Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2573
Har hatt det sånn her i de 2 siste ukene hver natt. Det høres ut som stemmer som snakker til hverandre eller til meg, hver gang jeg skal sove og har lukket igjen øynene. Bare i hodet, er ikke som om noen er i rommet, men stemmene høres så ekte ut av bekjente
Har opplevd det når jeg har hatt lengre perioder uten skikkelig søvn, da hender det jeg synes jeg hører navnet mitt, for eks.
Det er noe jeg har hatt i alle år.

Er det normalt? Sikkert ikke, men så lenge du klarer og skille det som imaginitive stemmer er det håp, ta det opp med legen din ASAP.
Sist endret av Mokkasinen; 4. april 2022 kl. 14:54.
Sitat av Mokkasinen Vis innlegg
Har opplevd det når jeg har hatt lengre perioder uten skikkelig søvn, da hender det jeg synes jeg hører navnet mitt, for eks.
Det er noe jeg har hatt i alle år.

Er det normalt? Sikkert ikke, men så lenge du klarer og skille det som imaginitive stemmer er det håp, ta det opp med legen din ASAP.
Vis hele sitatet...
Åå daså. Har slettet med søvn så kan hende det er samme som deg
Enda ikke Blitt så ille at jeg ikke greier å skille de fra virkeligheten. Men blir skremmende noen ganger så da våkner jeg opp
Leste nettopp gjennom historikken din. Det du opplever er helt vanlig. Hvis du vil at det skal slutte, så er det bare til å kutte ut dop en periode. (:

Jeg ser forsåvidt at 100% av postcounten din omhandler bivirkninger av dopet du tar. Håper det går bra med deg. =)
Sist endret av Superspurv; 4. april 2022 kl. 15:45.
Dette har også jeg opplevd. Alle gangene har jeg vært utrolig sliten eller deprimert, det har alltid blitt nok ubehagelig til at jeg finner på noe annet for å distrahere meg fra hodet mitt. Har kanskje skjedd 10-15 ganger i løpet av livet, har selv lurt på om det er schizofreni jeg er på tur å utvikle men skjer aldri sammenhengende for min del. Eneste måten jeg klarer å beskrive det på er at det foregår krig i hodet mitt, lyder som minner om stemmer men samtidig er det ikke noe klarhet i stemmene, bare bråk, likt med deg minner stemmene om bekjente, det er det som freaker meg ut de gangene det skjer. Tror faktisk ikke det er så uvanlig men ubehagelig er det.

Første gang jeg opplevde det var jeg rundt 5 år forresten, har du feber eller du syk på noen måte? Har ikke vært i toppform når det har skjedd
Sist endret av itschaaaboyyy; 4. april 2022 kl. 15:46.
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Leste nettopp gjennom historikken din. Det du opplever er helt vanlig. Hvis du vil at det skal slutte, så er det bare til å kutte ut dop en periode. (:
Vis hele sitatet...
Okay takk for svar
hører eller skjønner du hva de sier?
Sist endret av Bothrops; 4. april 2022 kl. 16:12.
Anonym bruker
"Fiendtlig Griff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jaja det er standard tankemingling man hører når man er i stressa periode ol. Høres ut som folk som snakker med hverandre og diskuterer litt borti oppgangen inni hodet sant? Hørt det er hjernen som prosesserer stemmer og prat man ubevisst har hørt igjennom uka eller dagen

Så lenge stemmene er i et rom inni hodet ditt som bakgrunnsstøy i tankene er det ikke farlig, men om du hører de like ekte som om folka stod ved siden av senga di og pratet utenfra og inn øret ditt helt likt som hvis det var ekte samtale og du var helt overbevist om at det faktisk stod noen der å snakka til deg så er det grunn til bekymring
Høres ut som starten på en klassisk amfetamin psykose.
Ikke unormalt hvis man er trøtt og ligger å vipper mellom søvn og våken tilstand...

Er bare demoner, ikke noe å ta på vei for...
Sist endret av Montezuma; 4. april 2022 kl. 19:54.
Hører du hva de sier?
Jeg har det på samme måte noen ganger, det er ikke nødvendigvis på natta, kan være når som helst, men jeg hører aldri
hva de sier. Det er mer som stemmer i rommet ved siden av, at man hører de, men ikke kan få tak i ordene.
Når det skjer vet jeg at det ikke er ekte.
Sist endret av vindaloo; 4. april 2022 kl. 20:50.
Søvn påvirker psyken på måter som er vanskelig å tenke seg. Hvis du sover dårlig, og sliter med å holde mer enn 2-3 timer søvn per døgn f.eks VIL du begynne å merke dette ved at uvanlige ting hender. Stemmer er fult mulig å høre. Vil tro at du ikke hører like mye til disse stemmene når du har fått deg et par dager med skikkelig søvn?
Hvorfor er denne tråden under rusmidler? Ro ned whatever du bruker.

Om tråden bare er feil plassert så hører jeg også stemmer rett før jeg sovner avogtil, + smell og dørklokka
▼ ... over en uke senere ... ▼
Noe jeg gikk gjennom noen år tilbake etter litt sporadisk bruk av MDMA, psykedelika og mye røykings. Vet ikke hva du bruker, men det å ta tiden til hjelp og være clean noen mnd fikset det for meg, så slutta alle de tingene og skje og ble kvitt depersonaliseringen og derealiseringren jeg spesielt slet med
Sitat av percocetfather Vis innlegg
Noe jeg gikk gjennom noen år tilbake etter litt sporadisk bruk av MDMA, psykedelika og mye røykings. Vet ikke hva du bruker, men det å ta tiden til hjelp og være clean noen mnd fikset det for meg, så slutta alle de tingene og skje og ble kvitt depersonaliseringen og derealiseringren jeg spesielt slet med
Vis hele sitatet...
Hmm ja det kan nok hjelpe. Nå får jeg depersonaliseringen dagene etter jeg tar noe uansett hva det er. Til å med alkohol og legemidler som man kan ruse seg på, som jeg ikke fikk depersonaliseringen av for feks et halvt år sia

Noe som begynner å plage meg en del
Skjønner ikke hvorfor man får depersonaliseringen selv etter noe som er skrevet ut fra legen
Rip 8-4-23
Sitat av Blåmugg0st Vis innlegg
Hmm ja det kan nok hjelpe. Nå får jeg depersonaliseringen dagene etter jeg tar noe uansett hva det er. Til å med alkohol og legemidler som man kan ruse seg på, som jeg ikke fikk depersonaliseringen av for feks et halvt år sia

Noe som begynner å plage meg en del
Skjønner ikke hvorfor man får depersonaliseringen selv etter noe som er skrevet ut fra legen
Vis hele sitatet...
Eneste forskjellen fra og kjøpe piller på gaten eller og få resept på legen er at du får det legalt kontra illegalt. Det er akkurat samme medisinen bare at du får det lovlig.
Jeg har vært borti noe interessant i det siste å kan utdype dette.
Jeg har en kompis som jeg har overnatta hos en del ganger, å visstnok så har han hørt hva jeg har sagt inni meg flere ganger når jeg har vært våken hele natta i stillhet. Husker jeg dro bortover til en veninne i huet mitt som om jeg var et spøkelse, det hadde han fått med seg, så husker jeg at jeg hadde skikkelig noia der i mørket å ropte på mamma for at ho skulle hente meg, dette er fortsatt med lukket munn og i hode mitt, så kom hu veninna jeg snakka om, jeg så ho ikke, men jeg hørte henne le.
Dagen etter våkner kompisen min og en annen kompis kommer innom, han forteller alt jeg snakka til meg selv om, og alt jeg har skrevet over til han andre, jeg bare lo av det å tenkte at det ville ikke være noe rart om noen har klart å oppnå en høy bevissthet nok til å få til dette.
Han viste meg også et kutt på tåa si han fikk da han hadde tråkka på glass, han spurte meg om jeg ville at det samme skulle skje på meg. JA, sa jeg. Ok, sa han, siden det skjedde på min høyre stortå, så skal jeg ta din venstre, om 1-3 dager vil du kutte deg slik som meg. 3 dager senere tråkka jeg på et knust glasskår å fikk et kutt på min venstre stortå.
Han nevner også at jeg har kalt på han fra hjemme her jeg sitter via å tenke på han, å det jeg har sagt har stemt helt 100%.

Om ikke det her er sprøtt, så vet faen ikke jeg ass.