Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 676
Anonym bruker
"Forbannet Gorgon"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Noen her som har slutta med opioider og kan dele litt erfaringer? Hvordan bør man trappe ned, hva kan hjelpe i en evt abstinensfase osv.

Går selv på oxycontin og prøver på en rask nedtrapping før jeg kutter ut
Hvor lenge har du brukt oc? Og hvor mange mg per dag? Skyter du?
Anonym bruker
"Forbannet Gorgon"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg har brukt 40-80 mg daglig i et halvt år. Har skutt, men er på andre dagen uten sprøyte nå og er bestemt på å fortsette sånn. Har også tatt 30 mg de to siste dagene og planen er å gå ned til 20 mg i morgen og ta det i noen dager, så noen dager med 10 mg før jeg hopper av
Jeg slutta cold turkey etter litt over et halvt år på nåla og dop. De fysiske abstinensene er relativt milde i forhold til det psykiske. Du kommer til å bli sliten, hele kroppen klør innvendig og du kan være uheldig og bæsje på deg. Ingenting som frister av mat eller veske. Enkelte kan også nyse mye. Du kaldsvetter, også er du varm i noen sekunder før du fryser igjen. Sånn er det all day. Fysiske abstinensene begynte å gi seg sånn ca etter 9-10 dager før jeg klarte å gå på do uten å bli helt anpusten.

Når det gjelder det psykiske; eneste du tenker på er oxy. Du kan bli deprimert og gråte av ingenting. Ikke bare savner du oxy, men nåla også. Jeg skøyt faktisk vann noen ganger bare for å føle nåla. Så fælt var det for meg, men siden du nedtrapper så kanskje du slipper unna det absolutt verste. Vær sterk! Har både lest og hørt fra andre som har sluttet, og de sier også at det psykiske som å tenke på dop var/er det verste.

Om abstinensene blir for ille så kan 1-2 ksalol roe det ned litt, men det kan jo også by på en ny avhengighet som er verre enn oxy/heroin.
Sist endret av Heroinslutt; 26. januar 2023 kl. 17:14.
Anonym bruker
"Forbannet Gorgon"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Huff jeg gleder meg ikke til det her….. men jeg vil sååååå veldig gjerne vekk fra det. Benzo har aldri vært min greie, my choice of drugs er opioider, så kan nok ta litt benzo i en overgang. Men med kort nedtrapping og deretter ta 100 mg tramadol en uke og en uke med 50 mg tramadol, da burde vel det fysiske gå ganske greit? Eller?
Det høres greit ut. Uansett om man trapper ned kjapt eller sakte vil knekken komme ved seponering. Om du har fått medikamentene av lege, ville jeg satt en nedtrappingsplan i samarbeid med han/hun, og bekvitt meg med de eventuelt ekstra medisinene du har liggende.
Anonym bruker
"Forbannet Gorgon"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Har ikke fått av lege. Har kjøpt av en fyr og har nå sletta nr hans. Aner ikke hvor han bor.