Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1238
Heisann, har mykje erfaring med god norsk flein, men skal no prøve noe Cubensis. Har prøvd cubensis før, men ikke skikkelig, kun noen små tulledoser for mangen år siden.

Gram for gram vet jeg flein er noe mer potent, men nøyaktig kor mye? Noen sier at den er dobbelt så sterk og noen sier at 1g flein = 1.5g cubensis. Noen erfaringer her?

Hvor mye cubensis må jeg spise for oppnå samme "effekt" som 2g norsk flein? (Vet at mye kan variere her) Men sånn ca vertfall.

Aldri hørt om strainen da, fant ingenting på google heller, så vet ikkje om det navnet bare var noe random, strainen heter "Terance Mckenna" Vet hvem Terance Mckenna er som person, men ikke sopp. Vet også om McKennai og som er veldig vanlig. Kanskje den samme. Men ein kompis prøvde hin dagen, og hadde fin effekt sa han, men han har jo ikke vekt.. Så han bare eyeballa..

Garantert noen så har laga tråd på dette før, men orka ikke lete i dag, pluss jeg kjeda meg og følte for og lage en tråd
Ville sagt for samme type effekt som 2g norsk flein, så hadde jeg spist minimum 3.5g cubensis. 4g burde gjøre susen.
Den Tilregnelige
Wonko's Avatar
Ta en titt på tabell nr. 2 i denne artikkelen: Psilocybin - Summary of knowledge and new perspectives (2013).

TL;DR:
semilanceata (Spiss fleinsopp) inneholder mellom 0.96 og 0.98 % psilocybin, mens cubensis på den andre siden har 0.6 %. Altså er cubensis omtrent 40% svakere enn Spiss fleinsopp.

Cubensis inneholder nok noe mer psilocin enn semilanceata, men da dette er mye mer flyktig inn psilocybin er det nærliggende å anta at mye av dette forvitrer under lagring eller fordamper i forbindelse med oppvarming (om man tilbereder te). Sannsynligvis kan man se bort fra psilocin-innholdet for praktiske formål når man sammenligner potens mellom disse artene.
Sitat av Wonko Vis innlegg
Ta en titt på tabell nr. 2 i denne artikkelen: Psilocybin - Summary of knowledge and new perspectives (2013).

TL;DR:
semilanceata (Spiss fleinsopp) inneholder mellom 0.96 og 0.98 % psilocybin, mens cubensis på den andre siden har 0.6 %. Altså er cubensis omtrent 40% svakere enn Spiss fleinsopp.

Cubensis inneholder nok noe mer psilocin enn semilanceata, men da dette er mye mer flyktig inn psilocybin er det nærliggende å anta at mye av dette forvitrer under lagring eller fordamper i forbindelse med oppvarming (om man tilbereder te). Sannsynligvis kan man se bort fra psilocin-innholdet for praktiske formål når man sammenligner potens mellom disse artene.
Vis hele sitatet...

Takker for gode svar! Det er jo en annen tanke jeg har lurt på, dette med varme, jeg har spist mye flein både rå og tørka som den er, og lagd te og sjokolade faktisk, men men sånn som i te, så blir den jo exponert av en god del varme (men over liten tid da, lar den trekke i ca 10 min) og sjokolade over eit vannbad, så jeg kjøler noe ned, før jeg blander inn i sjokoladen, og kjøler den helt. Men føler om eg lager 2g med fleinte eller spiser 2g tørka som den er, er ikkje allverden med forskjell? Men seffølgelig ikkje så godt og si da soppene har så inviduelt virkestoff innhold. Men ka er din erfaring med feks fleinte kontra andre inntaksmåter?
3,7g tørket semilanceata = 5g tørket cubensis

Her er en god dosekalkulator:
https://www.shroomery.org/6257/Magic...age-Calculator

3,7g tørket semilanceata = 5g tørket cubensis

1g cubensis = 0,74g semilanceata

Huske å alltid tørke fleinen knusktørr, så bruk en sånn kaffekvern med knivblader i bunnen (ikke en ordentlig kaffekvern med kjegleformet kvern, fleinen er altfor stri og vanskelig og kverne i en slik, men de med knivblader i bunnen er perfekt). Kvern så den tørkete fleinen sø fint som mulig, og bland alle batchene du har plukket. Slik vil du få fordelt eventuelle ujevnheter i styrkeinnholdet i hver sopp?batch, siden disse kan variere veldig. Beste måten å få styrken jevnt fordelt ut over den sopp[en du har, så er det mye mer sannsynlig at du får dosert riktig.

Her er en god dosekalkulator:
https://www.shroomery.org/6257/Magic...age-Calculator
Sist endret av razer_mus; 19. desember 2022 kl. 07:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.