Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  464 50514
Må man ha alkohol for å bli sosial så burde man hvertfall ikke drikke.
Sitat av freaker911
Må man ha alkohol for å bli sosial så burde man hvertfall ikke drikke.
Vis hele sitatet...
Hvis man har en IQ på under 80 burde man ikke poste her, men hey det stoppet ikke deg.


Skrev heller ikke at man "måtte ha alkohol for å bli sosial". Jeg sa det hjalp, og hvis en ting gjør deg mer sosial så kan du ikke si det er negativt?

Neste gang du prøver deg på en billig punchline, sørg for å forstå formuleringen på han som du skal motsi. Da slipper du å forklare sånn som dette senere.
Sitat av freaker911
Må man ha alkohol for å bli sosial så burde man hvertfall ikke drikke.
Vis hele sitatet...
Hva er det for en idiotisk kommentar? Forskjell på å drikke for å "bli" sosial og drikke for å være med venner som er ute i helgene. Kan så klart være med ut uten å drikke og. hender jo det skjer
Dere skjønte det feil, om man MÅ drikke for å være sosial. Altså at du må drikke ellers tør du ikke snakke med noen liksom så burde man ikke drikke, da jeg tipper det kan lett ende i alkoholisme.

Bruker selv drikke et par pils eller lignende når jeg drar ut, mest for å få opp humøret litt og smaker på diverse ting.
To liter vodka og danse polka på panseret til svartemarja, det er kvelden sin det! Men fjortizz fyll er litt vanskelig å unngå da det er et rusmiddel "alle" tar. Ikke la foreldrene lure deg når de sier at de aldri har rørt en dråpe, de sier det for at du skal slippe det blå-kors oppholdet de ikke satte fullt så stor pris på. Og det er vel ikke bare norge, med vår nasjonale, helge-alkoholisme som har pære 14-åringer. Skjer over alt, vi har bare forhøynet det til "kultur"
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Nå har jeg lest gjennom MANGE sider med ting som jeg kaller BS.
Fjortis er ikke en alder, er du fjorten år trenger du for f**n ikke være på fjortisfylla ?
Selv kan jeg drikke en 0.7 flaske brennvin og en 4/5 smirnoff ice på en go kveld, jeg er akk fylt 15 år !
Er det fjortisfylla ?
Er så mange som snakker av egen tro, ikke hva det er!
Sitat av ski_doo_racing
Nå har jeg lest gjennom MANGE sider med ting som jeg kaller BS.
Fjortis er ikke en alder, er du fjorten år trenger du for f**n ikke være på fjortisfylla ?
Selv kan jeg drikke en 0.7 flaske brennvin og en 4/5 smirnoff ice på en go kveld, jeg er akk fylt 15 år !
Er det fjortisfylla ?
Er så mange som snakker av egen tro, ikke hva det er!
Vis hele sitatet...
Det kommer helt an på hvor mange timer du sprer det over, men jeg regner med at du blir rimelig full på 0.7 liter brennvin og 4-5 smirnoff ice, og det selv om du er bøllediger. Jeg kan ikke si noe om hvordan du oppfører deg når du er full, for om man oppfører seg voksent, vil man vel ikke bli kalt fjortis?

Men ut ifra posten din vil jeg kalle deg for en fjortis =)
404 Not Found
/nyheter/politinotiser/article1148286.ece was not found on this server.

???
Sitat av ...|...
404 Not Found
/nyheter/politinotiser/article1148286.ece was not found on this server.

???
Vis hele sitatet...
Det er en 4 år gammal tråd. Overrasket over at du ikke finner det?

Sitat av ski_doo_racing
Nå har jeg lest gjennom MANGE sider med ting som jeg kaller BS.
Fjortis er ikke en alder, er du fjorten år trenger du for f**n ikke være på fjortisfylla ?
Selv kan jeg drikke en 0.7 flaske brennvin og en 4/5 smirnoff ice på en go kveld, jeg er akk fylt 15 år !
Er det fjortisfylla ?
Er så mange som snakker av egen tro, ikke hva det er!
Vis hele sitatet...
Det faktum at du prøver å skryte på deg en alkoholmengde som i de fleste praktiske tilfeller er fysisk umulig for en 15-åring å konsumere uten å oppnå dødlig promille plasserer deg rett på topp av fjortiss-skalaen, ja
Godt med smør
Jeg har opplevd noe snodigt i mine pågående ungdomsår.

Den tidligere generasjonen 90 og under hadde en helvetes drikke kultur. Hver helg, hvert år. I fra ungdomsskolen og etter på det skilte de veier og kom til bygda igjen som bedre personer. Og sånn har det vært i mange mange mange år.

Min klasse og års gruppe however, har IKKE vært beruset på alkohol (bortsett fra meg og 3 andre på hele skolen) og de har ikke planer om det før de er 16, og vertfall er med folk som har passert fjortiss fyll stadiet, eller til de føler seg klare, noe som noen av de begynner å gjøre nå faktisk ^^
Det overrasker meg dog att de er først nå, for drikke kulturen her har vært MØKK

Dette synes jeg er fantastisk, og jeg har ikke følt att det er unaturlig, eller rart. Drikke kulturen i denne bygda er vertfall på rett vei nå.


Jeg personlig blir 16 til sommeren, har drukket før 1-2 ganger når jeg var 11-12 og var att med idioter, realiserte fort att bare fordi de var eldre, var de ikke smartere. Og så når jeg var 15 og i syden, med sviger søstra mi. Og på 1-2 fester med brødrene mine som er godt i 20 årene.

Det jeg har lagt merke til er att det nærmeste jeg har vært fjortiss fyll er i 11-12 alderen når jeg drakk med andre folk som var 14-15 da oppførte jeg meg som en idiot. Når jeg derimot drikker mye, og er med folk som er mer modne, oppfører jeg meg mye mye mye mye bedre.

Er veldig mye hat mot alle i min alder som drikker her ser jeg. Nå vet ikke jeg hvor mye dere stoler på meg eller hvor stor "cred" jeg har men, jeg vil vertfall si att den generasjonen som er i min bygd nå er vertfall ikke intressert i fjortiss fyll, men vurderer å drikke nå, går i tiende klasse ^^

Jeg har aldri opplevd fjortiss fyll, har sett det mange ganger. Ville aldri deltatt.
Nå lever jeg dog i et abnormalt godt miljø, med bare rusfrie venner, og drikker ikke regelmessig.

Ikke alle som er tidlig ute på flaska havner på fjortiss fyll :P
Sist endret av Apeloff; 10. mai 2008 kl. 12:54.
Det er helt latterlig at folk drikker for å være tøff. Det er en ting å drikke for å være tøff, en annen ting er da du drikker for å være tøff begynner du mest sansyneligvis med andre ting for å være tøff.
Sitat av runis
Det er helt latterlig at folk drikker for å være tøff. Det er en ting å drikke for å være tøff, en annen ting er da du drikker for å være tøff begynner du mest sansyneligvis med andre ting for å være tøff.
Vis hele sitatet...
Exuse me, but WTF? Synes også det er latterlig med folk som drikker for "creds" og respekt, men du ga ingen mening her.
Jeg har lest på VG at det er KULT å drikke seg dritings som fjortis, derfor gjorde jeg det. Jeg har til og med skaffet falsk leg som sier at jeg er 14 år. Ass.

Nei, jeg er en av dem som begynte å drikke på 13-14 årsalder. Ikke fordi det var kult, men jeg ville se hvordan det er å være full. Så var det jo gøy. Det er sjelden gøy når man tenker tilbake da vi var fulle, men å være full i det øyeblikket man er full er gøy. Man ler mer enn til vanlig. Alt er morsommere enn til vanlig. Det er bra trening for magemusklene, men ikke bra for hjerneceller og leveren (og diverse organer som jeg ikke har oversikt på). Også er dagen etterpå sjelden gøy
Fjortisfyll er triste grejjer =)
Aldri vært på fjortisfylla, og skal aldri være det!

Og å være "fjortis" er ikke en alder. Men en psykisk fase for oppmerksomhets syke, uelskede barn. Jeg kjenner personer som er opptil 18 år, som oppfører seg fjortis, mens det er andre på 14 som er mer voksne sånn sett. Å leike seg full er som å leike seg blind. Sikkert jævlig fett, intill du går på en smell, mens du løper og ikke ser noe inn i en lyktestolpe.
Heihei folkens, har dere glemt hvordan det var å være fjorten år?
Jeg og mine 4 beste guttekompiser begynte og drikke når jeg var 14 og de var 15.

Alltid like morsomt og tenke tilbake på det og har ingen negative følelser i det hele tatt den dag i dag.
Godt med smør
Sitat av Sfun
Heihei folkens, har dere glemt hvordan det var å være fjorten år?
Vis hele sitatet...
er knappe 2 år siden jeg var 14 nå snart. Samme med resten av personene i min klasse ^^

Har ikke glemt noe på den tiden, og kan aldri huske å vært på fjortiss fyll.

Så, det er ikke ett stadiet du MÅ i gjennom.

Å kritikk på idiotisk oppførsel er fullt lovlig, og kanskje det er lov å syte i ettertid vist du har vært sånn. For det er strengt tatt enn oppførsel eller stil/fase som ikke er obligatorisk i oppveksten til tenåringer.
Sist endret av Apeloff; 10. mai 2008 kl. 15:12.
Vel, jeg vil si at fjortissfyll er et menneskelig fenomen. Det er vanlig.

Noen av de beste festene jeg hadde, var da jeg og mine kamerater fløy rundt og var hyper etter å ha drukket en six-pack.
Her jeg bor drikker og snuser omtrent tre fjerdedeler av 13- og 14åringer.

Ser også at noen, helst gutter, begynner helt ned i 10årsalderen.

Og omtrent ingen røyker.
Sitat av Fefas
Her jeg bor drikker og snuser omtrent tre fjerdedeler av 13- og 14åringer.

Ser også at noen, helst gutter, begynner helt ned i 10årsalderen.

Og omtrent ingen røyker.
Vis hele sitatet...
Kinda positivt?
Godt med smør
Sitat av Elemental
Kinda positivt?
Vis hele sitatet...
Flytt hit du
Sitat av Fefas
Her jeg bor drikker og snuser omtrent tre fjerdedeler av 13- og 14åringer.

Ser også at noen, helst gutter, begynner helt ned i 10årsalderen.

Og omtrent ingen røyker.
Vis hele sitatet...

Trist å lese..
Går for det at kvar gang nokon gjer noko skikkeleg dumt på fylla, so mobber du dei so mykje for det at dei aldri drikke for mykje ever again !
Sitat av Fortune
Det kommer helt an på hvor mange timer du sprer det over, men jeg regner med at du blir rimelig full på 0.7 liter brennvin og 4-5 smirnoff ice, og det selv om du er bøllediger. Jeg kan ikke si noe om hvordan du oppfører deg når du er full, for om man oppfører seg voksent, vil man vel ikke bli kalt fjortis?

Men ut ifra posten din vil jeg kalle deg for en fjortis =)
Vis hele sitatet...
Fjortis utifra posten ?
Det var et eksempel på at det ikke er en alder ,og ja har det over en god stund, 6 på ettermiddagen til rundt 6/7 neste dag.

Og elefanten, Hvordan kan det være umulig? når jeg har klart det opptil flere ganger?
"Oi! Oi! Se hvor lenge og hvor mye jeg kan drikke!"
- Pubisface!

Se på meg! Jeg kan blande en skikkelig god drink!
- Jeg er kul...

Og vitsen med å drikke mest mulig og lengst mulig er altså å oppnå den ultimate hangover og skrumplever? Eller, de fleste drikker vel ikke så mye, de søler ut halvparten, glemmer hvor drinkene står, tror de er mye mer full enn de egentlig er for så å skryte på seg at de drakk mye mer enn hva de egentlig hadde med seg i utgangspunktet.
Og alt som heter sprit går under navnet "96", selv om det er 20% 18års vodka eller utvannet 40% som de stjal fra foreldrene sine.
Sitat av ski_doo_racing
Fjortis utifra posten ?
Det var et eksempel på at det ikke er en alder ,og ja har det over en god stund, 6 på ettermiddagen til rundt 6/7 neste dag.

Og elefanten, Hvordan kan det være umulig? når jeg har klart det opptil flere ganger?
Vis hele sitatet...
Fordi promillen ville være langt over pumpestadiet enda du brukte ca 10 timer på det, med mindre du er et anabolt monstrum av en 15 åring

Men jeg melder meg ut av denne patetiske diskusjonen og angrer på at jeg engang påpektet det. Du får fortsette å imponere, snart kommer det nok noen andre 15-åringer og backer deg opp med sine ekstreme drikkerekorder som tilbakeviser mine påstander gang på gang

Forøvrig alltid fascinert meg at folk kan drikke seg til promille godt over 3-4 og samtidig være i stand til å huske på centiliteren hvor mye dem har drukket.
Sitat av Hofsoe
Fant denne notisen i BA i dag. Fy faen slike ting er så jævlig tragisk.

Er det noe jeg synes er dumt å se på så er det slik fjortiser som leker full. Har aldri hatt noe til overs for slike personer. Personlig så synes jeg at fjortenåringer er litt for små til å drikke alkohol.
Vis hele sitatet...
Jeg er selv sterkt i mot unga som leker fulle, men på en annen side skal man ikke undervurdere placeboeffekten. Kvinners bryster har begynt å produsere melk bare fordi vedkommende har trodd hun har vært gravid.
Jeg er femten og har ikke rørt alkohol i hele mitt liv så klart, det er helt fiasko med folk som tror de er så kule og drikker før de er atten. Holder meg langt unna sånne folk og holder meg heller til de med vettet i behold.
Godt med smør
Sitat av Maur-spy
Jeg er femten og har ikke rørt alkohol i hele mitt liv så klart, det er helt fiasko med folk som tror de er så kule og drikker før de er atten. Holder meg langt unna sånne folk og holder meg heller til de med vettet i behold.
Vis hele sitatet...
Håper du ikke mener att de som drikker under 18 ikke har vettet i behold.

Finnes mer enn bare 1 type folk som drikker under 18 ^^
Sist endret av Apeloff; 10. mai 2008 kl. 21:35.
Jeg er 15 og har drukket veldig mye med venner og jeg tror det er bare forskjell på mennesker , da vi drikker chiller vi mens andre vi kjenner tok bilen til foreldrene og kjørte osv... så jeg syns at dere trenger ikke å dømme alle som er fjortiser at de gjør bare dritt da de drikker...
Godt med smør
Sitat av Silvercrest55
Jeg er 15 og har drukket veldig mye med venner og jeg tror det er bare forskjell på mennesker , da vi drikker chiller vi mens andre vi kjenner tok bilen til foreldrene og kjørte osv... så jeg syns at dere trenger ikke å dømme alle som er fjortiser at de gjør bare dritt da de drikker...
Vis hele sitatet...
synes vi bør dømme alle fjortisser som gjør det.

Folk som er 14 eller 15 og gjør det derimot. Det er en annen ting.

Jeg mener vertfall att "fjortis" er mer enn tilstand. Fjortiser har en tendens til å være tåpelige når de drikker.
HVORDAN I HELVETTE KAN PROMILLEN VÆRE OVER 3-4 HVIS JEG ENDA HUSKER MESTEPARTEN EV KVELDEN???
Sitat av ski_doo_racing
HVORDAN I HELVETTE KAN PROMILLEN VÆRE OVER 3-4 HVIS JEG ENDA HUSKER MESTEPARTEN EV KVELDEN???
Vis hele sitatet...
Du har ikke over 3-4 i promille din sopp.
Sitat av Sfun
Vel, jeg vil si at fjortissfyll er et menneskelig fenomen. Det er vanlig.

Noen av de beste festene jeg hadde, var da jeg og mine kamerater fløy rundt og var hyper etter å ha drukket en six-pack.
Vis hele sitatet...
Da har du ikke hatt noen gode fester å gå på.
Det var det en påsto jeg måtte ha hatt!
Sitat av ski_doo_racing
Det var det en påsto jeg måtte ha hatt!
Vis hele sitatet...
Måten du skriver på, og oppfører deg, hviser at du ikke har drukket mye fra før.
Så for deg vil en promille på over 3 være dødelig.
Og altså, du sitter her nå enda? Så sant det er ikke er liket ditt som skriver så ja, du hadde ikke 3-4 i promille.
Sitat av Polmen
Kvinnfolk i fylla er bare grining(de fleste).
Går på byen og griner hele veien.
Vis hele sitatet...
Sitat av Marken
...Helt til du kommer til det stadiet hvor de bare vil ha kroppen din
Vis hele sitatet...
Du mener det stadiet de bare vil ha lommeboken DIN?
Sitat av ski_doo_racing
Det var det en påsto jeg måtte ha hatt!
Vis hele sitatet...
Du er 14/15 år gammel.. 3 i promille er dødelig for deg. Så du kan absolutt ikke ha hatt det. Og hadde du hatt så mye i promille ville du hatt blackout fra siden du spiste frokost(overdrevelse).

Den som fortalte deg det der, har tydeligvis ikke sett noen drita på mer enn 2 rusbrus før.
Sitat av ski_doo_racing
HVORDAN I HELVETTE KAN PROMILLEN VÆRE OVER 3-4 HVIS JEG ENDA HUSKER MESTEPARTEN EV KVELDEN???
Vis hele sitatet...
Sitat av ski_doo_racing
Det var det en påsto jeg måtte ha hatt!
Vis hele sitatet...
Props for de to mest tåpelige innleggene jeg har lest siden jeg begynte å "henge" på nFF
Ski doo racing:
Du er 14 år. Det er jeg og, bare så det er sagt.
Å skryte på seg 3-4 i promille er bare idiotisk. Hvis du hadde hatt det hadde du hvertfall ikke huska noe, og mest sannsynelig dødd av alkoholforgiftning.
Du hadde uansett blitt sendt til pumping.

Har du over 2 i promille er du stupfull. Såpass at du hadde sunket sammen på bakken og sovna.
"Fjortiss-fyll" er bare idiotisk. Folk som ikke tør å bli fulle, men som later som de er det for å virke "kule". Håper inderlig at du ikke er sånn, for din egen skyld.

Jaja.. Drikk og kos deg. Du er bare ung en gang
Ski doo racing:
sikker på at du ikke hadde 0.3-0.4 i promille?

Senest i går var jeg ute med noe kompiser på en strand/skjær hvor vi satt å chilla. etter en stund kommer det en båt med folk vi kjente og det er en VELDIG blånd jente med. men vi satt der så spør hun ''hvorfor gidder dere drikke når det er så loka her?'' hun er 17 men drikker fortsatt som om hun skulle vert 13!
hun mener altså at man ikke skal drikke så lenge det ikke er en fest å det er en grunn til å drikke seg drita. sånne folk provoserer meg ass!
Jeg må dele gårsdagens oppleveser med dere siden det er sterkt relevant til tråden.

Vi var en vennegjeng hos meg, spilte gta4 og guitarhero, koste oss med et par pils osv, plutselig skulle en venn være "morsom" og stakk i kjøleskapet og tok en øl som ikke var hans, jeg sier ifra til personen som eier ølen og han hopper opp, han hadde kansje drukket 3 øl, 0.33dl. (Fyren er 16 år og nært 2 meter høy) Han starter å sparke fyren som tok ølen i siden og armen slik at han mister glasset han holder og det går i bakken med et knas. Senere på kvelden så lekesloss han med en annen kompis slik at han slår enda et glass overende og det blir et helvettes kliss over hele bordet.

Han hadde også lekt "tøff" med å ta en ølkanon, som han feilet med til de grader, bailet ut halveis og sølte øl overalt... "Det svir jo i halsen" sa han til sitt forsvar. Tidligere er fyren kjent for å ta "rekedansen" etter et par pils, for dere som ikke er kjent med den så er det en tidløs fjortisdans for å vise hvor full du er. Du legger deg på gulvet og kryper i fosterposisjon og spretter ut fra det og tilbake i fosterposisjon, gjenta x antall ganger. Alt i alt hadde han 5 øl, 0.33 dl med seg... Aldri har jeg sett slik rot på en fest, og dette var ment som en kosekveld, nothing more, nothing less.

Hipp hurra for fjortissfylla...
Sitat av ski_doo_racing
HVORDAN I HELVETTE KAN PROMILLEN VÆRE OVER 3-4 HVIS JEG ENDA HUSKER MESTEPARTEN EV KVELDEN???
Vis hele sitatet...
Om det der hadde vært ironi så hadde jeg nesten begynt å le. Men når du er helt seriøs med det, så blir det bare dumt. Den eneste måten at du kunne fått så høy promille på er at du kanskje shottet et glass med sprit, og deretter blåste rett inn i alkometeret. Men jeg tviler sterkt på at du hadde vært her om du hadde hatt så høy promille. Og tviler ihvertfall på at du hadde husket alt for mye dagen derpå.
hvis dere leser innlegga fra tre sider bak så forstår kanskje?? En som påsto at hvis jeg hadde gjort som jeg gjor hadde jeg hatt 3-4 i promille!
Sitat av ski_doo_racing
Nå har jeg lest gjennom MANGE sider med ting som jeg kaller BS.
Fjortis er ikke en alder, er du fjorten år trenger du for f**n ikke være på fjortisfylla ?
Selv kan jeg drikke en 0.7 flaske brennvin og en 4/5 smirnoff ice på en go kveld, jeg er akk fylt 15 år !
Er det fjortisfylla ?
Er så mange som snakker av egen tro, ikke hva det er!
Vis hele sitatet...
Det at du nevner Smirnoff ice sammen med din alder, vil jeg påstå at du går under kategorien fjortiss
*Ler for meg selv*

I går var det en liten kose( )kveld på stokkavannet, der jeg og nesten tredve andre venner satt og koste oss på brygga. De fleste hadde vel med seg en 6-10 øl/cider, noen hadde litt rusbrus og min beste venn hadde en 0,5 l 22% Kalinka. Jeg hadde, som vanlig, ikke en forbanna dritt. Ikke en ussel Heineken stjålet fra papps en gang. Mangelen på gryn har sansynligvis noe med min late og jobbledige natur.

I tillegg til å være lat og arbeidsløs er jeg også en jævel på å bomme, stjele og "smake" av folk. Dette i tillegg til min noe beskjedne kropps størrelse, er nok at hvis jeg "bommer slutten hans, avtaler med Kristoffer at jeg får slutten på drikkebongen hans, tar cideren til Marte når hun ligger å spyr"osv, er nok til at hodet mitt blir tyngre og alt blir litt mer hyggelig. Det må legges til at selv om jeg starter rolig, driter jeg mer og mer i hygene etter vært som alkoholen inntas i blodet. Dvs at selv om jeg ofte starter med en kald, uåpnet øl fra en kompis, ender det med at jeg ligger å sluker i meg båttensleiken av Kalinka med solo av den provosoriske felles bongen, som består av en stor brusflaske med et hull rett under toppen på flaskehalsen. Gudene veit hvor nært jeg sikkert er fra å hatt både skysseyka, herpes og hele syllamitten.

Mao er det opptil flere episoder jeg har blitt god i gassen av å bomme av folk.
Jeg er en sleip jævel - og er kanskje definisjonen på en fjortiss drikker. Men jeg har det i det minste hyggelig.
OG: Jeg prøver ADRI å virke fullere enn det jeg egentlig er.

Så selv om jeg er en sleip, lett alkohol mottagelig fjortiss kuk, prøver jeg hele tiden å være så hyggelig jeg kan, og ikke minst ha det så hyggelig som mulig. Mitt inntrykk av noen ungdommer, er at de drikker for å bli dritings eller for å få mot til å banke noen.
Så jeg har god samvittighet
Fyan er det muli å bli dom remien?
Sitat av ski_doo_racing
HVORDAN I HELVETTE KAN PROMILLEN VÆRE OVER 3-4 HVIS JEG ENDA HUSKER MESTEPARTEN EV KVELDEN???
Vis hele sitatet...
http://maddox.xmission.com/keyboard4.jpg
Sitat av ski_doo_racing
Fyan er det muli å bli dom remien?
Vis hele sitatet...
Sitat av Regler
SMS-språk og dialekt er ikke tillatt.
For at alle, uavhengig av boplass, skal kunne lese det du skriver krever vi at du unngår å bruke dette. Ved å ikke bruke dialekt og/eller SMS-språk på forumet unngår du også å fremstå som en komplett idiot. Alle står selvfølgelig fritt til å skrive enten bokmål eller nynorsk. Kombinasjoner av dem vil regnes som dialekt.
Eksempel

* dårlig:
"Dialekt å SMS-språk e isje lov - så eg må skrive bokmål elle nynårsk!"
* dårlig:
"Dialkt & SMS-sprk ik lov så jg må skrve bkmål el nynrsk!"
* ok:
"Dialekt og SMS-språk er ikke lov - så jeg må skrive bokmål eller nynorsk!"
Vis hele sitatet...
Fyan?
Muli?
dom?