Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  95 8166
Fikk i dag vite at en bekjent av familien på 12-13 år ble mobbet på skolen over lengre perioder fordi han brukte briller. Nå i høst skaffet han seg linser. Det en av mobberne da gjorde var å stikke en blyant inn i øyet på denne gutten. Det siste jeg har hørt er at han ligger på sykehus og har påvist 10 % syn på dette øyet.

Jeg er helt paff med tanke på hvor mange dører i livet som ble lukket for han på et halvt sekund.

Gi meg noen vise ord på hvordan et BARN kan gjøre noe slikt mot et annet BARN.
hva faen er galt med unger. vet jeg kansje har gjort noen rare ting men tror det værste jeg gjorde var å stappe en pinne opp i nesa på en kompis nå vi lekte ringenes herre.
Sitat av Kalender Vis innlegg
*snip* Det en av mobberne da gjorde var å stikke en blyant inn i øyet på denne gutten.
Vis hele sitatet...
Hva fa.... seriøst? O_O
Tragisk!

Noen som bare er født idioter.
Slik går det når foreldre mister unger i gulvet hele tiden...
Har slitt med å forstå det samme, jeg også. Og sliter fortsatt med det. Vet at et barn er et barn og ting er annerledes for barn. Barn tester også grenser på et annet plan enn en voksen. Men å gjøre slike ting mot andre, forstår jeg ikke helt hvordan er mulig.. må man ha det helt jævlig selv, eller være ellers sjuk i huet for å gjøre noe slikt?
er det virkelig mulig? faens idioter skulle bare visst hvordan de har påvirket stakkaren
Sitat av Zarbon Vis innlegg
Hva fa.... seriøst? O_O
Vis hele sitatet...
Zarbon joo
Dette ødela hasj-"trippen" min
Her helt utrolig. Jeg har briller, men har aldri opplevd å bli mobbet annet enn "brilleslange". Det er helt absurd.. stikke blyant i øyet på en gutt? Det er helt sykt. Der ser dere hvordan det går med oss når all barneoppdragelse skal bort.
Sist endret av uaexed; 25. september 2011 kl. 02:36.
Bruker selv briller fra tid til tid. Har aldri blitt "mobbet", men en kompis holder på med å kødde. "Mr Cubicles"
Dere omtaler de skyldige som om de er "barn" som ikke vet bedre. Når man er 12-13 har man faen kontroll over handlingene sine. De burde straffes.
Synd at den idioten ikke er gammel nok til å få en straff som svir hard!
Oia, 12-13, da er det jo farsken overlagt...
jævlig kjipt for gutten på 12-13 år da. tenk på alle jobb muligheten han mister når han bare har ett øye og se på. da er han jo heldig om han får kjøre bil stakkar
Sitat av Poison Vis innlegg
Synd at den idioten ikke er gammel nok til å få en straff som svir hard!
Vis hele sitatet...
Synd det skjedde i Norge og ikke USA (for eksempel).
Noen barn som ikke har lært av foreldra hva som er rett og galt kan være noe av det ondeste some finnes, ikke meninga å "Steal your thunder" TS, men jeg har et søskenbarn som foreldrene mine måtte adoptere pga moren døde og faren var en dranker.

Hun begynte på en helt ny skole hvor hun hadde en helt annen dialekt, i tillegg var hun litt lubben også. Når noen av meddelevene hun ikke engang kjente fikk vite at moren hennes døde av kreft brukte de faktisk dette mot henne...

"Hvor er mora di'a?" "Hvordan føles det å ha ei Dæv mor?" "Var sikkert på grunn av at du var så feit at morra di døde"
Sitat av Atuhl Vis innlegg
Noen barn som ikke har lært av foreldra hva som er rett og galt kan være noe av det ondeste some finnes, ikke meninga å "Steal your thunder" TS, men jeg har et søskenbarn som foreldrene mine måtte adoptere pga moren døde og faren var en dranker.

Hun begynte på en helt ny skole hvor hun hadde en helt annen dialekt, i tillegg var hun litt lubben også. Når noen av meddelevene hun ikke engang kjente fikk vite at moren hennes døde av kreft brukte de faktisk dette mot henne...

"Hvor er mora di'a?" "Hvordan føles det å ha ei Dæv mor?" "Var sikkert på grunn av at du var så feit at morra di døde"
Vis hele sitatet...
Fikk vondt i magen av og lese det siste...
hadde jeg fått dette imot meg, jeg trur jeg ikke hadde klart og svelge det og gå.
ta kontakt med skolen, forklar alt til dem osv.. om ikke så tar du direkte kontakt med foreldrene ang dette, hjelper ikke det...

Skrem ungene kraftig, nødvendigvis ikke bruk vold, bare at du er større en dem og er på din søskendebarn sin side, vil skremme dem til og ikke gjøre det igjen.
bare gå til dem etter skolen og ta tak i dem, og løft dem opp og si "hvis jeg faen ser at du røre min ho/han, så kan du angre på at du sto opp den dagen"

Gjorde det for min søster, har ikke hørt mere
Sist endret av justastonedhuman; 25. september 2011 kl. 02:53.
Sitat av Atuhl Vis innlegg
Noen barn som ikke har lært av foreldra hva som er rett og galt kan være noe av det ondeste some finnes, ikke meninga å "Steal your thunder" TS, men jeg har et søskenbarn som foreldrene mine måtte adoptere pga moren døde og faren var en dranker.

Hun begynte på en helt ny skole hvor hun hadde en helt annen dialekt, i tillegg var hun litt lubben også. Når noen av meddelevene hun ikke engang kjente fikk vite at moren hennes døde av kreft brukte de faktisk dette mot henne...

"Hvor er mora di'a?" "Hvordan føles det å ha ei Dæv mor?" "Var sikkert på grunn av at du var så feit at morra di døde"
Vis hele sitatet...
wtf er galt med folk?? ikke rart vi lider av angst hele bunchen.
Blir ekstremt forbanna når jeg leser om ting som det her. Her er det store huller i oppdragelsen. Det å "si ifra til foreldrene" fører som regel til at vedkommende får juling i hjemmet og en enda mer brain damaged kid som kommer tilbake på skolen igjen.

Hva skal man gjøre? Egentlig tror jeg det er uungåelig.
Sitat av Source Vis innlegg
Blir ekstremt forbanna når jeg leser om ting som det her. Her er det store huller i oppdragelsen. Det å "si ifra til foreldrene" fører som regel til at vedkommende får juling i hjemmet og en enda mer brain damaged kid som kommer tilbake på skolen igjen.

Hva skal man gjøre? Egentlig tror jeg det er uungåelig.
Vis hele sitatet...
Mange som mobber blir ikke banka opp, i en alder på 13 - 14 år, så er det mest for at dem ikke har noe bedre og ta seg til, og trenger en gjeng for å føle seg trygg.
Ble mobbet når jeg var liten, og jeg vet at dem lever godt,dem har masse penger og dyre biler, og overtroiske foreldre som ikke trur ungen er et djevel fra underverden.
Mange som blir banka hjemme, mobber ikke andre, dem blir ganske utstøtende på skolen, og blir et mobbeoffer
Sist endret av justastonedhuman; 25. september 2011 kl. 03:07.
Han ble mobbet fordi han brukte briller?! Hva faen?!

Jeg har gått med -20 (JA DU LESTE RIKTIG!) i styrke på briller i nesten 10 år, og jeg skjønner godt at jeg ble mobba, men fordi han gikk med vanlige briller?!

Helt jævlig uforståelig, og han som stakk blyant i øyet på han skulle jeg faenma banka livsskiten ut av!

Jeg blir så JÆVLIG forbanna på folk som skal gjøre livet surt for andre!
Noen "barn" (Små demoner) burde få livskiten banka ut av seg.
Sitat av Fusjon Vis innlegg
Noen "barn" (Små demoner) burde få livskiten banka ut av seg.
Vis hele sitatet...
Banke barn? Du er jaggu tøff.
Use condoms!
Sitat av Zarbon Vis innlegg
Banke barn? Du er jaggu tøff.
Vis hele sitatet...
Bank hadde vært vel dramatisk, men denne personen som stikker blyanter i øyet på et helt uskyldig mobbeoffer fortjener noen vanvittig alvorlige reaksjoner. Fengsel når personen blir 16 år gammel, oppreisning, erstatning for eventuell redusert lønn i fremtiden, skyhøy bot osv.

Dette bør få noen virkelig alvorlige reaksjoner for gjerningsmannen, jeg blåser i hva alder en er i. Når du er 12 - 13 er du moden nok til å ikke bevisst skade personer for livet. Jeg blir helt sykt forbannet!
Det er ikke det 12 år gamle barnet det er noe galt med, det er jo foreldrene som bør straffes for barnets handlinger.

Som forelder har du tross alt et ansvar.
Sitat av NijO Vis innlegg
Bank hadde vært vel dramatisk, men denne personen som stikker blyanter i øyet på et helt uskyldig mobbeoffer fortjener noen vanvittig alvorlige reaksjoner. Fengsel når personen blir 16 år gammel, oppreisning, erstatning for eventuell redusert lønn i fremtiden, skyhøy bot osv.

Dette bør få noen virkelig alvorlige reaksjoner for gjerningsmannen, jeg blåser i hva alder en er i. Når du er 12 - 13 er du moden nok til å ikke bevisst skade personer for livet. Jeg blir helt sykt forbannet!
Vis hele sitatet...
Når man er 12-13 burde man være gammel nok til å forstå at dette ikke er lov.
Men man er likevel ikke gammel nok til å helt forstå konsekvensene, så da blir fengsel og lignende helt feil.

Det denne personen trenger er tvungen periode med psykolog, for å hindre lignende hendelser igjen, muligens skjønner han nå alvoret og trenger hjelp med følesene rundt denne episoden og.

Her har tross alt foreldrene feilet som ikke har lært ham grundig nok at det ikke er lov å mobbe, og evt stikke blyanter i øyene på folk. 12-13 år er barnealder.
Sitat av suptispe Vis innlegg
Det er ikke det 12 år gamle barnet det er noe galt med, det er jo foreldrene som bør straffes for barnets handlinger.
Vis hele sitatet...
Må bare spørre før jeg går videre; er du seriøs?
Sitat av Zarbon Vis innlegg
Banke barn? Du er jaggu tøff.
Vis hele sitatet...
Er ganske pysete av meg, men å stikke noen i øyet og ødelegge mulige framtidige jobber er drittøft?
Sitat av Fusjon Vis innlegg
Er ganske pysete av meg, men å stikke noen i øyet og ødelegge mulige framtidige jobber er drittøft?
Vis hele sitatet...
Fremtidige jobber er nok en av de siste tingene barn tenker på.

Banker man barn er man ikke noe bedre selv..
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Når man er 12-13 burde man være gammel nok til å forstå at dette ikke er lov.
Men man er likevel ikke gammel nok til å helt forstå konsekvensene, så da blir fengsel og lignende helt feil.
Vis hele sitatet...
Derfor sier jeg at personen ikke skal fengsles nå, men at h*n skal bures inne når h*n fyller 16. Jeg vet ikke hva strafferammen for en slik handlingen er, men den er så grov at jeg ville aldri i livet ha akseptert mindre enn 3 år betinget fengsel, der første halvåret/året er ubetinget. Boten kunne vært satt til 3 månedslønner årlig ut livet, som erstatning for de mulighetene som er knust for offeret.
Sitat av Zarbon Vis innlegg
Banke barn? Du er jaggu tøff.
Vis hele sitatet...
Hadde jeg sett en unge stikke en blyant i øyet på en annen unge, hadde jeg lett gitt han et par lærerike slag i trynet. Å det kommer fra en som aldri har vært i en slåsskamp.
det er faen meg så gale at jeg ikke har ord....jeg er 17 og har blitt mobba i 11år pga interesser og er overvektig. hadde ikke nølt ett sekund med å gi de en lekse de ikke hadde glemt med det første.
Sitat av NijO Vis innlegg
Derfor sier jeg at personen ikke skal fengsles nå, men at h*n skal bures inne når h*n fyller 16. Jeg vet ikke hva strafferammen for en slik handlingen er, men den er så grov at jeg ville aldri i livet ha akseptert mindre enn 3 år betinget fengsel, der første halvåret/året er ubetinget. Boten kunne vært satt til 3 månedslønner årlig ut livet, som erstatning for de mulighetene som er knust for offeret.
Vis hele sitatet...

Det blir for dumt etter min mening å straffe slik i ettertid.
Erstatning vil vedkommende få uansett.
H*n trenger hjelp av helsevesenet nå, uten å måtte gå rundt i 3-4 år å vite at h*n skal i fengsel.

Er selvsagt enig i at det er en veldig alvorlig ting vedkommende har gjort, og en eller annen konsekvens må det bli. Men igjen ikke fengsel eller gjeld resten av livet.
Sitat av losjien Vis innlegg
det er faen meg så gale at jeg ikke har ord....jeg er 17 og har blitt mobba i 11år pga interesser og er overvektig. hadde ikke nølt ett sekund med å gi de en lekse de ikke hadde glemt med det første.
Vis hele sitatet...
Synd at mange forteller hva de hadde gjort der og da, men pA stedet pisser de pA seg eller later som ingenting skjer.

Ellers har jeg ikke ord for det som skjedde...............................................
Sist endret av kongs1; 25. september 2011 kl. 03:51.
Skoler er faktisk elendige på og gjøre noe med mobbing, var en liten gjeng på skolen min som ble tatt for og ha mobba ei jente over ett helt skoleår, det som skjedde var at di måtte på gangen i 5 minut og snakke med læreren, så var di ferdig med det.
En uke etterpå fortsatte di.
Såpekoker av rang
Ord blir fattige.
Sitat av kongs1 Vis innlegg
Synd at mange forteller hva de hadde gjort der og da, men pA stedet pisser de pA seg eller later som ingenting skjer.

Ellers har jeg ikke ord for det som skjedde...............................................
Vis hele sitatet...
jeg er fult klar over alle tastaturtorpedoene, men når det gjelder noe så sykt som dette så hjelper det bare med en god gammel omgang grisebank.
Drøyt at barn i den alderen i det hele tatt klarer å utføre sånne handlinger, men de gjør det vel uten å måtte tenke på det? men alikevell, er jo ingen unnskyldning. Han burde jo straffes hardt, det burde alle "bøller" eller mobbere.
Her jeg bor var det en 11-12åring som tok livet av seg selv. Det er utrolig trist, at mobbing fører til slikt.
Den norske skole er et makkverk. Ikke kan du snakke til barna, for da får du foreldre, FAU og gudvethva på nakken. Og ikke kan du utvise de fra skolen, fordi de har ''rett'' til utdannelse.

Den norske skole er ondskap satt i system. Det er bare snakk om tid før et mobbeoffer får for mye og tar saken i egne hender.
Å.. hva.. herregud. Jeg har ikke ord. Får lyst til å vrenge om innvollene til de ansvarlige, men samtidig føler jeg meg helt paff, tappet for energi. Dette her satte meg virkelig ut.
Hadde noe sånt skjedd noen av mine nermeste hadde jeg rett og slett kidnappet og misshandlet den ansvarlige.
Blir da rett og slett utrolig sint bare av å lese at dette har skjedd en jeg aldri har møtt eller hørt om før.
Kill them with fire.
Serriøst, slike handlinger fortjener "øye for øye, tann for tann."
Er man i 13-års alderen burde man være høvelig ansvarlig for den faenskapen man finner på.
Yes! La oss lære barn at voldelige handlinger ikke er greit ved å gi de juling! Tilfredstillende der og da kanskje, men om man i det lange løp tror det vil være gunstig i forhold til å lære barnet rett og galt så har man bommet litt.

Dette er en tragedie, det vil neppe bli noe bedre om man legger til flere tragedier. Her sier jeg meg enig i at det nok heller trengs psykolog og oppfølging over en lengre periode, og da for alle de involverte i den grad det trengs.

Dette fikk meg for øvrig til å tenke på denne saken... men det er en tragedie av helt andre proposisjoner.
Sitat av Poison Vis innlegg
Synd at den idioten ikke er gammel nok til å få en straff som svir hard!
Vis hele sitatet...
Med tanke på at han sikkert er 12-13 år også, så vil jeg si at han kan bli ilagt erstatningsansvar. Det får nok ganske store økonomiske konsekvenser for han i fremtiden, for han må nok betale erstatning for skaden, menerstatning pga. senket livskvalitet, oppreisning pga. mobbingen og må dekke fremtidige erverv.

Dere burde se på skadeerstatningsloven (nr. 26 1969) § 1-1, § 3-1, § 3-2, § 3-5 og § 4-1.

Skolen kan også være erstatningsansvarlige hvis de ikke har gjort nok for å stoppe mobbingen, så kan være lurt å se på § 2 også.

Kilder:
http://www.lovdata.no/all/tl-19690613-026-001.html
http://www.lovdata.no/all/tl-19690613-026-003.html
http://www.lovdata.no/all/tl-19690613-026-004.html
Nå er jeg så lei av at skolen lar mobbing foregå.. Dette er ikke mobbing lenger, det er jo tortur å mobbe folk over lange tider.!
Sitat av Zarbon Vis innlegg
Synd det skjedde i Norge og ikke USA (for eksempel).
Vis hele sitatet...
Hva er det du skriver ...en forkastelig uttalelse. Er det greit at barn i andre land blir mobbet og stukket blind?

Mobbing som jeg forstår er grobunnen til denne vonde handlingen, taes for lite på alvor i samfunnet mener jeg. Det mobbes hver dag i det brede samfunnslag. De voksne må komme mye sterkere på banen, selv om at jeg vet at det er mange tiltak. Forresten så mobbes det jo blant voksne også, så kanskje politikerne gjør for lite.
Sitat av oggen Vis innlegg
Hva er det du skriver ...en forkastelig uttalelse. Er det greit at barn i andre land blir mobbet og stukket blind?
.
Vis hele sitatet...
Tror han tenkte på straffen.
Sitat av oggen Vis innlegg
Hva er det du skriver ...en forkastelig uttalelse. Er det greit at barn i andre land blir mobbet og stukket blind?

Mobbing som jeg forstår er grobunnen til denne vonde handlingen, taes for lite på alvor i samfunnet mener jeg. Det mobbes hver dag i det brede samfunnslag. De voksne må komme mye sterkere på banen, selv om at jeg vet at det er mange tiltak. Forresten så mobbes det jo blant voksne også, så kanskje politikerne gjør for lite.
Vis hele sitatet...
Han sier det fordi USA har hardere straffer enn Norge..