Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 974
Anonym bruker
"Vennlig Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
jeg prøver å slutte med amfetamin, har injisert det daglig i litt over ett år nå. rusen er ikke det samme lenger, så det er ikke verdt det for meg.

noen som har tips til hva jeg kan gjøre for å stabilisere kropppen og hodet fortest mulig? jeg er mest bekymret for hvor lang tid det kan ta før jeg kan føle på litt glede igjen, er så deprimert... er redd russuget skal bli for sterkt og at jeg skal gi etter, sånn som alle andre gangene jeg har prøvd dette. hjelp

går i behandling og blir fulgt opp veldig tett btw, så den delen er dekka!
Prøv å skaff deg noe interesser eller noe i den duren? Sikkert ikke enkelt når man går av amf etter 1 år med daglig bruk og finne glede i noe som helst, men alternativet er eventuelt å bite sammen tenna å stå løpet ut til man blir "normal" igjen.
Anonym bruker
"Mekanisk Krake"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Prøv å legg inn sunne vaner og hobbyer. Fysisk aktivitet er et helvete å komme i gang med når man er deprimert, men å gå en liten tur, 10
Min, så får
Du frisk luft og andre inntrykk. Prøv å få i deg sunn mat og mye vann. Om du har noe å sove på så kan du kanskje prøve det i en overgang. Husk syndet blir bedre! Og verdt det! Jeg heier på deg kompis!
Lykke til ��
Sjekk ut pusteøvelser, wim Hof metoden feks. Kan kanskje hjelpe deg på noen måter
Kan dessverre ta ganske lang tid før huet lander igjen. Ville lest meg opp på PAWS og amfetamin, om du ikke har gjort det allerede. Kan ta noe måneder, eller 1-2 år, før man føler seg 100% "normal" igjen. Varier fra person til person, hvor tungt bruket ditt har vært og hvor mye innsats du legger i det selv. Veldig lett å bli passiv etter at man har kuttet ut amfetaminen. Man blir jo så avhengig av det kicket amfetaminen gir for å komme igang så den interne motoren trenger absolutt både tid og egen innsats for å startes igjen edru.

Ellers så er det de vanlige rådene. Mosjon, holde seg selv opptatt, skape struktur, dekke behov, og gi det tid. Snakker fra erfaring når jeg sier at det er utrolig vanskelig å gjøre noe som helst edru etter avhengighet av amfetamin. Tiden hjelper, men ikke bare sitt å vent på at det blir bedre heller hehe. Viktig å pushe seg selv!