Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 1598
……………………………………………………
hasjkake's Avatar
Som tittelen sier! Kan jeg få svar raskt.
morkakespisende
https://youtu.be/_mUvG6x53VM
Sett på noe Pink Floyd etterpå
……………………………………………………
hasjkake's Avatar
Trådstarter
Sitat av supranaut Vis innlegg
https://youtu.be/_mUvG6x53VM
Sett på noe Pink Floyd etterpå
Vis hele sitatet...
Den hjelper ikke. Er tilstede. Skjønner jeg ikke kan dø, men er ubehagelig. Men hvordan roe ned puls, jeg puster inn 3 sekund. Puster ut 5, fungerer til en viss grad. Men må ha noe annet bedre.
Gå deg en tur, med en gang du har kommet deg ut døra så hjelper den friske lufta, hvis det en tur virker slitsomt så kontroller pusten, når man får angst så slutter man nesten å puste så det er der fokuset skal være.
……………………………………………………
hasjkake's Avatar
Trådstarter
Sitat av HallaKompis Vis innlegg
Gå deg en tur, med en gang du har kommet deg ut døra så hjelper den friske lufta, hvis det en tur virker slitsomt så kontroller pusten, når man får angst så slutter man nesten å puste så det er der fokuset skal være.
Vis hele sitatet...
Gjorde det. Da ble pulsen verre. Er pulsen som er ubehagelig, angsten er under kontroll, pulsen er ikke.
morkakespisende
Du er tøff! Folk har dødd i krig i årtusener for å få deg hit. Du kjemper bare mot ditt eget hode, og du kan bare vinne. Kanskje.
Prøv å ta en tur ut, som foreslått, eller en varm dusj og en runk?
Sist endret av supranaut; 18. januar 2023 kl. 12:42.
……………………………………………………
hasjkake's Avatar
Trådstarter
Roet den. Easy, måtte bare lukke øynene å fokusere på pusten 100%. Jeg er i kontroll over min egen kropp, hva er det verste som kan skje?
morkakespisende
Sitat av hasjkake Vis innlegg
Roet den. Jeg er i kontroll over min egen kropp
Vis hele sitatet...
Aham brahmasmi

Sitat av hasjkake Vis innlegg
hva er det verste som kan skje?
Vis hele sitatet...
Jeg mistenker at å nyse, fise og gjespe samtidig som du kommer vil åpne et ormehull til en annen tidsalder
Sist endret av supranaut; 18. januar 2023 kl. 12:55.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av hasjkake Vis innlegg
Roet den. Easy, måtte bare lukke øynene å fokusere på pusten 100%. Jeg er i kontroll over min egen kropp, hva er det verste som kan skje?
Vis hele sitatet...
at du jager deg mer og mer opp kanskje?
Tror man kan miste bevisstheten også hvis det utvikler seg til et full on panikkanfall, noe som igjen kan medføre skader
hvis du detter og slår hodet og så videre.
Anonym bruker
"Blind Dåhjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Enklere sagt enn gjort, men å kontrollere din egen pust hjelper. Ikke stress, det kjennes kanskje værre ut enn hva det egentlig er.
Anonym bruker
"Blå Nøkk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvordan er kostholdet? Jeg hadde ganske høyt blodsukker engang og dro på legevakta. Husker ikke puls men en kompis som var nykter å edru sa at hjerte mitt holdt på å rase (slo jævlig fort)
Anonym bruker
"Flygende Jinn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av vindaloo Vis innlegg
at du jager deg mer og mer opp kanskje?
Tror man kan miste bevisstheten også hvis det utvikler seg til et full on panikkanfall, noe som igjen kan medføre skader
hvis du detter og slår hodet og så videre.
Vis hele sitatet...
Ved panikkanfall så øker blodtrykket som gjør det ekstremt usannsynlig at man skal kunne miste bevissthet/svime av.


Anbefaler eksponeringsterapi for angsten, NHI har selvhjelpskurs.
Jobb med angsten istedenfor å prøve å få den til å forsvinne der og da siden du fort kan opparbeide deg angst for angsten.

Angst er ekstremt ukult, spesielt dødsangst.

Bruker du stimulanter i tillegg?
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ved panikkanfall så øker blodtrykket som gjør det ekstremt usannsynlig
at man skal kunne miste bevissthet/svime av.
Vis hele sitatet...
Kortvarig bevissthetstap
Vanlig besvimelse
- Kan utløses av angst, sterke smerter, brekninger, diaré, vannlating

NHI no

har forøvrig selv kjent på dette, ikke svimt av, men det kan kjennes ut som om man er i ferd med å skulle gjøre det.
Sist endret av vindaloo; 18. januar 2023 kl. 17:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Kjent Grevling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
ligg deg ned på gulvet med hendene på magen i stillhet og pust slapp av og bare ligg der og vær
Det eneste som fungerer for meg, det er å finne noe å gjøre.

Snekre, eller male, eller rydde. Hva som helst.

Jeg har ikke kjangs i havet å meditere det vekk f.eks. Da blir jeg uansett overfokusert på det hvis jeg blir sånn.
Har hatt angst i perioder, og da blir jeg akkurat sånn jeg også når jeg røyker.

Så å kontrollere det, og pusten, osv. Det er ikke mulig for meg. Men hvis jeg fokuserer på noe konstruktivt, og glemmer det. Så forsvinner det.

Fungerer ikke så bra å game, men bedre å gjøre noe mer aktivt.
Sist endret av Spaceman; 18. januar 2023 kl. 17:41.
Er litt sent ute dessverre, men sjekk ut denne videoen for å forebygge slike episoder når du bruker cannabis; https://www.youtube.com/watch?v=uH6N...ATaoH50ex9ZQQ&
På tide å gi seg. Når angsten begynner å komme hver gang er moroa over. Skjer de fleste etter noen år
Anonym bruker
"Høflig Titan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av s3crets Vis innlegg
På tide å gi seg. Når angsten begynner å komme hver gang er moroa over. Skjer de fleste etter noen år
Vis hele sitatet...
Skjedde her etter 5 år daglig røyking, på kveldstid, uten problemer. Så begynte jeg å få angst når jeg røyka, men visste at det gikk 15 min, så kunne jeg røyke så mye jeg ville igjen. En dag på jobb, så smalt det og jeg fikk det på dagtid også. Sluttet tvert. Dette er ca 4-5 år siden og først nå, eller høsten i fjor, så ga det seg.

Jeg var en av de dumme stonerne som mente at det aldri ville skade meg. Lesson learned… The hard way
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
Pust, og husk at du ikke kommer til å dø, og at det kommer til å gå over. Pakk deg inn i dyna, sleng på en YouTube video og spis til du ikke orker mer.

Husker jeg selv lett fikk angst av å røyke for mye når jeg var yngre, ble ikke særlig fan av weed før jeg ble 19.
Tenk at og si høyt inni deg selv å hei angst! Lenge siden sist, jeg må bare gå å ta oppvasken, dusje, gå en tur , søise noe! Så går du å gjør ting.

Eller pust gjennom en plastpose hvis du har begynt å hyperventilere..
▼ ... over en uke senere ... ▼
Anonym bruker
"Kjent Grevling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
i noen tillfeller hjelper det med en varm dusj.
Anonym bruker
"Kjent Grevling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
dette er et tegn på at hasj kanskje ikke er det beste og drive tiden med, for meg var det ikke gøy lengre når angsten kom , alikevel forsatte jeg i mange år, fikk aldri den samme godformen tilbake, har vert clean siden 2013 slutte med hasj var noe av det beste som skjedde meg , hasj tar mer enn det gir in the end
Sitat av vindaloo Vis innlegg
at du jager deg mer og mer opp kanskje?
Tror man kan miste bevisstheten også hvis det utvikler seg til et full on panikkanfall, noe som igjen kan medføre skader
hvis du detter og slår hodet og så videre.
Vis hele sitatet...
Sitat av HallaKompis Vis innlegg
Gå deg en tur, med en gang du har kommet deg ut døra så hjelper den friske lufta, hvis det en tur virker slitsomt så kontroller pusten, når man får angst så slutter man nesten å puste så det er der fokuset skal være.
Vis hele sitatet...
Hva om man ikke kommer seg it engang da???