Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1659
Snikende slange
Ny iTelefon kommer 7. september og jeg trenger sårt ny telefon. Nå har jeg en iPhone xs som har begynt å takke for seg.

Det jeg lurer på er om en iPhone 12 pro eller 13 pro ville gjort jobben like godt som iPhone 14 pro? Hva går jeg eventuelt glipp av?

Og må jeg ha pro? Hva er egt forskjellen?

Har falt litt av det kjøret der med de telefonene, så fortell meg hva og hvorfor!
Skriv inn "iphone 14 vs 13" på youtube så finner du mange videoer med "Should I buy iphone 13 or wait for 14" og hvorfor eller hvorfor ikke og pro's and con's.

Jeg går alltid gjennom sammenligner på youtube før jeg kjøper ny mobil. Mye bra info!
Vent til den nye er lansert. Da synker prisen på de gamle litt.
Kanskje vurdere en 13 hvis prisen synker nok??
Hva bruker du tlf til? Surfer du bare på nettet, sender noen snap så har det vell egentlig liten betydning. Hva er galt med den gamle du har? Vurdert og bare reparere den?
Sitat av Lattergal Vis innlegg
Vent til den nye er lansert. Da synker prisen på de gamle litt.
Kanskje vurdere en 13 hvis prisen synker nok??
Vis hele sitatet...
Apple er ganske kjipe der. 12 vs 13 i pris er ikke veldig stor. Samsung er flinkere til å sette ned prisen på forrige model, men å har jo Apple gjort sånn de vil, hele veien.
I 2022 så er det ikke like viktig å ha den nyeste telefonen på markedet, da utviklingen av specs går tregere enn tidligere. Mao det er mindre forskjell på i13 vs i14 enn feks i8 og i9 i gjennomsnitt.
Snikende slange
Trådstarter
Sitat av 5FDP Vis innlegg
Hva bruker du tlf til? Surfer du bare på nettet, sender noen snap så har det vell egentlig liten betydning. Hva er galt med den gamle du har? Vurdert og bare reparere den?
Vis hele sitatet...
I grove trekk er bruken minimal. Chatting, surfing og noen telefon-samtaler og meldinger i ny og ne.

Over til hva som er galt med den jeg har:

• Sim-kortet mister kontakt ved støt i lomma.

• Lade-porten fungerer ikke

• Knust på kryss og tvers på baksiden

• Mikrofon fungerer kun når jeg har telefon til øret, dog lavt

• Dugg, eller kall det skyer på kameralinse

• Dårlig batteritid

Dette har jeg kontret med å ha magnetlader ved en armlengdes avstand til en hver tid, binders for å åpne sim på nøkkelknippet og alltid en airpod i øret ifall noen ringer… jævla slitsomt
Tror jeg hadde valgt meg en billigere telefon vist bruken kun er ringing, meldinger, surfing og chatting. Du trenger jo strengt tatt bare en enkel modell. Du kan spare en del penger her.
Hvorfor vil du ha en mobiltelefon til 14000 når du ikke trenger å bruke mer enn 3000? Er veldig for reparasjon også som en annen foreslår
La nå mannen få kjøpe seg ny telefon da. Valget står mellom 12, 13 og 14 ikke reparasjon.

Lykke til Kalle
Jeg ville ventet til starten av september og sjekket konferansen Apple skal ha om den nye telefonen. Så ville jeg sjekket specs for å se om det er noen store forskjeller.
Snikende slange
Trådstarter
Sitat av Nimja Vis innlegg
Tror jeg hadde valgt meg en billigere telefon vist bruken kun er ringing, meldinger, surfing og chatting. Du trenger jo strengt tatt bare en enkel modell. Du kan spare en del penger her.
Vis hele sitatet...
Bruken er ikke kun ringing, bruker mye internett og er blant annet interessert i 5G kompatibilitet. Og siden Android er uaktuelt er egentlig valget strippet ned til de seneste modellene fra Apple.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Kjøp det siste når du har penger