Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 3491
Har en Macbook Pro og ønsker å slå av alle varslinger når jeg er opptatt.
Har prøvd FOKUS og ikke forstyrr, men selv om alle varslinger er av, så kommer det varslinger.
Den virker med andre ikke i det hele tatt.
Noen som har tips om hvordan jeg kan få denne til å fungere?
Det skal ikke være mulig for programmer å sende varslinger hvis "ikke forstyrr" faktisk er på. Det skal heller ikke være nødvendig å sette "alle varslinger av" om "ikke forstyrr"-modusen er aktivert.
Har du sjekket konfigurasjon? Er det utvalgt apper som sender varsling? Hvitelistet apper i dnd modus?
Trådstarter
5 0
Ja har prøvd det meste. Må være en bug i OS
Messenger og Outlook kommer stadig med pip, tiltross for "ikke forstyrr" er aktivert.
Ingen apper er oppført på at de får lov å varsle altså ingenting i whitelist.
Deaktivert "Tillat tidskritiske varslinger" og "tillat annrop fra".
Pip? Altså kun lyd?
I så fall kan du skru av lyden på de bråkete appene. Fant feks https://www.macupdate.com/app/mac/57342/sound-control
Trådstarter
5 0
Takk for Tips fustercluck. Skal prøve SoundControl.
Det er nok en feil i OS et sted, men kvir meg for å installere det på nytt.
Våknet i natt av at det kommer inn meldinger, selv om mac'en er slått igjen.
Så den er glad i lyd. Har ikke opplevd slike ting på tidligere maskiner.
Skrudde ned volumet, da ble det fredelig ��
Det logiske forløpet her er å formatere og kjøre en ren installasjon, om ikke det hjelper kan du forsøke produsentens kundeservice på telefon som ofte har overrasket meg med mer teknisk innsikt enn forventet.
Trådstarter
5 0
Redd for at du har rett #funksjon.
Har allerede hatt Apple kundeservice inne på maskinen men hans forslag var å slå av lyden på appene som laget lyd
Da er jo hele FOKUS meningen borte ��
Eh... Jeg tar massiv selvkritikk for mitt første svar. Av en eller annen grunn var jeg hellig overbevist om at du snakket om en iPhone.

"Ikke forstyrr" styrer kun hva som skjer via varslings-API'et. Du skal derfor ikke *se* noen varsler når den modusen er på, stemmer dette? Nå er det noen som spiller lyd selv uten å bruke varslings-API'et, og da er du avhengig av at utviklerne faktisk legger inne støtte for "Ikke forstyrr"-modusen.
Trådstarter
5 0
Har hatt en runde på nettet og det viser seg at dette er et kjent problem med Montery.
Får vente på oppgradering, for gruer meg å installere alt på nytt