Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1261
Hei
Jeg var på sykkeltur i helga og var på vei gjennom skogen i nærheten av Hov (ved Randsfjorden). Plutselig var det et skilt som det sto "Rasting forbudt neste 800m" og det var fullt av, hva skal jeg si, hangarer/bunkere. Noen som vet hva slags anlegg dette er? Google gav meg ingen svar.
Dette ligger i Tyskervegen på Hov. Bred fin asfalt vei opp også, så kanskje noe lager av noe slag for store ting?
Ammunisjonslager og øvrige lager for Forsvaret. Disse er ikke lagt ned, og brukes fortsatt. Det er også ansatte tilknyttet lageret (ansatte i FLO).
Ammunisjonen som lagres kommer fra NAMMO på Raufoss som ser ut til å være ca 20min unna.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
I hønefoss? Vis så er det nokk eggemoen. Er militær base og anlegg rundt omrking der. Gamle eggmoen militær leier er nedlagt. Og den gammele eggemoen tog stasjon. Har vært oppi der mye før. Finnes no bunkere hvis jeg ikke husker feil rundt omkring der og som kan utforskes men bare skyte posisjoner. Og ingen store. Den gammele tog stasjon er fint bilde sted. Men lite.
Var kanskje denne annonsen det ble litt skriverier om at forsvaret avslørte beliggenheten?

https://karriere.no/jobb/onsker-du-a...beider-2266374

Sitat av HønenFraFossen Vis innlegg
I hønefoss?
Vis hele sitatet...
Hov, Søndre land kommune
Sist endret av Dough; 1 uke siden kl. 06:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
KVAKKsalver
Vi sier som regel "Hov i Land" hvis en ikke bor i kommunen/landskapet Land.

Og Hønefoss er jo i et annet fylke.