Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  341 32679
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Men jeg skjønner ikke helt hvorfor dere kritiserer behandlingsopplegget rettet mot narkomane. Enten så funker det eller ikke, og hvis dette funker omtrent like bra som de kristne alternativene så er det vel _ingenting_ galt i det? Det er jo ikke som om Scientologkirken er verre enn kristendommen i det store og hele...

Hvis det derimot ikke funker i det heletatt så er jo saken klar, fyr løs.
Sist endret av Tias; 26. mars 2008 kl. 10:22.
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Problemet er jo at slike institusjoner kun er for å dekke over at de faktisk tjener penger så det jaller.
det er vel i bunn og grunn ikke værre enn hva statlige kronasjer gikk til på Dikemark o.l. Det er peanuts i forhold. Sier ikke at det er riktig, men at værre feilfurderinger har blitt begått tidligere. både av kommune og stat.
Men skal prise oss lykkelige over at ingen mista grepet om realiteten i USA på 50-60 tallet.
Sitat av Tias
Men jeg skjønner ikke helt hvorfor dere kritiserer behandlingsopplegget rettet mot narkomane. Enten så funker det eller ikke, og hvis dette funker omtrent like bra som de kristne alternativene så er det vel _ingenting_ galt i det? Det er jo ikke som om Scientologkirken er verre enn kristendommen i det store og hele...

Hvis det derimot ikke funker i det heletatt så er jo saken klar, fyr løs.
Vis hele sitatet...
Har du i det heletatt satt deg inn i hvordan Scientologi Kirken sitt system er bygd opp ?

Så vidt jeg vet kan man være kristen og ikke betale et rødt øre for det.
Er man en "ren" scientolog har man mest sannsynlig brukt mellom $250000 - $500000,- på å oppnå denne renselsen ifra de døde aliens'a som har tatt bosted i kroppen din.

Så jeg vet ikke jeg "Det er jo ikke som om Scientologikirken er verre enn kristendommen i det store og hele..." ???

EDIT:
http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/03/24/530450.html <--- LES !

Det er ikke bare vi på freakforum som kritiserer.
Jeg er selvfølgelig ingen rusforsker. Men jeg leser det en profilert rusforsker sier, og tar et standpunkt.

Et annet problem er selvfølgelig det at de benytter seg av narkomane som "lette" bytter for videre rekruttering inn i scientologien, og det er ikke bra. Trenger ikke flere av dem.
Sist endret av synthetic; 26. mars 2008 kl. 16:10.
Sitat av synthetic
Har du i det heletatt satt deg inn i hvordan Scientologi Kirken sitt system er bygd opp ?

Så vidt jeg vet kan man være kristen og ikke betale et rødt øre for det.
Er man en "ren" scientolog har man mest sannsynlig brukt mellom $250000 - $500000,- på å oppnå denne renselsen ifra de døde aliens'a som har tatt bosted i kroppen din.

Så jeg vet ikke jeg "Det er jo ikke som om Scientologikirken er verre enn kristendommen i det store og hele..." ???

EDIT:
http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/03/24/530450.html <--- LES !

Det er ikke bare vi på freakforum som kritiserer.
Jeg er selvfølgelig ingen rusforsker. Men jeg leser det en profilert rusforsker sier, og tar et standpunkt.

Et annet problem er selvfølgelig det at de benytter seg av narkomane som "lette" bytter for videre rekruttering inn i scientologien, og det er ikke bra. Trenger ikke flere av dem.
Vis hele sitatet...
I middelalderen; ja lenge siden, men likevel relevant for å ta penger, så tok den katolske kirken penger fra folk. De sa at det ville gjøre deres opphold i skjærskilden(stavelse?) kortere. Vet ikke hvor mye man betalte, men har lest opp igjennom tidene om folk som ga bort det eneste de hadde for at prestene skulle velsigne dem til å ha et kortere opphold. Lær deg historie før du drar opp at kristendommen er verre. Alle religioner er vrøvl, tull og laget av mennesket.

Og jada, de har sine skitne metoder, men det har jo kirken i Norge og. De tar dem inn, gir dem mat, og senere vil de jo gjerne ha tilbake at de har sett lyset og alt det der... Sånn at andre ser positivt på dem. Jeg er IMOT scientologi, men også IMOT intollerant høvling av andre religioner, og folk som tror at kristne er uskyldige og kunne aldri gjort noe galt.
For all del, jeg er ikke kristen for en femmer. Ikke troende vil være en god beskrivelse, men det sier litt at du må tilbake til middelalderen for å kunna komme med et argument.
Da kan du like så godt la være.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
synthetic: Joda, jeg vet hvordan scientologikirken oppererer, men akkurat her betaler man jo for en tjeneste. Hvis det faktisk fungerer så er det jo ingenting å si på det. Jeg leste også artikkelen der Dr. Fekjær gikk ut og sa at det var kvakksalveri og bløff, men jeg har enda til gode å se rapporter på hvorvidt dette er mer eller mindre effektivt enn kristne alternativer. Hvis resultatene faktisk er gode så gir jeg vel blaffen i metodene de bruker eller grunnlaget de oppgir for at virker.

Funker det?
Er ikke snakk om at "de kristne" har en bedre behandlingsmetode. Det dreier seg om at de antageligvis har det bedre i Norge på rehabilitering, hvor de slipper alt av scientologi piss.
Jeg holder ikke med kristendommen, og skjønner egentli ikke hvorfor du refererer til denne hele tiden.
F.eks: Tror ikke du hadde likt det om et familie medlem av deg hadde kommet hjem ifra Narconon og sier at han/hun er blitt scientolog.

---> http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/03/26/530602.html

Er dette godt nok for deg ?

Såklart, jeg kan finne både for, og imot for denne behandlingen.

Men i bunn og grunn, det er best å holde seg unna scientologien.
Og når de som jobber der er scientologer, og plassen er overfylt av bøker skrevet av L. Ron Hubbard, så er det en viss fare. Spesielt når man tar situasjonen til de som er der i betraktning.
Sist endret av synthetic; 26. mars 2008 kl. 20:53.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Selfølgelig er det ikke godt nok, uttalelsen kommer jo fra en jævla konkurent! Grunnen til at jeg drar frem kristendommen hele tiden er at alternativene som oftest er kristne, så da handler det vel om å finne det beste av to onder. Men jeg støtter naturligvis ikke scientologikirens pengemaskineri, bare så det er sagt.
Sist endret av Tias; 26. mars 2008 kl. 21:00.
Jaok, du mener det du mener.

Hans Olav Fekjær:- Dette er jo ren bløff og rent kvakksalveri. Det er ikke noen holdepunkter for at rusmidler lagres i kroppen i flere år. Det er heller ikke noen holdepunkter for at det hjelper å ta vitaminer i store doser.
- Dette er grunnlagt av scientologene, som framstår som en rar religiøs sekt. Det som er provoserende, er at de pretenderer å være faglige og forskningsbaserte. Det er jo bare bløff.

At du gidder ?

Uansett, ferdig.
Sist endret av synthetic; 26. mars 2008 kl. 21:14.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Jeg har allerede sagt at jeg har registrert Fekjærs utsagn, og fra et vitenskapelig synspunkt er jo poengene hans gode - det er ikke vitenskapelig hold i metodene. Det jeg spør etter, og som du åpenbart har litt vanskelig for å fatte, er hvorvidt det faktisk hjelper. Ikke hvorfor eller hvordan det virker, men om det gir bedre resultater enn alternativene. Jeg DRITER i religionen arrangørene har.
Om det hjelper så er det placebo, enkelt og greit. Er jo ikke noe problem det forsåvidt, det brukes jo ganske ofte...
Sist endret av Archj; 27. mars 2008 kl. 16:41.
$cientology er basert på (minst) en løgn uansett om det fungerer.
Nå snakker jeg selvfølgelig om vulkanene fra "skapelsesberetningen" deres, og muligens "romskipene" som visstnok var prikk like et eller annet slags fly.
Bare det gjør at jeg stiller meg tvilende.
Også har vi det med at det koster penger, og utsagnet til L.Ron Hubbard om "hvis du vil tjene penger, start en religion."
I tillegg fjernet de den videoen med Tom Crui$e.
Men det virkelig latterlige med denne "krigen" mellom Anonymous og CoS er mediadekningen, som bl.a referer til Anonymous som "en gruppe hackere." Jeg hørte til og med en nyhetsreporter kalle det "Church of the Anonymous." Verst er da FOX, men de andre store Amerikanske (og britiske for den saks skyld) bør get their facts straight.
Jeg bryr meg egentlig ikke om teknikkene til CoS fungerer. Løgn er løgn.
Så fint, om Jorunn får det som hun vil, så er de snart i Norge også. Narconon tenker jeg på ja.
Jeg velger å tro at dette ikke er annet en et rekrutteringsmiddel som er dekt til som noe annet.

Og hvordan i helvete kan en dame på 50 år være nyfrelst scientolog, her i Norge ??

http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/03/25/530519.html
Altså, Narconon tenkikken er grunnlagt av L. Ron Hubbard, en science fiction forfatter som forøvrig har 0 erfaring når det gjelder helse og avrusing.

Med andre ord, denne Narconon behandlingen er like mye science fiction som resten av det L. Ron Hubbard har skrevet.

Kan godt være dette funker i visse tilfeller, men da er det som tideligere antydet Placebo, fordi denne behandlingen har ingen holdepunkter i virkeligheten og er som nevnt i dagbladet kvakksalveri.
Å vi er så enige som det bare går ann å få det !!
Vi må gjøre det slik at ikke desperate rusmisbrukere og deres pårørende blir overlatt til sjarlataner og kvakksalvere, sier SVs stortingsrepresentant, Olav Gunnar Ballo, til Dagbladet.no.

Endelig !

http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/03/28/530869.html
Sist endret av synthetic; 28. mars 2008 kl. 18:52.
▼ ... noen uker senere ... ▼
omg... vet du ikke hva 4chan er? lurk some more...
Gleder meg til neste runde...
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Sitat av Chanon
omg... vet du ikke hva 4chan er? lurk some more...
Vis hele sitatet...
Er det noe som irriterer meg så er det folk som pøser ut memes mot alle som ikke er like bevandret i nettets mørke kroker, og mener at xchan er en verdensorden som har noen som helst betydning utenom domenene de sitter på.

Memes gjør deg ikke til noen slags form for elite, så hvorfor engang prøve?
Sist endret av ticks; 16. april 2008 kl. 21:51.
Åh, herre... dette går for langt...



[EDIT:] ticks, takk og lov for at de ikke finnes i Tromsø, enda...

Men det skremmer meg mest, er at det sitter en unge på stolen, og jeg ser ingen foreldre.
Sist endret av Turbolego; 19. april 2008 kl. 22:23.
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Merk at skilt #2 bak der reklamerer for "Gratis stress test".

Denne standen har da stått på Karl Johan i evigheter nå...
Sitat av Turbolego
Åh, herre... dette går for langt...



[EDIT:] ticks, takk og lov for at de ikke finnes i Tromsø, enda...

Men det skremmer meg mest, er at det sitter en unge på stolen, og jeg ser ingen foreldre.
Vis hele sitatet...
Prøvde den testen der når jeg var 17 (2 år siden). Endte med at jeg bare stakk av, var en utrolig kjedelig teste egentlig. Hadde ingen anelse at det hadde noe med den Tom Cruise sekten å gjøre, da jeg tok testen.
Sist endret av Carlsberg; 19. april 2008 kl. 22:40.
Jesus.
Mannen på bildet over tok en E-meter test på meg for noen dager siden. Jeg kunne derimot ikke få noen resultater fordi måleren etterhvert sluttet å gi utslag (Det er bare å ikke bevege hendene, det er trykk når man "klemmer" som gir utslag, ikke elektroniske impulser)
Syns derimot ganske synd på han, han virket som han var hjernevasket ganske grundig.
Skremmende:http://atvs.vg.no/player/index.php?id=15946
Han fyren de snakker med blir drittsur når Vg spør om hvorfor i helvette scientologistene ikke sier at det er de som står bak testen før den er ferdig.
Ha! Gikk en tur i karl-johan for en måned siden å fikk ta en stresstest av disse hyggelige menneskene, det viste stressfaktor til 1000 å de anbefallte meg på det sterkeste å kjøpe en bok de tilbydde, for 2 uker siden gikk jeg tilbake å for sikkerhets skyld å ha slengt i meg 5 vival, med et helt annet grunnlag men uansett, merkelig nok var jeg like stresset å han anbefallte denne boken igjen, jeg sa; "men husker du ikke? jeg var her for 2 uker siden å kjøpte boken, jeg har lest den men jeg er fortsatt like stresset, kan du være erlig å si at det du prøver å selge er ca like mye troverdig som at jesus røyka hasj i russetiden?"
Han ble meget fornermet å rev fra disse dassrullene, forkledd med aleminiumspapir å ba meg gå.
Sitat av Turbolego
Åh, herre... dette går for langt...



[EDIT:] ticks, takk og lov for at de ikke finnes i Tromsø, enda...

Men det skremmer meg mest, er at det sitter en unge på stolen, og jeg ser ingen foreldre.
Vis hele sitatet...
Om jeg skulle gjette hva mannen på bildet egentlig var, og ikke hadde noe kunnskap om nyhetshendelser den siste tide, ville jeg tippet det var lommemannen. Ser ikke helt god ut.

Jeg har ikke lest noe som helst om hva scientologene står for, eller hva de mener. Men foretrekker å være tversynt og si at alle sekter er farlig, all religion er bullshit som blir brukt til å kamuflere økonomiske konflikter og skeptisme til fremmede kulturer.

Media fremstiller denne sekten som $$$ = frelse. Om så er sant sjønner jeg nesten ikke at folk lukter lunta. Starta sikkert som en motesak blant kokainavhengie Hollywoodstjerner.
Er scientologene i oslo med stand for tiden altså? ja ja da blir det helge tur til oslo snart da. Dette styret må bare oppleves så jeg kan le for meg selv når jeg går der ifra.
Sitat av creavator
Er scientologene i oslo med stand for tiden altså? ja ja da blir det helge tur til oslo snart da. Dette styret må bare oppleves så jeg kan le for meg selv når jeg går der ifra.
Vis hele sitatet...
neinei, ikke le av dem for deg selv, skjell heller ut dem så de driter i buksene. Si at du har slengt i deg x antall bezodiazipiner og inneholder ingen stressfaktor for 5øre, krev deretter en gratis bok ellers vil du raportere dette til myndighetene som grov lureri.

Om de gir deg en gratis bok har de tapt 160 spenn (om jeg ikke helt husker feil??) så det er verd bryet å tenke på at du sitter med en bok som sikkert brenner meget bra i ovnen
Sussenusselig
CaptainP's Avatar
Spør hvem Xenu er, og få krampelatter om de forteller deg det. Pek gjerne.
Sist endret av CaptainP; 27. april 2008 kl. 04:16.
Sitat av Nubeland
Scientologi baserer seg på Science fiction forfatteren L Ron Hubbard sine tekster.

De tror på Xenu, en intergalaktisk diktator som samlet sammen romvesener og drepte dem på jorden.

Åndene til romvesene hjemsøker menneskene den dag idag og er roten til alt ondt.

Scientologi kirken renser deg for disse åndene med "tester"
Jo høyere du kommer jo dyrere er testene og jo mer "renset" blir du.

At folk faktisk kan tro på noe slikt er for meg ufattelig
Vis hele sitatet...
Er det her faktisk sant? Jøss eneste jeg veit om scientology er det jeg har sett i den nevnte southpark episoden å jeg trodde de overdreiv litt for å få det til å bli latterlig, men de tror faktisk detta altså.. Herregud hvor skal det ende
All over the clock
Mr. Meow's Avatar
Jeg tror det ender med en skjeggete type som går på vann og står opp fra de døde. Herregud, at noen kan tro på en sånn tåpelig historie.
Sitat av Graapho
Jeg tror det ender med en skjeggete type som går på vann og står opp fra de døde. Herregud, at noen kan tro på en sånn tåpelig historie.
Vis hele sitatet...
Jeg står på vannet hver vinter, når det er is, for 2000 år siden sies det at det var så kaldt at vannet var fryst til is så helt ulogisk var det ikke.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Pip-Boy 3000
Grimdoc's Avatar
Donor
Fant en link der man kan få tak i en gratis bok om scientologikirken, Religion til salgs, av John Einar Sandvand.
Tror ikke det står noe delikat du ikke har hørt før der, men har du interesse rundt emnet, så er det verdt et forsøk (du må betale porto).

http://rhj.info/religion_til_salgs/
▼ ... over et år senere ... ▼
Satt å leste om scientology, og tenkte det er på tide å bumpe denne tråden!

http://www.youtube.com/watch?v=JCbKv9yiLiQ

Er det Anonymous the real shit, eller er det bare en gjeng med kidz som driver med trolling?
Sitat av x3m187 Vis innlegg
Satt å leste om scientology, og tenkte det er på tide å bumpe denne tråden!

http://www.youtube.com/watch?v=JCbKv9yiLiQ

Er det Anonymous the real shit, eller er det bare en gjeng med kidz som driver med trolling?
Vis hele sitatet...
old, inb4, newfag etc...

det er videoen som for 2 år siden startet angrepet...
Sitat av x3m187 Vis innlegg
Satt å leste om scientology, og tenkte det er på tide å bumpe denne tråden!

http://www.youtube.com/watch?v=JCbKv9yiLiQ

Er det Anonymous the real shit, eller er det bare en gjeng med kidz som driver med trolling?
Vis hele sitatet...
de lagde en liten krig på den tiden, kort etter denne videon ble postet. Men det hele døde fort ut, og de mistet fort interesse. Anonymous kan ikke gjøre så me egentlig, men de fikk den oppmerksomheten de ønsket

fu turbolego, jeg var for treg =/ du burde sove for å rekke forelesningen i morgen!
Sist endret av etse; 16. mars 2010 kl. 02:22.
Jeg har aldri sett noen stand der..
Hvilke tider på døgnet snakker vi?
Skulle gjerne likt å "trolle" taperne.
opplyste meg selv nå.... Leaderless organization sier de da.

Så alt er dødt nå? ingen flere demonstrasjoner?
Satt og leste gjennom denne tråden og ordet Narconon dukket opp. Jeg fikk da en fornemmelse av at jeg hadde hørt om noe som hadde gjennomført dette programmet og lovprist det. Denne personen sa at det var så flott at de ikke tilbød subutex eller andre opiatsubstitutter. Når jeg så leste en av DB artiklene det var linket til her kom jeg på hvem denne personen var. Det er jo selveste Hank Von Helvete... som også er personlig kristen.. og liksompunker. Godeste Hans Erik... jeg har ikke repsekt for den mannen fra før og nå sank den enda lavere. Jeg kan dessverre ikke vise til noen kilder og har ikke tid til å søke opp noe nå da jeg sitter på jobb.

Uansett. Damn. Bra at det funka for han da.. men hva faen?
Jeg er kommet for å si at det har vært et par demonstrasjoner for en stund siden og at flygebladutdeling o.l. planlegges fortløpende.

Vil bare legge til denne linken http://anonnorway.ning.com/
Her kan dere få mer informasjon.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Her er nyeste info! demonstrasjon 10 april!!
http://anonnorway.ning.com/events/de...-10-april-2010
Kan dessverre ikke delta selv, da jeg er vekkreist.
Men håper på neste gang!!