Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1275
Anonym bruker
"Trygg Fåvne"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan man drikke alkohol hvis man har tatt Oxycontin eller Oxynorm?

Tar Oxy daglig (fast medisin) mot smerter.

Kan jeg ta det samtidig med alkohol? Eller noen timer etter? Eller er det farlig uansett? Ikke farlig?


Takk på forhånd!
Kan man? Ja.

Bør man? Nei.

Er det farlig? Spørs helt dosering, du kan godt drikke en god del øl på 5-10mg oxy, du kan sikkert drikke en del på 20-40mg oxy, uten at det er farlig. Men det er slik alkohol forsterker opiater, og OxyCondon er en opiat, å det øker risikoen for overdose og bivirkninger.



Svaret mitt: man kan fint drikke en pils eller to på lave/moderate doser oxy.


Svaret en lege ville gitt: Jeg vetta faen, er ikke en lege.
Anonym bruker
"Trygg Fåvne"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av BenzoKnekk Vis innlegg
Kan man? Ja.

Bør man? Nei.

Er det farlig? Spørs helt dosering, du kan godt drikke en god del øl på 5-10mg oxy, du kan sikkert drikke en del på 20-40mg oxy, uten at det er farlig. Men det er slik alkohol forsterker opiater, og OxyCondon er en opiat, å det øker risikoen for overdose og bivirkninger.



Svaret mitt: man kan fint drikke en pils eller to på lave/moderate doser oxy.


Svaret en lege ville gitt: Jeg vetta faen, er ikke en lege.
Vis hele sitatet...
Jeg har før tatt 10mg oxynorm sammen med alkohol, gikk greit og ingenting unormalt men vil ikke gjøre det igjen uten å finne mer ut av det. Svaret ditt hjalp meg mye, takk.

Vil rusen på alkoholen være det samme eller vil jeg føle mer rus siden jeg også tar opiat (oxy) som også gir litt rus i blant...
Anonym bruker
"Snill Spurv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Farlig eller ei du ødelegger rusen på begge rusmidlene om du kombinerer. Opiatene fjerner den sosiale effekten alkohol gjerne har og alkoholen fjerner mye av rusen til opiatene. Du vil antageligvis føle deg mer edru og på «apedop» med denne komboen er min erfaring.

Alkohol alene så Oxynorm mot fyllesjuken kan jeg støtte da.
Anonym bruker
"Høflig Rise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har tatt 15oxynorm og 15oxycontin på fylla gikk helt fint det men ska sies jeg har høy toleranse
Jeg ville ikke gjort det om du har behov for Oxy for smerte. Kombinerer du oxy og alkohol, kan alkoholen ødelegge effekten du får av oxy senere. Om det er for rus, så ødelegger du jo også denne ved å blande. I tillegg vil en lege fraråde dette på det sterkeste.

Det er ingen gode grunner til å blande alko og oxy, annet enn kanskje en forsterket rus akkurat den kvelden.

jeg hadde droppa det.