Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 5466
Better than thou.
Har to kjappe spørsmål om kokain;
Hvor avhengighetsskapende er det egentlig?
Hvor mye koster roughly et G på gata?

Grunnen til at jeg spør er at jeg prøvde det med en kompis som har gjort det endel på lørdag, men siden jeg var mad full merka jeg ikke en dritt. Når jeg først har prøvd det vil jeg ihvertfall finne ut hvordan rusen egentlig er, og om det er noe jeg kunne tenke meg å fortsette med.
1k grammet er vel prisen. Har du kontakter får du det vel ned i 300 kr.

Er vel ikke veldig avhengighetsskapene etter hva jeg har forstått på venner av meg.

Rusen går ut etter ca 10-15 min så det er dyrt å drive med :/
Etter hva jeg har forstått skal kokain være sjukt avhengighetsskapende, erowid er en god kilde for informasjon.

http://www.erowid.org/chemicals/cocaine/cocaine.shtml
Jeg er ingen spessialist, men jeg tror du ville merket en kokainrus selv om du var full. sikker på at vennen din ikke lurte deg?
Cocaine

Quick note: I've never tried crack, nor will I ever, so I can't comment on that.

Dose methods: insufflated, injected, smoked (freebase or crack rock form)
Dose size: Varies depending on tolerance and line size. Personal preference really.
Other names: Coke, yams, llelo, rock (crack), coca, sniff, blow, charlie, snow.. I could go on for a while here, you get the point. (http://www.hedweb.com/cocafile.htm for just about every nickname on coke, ever)
Duration: Depends on dosage. The oncoming rush will last typically last 15-30 minutes, however, you're going to want to do more so this can last all night.
After effects: You will feel like shit, a little burnt out. Try not to do too much, use some willpower and try to get to sleep right away.
Dose frequency: Depends on who you're talking to here. Some people have the willpower to do it on occasion, others make it a part of life because they are so addicted, and will do anything to get more.

Advice:

General Advice:

1. Just relax. You're going to be "pumped up" like you would on amphetamines and you're going to be talking a mile a minute. Sometimes you can carry on a great conversation for what feels like forever, and other times you're not going to make sense unless you're talking to other people on it. Make sure you're in a situation that you would feel comfortable in (social situations, parties, etc.)

2. Try to fight the urge to do more. I know that most of you will be thinking "oh this is great I need to get some more right now" while you are on the rush, but trust me, it's worth it just to not get more, it will only make you feel worse further down the road.


Tips:

1. Smoking weed can intensify your experience and help your comedown.

2. Get a friend who is not doing any coke to help you control your urges for more.

3. Test the purity of your stuff, you want to get the best stuff possible.

4. Cocaine is one of the "NIMDA 5" and is one of the 5 drugs most commonly tested for on all drug tests. It will stay in your system for 48-72 hours after use for most people, so keep that in mind.

5. Bonus fun fact: Cocaine is the strongest natural stimulant on the planet.

Some great links to check out

http://www.webtree.ca/sjas1/cocaine/effects.htm
http://www.erowid.org/chemicals/cocaine/
http://area51.upsu.plym.ac.uk/~harl/cocaine.html

That's all I have for now. If anyone's got anything to add, let me know and I'll edit this post.

Added Shtuff:

quote:XXX came out of the closet to say:
From my experience with coke; it's a good idea to have water or chewing gum. The amount that I did cause me to get horrible lockjaw, and my muscles tensed up to the point that I could barely move. The person I did it with, was experienced enough to get me a cup of water and a piece of gum. That way you don't just destroy your jaw by clenching your teeth, instead you can chew on the gum.
Vis hele sitatet...
Cola er morsomt det da, rushet er enormt kult.
Men det er liksom en grense på 1 til 2 ganger i året for du blir noe sykt hekta etter kort tid. Trippinga kan også være ganske ille
Du ville ha merket det ja. Du hadde blitt "edru" eller ikke full lengre, så hadde du gått i hundre og trodd du var den tøffest mann på denne jord Hvor mye snortet du carlo?
Better than thou.
Trådstarter
Ikke mye, roughly en halv linje tenker jeg. Vet at det var ekte shit, da jeg tok det med en som har tatt det endel, og som ikke bullshiter. Passet på å ikke ta for mye though, siden det var første gang, men merket ikke noe uansett, som egentlig var jævlig døvt.. Hvor mange linjer, ca., holder et gram for?

Trodd jeg var den tøffeste mann på denne jord? Jeg VET jeg er det. :-p
very impotent freak
Delusional's Avatar
Carlo sniffer konstant, mer kjepphøy en en vårkåt hane.

edit: Forøvrig en morsom topic når du ser den på top 10 nye poster: Kokain av Carlo
Sist endret av Delusional; 17. november 2003 kl. 17:55.
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
det er vel den mentale avhengighetsbiten som er verst?
Dan om kokain:

Dette året kan jeg ikke med fingeren på hjertet si hvor mange ganger jeg har tatt kokain, men ca 15-20ggr vil jeg tro.. Jeg har aldri hatt noe press på meg å ta dette, heller ikke følt at jeg må ha en stripe.. Jeg har aldrig baset kokain, ettersom jeg ser det bortkastet og røyke god cola. Uansett vil jeg anse kokain som det beste stoffet jeg har puttet i meg av forskjellige årsaker.

Avhengihet: Når man er på cola kjenner man alltid sug for mer, kjipt når rusen går over og festen enda ikke er slutt. Ettertid vet jeg at dette er noe jeg ABSOLUTT ikke har råd til å bli hekta på (både pris og sosialt), så ergo; jeg får ingen sug ettersom man er meget bevisst på hvordan avhengighet ødelegger en selv og familien.

Pris: Grammet ligger på en plass mellom 700-1500;- beroende på kvalitet og hvem du kjøper av..

Kvantitet: 1g av god cola holder for meg en hel kveld. Jeg bruker dele opp denne i 6-8 striper som jeg kjører i meg når jeg har lyst til å klarne opp.

Carlo: Du kjenner egentlig ikke så altfor mye rus i den forstand, men du kvikkner opp og får en bedre selvtillit og blir utrolig smooth med damene . Personlig liker jeg og drikke samtidig som jeg tar cola, ettersom jeg kan lett våkne til av en stripe og fortsette festen.

--
Disclaimer: Denne posten er ikke ment for og oppfordre personer til å prøve narkotika, men beregnet som tilleggsinformasjon til denne posten. Denne posten skal ikke sammenlignes med fakta, ettersom den er posten fra tidligere erfaringer.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Mange kjenner vel ikke noe av kokain de første gangene, er ofte et stoff du må "kjøre deg inn på".
Kola og brennevin er topp

+ det Dan sa helt til slutt
Jeg har aldrig hørt om at kokain må brukes flere ganger før det virker?! det var nytt for meg ass.
Better than thou.
Trådstarter
Har pratet med en del andre, og mange sier at de måtte prøve fler ganger før de merket noe. Andre igjen, merket det første gang. Kommer ann på fra person til person tydeligvis.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Hmm, er jo veldig likt med hasj da. Mange som ikke får funk de første gangene...
Better than thou.
Trådstarter
Nøyaktig det jeg også tenkte på.
sant dette som dere sier + at mange kanskje har fått i seg andre saker når de tester for første gang, så de ikke kjenner noe av det selvom det kanskje funker..

Mange tror jo at man skal bli DRIT macho og tøff som faen, men det er desverre ikke hele sannheten..
Det er jo noe litt annet med canabis da. Det er tross alt et mildere stoff.
Ta heller en dose GTA eller no, mye billigere og mindre helsefarlig :P http://www.dagbladet.no/dinside/2003/11/20/384050.html
Det der høres ut som noe skikkelig piss! men det er jo tross alt danske forskere. De har vel tatt et par pils først
Piss? Syns det høres fornuftig ut jeg. Er ikke kun narkotiske stoffer som får deg "ruset" Mange bruker meditasjon for å oppnå en rustilstand. Og til og med visse lydfrekvenser er det bevist at det kan påvirke dele av hjernen som kan gi rus.

Sjekk forøvrig http://www.bwgen.com
Meditasjon er en ting, GTA er noe helt annet. Det kommer jo også ann på definisjonen av rus.
Adrenalin og lykke er to saker man lett kan oppnå av et spill. Tror ikke de mener at man blir full eller dopa av å spille, men det lille kicket som stimulerer hjernen..
Hjernen er en diger dopfabrikk!
Det finnes massevis av "naturlige" kjemiske stoffer som produseres av kroppen og som påvirker hjernen. Det er disse som gjør at man føler lykke, sinne, melankoli osv.

Rusmidler og narko er stoffer som simulerer disse naturlige stoffene, eller stimulerer produksjonen av dem. Rusmidler kan på samme måte som "vanlige" hendelser stimulere til produksjon av de forskjellige stoffene.
Forskere har funnet mange likheter i hjernen mellom heroinavhengiges rusavhengighet og ekstremsportutøveres adrenalinkick. De grunnleggende funksjonene er veldig like, og ofte også virkestoffene.

edit: som også artikkelen i dagblabla snakker om...
Sist endret av WazeD; 22. november 2003 kl. 16:11.
Schizoma: Fett. Skaffer du MP3'en eller?
Opprinnelig postet av Carlo
..., og om det er noe jeg kunne tenke meg å fortsette med.
Vis hele sitatet...
Hva for ei holdning er det? Greit å prøve, men å fortsette med er jo bare høl i huet.
Better than thou.
Trådstarter
Fordi? Har liksom ingen planer om å bli avhengig av det, har meget god viljestyrke, så det blir jeg nok ikke uansett.
humhum, mulig du har rett carlo, men det er vel litt naivt å ikke engang tenke seg at du vil bli litt avhengig?
Better than thou.
Trådstarter
Joda, for all del. Men jeg tror det tar lengre tid og større misbruk før jeg blir avhengig enn mange andre.
Det som er farlig med kola er at jo lengre man går, desto bedre er rusen.

Det stemmer også at kola ikke alltid funker så bra de første gangene, men tror dette er individuellt.
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Carlo: Narkotika er harry. Ikke gidd.

SharQ <- som egentlig bare burde holde kjeft, siden å ha sittet i landsstyret i UMN ikke gjør meg til noen spesielt nøytral kilde
Better than thou.
Trådstarter
Hah, ungdomsleierene til UMN er jo reneste dopdealermøteplassene (puuuuh) jo for faen. :-p
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
For å bli avhengig av kola må man ha kapitalen i box .

Angående UNM så vil jeg påstå at det er noe naivt å si at de ulovlige narkotiske midler er fysj samtidig som de gjør sitt beste for å vise at de lovlige rusmidlene er minst like gode.
carlo; du er nok ikke den første som har sagt at "jeg har viljestyrke nok til å ikke bli avhengig".. men trust me, det skjer allikevel for mange av de som sier det. jeg vet at du har sterk psyke og alt det der, men ikke plasser deg selv for høyt når det gjelder arenaer du ikke har bekjentskap til fra tidligere. du vet ikke hvordan du reagerer da. just.. take care, mmkai? huggie.