Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 5166
hvilken virkning får jeg hvis jeg tar en bit av en rød fluesopp`?

er 55kg
ikke prøvd narko før
http://www.erowid.org/plants/amanitas/amanitas.shtml

Her kan du lese litt om det. Har ikke prøvd det selv.
mann's Avatar
Trådstarter
ok, takk for linken men fatta 0 av den siden der...

er amanitas fluesopp?
Jepp. Slå opp i en ordbok på ord du ikke forstår, for det er nok lurt å få alt med seg, så det ikke skjer noe feil.
mann's Avatar
Trådstarter
kan være lurt det ja
mann's Avatar
Trådstarter
men er det ingen som har prøvd dette ?
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
jo.. har prøvd det..
Spiste 1/4 av en stor fluesopp.. fikk ingen halinusjoner, men ble rå speedet, som om å tatt noe good speed(om det finnes) og dårlig i magen.. Var ikke noe mer virkning en at man ble våken og litt rar i hodet.. kan liksom ikke beskrives med ord.. man må bare prøve det..

Jeg ville foretrukket spiss fleinsopp.. her i bergen funker det bare å spise 30 stykker.. soppen her nå er HELT SINNSYK!
Heh... Vikingene tok seg litt fluesopp før de gikk i krig... bare for å virke litt mer gale
Fluesopp ja. Duverden. Jeg prøvde det en gang for mange, mange år sida. Det ble med den ene gange. Spiste en sopp. Ventet. Blei sjuk. Spøy. Håpet at det da blei bedre. Den gang ei!!!!!!!
Blei kjempehallusinert. Voldsomme greier. Bilder som varte i et par sekunder, så nytt flash, så nytt flash, så nytt flash osv. osv. Dette varte i mange timer. Jeg prøvde å gå meg en tur. Hjalp ikke. Prøvde å høre musikk. Hjalp ikke. Prøvde å legge meg ned uten musikk, med musikk, prøvde å rusle ut i skauen, prøvde alt, men ingenting hjalp. Hadde angst i to uker etterpå. Klarte nesten ikke å gå ut.
Det er mulig at dette hadde sammenheng med at jeg tok den rå, altså utørka. Det var i hvert fall en opplevelse jeg ALDRI ønsker igjen!
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
a wild guess...:

Du bruker heller ingen andre rusmidler og hadde ikke peiling på hva du gikk til?
Fluesopp er skumle greier selvom du har spist både det ene og det andre før...
Hold deg til flein hvis du skal spise sopp i skogen. Det er litt safere.
Helt feil. Jeg hadde masse peiling!!! Både praktisk og teoretisk. Hadde prøvd det meste av hallusinogener før dette, samt lest masse. Brukte LSD og flein med jevne mellomrom og hadde vel rundt hundre syretripper bak meg på dette tidspunktet, og omtrent femti fleintripper "under beltet", osv. osv. Jeg hadde ikke posta min erfaring hvis jeg ikke hadde peiling.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
ok..
da fikk du en helt annen type rus utav rød fluesopp, en hva jeg fikk..
Men, folk er forskjellig..
▼ ... noen uker senere ... ▼
Har spist små mengder rød fluesopp, ikke tørka.

Ca. 1/5 av en sopp er det meste, og fikk da en nesten speeda følelse i noen timer, pluss en del små illusjoner (ikke halliser), som f.eks. at en skygge på veggen som lignet litt på ett ansikt i profil plutselig blåste ut røyk, så fisk i en vannpytt og slikt. En kompis av meg som spiste litt mer datt om da han prøvde å dukke unna en kvist som plutselig strakte seg fram forran ham.

Mindre doser førte ikke til noe mer enn at huden min kjentes småbedøvd ut.


Når jeg kom ned ble jeg litt kvalm og fikk en svak hodepine, all gone in the morning.
så kort sagt, det er bare å gafle i seg liksom? Når det står i soppbøker at de er giftige og man kan daue og slikt, er det bare cr4p for å få drittunger til ikke å prøve?
Tror ikke det er så lurt å bare sluke masse sopp... Den er jo faktisk ganske giftig...

Men holder man seg til moderate mengder så BURDE man ikke dø av det ihvertfall...

Du finner sikkert noe mer spesifikt på www.erowid.org
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
Har hørt at de psykotiske virkestoffene i rød fluesopp vokser rett under hinnen. Og at man trenger kun og spise hinnen. Er det noen som vet om dette er tilfellet?
▼ ... over et år senere ... ▼
Spør om det samme som Schizoma. (gammel tråd, jeg veit)
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Ettersom jeg har forstått det, er det de små røde fluesoppene som gir skikkelig effekt. Det er også viktig å tørke soppene før de inntas da du blir kvitt en del stoffer som kan gi mageproblemer.
Hvis du inntar rette mengder skal rød fluesopp være en ekstrem sterk rus. Schizoma, jeg har også hørt noe av det samme + en del annet, men jeg tror ikke det er tilfellet, dog jeg skal ikke si noe sikkert.
Tror nok det beste er å bestille amanitas på nettet da, for da får man god sopp(forhåpentligvis) og fra steder hvor soppen er mer vanlig i rusøyenmed(Sibir f.ex tror jeg, og da får du jo også sopp du kan sammenligne med brukerdosene på erowid.org, og vips blir jo det hele mye mye sikrere(håper jeg ..har sittet leeenge lenge å vurdert å bestille det.
Hørt no greier om og fjerne de giftige stoffene i fluesoppen, husker ikke om det var det hvite eller røde, men så deretter legge det du skal ha i deg i sprit og drikke det. SKal visst funke jævli bra.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Noe info om fluesopp, fra:
http://www.freakforum.nu/forum/showt...threadid=17637

Fluesopp (Amanita spp.) [Bilde]
Amanita: slekt av skivesopper. I norge er det beskrevet 17 arter, de fleste giftige. De giftigste artene er grønn fluesopp (Amanita phalloides), og hvit fluesopp (Amanita virosa), som begge er dødelige. Disse inneholder bla.a. amatoksiner (s1.4), som angriper cellekjernene og ødelegger RNA-syntesen. Forgiftingssymptomene inntreffer som oftest etter 8-10 timer og det er da nødvendig med øyeblikkelig legehjelp.
Noen mindre giftige arter er panter fluesopp (Amanita pantherina) og rød fluesopp (Amanita muscaria). De kan imidlertid være dødelige for barn og svekkede personer. De viktigste giftstoffene er ibotensyre, muskinol og muskazon, som er psyko-aktive og kan minne om atropin (s1.2). Dette er hovedsaklig nervegifter og forgiftingssymptomene inntreffer raskt, ofte etter 0,5 -2 timer. Fluesopp vokser stort sett i hele norge.


s1.2 - Atropin: Et plantestoff som særlig finnes i belladonna-urten. Brukes innen medisinen, bla.a. mot kramper. Atropin hemmer det parasympatiske nervesystemets virkninger, virker avslappende på glatt muskulatur og utvidder pupillene.

s1.4 – Amatoksiner: Gruppe av giftsopp, først påvist i den dødelige giftige grønne fluesoppen, Amanita phalloides. Gifftstoffene er langsomtvirkende, og de første symptomene opptrer etter 8-10 timer.