Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  59 7711
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Ser gjerne en kilde på at eksperter i psykiatrisk omsorg mener de skal straffes "hardere"?
Vis hele sitatet...
Skal komme med kilder når jeg ikke lenger er så beruset/full som nå.

Men mener å huske at de fleste av disse ble begrunnet gjennom forskning.no.

Men her er en kilde ang, Psykopati: https://forskning.no/psykologi/kan-p...jelpes/1890067

Sitat av Dodecha Vis innlegg
Ikke noe i veien for det, men sammenligningen din er litt merkelig: Lave nivå av serotonin/dopamin etc er ikke en forklaring på depressjon: det er en indikator/symptom, vi sliter enda med å forstå hvor sammensatt og kompleks depresjoner kan være.

Det kommer klart frem at du er bekymret over reaksjonen helsevesen vil ha om du legger alle kortene på bordet, og det er jo forståelig. Men går det an å finne en mellomting?

Hva har du forklart for legen din? For å fortsette "ubehandlet" kan vi vel si ikke er ideelt er du ikke enig?

Når det kommer til visse psykopater i kriminalhistorien så er det jo klart flere av de gjorde det for egen nytelses skyld og at dette er noe psykiatrien burde bruke noe fokus på, kanskje som du sier, finner vi en kur eller behandling som fungerer. Men, om disse har såpass sterke lyster, så må vel du og være enig i at vi må separere de værste fra den generelle befolkningen? Det blir jo en frihetsberøvelse, men det er nødvendig for å beskytte uskyldige utenforstående.
Vis hele sitatet...
Enig, vår hjerne er ekstremt kompleks, men psykiske lidelser og det fysiske er egentlig veldig sammensatt.

Det går ann å finne en mellomting og jeg er blitt mer åpen det siste året med sykepleiere.

Det er mye diverse, aldri nevnt ordet snuff.
Det har vært om andre ting som jeg ikke husker nå.
Jeg er enig, i verste fall vil det ende med selvmord eller drap.

Er delvis enig, så lenge det ikke betyr at man bare gir opp de verste.

Tross alt: Narkomani er en psykisk lidelse som mest blir møtt med straff.
Sist endret av einsteindragon; 18. april 2022 kl. 16:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av einsteindragon Vis innlegg
Samme kan man si om kreft. Det som er umulig å behandle idag vil kanskje kunne behandles i fremtiden - F.eks. Om 10-20 år.

Mange som misforstår og tror at vi med autisme ikke har empati. Jeg har Aspergers Syndrom, en form for for autisme og det sies stadig at vi har mindre empati enn andre.

Det er faktisk omvendt, vi kan på utsiden virke kalde og som noen med en slags robotaktig hjerne. Spesielt når det kommer til ærlighet og vår evne til å være veldig opptatt av logisk tenking VS Det mer følelsesmessige. Det siste stemmer for meg 100%.
Jeg sier at klærne dine er forferdelig stygge selv om jeg vet at det vil såre deg. Fordi ærlighet er for meg noe av det viktigste for meg i verden, uavhengig av konsekvensene.

Jeg er også veldig opptatt av empati/medfølelse og er noe av det viktigste for meg når jeg skal f.eks. Velge fastlege.
Vis hele sitatet...
Du kan gjerne tro du er så empatisk som du bare vil, men det gjelder nok sannsynligvis kun for de tingene som slår inn mot deg selv. Empati mot andre mennesker har du neppe noe spesielt mye av, tråden tatt i betraktning.
Blir generelt tent av levende damer som er opphisset og nyter situasjonen de er i. Frivillig.

Tenner også på røff sex med litt forsiktig kveling, dasking, slenge henne litt rundt. Lett dominering. Men det gjør jo da partner også, minst like mye, og det er turn on.

Ville dog vært massiv dealbreaker og turn off med en oppriktig redd eller lei seg dame, hvordan takler du å se disse følelsene i ansiktene til damene som "er med i" filmene du onanerer til?

Fra en av linkene i tråden:

"The Amazon sites led me to other woman-killing outlets. None of the little movies has much plot. They're just five- or ten-minute scenes of attractive young women, usually undressed, dying violently. Overwhelmingly, the imagery displays young women as sexual objects for male entertainment — not as individuals with personalities. Obviously, there's a commercial market for this material, presumably among men who derive pleasure from watching females die (or pretend to die)."

Dette nekter jeg nesten å tro at man ikke vet mer om eller har forsket på.
Colakork sitt innlegg gir mye mening - de siste årtusene har stort sett vært preget av enormt mye vold og minst like mye voldtekt.

Menn fra gruppe 1 angriper gruppe 2, dreper mennene og tar kvinnene + barna som slaver/koner/sexslaver. Sånn funket det jo, litt forenklet i lang lang tid.
Og nå er vi hulemenn/middelaldermenn med huleboer/middelalder-hjerner og trekk i varierende grader som befinner oss i en moderne verden.

I mitt hode gir det mening at det er noe halv-primalt som henger igjen fra en voldeligere tid.

Mennesker som hadde de psykiske trekkene som tillot dem å overleve og til og med trives i en så drøy hverdag for tusen år siden klarte seg bedre og spredte genene sine.

Litt slik jeg tror psykopati/sosiopati utviklet seg og fulgte oss helt frem til i dag.
Psykopatiske trekk var uten tvil fordelaktige i mange situasjoner, spesielt før i tiden da det var manko på mat og vold var et mer utbredt/akseptert verktøy.

I dag hører disse trekkene mindre og mindre hjemme i samfunnet vårt. Litt som denne morbide tenningen på vold, sex og død.
Kan ha vært en fordel for en voldtektsmann og røver av en viking, som så har spredt genene sine som legger til rette for dette trekket i avkom og etterkommere.

Og som med psykopatiske trekk passer dette dårligere inn i verden som den er i dag enn for tusen år siden.
Sist endret av krystallkongen; 18. april 2022 kl. 20:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Ville dog vært massiv dealbreaker og turn off med en oppriktig redd eller lei seg dame, hvordan takler du å se disse følelsene i ansiktene til damene som "er med i" filmene du onanerer til?
Vis hele sitatet...
Viten om at det bare er skuespill og ofte er det veldig dårlig skuespill.
Man kan f.eks. Se at mannen ikke kveler hardt nok til at det ville gitt pustestans.

Jeg blir også nærmest en annen person når jeg er kåt nok og bla. Slutter å tenke på konsekvenser, blir veldig kald og lignende. Kan tenke, mens jeg ser på, ting som "skrik så mye du vil. Du skal dø".

Men foretrekker selv de som har en del frivillighet i seg, som i Frankrike saken jeg nevnte tidligere.
Når kvinnen faktisk ber om å bli drept fordi hun er så kåt og tenner på denne tanken - Jeg elsker disse.
Sitat av einsteindragon Vis innlegg
Jeg sier at klærne dine er forferdelig stygge selv om jeg vet at det vil såre deg. Fordi ærlighet er for meg noe av det viktigste for meg i verden, uavhengig av konsekvensene.

Jeg er også veldig opptatt av empati/medfølelse og er noe av det viktigste for meg når jeg skal f.eks. Velge fastlege.
Vis hele sitatet...
Vel, med dette beviser du jo din mangel på empati og at din vilje er viktigere for deg enn noe annet.

Og igjen, det er viktig for deg at fastlegen din har empati/medfølelse, det betyr ikke at du er i stand til empati/medfølelse..

Det må være tungt å ro i grøt
Jeg tror det som er sentralt her er at du selv ikke har det bra og derfor ønsker at andre ikke skal ha det bra, og det er jo innmari trist.

Hvis du endelig finner en dame som går til sengs med deg, så har hun sannsynligvis ikke høye forventninger til at du skal være noen sex-gud. Jeg ville heller ha muligheten til fremtidig sex enn å være redd for at hun skal si at du er dårlig i sengen. Du sier du ville sagt sannheten fordi ærlighet er så viktig for deg, tenker det stammer fra at sorte løyner har såret deg. Du skal ikke forveksle sorte og hvite løyner. Hvite løgner kan være bra, da er ikke ærlighet viktig. Folk flest vil heller bli likt, unngå ubehageligheter og unngå å såre.

Fokuser på å få et bedre liv, håp at det går seg til da.
Sitat av ztaale Vis innlegg
Vel, med dette beviser du jo din mangel på empati og at din vilje er viktigere for deg enn noe annet.

Og igjen, det er viktig for deg at fastlegen din har empati/medfølelse, det betyr ikke at du er i stand til empati/medfølelse..

Det må være tungt å ro i grøt
Vis hele sitatet...
Les deg godt opp på Aspergers Syndrom og du vil raskt se annerledes på det.

Det handler om ærlighet og at jeg avskyr uærlighet og løgn.

Hva tror du jeg føler når jeg ser en film der faren ofrer sitt liv for å redde datteren sin? Det er ikke likegyldighet, ofte så begynner jeg å gråte og skulle ønske jeg var den faren.
Sist endret av einsteindragon; 18. april 2022 kl. 22:29.
De fleste mennesker er komplekse i følelseslivet sitt, det tipper jeg du er også.

Allikevel høres det jo ut som om noe er litt utenom det som regnes som normalt.

Hvorfor ikke gå til psykolog eller terapeut på f.eks DPS og prate om dette?
Tror du at du hadde hatt godt av å snakke med riktig person om det? En skarp og forståelsesfull kvinnelig psykolog f.eks.

Hva tenker du selv å gjøre med det du selv oppfatter som et lite avvik med personligheten din? Skal du bare fortsette som nå og undertrykke følelser eller hva du nå gjør, eller vil du rydde litt opp i tankene dine?

Jeg hadde enorm hjelp av å snakke med en voksen, kvinnelig profesjonell og ekstremt forståelsesfull og tillitsvekkende ruskonsulent da jeg skulle ut av miljøet.
Hun hjalp meg med å sette ord på så utrolig mye som bare var vage tanker jeg aldri hadde satt ord på før.

Noen må du da kunne snakke om livet ditt og muligens dette med over tid så dere kan bli kjent. Skape tillit.

Sitat av einsteindragon Vis innlegg
Jeg blir også nærmest en annen person når jeg er kåt nok og bla. Slutter å tenke på konsekvenser, blir veldig kald og lignende. Kan tenke, mens jeg ser på, ting som "skrik så mye du vil. Du skal dø".
Vis hele sitatet...
Høres ut som om det skjer noe med empatien når du er tent da. Den går ut vinduet, men er der ellers?
Sist endret av krystallkongen; 18. april 2022 kl. 23:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
[quote=krystallkongen;3765556]Hvorfor ikke gå til psykolog eller terapeut på f.eks DPS og prate om dette?
Tror du at du hadde hatt godt av å snakke med riktig person om det? En skarp og forståelsesfull kvinnelig psykolog f.eks./QUOTE]

Forsøkt flere ganger. Alltid avslag, enten fordi jeg er for syk eller fordi jeg bruker "rus".

Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Høres ut som om det skjer noe med empatien når du er tent da. Den går ut vinduet, men er der ellers?
Vis hele sitatet...
Veldig korrekt.
Sist endret av einsteindragon; 19. april 2022 kl. 00:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Dropp å fortelle om rus.

Det smarteste du kan gjøre er å prate med noen. Det vil hjelpe deg å lære deg selv å kjenne
Sist endret av krystallkongen; 19. april 2022 kl. 00:36.