Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 523
Heisann, er diagonert med ADHD og står for tiden på 50mg Aduvanz + 10mg attentin daglig.

Bare lurer på om det går fint og ta min daglige dose med 50mg Aduvanz på morgonen for og så innta noe form av psychedelics (syre, sopp, 2cb etc) noen timer senere/samme dag?

Tenker det ikke skader så mye og ha litt stabile dopamin nivå inn i en tur?
Men der igjen kan jeg se for meg at det kan være lettere og trigge angst kanskje også?

Merker generelt at jeg reagerer annerledes på diverse ting nå etter jeg startet med medisinering. Bare noe smått som nikotin, koffein og alkohol er en annen verden no. Har aldri hatt noen effekt av koffein tidligere (drikker 1 boks med sukkerfri red bull + en god del kaffi til vanlig på jobb) Men no føler jeg at jeg får et ørlite rush i kroppen av red bull og kaffi, veldig lite, men nok til at jeg merker det. Samme med nikotin, nesten så jeg "tåler" mye mer, får eit extra rush, men føler aldri jeg får nok, nett så nikotin toleransen min har x3 doblet seg..
Samme vist jeg har meg ein sirkusblås ein sjelden gang, det og er ein ny verden, blir ikkje så jævla sløv og angst'en lengre (før var det håplaust, til den grad at jeg sluttet heilt med det, fordi jeg likte ikkje effekt'en av det)

Noen formeinger om dette? Noen som har erfaring?
Virkemiddelet i Aduvanz er Lisdeksamfetamin (Lisdexamfetamine) og Attentin er Deksamfetamin (Dextroamphetamine). Søker du på engelsk f.eks. slik: <"virkemiddel" interaction lsd> etc. så vil du finne diskusjoner om det. Gjerne sleng på navnet på et forum som ofte diskuterer disse tingene.

Ta til deg råd og meninger med forsiktighet, selv leger og eksperter finner ut nye ting hele tiden. Vær heller på den forsiktige siden. Og husk at folk er forskjellige og reagerer forskjellig på ulike ting.

Jeg har ADHD selv, men jeg tar Metylfenidat (også kjent som Ritalin) i 60 mg. Jeg har tatt LSD flere ganger med henholdsvis 20 or 40 mg Metylfenidat. Min personlige erfaring er at LSD ikke virker like sterkt på meg (er ikke uvanlig at jeg har annen effekt enn andre). Forrige gang tok jeg rundt 400 μg og 40 mg Metylfenidat. Hadde en veldig fin trip og var overraskende i stand til å tenke klart, lineært, utføre oppgaver osv. Gangen før det tok jeg trippel dose og følte meg edru på deler av trippen, dog med ganske sterke visuelle effekter (fish-eye, sterkere farger samt litt av de vanlige visuelle effektene). Som sagt, jeg trenger mer og jeg ikke om det har sammenheng med min ADHD eller om det bare er en individuell ting.

De gangene jeg har tatt LSD uten Metylfenidat så har alt vært mer rotete og kaos. Som om ADHD-kaoset og uroligheten bare blir forsterket eller mer tydelig.

Men velger du å ta de daglige medikamentene så reduser dosen en del ihvertfall. Jeg anbefaler ingenting, nettopp fordi dette er et avansert tema som krever et avansert svar. Jeg vet det er erfaringer med kombinasjon av Lisdeksamfetamin og LSD med positivt utfall og også Deksamfetamin. Men da i lavere doser. Men ta alt med en klype salt.


Anbefaler også å teste det du skal ta. Hvis det mot formodning er noe annet eller er mikset med noe annet så kan det endre veldig mye! I Oslo kan du levere rusmidler og få det testet. Link: https://rusopplysningen.no/analysetjeneste

Du kan også kjøpe testkit i Norge her: https://testkitsnorge.no/

Anbefaler på det sterkeste å teste. Ja, det koster litt (å levere til analysetjeneste er gratis og de får støtte om du er medlem som koster 50 kr tror jeg) og ja, det tar tid. Men om du uheldigvis tar noe du trodde var noe annet så vil du angre saftig. I verste fall er du ikke i stand til å angre lenger. Det er tilfeller der det man kjøper ikke er det som blir lovet.

Så er du usikker, la være å ta medikamentene den dagen. Hvis du stoler på legen/psykiateren din (noe man burde kunne gjøre med slike ting) så kan du spør. Du vil sannsynligvis bli rådet om å ikke ta det i det hele tatt, men om du kommer til å ta det uansett er det bedre med et nyttig svar, altså skadeforebyggende.
Sist endret av Sentio; 25. januar 2023 kl. 21:27.
Det går helt fint. Har brukt det aller meste av psykadelica uten boe problem med aduanz