Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1091
Anonym bruker
"Bekymret Villsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Går fast på sobril, og gjort det lenge. Kan jeg ta en sobril nå pga angsten og drikke litt etterpå eller skal jeg droppe sobrilen og drikke uten, kan jeg da ta en sobril om jeg føler jeg trenger det etter ett par øl?
Alkohol og benzodiazepiner har en synergisk effekt som gjør at 1+1=3.

Det farligste med denne kombinasjonen er hvordan man oppfører seg, mange mister litt for mange hemninger. Det er fort gjort å plutselig ende opp med å spise mer piller eller skrive teite meldinger til folk.
Anonym bruker
"Bekymret Villsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ja men går på det fast, om jeg tar 1 sobril nå, går det ikke fint overhodet og holde meg til ett par pils? Skal ikke ut på byen eller noe bare se fotball med gutta, eller skal jeg prøve par pils først og se Ann men om jeg trenger det kan jeg da ta en sobril? Har tidligere gått på xanor og valium så har høy toleranse
DrDeath gav deg det riktige svaret. Det var ikke svaret du ville ha, men fortsatt riktig desverre. Jeg har gått på denne smellen selv. Du kan sikkert forestille deg, at om du har angst fra før, blir den mangedobblet av at du våkner imorgen uten å huske hva du har gjort de siste 8 timene.
Anonym bruker
"Harm Fjellrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det går helt fint. Går du på en fast dose og har gjort det over tid er det ikke sånn at du blir forvandlet til en monster uten sosiale antenner av et par øl.

Selv om du skulle ta sobrilen sporadisk ved behov, og tar et par øl i tillegg er sannsynligheten for at blir ape svært svært liten.

Har selv gjort dette flere ganger og det går helt fint, har ikke våknet opp med tyvegods på innerlommen eller syke meldinger som blir sendt i hytt og pine.

Personlig synes jeg denne faren ved benzo +alkohol kombinasjonen er overdrevet. Med moderat inntak av begge vil du ille gjøre mer dumme ting enn om du kun drakk deg dritings på alkohol.

Dersom du hiver i deg store mengder benzo som feks rivotril eller xanor og i tillegg bøtter innpå sprit, da snakker vi om de scenariene som blir skissert i alle "skrekk" historiene
Anonym bruker
"Bekymret Villsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Går på 4 15mg sobril daglig og har ikke tatt enda idag, kan jeg ta en nå da og prøve meg på ett par øl. Eller er der lurest og drikke så heller ta den
Anonym bruker
"Bekymret Villsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Er vel bedre at jeg tar 1 nå og prøver meg frem enn at jeg tar 1 etter jeg har drukket litt
Anonym bruker
"Enig Rådyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Om du bør ta det sammen eller ikke kommer an på hvor nær du er med de du skal være med, for du mister litt hemninger og blir så angstfri at du plutselig begynner å prate om ting som er bedre å holde for seg selv. Sobril er ikke hva man mister mest kontroll av med alkohol men man babler litt mer og tenker litt mindre. Man tenker ikke over at man blir så løssluppen men kan være litt flaut etterpå
Anonym bruker
"Bekymret Villsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg er veldig åpen om alt uansett heletiden det er ikke noe problem og er med gode folk, har veldig helseangst angående muskelsvinn og akkurat fjernet en svulst, spiste 0,75 av en sobril nå så tenker jeg og prøve meg fram med ett par pils, føler jeg angsten tar overhånd så stopper jeg
Anonym bruker
"Bekymret Villsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Gått på masse større doser før, og føler sobrilen jeg tar nå bare terger angsten og ikke er nok til og ta den, skal snart legges inn om ett par uker for og få rette medisinering
Anonym bruker
"Harm Fjellrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ta en før du drikker. Bedre enn å ta etterpå
om du har brukt sobril fast over lengre tid kan du nok ta en før du drikker (selvom det må sies at benzo og alkohol ikke skal blandes), bare drikk med måte.
ta deg en pils eller 2 og så se hvordan formen ligger an, du merker jo selv om du begynner og miste kontroll.
det også smart om du informerer kompisene dine slik at de også kan se an den generelle formen din og eventuelt kan gi beskjed om du starer og oppføre deg helt idiot.
bare ikke ta etter du har begynt og drikke da det fort kan gå galt.
Anonym bruker
"Enig Rådyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Gått på masse større doser før, og føler sobrilen jeg tar nå bare terger angsten og ikke er nok til og ta den, skal snart legges inn om ett par uker for og få rette medisinering
Vis hele sitatet...
Sobril skal ikke trigge angst. Sobril er som regel veldig effektivt mot angst.

Alkohol derimot kan trigge angst både under og etter rusen så det er noe å være bevisst på.
Lykke til med innleggelse håper du får godt utbytte av det!
Anonym bruker
"Bekymret Villsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takker for svar!
Det går nok helt fint. Vær forsiktig med å ikke overdriv alkoholinntaket, og ikke bli supermann å skal spise hele eska
Anonym bruker
"Avhengig Flaggermus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kjør på, du skal drikke veldig mye før den dosen der blir problematisk sammen med alkohol, veldig mye.