Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 944
Anonym bruker
"Lystig Hippogriff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei. Jeg har røykt i 5-6 år nå, hver dag med minimalt av pauser. Har hatt mye tanker opp igjennom årene og ønsker å slutte for en bedre grunn enn å bare ta pause.

Har nemlig hatt g lett tilgjengelig og har dermed vært vanskeligere for meg å slutte. De fleste jeg kjenner driver på med røyking etc. Har en grunn for at jeg vil slutte men vil og kunne bevise meg selv for min egen del. Går til psykolog har sagt til de at jeg har lyst å slutte men de kan ikke hjelpe meg pgr de ikke vil starte meg på sovetabletter, noe jeg trenger om jeg skal slutte, ergo så har jeg sagt meg villig til å slutte for å få best mulig utredning men de vil ikke pgr B -preparat. Vanlige melatonin tabletter funker ikke og det er de fullstendig klar over, men de har sagt at de ikke vil hjelpe meg.

Jeg har holdt på med dette lenge og vet at det er bare i ditt eget hode, og at man klarer det man har lyst til. Men helt ærlig så er det en vanesak som det er for andre å pusse tennene når de legger seg. Uten å røyke før jeg legger meg så vet jeg allerede tidlig fra at jeg ikke får sove. Det er noe som irriterer meg veldig mye, med tanke på grunnene jeg vil for å slutte. Regner med at noen andre her inne som har slitt med det samme, og leter egentlig bare etter råd for hva andre har gjort eller hva jeg kan gjøre for å komme best mulig utav dette her. Jeg vet at det bare er røyk, men for meg så sitter røyk veldig inne og føler meg stengt pgr hjelpen jeg ikke får.
Anonym bruker
"Uvøren Basilisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du trenger ikke sovemedisiner for å slutte med hasj. De første dagene eller første uka vil du ha fucka døgnrytme pga problem med innsovning men det er ikke vits å bruke sovetabletter fordet. Dumt å bli avhengig av enda en ting liksom..
Du kan spørre om seroquel som hvertfall ikke er avhengighetsskapende hvis det er helt krise men det der er noe alle må gjennom når vi tar røyke pauser ass..

Det blir bra å få deg en lang pause. Etter noen måneder får du det bedre psykisk også og begynner å merke at du ikke trenger hasj like mye som du trodde. En av mine pauser endte med slutt for godt og det er det beste jeg har gjort for både psyken og lommeboka mi. Da hadde jeg røyka dobbelt så lenge som deg

Søvntips ikke bruk skjerm eller lyd siste to timer før du legger deg. Rydd, les bok eller tegn. Spis minst 2-3 timer før du skal legge deg, helst lenger. Øv deg på 4-7-8 pusting https://www.verywellmind.com/what-is...athing-5204438 når du har lagt deg
Sett på noe asmr på youtube

Tren og bruk kroppen masse på dagtid, utsett deg for lys tidlig om morgenen og ikke ha gardinen trekt for på dagen.