Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 2958
Hei

Er i en veldig rar situation. Har lyst å prøve å drikke alkohol, er 23 år gammel. Problemet er at den type familie jeg kommer fra ikke drikker, ( relgiøse grunner) og at folk familien min kjenner jobber liksom rett ved siden av vinmonopolet i Sandnes så å gå og kjøpe det er liksom ikke muligt uten at noen ser og kjenner meg igjen. Har ingen venner eller bekjente heller, så hvilke andre muligheter har jeg for å kjøpe noe?
Anonym bruker
"Hatsk Havmunk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du kan bestille bestille brennevin i posten fra utlandet kanskje? https://www.toll.no/no/varer/alkohol...privat-import/
Kjøp øl eller cider på butikken? Eller ta buss til neste pol?

Troller du?
Anonym bruker
"Hatsk Havmunk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Nøddy Vis innlegg
Kjøp øl eller cider på butikken? Eller ta buss til neste pol?

Troller du?
Vis hele sitatet...
øl eller cider er jo ikke brennevin da
Drit i familiens venner. Vær en mann, gå på polet med stolthet.
Anonym bruker
"Hatsk Havmunk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det kan jo kanske lønne seg å være relevant innenfor spørsmålet ts spør om da,,
eg tror ikke noen av dere forstår ka type kultur eg er født i vis du tror eg kan bare gå te monopolet og kjøpe brennevin xd

Sitat av Odd Vis innlegg
Drit i familiens venner. Vær en mann, gå på polet med stolthet.
Vis hele sitatet...
Sitat av Nøddy Vis innlegg
Kjøp øl eller cider på butikken? Eller ta buss til neste pol?

Troller du?
Vis hele sitatet...
troller ikkje, er 100% seriøs, er derfor eg fant denne forumet og spørte
Sist endret av qålder35; 4. desember 2022 kl. 01:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Nummen Småskogmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er det ikke innenfor å si at du kjøpte litt vin?

Jesus drakk vin

Katolikker drikker vin med alkohol I kirken

Det er egentlig mer Kristent å drikke litt vin enn å holds seg unna. Sånn kulturelt sett
Kan du ikke bare reise til et annet pol da? Eller får du ikke lov til det heller? Ser liksom ikke problemet. Det finnes alkoholfritt på polet også, så hvis noen lurer så er det altervin du har henta.
Er det ikke bare å ta toget til Stavanger og gå på Polet der? Eller Eigersund?
……………………………………………………
hasjkake's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er det ikke innenfor å si at du kjøpte litt vin?

Jesus drakk vin

Katolikker drikker vin med alkohol I kirken

Det er egentlig mer Kristent å drikke litt vin enn å holds seg unna. Sånn kulturelt sett
Vis hele sitatet...
Er ikke sikkert TS er kristen da. Islam er eneste religionen som ikke tillater noen form for alkohol.
Anonym bruker
"Hatsk Havmunk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er det ikke innenfor å si at du kjøpte litt vin?

Jesus drakk vin

Katolikker drikker vin med alkohol I kirken

Det er egentlig mer Kristent å drikke litt vin enn å holds seg unna. Sånn kulturelt sett
Vis hele sitatet...
Hva om det ikke er en kristen kultur da?...
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva om det ikke er en kristen kultur da?...
Vis hele sitatet...
Hvis det er snakk om en annen religion mener de fleste av de at man skal bruke planter som lager frø. Derav røyk litt hasj
Anonym bruker
"Hatsk Havmunk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Dinjo Vis innlegg
Hvis det er snakk om en annen religion mener de fleste av de at man skal bruke planter som lager frø. Derav røyk litt hasj
Vis hele sitatet...
Nei.. det er haram å røyke hasj
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
My man, ta bussen til Kvadrat. Tar 15 minutter fra Sandnes sentrum. Vinmonopolet ligger 20 skritt borte fra Macdonaldsen
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nei.. det er haram å røyke hasj
Vis hele sitatet...
Muslimer gjør mye som er haram hver dag. Noen ting er verre enn andre. Likevell står det i koranen at gud har skapt alle planter som gir frø som noe vi mennesker skal bruke. Det er kanskje ikke en like viktig regel som om at man ikke skal ruse seg. Man får selv velge selv have som er viktigst. Uansett har jeg aldri hørt om en Muslim som følger koranen til det nivå at de når det høuste nivå i himmelen
Jesus var en fyllik, men jehovas vitner tror kanskje ikke på Jesus.
Har ikke polet nettbutikk?
Hvis du ikke har drukket før så burde du holde deg til øl eller vin. Sprit kan gå over stokk og stein før du aner
Hvis du aldri har smakt brennevin før, så må du ho ikke dra på polet. Finn deg et spisested med skjenkebevilling og kjøp deg en vodka og sprite e.l.
Må du plent kjøpe en flaske med sprit da? Hva med og ta turen på en bar/pub i Sandnes? Kjøp deg en drink eller to.
Anonym bruker
"Forferdet Sfinks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tipper han bare trengte noen å tilby seg å handle for han. Dette burde ikke være ett reelt problem.
Anonym bruker
"Blå Nøkk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er det ikke innenfor å si at du kjøpte litt vin?

Jesus drakk vin

Katolikker drikker vin med alkohol I kirken

Det er egentlig mer Kristent å drikke litt vin enn å holds seg unna. Sånn kulturelt sett
Vis hele sitatet...
lol, tror du på alvor TS snakker om kulturen i kristendommen?
Jeg kommer garantert fra samme kultur som deg, og det er ikke så vanskelig hvis du virkelig har lyst til å drikke. Det finnes andre butikker man kan kjøpe fra, så hvorfor ikke stikke litt lenger enn du må?

Jeg har gjort det i 10 år i en by hvor familien min kjenner maaaange, men det har aldri vært et problem. Så slapp helt av, og bare planlegg litt så skal det gå helt fint
Har det virkelig noe å si hva familien din synes? Hvorfor skal du leve ditt liv basert på andre sine meninger?
Forøvrig er ikke det å drikke seg dritings på brennevin noe spesielt å trakte etter.
Du tar med ryggsekk, går til polet, kjøper flaske og putter den i sekken. Du går hjem med sekken og gjemmer den der. Lurt å bruke vettet litt?
Det er Vinmonopol flere plasser, klepp,bryne,sola, 2 stk stavanger, kilden++++
Evt så kan du få noen i samme aldrer som deg til å kjøpe,
Ta bussen te klepp elns? Hilsen en gaaaaaaaaaaaauk
Sitat av qålder35 Vis innlegg
Hei

Er i en veldig rar situation. Har lyst å prøve å drikke alkohol, er 23 år gammel. Problemet er at den type familie jeg kommer fra ikke drikker, ( relgiøse grunner) og at folk familien min kjenner jobber liksom rett ved siden av vinmonopolet i Sandnes så å gå og kjøpe det er liksom ikke muligt uten at noen ser og kjenner meg igjen. Har ingen venner eller bekjente heller, så hvilke andre muligheter har jeg for å kjøpe noe?
Vis hele sitatet...
Om du vil komme på en fest hos meg, så fikser vi det og bli kjent
Anonym bruker
"Bekymret Havmunk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Oddiii Vis innlegg
Om du vil komme på en fest hos meg, så fikser vi det og bli kjent
Vis hele sitatet...
Hjelp.
Anonym bruker
"Redd Esel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kjøp på et vinmonopol i Stavanger?
Sitat av qålder35 Vis innlegg
Hei

Er i en veldig rar situation. Har lyst å prøve å drikke alkohol, er 23 år gammel. Problemet er at den type familie jeg kommer fra ikke drikker, ( relgiøse grunner) og at folk familien min kjenner jobber liksom rett ved siden av vinmonopolet i Sandnes så å gå og kjøpe det er liksom ikke muligt uten at noen ser og kjenner meg igjen. Har ingen venner eller bekjente heller, så hvilke andre muligheter har jeg for å kjøpe noe?
Vis hele sitatet...
Okk forslag, hei hva med å vipse / sette inn 600 NOK til noen her på forumet ?

Pakker vedkommende inn 2 x 0.35L (198 kr stk plastflaske) med Amundsen Arctic Vodka i posten som du får hente-pakke-sms på ? anonymt å greit

I mellomtiden kan du kjøpe blandevann. Anbefaler valg av annen brus du ikke drikker til vanlig. pga det er stor risk du kommer til å bli litt ganske dårlig neste dag eller spy i løpet av denne session. og da har du ikke den brusen på en stund.



VIKTIGSTE for å beholde situasjonen 'rar' glem ikke å montere løsnese, tegne på sort bart og sånne tøffe briller når du går inn på post i butikk Joker eller hva f som gjør at alle blir nødt til å. siste er kødd ja
Sist endret av random_120937; 6. desember 2022 kl. 11:58.
Anonym bruker
"Plaprende Kirkegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av emenasalism Vis innlegg
Okk forslag, hei hva med å vipse / sette inn 600 NOK til noen her på forumet ?

Pakker vedkommende inn 2 x 0.35L (198 kr stk plastflaske) med Amundsen Arctic Vodka i posten som du får hente-pakke-sms på ? anonymt å greit

I mellomtiden kan du kjøpe blandevann. Anbefaler valg av annen brus du ikke drikker til vanlig. pga det er stor risk du kommer til å bli litt ganske dårlig neste dag eller spy i løpet av denne session. og da har du ikke den brusen på en stund.



VIKTIGSTE for å beholde situasjonen 'rar' glem ikke å montere løsnese, tegne på sort bart og sånne tøffe briller når du går inn på post i butikk Joker eller hva f som gjør at alle blir nødt til å. siste er kødd ja
Vis hele sitatet...
Jeg har tilbudt TS dette allerede (Jeg bor i nærheten), gitt at han kan vise leg. TS har ikke svart enda, så virker til at han har sovna litt.

I mellomtiden kan vi sikkert diskutere noe gøy om TS sin situasjon, og dens årsak/påvirkning i Norsk samfunn.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har tilbudt TS dette allerede (Jeg bor i nærheten), gitt at han kan vise leg. TS har ikke svart enda, så virker til at han har sovna litt.

I mellomtiden kan vi sikkert diskutere noe gøy om TS sin situasjon, og dens årsak/påvirkning i Norsk samfunn.
Vis hele sitatet...
Ja han forsvant liksom hehe er lov det. Sannsynlig at det ordna seg for han ? og at det ble med den ene gangen.. ser liksom for meg han med planen klar, ut i drosje-bil hjemmefra, til noe i nærheten av nest nærmeste vinmonopol
Endte opp; og hvilt ut rusen på et hotell-rom. Og så ble det en dag til på det rommet. grunnet king kong-bakrus. spy i senga og på tepper og fyttih***ten OG Aldri mer = svært sannsynlig = 90%U&%+ sant

Får vi får resyme da det er mye! bedre enn nyhetene !
……………………………………………………
hasjkake's Avatar
Sitat av Dinjo Vis innlegg
Muslimer gjør mye som er haram hver dag. Noen ting er verre enn andre. Likevell står det i koranen at gud har skapt alle planter som gir frø som noe vi mennesker skal bruke. Det er kanskje ikke en like viktig regel som om at man ikke skal ruse seg. Man får selv velge selv have som er viktigst. Uansett har jeg aldri hørt om en Muslim som følger koranen til det nivå at de når det høuste nivå i himmelen
Vis hele sitatet...
Gud skapte planter ja. Skapte ikke gud mennesker også da? Som hitler? At hasj er en plante er et dårlig argument. Heroin er laget ut av en plante.
Er det haram å jobbe på Vinmonopolet?
Sitat av hasjkake Vis innlegg
Gud skapte planter ja. Skapte ikke gud mennesker også da? Som hitler? At hasj er en plante er et dårlig argument. Heroin er laget ut av en plante.
Vis hele sitatet...
I følge Koranen skapte gud Hitler ja. Ser ikke argumentet. For at noe skal være godt, må det også eksistere onde. Hvis det bare fantes godhet i verden hadde ikke mennesket hatt fri vilje. Den type filosofi er så basic som du får det. Hvis du ikke forstår det, er du sikkert for ung til hasj.. mr hasjkake

Heroin er syntisert fra en plante. Det er ikke hasj. Uansett forblir argumentet det samme. Det står at man skal bruke alle planter som lager frø. Om Koranen er den absolutte sannhet er en annen diskusjon. Jeg bare referer siden han sikkert vil være en god muslim og ikke vanære familien sin. Det står forsåvidt også at man ikke skal ruse seg, så det blir et dilemma.