Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1506
Anonym bruker
"Rede Gris"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hey! Noen som ser om disse frøa er mulig å få noe weed fra? Viø 5 frø bety 5 planter?





Umulig å si. Det kan være 5 frø som blir til hannplanter, det kan være 5 frø som ikke spirer i heletatt.
Det er ikke mulig å vite om frøene er hann- eller hun før man har plantet det og ser utfallet som vokser.
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du kan forsøke å se om de spirer før du planter dem - da slipper du å kaste bort mye tid, bare la de ligge i vinduskarmen (med fuktig håndkle/papir rundt seg) så spirer det.
Lite trick: når/om du skal plante de. Legg de i ett glass med lunkent vann i noen timer! Synker de til bunnen med en gang,er de mest sannsynlig brukbare å vil spire,under rette forhold! Om de flyter/ umulig å få de til å synke,så er de tørr inni. Dvs ødelagte,å bare å hive!
Anonym bruker
"Troende Svarthå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vanskelig å si bare på utseendet.

Ser du får flere tips på hvordan å få ut en spire, her er mitt tips: legg frøene mellom 2 bløte bomull-pads (slike damer bruker for å fjerne sminke), på et jevnt varmt sted (f.eks i ei skuff på badet).
Jeg putter frøene i et glass med vann og venter til de synker til bunn. Når de gjør det venter jeg litt til og legger de mellom noen lag med papir som jeg plasserer på et fat med folie over og setter et mørkt og romtemperert plass.
Dette har gitt meg høy spiringsrate.
Anonym bruker
"Digital Nattravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
1. put ønsket mengde frø i glass med vann i 24t
2. etter 24t kan du fukte litt papir og legge frøene imellom, inn i ziplock eller plastikkpose. Etter par dager kan du åpne og se hvem som har spiret og bruke de

Happy farming