Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 1551
bare lurte på om noen hadde en liste eller en link til et sted der man kan finne ut hva som IKKE er lovlig å importere til norge av "urter".

Har jo funni en del fint på droger.nu, men orker ikke bestille noe som ikke kommer til meg....
Jeg skal snart bestille endel fra droger. Skal bare få litt spenn først. Men anyway, noen her på forumet hevder at alle urter (også oregano o. l.) er reseptpliktige legemidler. Jeg tror ikke dette er fakta, men jeg er ikke 100% sikker. Jeg tror det meste fra droger er lovlig. Med unntak av Kaht (de selger frø).
alle urter som ikke har blitt godkjent (oregano osv er lovlig) krever resept.

det er slik jeg har forstått det.
Hvem godkjenner urtene og hvor kan man få vite om de er godkjent?
...sendte nylig bestilling på Hawaiian Baby Woodrose frø
hos droger.nu, men fikk beskjed at de ikke ønsket og sende dette til Norge p.g.a tollen.

Men hos http://www.ethnoplanet.dk/webshop.htm gikk det ei ukes tid så var frøene kommet til norge...

vær oppmerksom på at hvis du bestiller for mer enn 200 inkl. porto så må du fortolle pakken.

Gjorde det selv uten store problemer
droger.nu og naturensdroger.nu vil ikke sende til norge.. for om det er lovlig så greier tollen å "gjøre det" ulovlig.

weed, de kom til norge ja, men hadde tollen sjekket pakken er det ikke sikkert den hadde kommet.
droger.nu sender til norge, hvis du betaler forskudd på eget ansvar...

det var ihvertfall det svaret vi fikk da vi sendte dem en e-mail...
oh, men iallfall ikke naturensdroger.. trodde det var de samme folka
Det er samme folka. Sendte dem en mail. De sender til Norge mot forskuddsbetaling.

SilverKhan: fety avatar!
Sist endret av felix_poker; 2. desember 2003 kl. 13:35.
rart.. jeg fikk dette:

"We do NOT ship to Norway."
Når sendte du den mailen?
Jeg og SilverKhan sendte for et par måneder siden og vi fikk, etter litt om og men, et positivt svar.
fant ei liste over forskjellige urter... der var artemisia absinthium merket som legemiddel... og cannabis var merket som resept pliktig legemiddel...

slik jeg ser det da.. kan man vel importere legemiddel til norge... men trenger man resept krever de nok å se den resepten...

droger.nu send IKKE til norge...
Lars Bergkvist som driver droger har sendt meg en mail hvor det står at de sender til norge.

Hvor var den listen? Har lyst til å vite litt mer om hvilke urter som er lovlige.
står på sia dems at dem ikke sender til norge... kan hende man kan "krangle" litt med dem, slik at de sender og du betaler på forskudd... men da kan man jo miste stuffet...
Leser du lit mer nøye mener jeg bestemt at det står at de kun sender til norge mot forskuddsbetaling.

Hvor fant du den lista?
lista kan finnes på lovdata.no husker ikke hele url'en, men let og du skal finne...
fr0zty, står ikke de urtene du skal ha på den lista der, så er de reseptpliktige.
weed, de kom til norge ja, men hadde tollen sjekket pakken er det ikke sikkert den hadde kommet.
Vis hele sitatet...
...nei så klart, det er jo risken man må ta. Tror ikke man får store straffeforfølgelsen ved å bestille "50" frø. en liten bot vis du spiller uskyldig og sier du driver med planter på si.
du får nok ingenting, verken bot eller frø. men pengene er jo tapt.
Opprinnelig postet av frekkmann
fr0zty, står ikke de urtene du skal ha på den lista der, så er de reseptpliktige.
Vis hele sitatet...
står ikke urtene på den lista, skal du lete lenge etter dem... den lista var på over tyve sider... og alle er merket... med L, RL eller H
Legemiddel, ReseptLegemiddel, men veit ikke hva H sto for...
du får nok ingenting, verken bot eller frø. men pengene er jo tapt.
Vis hele sitatet...
Hos www.ethnoplanet.dk betales varene i disken på posten så kommer du ikke så langt så har du fortsatt pengene