Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 796
Finnes det et program som man kan "scanne" eks en home.no bruker, slik at man finner ut hvilke filer som ligger der. Altså slik at hvis den brukeren har laget en index fil, så får ikke jeg sett hvilke andre filer den personen har lagret.

Ble litt vanskelig forklart, men spør hvis det ble noe uklart.
du får ikke directory listing dersom det er en index fil, enkelte servere har også sperret dette også dersom index fila mangler.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Men når jeg bruker getrigth også går jeg på tools også browser også skal jeg se hva som er her http://mapzta.board-unity.org/diverse/
Skjer det ingenting, men jeg veit at det er noe der
Hvis webserveren er satt opp slik som den i dette tilfellet mest sannsynlig er, er det ingen måte å finne ut innholdet annet en å bruke brute force, altså å prøve å GET /diverse/xyz HTTP/1.1 på alle tenkelige kombinasjoner. Det er dog en løsning jeg ikke tror hadde fungert andre steder en på tegnebrettet.

En annen ting du kan gjøre er å lese RFC 2616 og andre HTTP-relevante standarder i håp om å finne "bakdører" som administratoren kan ha glemt å stengt.
Sitat av Micromus
Hvis webserveren er satt opp slik som den i dette tilfellet mest sannsynlig er, er det ingen måte å finne ut innholdet annet en å bruke brute force, altså å prøve å GET /diverse/xyz HTTP/1.1 på alle tenkelige kombinasjoner. Det er dog en løsning jeg ikke tror hadde fungert andre steder en på tegnebrettet.

En annen ting du kan gjøre er å lese RFC 2616 og andre HTTP-relevante standarder i håp om å finne "bakdører" som administratoren kan ha glemt å stengt.
Vis hele sitatet...
Såpass peiling har ikke jeg : p det med bakdører sin admin kan ha glemt å stengt.