje å strekke det litt langt, da din arbeidsgiver/nærmeste sjef høres ut som han ikke vet bedre, er det greit å få det notert.
Det som kan være et problem her er dersom du kommer dagen i forveien og sier at du må ha fri i neste dag. Kansje sjefen har planlagt noe.
Men dersom du kommer rimlig tid i forveien og sier du må ha fri den datoen, så må selv den tetteste arbeidsgiver forstå at du må ha fri.
Jeg finner ikke noe gode sider der det står akkurat hva straffen for å ikke møte i retten er, men det står at du kan bli fengslet for det.
3 dager er ikke -mye- på 2 måneder generelt. Har hatt en sjef som deg før, han jobba jeg for i en del år og det gagner deg ingenting å ha en sånn person å forholde deg til, det vil bare ødelegge deg i lengden. Og du vil miste all lyst til å jobbe og bli arbeidsledig.

Siden det var tilfeldigheter som gjorde at du ble dratt inn i hendelsen er det en ok grunn til å få fri en dag. Man er lovpliktig til å hjelpe folk i nød og det gjorde du.

Bare pass på å bli sagt opp og ikke si opp, da får du penger fra første dag arbeidsledig, og må ikke vente 2 måneder.
Forøvrig er saken berammet til 19/4 og jeg fikk først inkallingen for to dager siden og tok med hele inkallelsen til sjefen for å faktisk vise at jeg har gyldig grunn til å ikke møte å jobb den dagen.
Har da gitt beskjed i så god tid som var mulig for meg. Pratet litt med sjefen på jobb idag og han var ikke videre blid. Han hadde fått en telefon fra en advokat som vistnok var en skikkelig bitch. Og om jeg prøvde og gjøre livet surt for han så skulle han faen meg gjøre livet surt for meg også, det var vist dårlige tider nå og selv om han ikke kunne sparke meg ved å henvise til fravær hadde han uansett tenkt og nedbemanne....
Ta opp samtalene dine med sjefen på mobilen eller noe, han her virker jo helt uegnet til og ha folk som jobber under seg.
Denne personen hadde jeg ikke jobba for om jeg fikk betalt! Høres skikkelig dust ut for å bruke xlike grove utrykk. Begynn å let etter ny jobb med en gang.
Leter alt etter ny jobb da det ser ut som det blir nedbemmaning....
Kan nok finne en litt mere omgjenglig sjef et sted. Hadde vel uansett ikke vært særlig hyggelig forhold på den arbeidsplassen senere vil jeg tro...
Frankrikes Solkonge
Liker arbeidsgivern din, det er jo bestemt ved lov at man skal møte opp i retten som vitne.

§ 24-1. Vitneplikt
(1) Enhver som kan ha noe å forklare av betydning for det faktiske avgjørelsesgrunnlaget i saken, har plikt til å møte som vitne i rettsmøte etter innkalling i henhold til § 13-3.
Vis hele sitatet...
Fy fan for en herlig leder. Du har i alle fall alt som heter rett på din side, hadde jeg vært deg hadde jeg kjørt saken så langt som overhode mulig bare for å fucke med fyren, for så å si opp. Kommer aldri noe godt ut av å jobbe for en sånn småtyrann
Sitat av mp34567 Vis innlegg
Forøvrig er saken berammet til 19/4 og jeg fikk først inkallingen for to dager siden og tok med hele inkallelsen til sjefen for å faktisk vise at jeg har gyldig grunn til å ikke møte å jobb den dagen.
Har da gitt beskjed i så god tid som var mulig for meg. Pratet litt med sjefen på jobb idag og han var ikke videre blid. Han hadde fått en telefon fra en advokat som vistnok var en skikkelig bitch. Og om jeg prøvde og gjøre livet surt for han så skulle han faen meg gjøre livet surt for meg også, det var vist dårlige tider nå og selv om han ikke kunne sparke meg ved å henvise til fravær hadde han uansett tenkt og nedbemanne....
Vis hele sitatet...
Skikkelig drittsekk den sjefen!
Ok. Nå må du kjøre tøft løp. Sørg for at du har ALT ditt på det tørre fremover.
Skriftlige kommunikasjon er et must slik at du kan dokumentere. Samtaler med sjefen tar du opp på mobilen. Alt som kan brukes mot sjefen er verdifullt. Sjefen din har tydeligvis bestemt seg for å lage et helvete og da synes jeg du skal gi ham akkurat det - et lite helvete.

Sørg for at du får enten svar skriftlig på permisjonen, eller muntlig og med opptaker på.

Er du medlem i fagforening? Om ikke er det på tide. Du trenger noen støttespillere som kan kjøre sak for deg.

Det er regler å forholde seg til og nr 1 er å ikke signere på en oppsigelse og heller ikke la deg presse på å underskrive noe om at du selv slutter i jobben. Mottar du skriftlig oppsigelse så svarer du skriftlig og rekomandert at du ikke godtar oppsigelsen og at du mener grunnlaget for oppsigelse er feil.

Gjør deg klar til å knuse sjefen din i en fremtidig arbeidsrettssak og sørg for at du får penger nok fra den idioten om han sier deg opp. Husk når saken endelig kommer opp for retten og han taper må han tilbakebetale deg lønn for usaklig oppsigelse, det betyr hele perioden fra oppsigelse til arbeidsrettssak.

Dette vil du tjene penger på og samtidig trenger sjefen din er virkelig lærepenge på hvordan han skal behandle sine ansatte.
Sist endret av random67489; 3. mars 2012 kl. 16:14.
Ølglad nordlænning
Faen for en kødd han sjefen din var!
Ellers så håper jeg at du ikke er traumatisert etter opplevelsen, og at du kommer deg igjennom rettssaken
Mister du jobben pga dette, så er det bare å gå til sak, så vil du uten problem vinne saken, og du vil få betalt tilbake tapt arbeidsinntekt.

Uansett har han ikke lov å si deg opp pga dette. Så han har en tapt sak allerede.


Tho, meld deg inn i en fagorganisasjon. Så stiller du sterkere og får lettere hjelp når ting går gæli =)
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
*Ignorer denne kommentaren, vil bare følge denne saken videre i fremtiden*

Håper du vinner saken! Høres ut som en jækel av en sjef.
TS; nåværende sjefen burde nesten ha stått på en (fremtidig) svarteliste. For å advare folk. Når en person som han er i sånn posisjon, så har han mye makt/muligheter til å ødelegge arbeidslivet til folk.

Off topic (politisk); Og til dere frelste freppere - ikke glem å stem mot Jens og Co om 1,5år. Må jo få inn Siv - og ikke minst lykke til videre med å kverke alle arbeidstakerrettigheter!
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
TS; nåværende sjefen burde nesten ha stått på en (fremtidig) svarteliste. For å advare folk. Når en person som han er i sånn posisjon, så har han mye makt/muligheter til å ødelegge arbeidslivet til folk.
Vis hele sitatet...
Ja nettopp derfor sjefen trenger en kraftig lærepenge. En skikkelig smekk som svir godt økonomisk er hva han fortjener. Om han må bla opp 1 årslønn for usaklig oppsigelse så tipper jeg han lærer noe. Han er nok ikke like eple-kjekk mot andre ansatte når han ser konsekvensen av å oppføre seg som en rabiat idiot.
Sitat av MyBallantine Vis innlegg
Han er nok ikke like eple-kjekk mot andre ansatte når han ser konsekvensen av å oppføre seg som en rabiat idiot.
Vis hele sitatet...
Nettopp, dette er taktikken til mange sånne små-drivende arbeidsgivere. Når ting på markedet svartner, så blir taktikken noen ganger i å bælje løs på de ansatte, - spesielt noen ansatte, de vet hvem de skal 'ta'.

To.m i et kapitalistisk arbeidsgiver-land som USA(håper dere skjønner eksemplet), så har ikke en sjef rett til å bli totalt mongis mot de ansatte. Men igjen, i Statene har man mange rettsaker ang. dette, A.taker vs A.giver og vice versa. Ikke gøy det der...

I dette tilfellet vil jeg si at sjefen er plainly and simply en j***a pikk. En stor pikk.
En retten og sletten taktikk for å la arb.takerne være mest mulig på jobben/spare pææng.
Sist endret av aeon_illuminate; 3. mars 2012 kl. 18:13.
Er allerede meldt inn i fagforeningen og advokaten der gnir seg vel nesten i fingra tror jeg. Han hadde jo snakket med henne tidligere idag og var ikke videre imponert over henne.
Sendte mail til henne idag og sa ifra hva sjefen hadde sagt og vurderer faktisk og sykemelde meg om sjefen blir noe værre nå. Kan ikke akkurat si det er god stemning mellom han og meg
Cookie Monstah ^_^
Sitat av Sp3cies Vis innlegg
Faen for en kødd han sjefen din var!
Ellers så håper jeg at du ikke er traumatisert etter opplevelsen, og at du kommer deg igjennom rettssaken
Vis hele sitatet...
hadde heller venta på at han ga deg sparken, for da får du utbetalt penger i alle fall :P
Dette hørest helt søkt ut for å være ærlig. Sjefen din (ut fra tråden) virke som om han ikke har noe medfølelse for andre (du har vært i en situasjon hvor en person døde). Flere ville blitt sykemeldt for å komme over noe slik, men du har gått på jobb. Hvordan kan han i hele tatt gi deg skriftlig advarsel for å gå i en retten for å vitne mot en som kan ha drept en person ? Jeg forstår ikke engang hva tanke gangen til sjefen din er ? Om du er den eneste som har lukke ansvar betyr jo dette at du er den eneste kvalifiserte personen på jobben din. Hvorfor ønsker han da å gi deg en ugyldig advarsel ? I tillegg sier du at du aldri har hatt ugyldig fravær, noe som igjen gjør situasjonen enda mer rar.

Har du vært mye sykemeldt ? Er du ofte 5 minutt for sein til jobb \ går 5 minutt før ? Er du godt likt på jobb ? Utfører du et bra arbeid ?
uansett om ts er for sein/dårlig til arbeid eller mye syk Er det absolutt ingen unnskyldning for sjefen hans at han oppfordrer og truer Ts til å bryte norsk lov, ved å ikke møte opp!

jeg hadde ringt media hadde jeg vært Ts!

og siden Ts er i prøvetid på jobben så trenger ikke sjefen hans noe spesiell grunn for å ikke velge å gi han fast arbeid!
Herlig sjef

Husk at dersom sjefen din nå sparker deg med begrunnelse i nedbemanning så klager du umiddelbart. Begrunnelsen er åpenbart fiktiv, og dette kan sannsynliggjøres i forhold til uenigheter, tvister, opplæringen du har fått som den eneste på arbeidsplassen og holdningen til sjefen din om at du må være borte. Det er en logisk brist med argumentasjonen når han er vanskelig i forbindelse med at du må ha fri, men samtidig blir du den første som må gå i en nedbemanningssituasjon.

I tillegg klager du på advarselen og krever denne trekt tilbake med umiddelbar virkning. Og når du har funnet en ny jobb og leverer oppsigelse så må du huske på å kreve en attest.

Ellers bør du dokumentere det meste som skjer. Noter ned dato og tidspunkter for "møter", gjerne med hvem andre som var tilstede. Ta all kommunikasjon fremover skriftlig og om mulig så tar du lydopptak av alle muntlige samtaler fremover.

Lykke til.
Sitat av nomore Vis innlegg
Herlig sjef

Husk at dersom sjefen din nå sparker deg med begrunnelse i nedbemanning så klager du umiddelbart. Begrunnelsen er åpenbart fiktiv, og dette kan sannsynliggjøres i forhold til uenigheter, tvister, opplæringen du har fått som den eneste på arbeidsplassen og holdningen til sjefen din om at du må være borte. Det er en logisk brist med argumentasjonen når han er vanskelig i forbindelse med at du må ha fri, men samtidig blir du den første som må gå i en nedbemanningssituasjon.

I tillegg klager du på advarselen og krever denne trekt tilbake med umiddelbar virkning. Og når du har funnet en ny jobb og leverer oppsigelse så må du huske på å kreve en attest.

Ellers bør du dokumentere det meste som skjer. Noter ned dato og tidspunkter for "møter", gjerne med hvem andre som var tilstede. Ta all kommunikasjon fremover skriftlig og om mulig så tar du lydopptak av alle muntlige samtaler fremover.

Lykke til.
Vis hele sitatet...
Hva er poenget med å oppfordre til å gå til "krig" mot arbeidsgiver? Dersom TS snakker sant er arbeidsgiveren en person det ikke er noen vits å jobbe for. I stedet for å bruke masse energi på han får TS finnes seg en annen jobb. Det kommer sjelden noe godt ut av konflikter med arbeidsgiver og det mest fornuftige er å komme seg videre. Det er neppe noe økonomisk å hente ut av dette heller.

At man på liv og død skal "stå på krava" når man åpenbart ikke er ønsket et sted er for meg en gåte. Er det stoltheten som slår inn?
Ja, det er stoltheten og prinsippet. Det blir et spørsmål om hvordan man ønsker å bli behandlet.

Her har trådstarter vært et ufrivillig vitne til en alvorlig sak og fortjener bedre enn å bli behandlet på denne måten av sjefen sin når han må gjøre sin samfunnsplikt. Han fortjener langt bedre.

Å forholde seg passiv her kan faktisk få negative konsekvenser for trådstarter senere dersom potensielle arbeidsgivere sjekker opp i historikken. Advarselen er urimelig og skal derfor trekkes tilbake.

Dessuten så er eg helt enig i at trådstarter skal finne seg en ny jobb og en ny sjef. Men i mellomtiden må han vise sjefen at dette ikke er "ok" samt dokumentere det som skjer for å sikre sin egen rygg.
Jeg mener den sjefen bør knuses til det bare er grus igjen av ham!

Det går ikke å oppføre seg på den måten, og personlig så kan jeg love deg at jeg ikke hadde sovet godt om jeg hadde snudd ryggen til "challenge" som den arbeidsgiver her ga.

Jeg har fått mer enn nok av dritt tidligere, helt til den dagen jeg bestemte meg for at INGEN fucker med meg uten å få svi selv.

Det er mye bedre å gå rakrygget inn i "duell" og gruse sjefen og kanskje få med seg cash enn å snu ryggen til å rusle stille hjem som en liten bitter bitch. Alt det vil gjøre er å gi dårlig selvtillit og bondeanger på at situasjonen ble håndtert feil.

Knus den jævelen!
Sist endret av random67489; 4. mars 2012 kl. 14:30.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av MyBallantine Vis innlegg

Det er mye bedre å gå rakrygget inn i "duell" og gruse sjefen og kanskje få med seg cash enn å snu ryggen til å rusle stille hjem som en liten bitter bitch. Alt det vil gjøre er å gi dårlig selvtillit og bondeanger på at situasjonen ble håndtert feil.

Knus den jævelen!
Vis hele sitatet...
Nei vet du hva. Jeg hadde tatt penga for så å gått rakrygget ut av butikken med et smil rundt munnen! En slik drittsjef er ikke verdt å jobbe for uansett.
Sist endret av Bombasa; 4. mars 2012 kl. 15:04.
Overført betydning - ok?

Mener ikke ts skal ta en DUELL med sjefen men han skal knuse sjefen i retten som jeg har sagt tidligere i tråden.
Innlegget mitt var et svar til pledriks siste innlegg i tråden.

Så ja det handler om stolthet og det handler om ære. Det er ingen ære i være en bitch. Sjefen tøffer seg selv når arbeidstaker er pliktig å møte i retten og vil få straff om han utelater å møte i rettsaken. Likevel forsøker sjefen og presse ts til å prioritere jobb over rettssak. Slikt må slåes hardt ned på.

Så ts, knus den jævelen, i retten.
Sitat av Sqq Vis innlegg
Dette hørest helt søkt ut for å være ærlig. Sjefen din (ut fra tråden) virke som om han ikke har noe medfølelse for andre (du har vært i en situasjon hvor en person døde). Flere ville blitt sykemeldt for å komme over noe slik, men du har gått på jobb. Hvordan kan han i hele tatt gi deg skriftlig advarsel for å gå i en retten for å vitne mot en som kan ha drept en person ? Jeg forstår ikke engang hva tanke gangen til sjefen din er ? Om du er den eneste som har lukke ansvar betyr jo dette at du er den eneste kvalifiserte personen på jobben din. Hvorfor ønsker han da å gi deg en ugyldig advarsel ? I tillegg sier du at du aldri har hatt ugyldig fravær, noe som igjen gjør situasjonen enda mer rar.

Har du vært mye sykemeldt ? Er du ofte 5 minutt for sein til jobb \ går 5 minutt før ? Er du godt likt på jobb ? Utfører du et bra arbeid ?
Vis hele sitatet...
Er alltid på jobb ca 15 minutter før tiden pga buss rutene og siden jeg har stenge ansvar kan jeg da ikke gå gå 5 minutter før... Jeg skal jo tross alt stenge. Så er vel heller siste som forlater stedet. Jeg har ingen konflikter med noen på jobben annet en sjefen. Resten av folka kommer jeg godt overens med. Jeg har ikke utført noe slett arbeide jeg har fått beskjed om. Alle dører er låst og alarmer satt på.

Selfølgelig er jeg ikke tjent med å bli i denne jobben det vet jeg også men vil gjerne ha den til jeg finner meg noe annet. Har sendt både advarslen jeg fikk og rettsinkallingen til advokaten i LO som jeg har fått tildelt. Noe sjefen ga klart utrykk for at han ikke var fornøyd med. Har sendt henne en mail og forklart at sjefen har gitt utrykk for at nedbemmaning kunne være et nytt triks.
Det som er litt ille er at han har stillingsannonser ute der han søker flere medarbeidere... Så den er litt ulogisk.

Får se hva advokaten sier på mandag evt