Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 9480
Hei, jeg og kjæresten min skal til Finnmark. Vi tar toget fra Gardermoen til Kirkenes, på morgenen. Er det ofte hundepatruljer? Er det stor sjanse for at det går greit med 2 bags i bhen og noen gram brunt i noe annet?
Sist endret av slitenjaevel; 18. januar 2017 kl. 22:40.
ArbeidsledigProletar
Hvordan kan noen vite om det er trygt eller ikke?

Stikkprøver er jo stort sett på slump. Men har opplevd å bli stoppa og måttet oppgi personalia i Trondheim ved reise midt i uka, aldri i rush, fredag/søndag.
Tror det er tryggere å ha det i "safen" enn i bhen.
Hadde heller satsa på brunt enn grønt, grønt stinker noe vanvittig og er en ganske så lett duft å kjenne igjen selvom den ligger godt skjult under klesplagg.
personelig har jeg aldri sett politiet på toget, men hører fra andre at det skjer hele tiden.

tror det skal gå bra, bare hold øyene åpne så du rekker å bli kvitt weeden i tilfelle de skulle dukke opp.
what. skal dere fly eller ta tog? tog null stress men fly ville jeg pakket det godt inn og sjekket det inn i bagasjen, det lukter noe ekstremt hvis man har det på seg.
Sitat av slitenjaevel Vis innlegg
Hei, jeg og kjæresten min skal til Finnmark. Vi tar toget fra Gardermoen til Kirkenes, på morgenen. Er det ofte hundepatruljer? Er det stor sjanse for at det går greit med 2 bags i bhen og noen gram brunt i noe annet?
Vis hele sitatet...
MENTE TAR FLYET IKKE TOGET
Sist endret av slitenjaevel; 18. januar 2017 kl. 23:34.
Sist jeg tok flyet til Trondheim fra Gardermoen hadde jeg tenkt til å gjøre det samme.
Men når jeg sto på flyplassen og så på innsjekkingen, så fikk jeg så kalde føtter at jeg ikke turte, så jeg endte opp med å kaste det før jeg gikk igjennom. Men det var ingen hunder å se, og ingen spesiell kontroll, så det hadde gått bra om jeg hadde tatt det med.

Men herregud så nervepirrende det er... det er sikkert lurt å ikke se nervøs ut for å si det sånn.
Baggasje er nok det tryggeste, som nevnt over lukter grønt en del og ved å ha det på kroppen kan svette kombinert med varme gjøre lukten mer fremtredende, flere kamerater har pakket det inn i en sokk e.l og sjekket det inn på vanlig vis uten problemer tidligere.
Den eneste plassen de faktisk sjekker for narkotika er fly.
Sitat av Hoarse Vis innlegg
Den eneste plassen de faktisk sjekker for narkotika er fly.
Vis hele sitatet...
Ja, og Oslo S da. Og Trondheim sentralstasjon. Og togstasjonen i Kristiansand. Og busstasjoner rundt om i landet. Hm, det er nesten som politet tar med seg hunder og går en runde på alle steder som knytter landet sammen...
Hvor ofte dette skjer er vanskelig å vite, men det er en veldig veldig veldig dårlig ide å loke rundt på Oslo S med baggen full av weed i den tro at du er trygg.
Sitat av Carlozero Vis innlegg
tog null stress.
Vis hele sitatet...
Bullshit. Politiet har hyppige kontroller på toget (på nordlandsbanen i alle fall)
Legg det i bagasjen som du sjekker inn. Har reist med fly innenlands utallige ganger med kofferten full av ulovligheter, har gått knirkefritt hver eneste gang!
Gått rundt på Oslo S med weed flere ganger, aldri sett noe politi.
Men det kan jo være jeg har hatt flaks da.
Hvorfor ta sjansen? Kjøp hos noen når dere kommer fram dit dere skal.
Cannabis har de sikkert i Kirkenes også.
Jeg hadde ikke hatt det på kroppen, men pakket inn i utallige lag med plastfolie etc i innsjekket baggasje.
Har for øvrig hatt med ca 10gram OG Kush fra New York City i flybaggasje, men dette var på vei hjem til norge, så det kan hende jeg bare var heldig og slapp unna fordi dem ikke gidder å ta utgående trafikk.
I norge satt det to tollere og slappa av på campingstoler, så det gikk fint for meg hvertfall. Hadde også glasspiper og greier som var veldig lett å se på røntgen-apparatet.

Sitat av Arex_x Vis innlegg
Hvorfor ta sjansen? Kjøp hos noen når dere kommer fram dit dere skal.
Cannabis har de sikkert i Kirkenes også.
Vis hele sitatet...
Haha, den var god Lykke til, kanskje de faktisk får inn noe bra gjennom russergrensa, hvem vet!
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Gått rundt på Oslo S med weed flere ganger, aldri sett noe politi.
Men det kan jo være jeg har hatt flaks da.
Vis hele sitatet...
Altså, jeg har gått med en femmer i baklomma der ved flere anledninger selv. Stort sett går det helt fint og det er ingen stress. Men, det å tro at politet ikke titter innom der med hunder ved jevne mellomrom er toppen av naivt.
Skal også sies at ene kompisen min som ble tatt der nede ble tatt av sivilpoliti mens han sto i kø for BurgerKing. To randoms med en hilselysten labrador. Så, hva du ser er ikke alltid hva som finnes av farer.
Det jeg pleier å gjøre er å pakke en bønne godt inn i plastikk. Derretter har jeg den i kjeften gjennom sikkerhetskontrollen, slik at jeg kan svelge den så snart jeg i det hele tatt får øye på en bikkje. Når jeg har kommet gjennom kontrollene og alt det der spytter jeg den ut og legger den i en dåse. Samme prosessen når jeg lander.
Sitat av Fleinheim Vis innlegg
Bullshit. Politiet har hyppige kontroller på toget (på nordlandsbanen i alle fall)
Vis hele sitatet...
Må backe opp denne. Tar toget nordover til Bodø ganske ofte og har opplevd politi løpende gjennom toget med hund minst 1/5 ganger. Som regel ved Mo i Rana togstasjon.
Jeg har flydd innenlands med sterkere saker i BHen flere ganger uten å bli tatt. Siden det er weed det er snakk om er det som nevnt over lurere å pakke det ordentlig inn og legge det i bagasjen siden det luktes jo sjukt lett, men poenget er at de virker ikke særlig strenge på passasjerer som flyr innenfor norske grenser. Fullstendig trygt er det ikke, det hender jo at de har hunder på flyplassen(jeg har vel og merke aldri sett dette i Norge og jeg flyr mye), og det kan hende jeg bare har vært heldig men oddsen virker veldig smal så lenge det ikke finens noen grunn til mistanke.
Sitat av stresser Vis innlegg
Legg det i bagasjen som du sjekker inn. Har reist med fly innenlands utallige ganger med kofferten full av ulovligheter, har gått knirkefritt hver eneste gang!
Vis hele sitatet...
Det vil jeg påstå er en dårlig idé. Kjenner en som ble tatt da
han hadde glemt litt pot i banjokassen som han sendte.
Politiet kom til gaten og fikk ham ropt opp, de hadde latt
hunden gå en runde ved bagasjebåndet etter innsjekken.

Da er det nok bedre å gjøre som PleasureMonkey foreslår over her.
Sitat av PleasureMonkey Vis innlegg
Det jeg pleier å gjøre er å pakke en bønne godt inn i plastikk. Derretter har jeg den i kjeften gjennom sikkerhetskontrollen, slik at jeg kan svelge den så snart jeg i det hele tatt får øye på en bikkje. Når jeg har kommet gjennom kontrollene og alt det der spytter jeg den ut og legger den i en dåse. Samme prosessen når jeg lander.
Vis hele sitatet...
Blir ikke det litt rart viss man blir spurt de standardspørsmålene som om du har med deg noe flytende eller en pc? Åssen er det og snakke med en klump i munnen da de sikkert er trent til og se om folk prøver og skjule noe på seg?
Jeg har gjort det en gang. Da hadde jeg bare hasjen i baggen som jeg sjekket inn. Det er nok små sjanser for å bli tatt innenlands. Regelen er vel om det er verdt risken. Jeg hadde aldri gått i nærheten av en flyplass med mer enn et par gram hasj..
Er jo ikke verre enn at man har der innpakket i noe i kjeften. Skal være mulig svelge ned 5 g delt i gram uten store problemer.

Noe verre med grønt. Gleden er sikkert stor dagen derpå med skit i dassen, "lurt" snut.
Sitat av PleasureMonkey Vis innlegg
Det jeg pleier å gjøre er å pakke en bønne godt inn i plastikk. Derretter har jeg den i kjeften gjennom sikkerhetskontrollen, slik at jeg kan svelge den så snart jeg i det hele tatt får øye på en bikkje. Når jeg har kommet gjennom kontrollene og alt det der spytter jeg den ut og legger den i en dåse. Samme prosessen når jeg lander.
Vis hele sitatet...
Sitat av Doktor Hodebry Vis innlegg
Blir ikke det litt rart viss man blir spurt de standardspørsmålene som om du har med deg noe flytende eller en pc? Åssen er det og snakke med en klump i munnen da de sikkert er trent til og se om folk prøver og skjule noe på seg?
Vis hele sitatet...
Når skal folk lære seg at sikkerhetskontrollen og tollen er to vidt forskjellige ting?

Sikkerhetskontrollen er for flyplassen sin del for å følge Luftfartstilsynet sine regler på hva som er lov til å ta med på fly for å forhindre terrorisme. De leter altså etter bomber og våpen som kan brukes til å kapre fly. De leiter altså ikke etter grønt i verken innsjekket eller håndbagasje med mindre det er blandet med eksplosiver eller er skarpt nok til å kunne volde alvorlig skade.

Tollvesenet er en annen sak, og selv om du _kan_ finne de på avgang så er det hovedsaklig på (internasjonal) ankomst du finner den gjengen..
Å ta med røykings eller andre ting når du skal ta fly eller tog er en risiko. Spesielt når du skal ta fly, så alt dreier seg om flaks. Jeg ble stoppa i sikkerhetskontrollen på flesland pisse skev å ble tatt til side og "befølt" idiotene fant ingenting, men jeg hadde 10g med god bønne i lomma. Så ja alt dreier seg om flaks
Sitat av moret Vis innlegg
Og togstasjonen i Kristiansand.
Vis hele sitatet...

Har du erfart dette selv?
▼ ... over en uke senere ... ▼
haha, dette minner meg om hjemturen fra Amsterdam. Var rimelig sikker på at jeg hadde sjekket for gjenværende stash i sekken før jeg dro til flyplassen, men når jeg gikk gjennom kontrollen, sjekket jeg sekken igjen og så en liten klomp i bunnen av sekken :0

På det tidspunktet var det for sent å snu uten å vekke mistanke, så jeg slengte fra meg sekken casually og det gikk faktisk bra. Mellomlandet i københavn, hvor jeg dro på do og flyttet klompen fra sekken, til boxern. Fin nattings når jeg var vell hjem
Har hatt spoonpipe i håndbagasjen. Den ene gangen banka jeg bare ut asken før jeg skulle fly. Ble ikke stoppa heldigvis.
Jeg klarte ved en feil å ta med meg en joint hjem fra Amsterdam. Hadde den i en baklomme på ei bukse som lå i baggen som jeg sjekka inn. Gjett om jeg ble glad når jeg fant den.
▼ ... flere år senere ... ▼
Anonym bruker
"Begeistret Enfoting"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Reiste nylig med fly innenlands og pakket hasj inn i plastfolie som jeg la i en snusboks. Teipet så snusboksen rundt åpningen og la den mellom pungen og rumpehullet mitt når jeg gikk gjennom kontrollen.
Etter kontrollen gikk jeg på do og tok snusboksen oppi sekken min som jeg la i oppbevaringen over setene i flyet.
Funket fett.
Anonym bruker
"Tilfreds Havmunk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Reiste nylig med fly innenlands og pakket hasj inn i plastfolie som jeg la i en snusboks. Teipet så snusboksen rundt åpningen og la den mellom pungen og rumpehullet mitt når jeg gikk gjennom kontrollen.
Etter kontrollen gikk jeg på do og tok snusboksen oppi sekken min som jeg la i oppbevaringen over setene i flyet.
Funket fett.
Vis hele sitatet...
Kjipern å bli tatt ut til kroppsscanning på gardemoen da og de ser en stor gjenstand på vei opp i anusen. Du hadde blitt tatt da så det var skjær flaks
Fly er mye mer safe enn tog ass. Så lenge du ikke skal ha med deg mengder kan du bare ha det i boksern i sikkerhetskontrollen. Er det under enn hvis mengde vil tippe 10-20g kan du til og med gå igjennom bodyscannern og ikke bli tatt ut. Grunnen til at jeg sier bare ha det i boksern er fordi, må du av med boksern/trusa er du rimelig fucked uansett. Er du så uheldig å komme over en hund er du også fucked om du så har svelget det og det er midt inni tarmen din, lukter bikkja det fortsatt. Men det er utrolig skjelden hund på innlandsreiser.
Sist endret av Sondre; 10. april 2022 kl. 18:24.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Sondre Vis innlegg
..om du så har svelget det og det er midt inni tarmen din, lukter bikkja det fortsatt.
Vis hele sitatet...
Gjør den virkelig det?
Eller er det lukten som sitter på hendene etter å holdt i dette før man svelger og eventuelt også lukt fra munnhulen den kjenner?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Gjør den virkelig det?
Eller er det lukten som sitter på hendene etter å holdt i dette før man svelger og eventuelt også lukt fra munnhulen den kjenner?
Vis hele sitatet...
Dette er et viktig poeng, det har lite å si hvor mye du pakker inn noe når fingrene dine eller andre overflater har rester av stoff: Selv om du ikke lukter det så kan omtrent den minste partikkel på avveie oppfattes av narkotikahunder.