Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 3545
Hei! Har lenge slitt med søvnproblemer og har gått til legen fast i en stund og prøvd ut forskjellige ting. Tirsdag morgen hadde jeg ikke fått sove med stilnoct 10 mg og ringte for å bestille hastetime. Jeg fikk umiddelbart resept på mogadon over telefon og hentet dette på apoteket.

Når jeg kom hjem, var klokka 14 og jeg hadde planer om å sove med den nye sovetabletten jeg hadde fått - men så husker jeg ingenting. Våkna opp på legevakten på kvelden klokka 21, og hadde blitt funnet hjemme av min bestemor som hadde prøvd å få liv i meg i 2,5 timer.

Viste seg at jeg hadde tatt 11 mogadon, sa sykepleierne. De tok en blodprøve av meg og så fikk jeg snakke med en lege som stilte meg spørsmål for å se om jeg kunne sendes hjem. Ble fortalt at jeg hadde hasj i blodet.

Etter denne opplevelsen har jeg fått en helt ny respekt for sovemedisin, og har gitt alt til moren min som er sykepleier, og får de på dosett.

Spørsmålet mitt er som følger:

Får jeg misbrukerstempel av dette? Vil jeg aldri få skrevet ut noen slike preparater igjen av legen? Har lest at folk som har misbrukerbakgrunn ikke får utlevert b/a preparater av legen. Vil legen få vite om denne hendelsen?
Sist endret av Frityrgryta; 2. november 2015 kl. 18:17.
Er nok ingen her som kan gi deg noe fasitsvar så jeg hadde forhørt meg med legen min ang. hva dere gjør videre mtp. medisinering hvis jeg var deg.
Superposter
Trådstarter
Forhørte meg med en sykepleier - og ja, legen får vite om dette og alt blir dokumentert.

Han var dog usikker på om dette var nok til å gi meg "misbrukerstempelet"
Jeg kan i hvert fall fortelle deg at jeg har vært innlagt psykiatrisk med mye rart i blodet, både amfetamin og alkohol, samt at jeg hadde ulovlige benzoer i lomma. Jeg er likevel ikke "stemplet" som misbruker. jeg får fortsatt både smertestillende og Sobril som en del av behandlingen min (selvfølgelig ikke begge deler for samme sak). Jeg tror nok dette kommer helt an på situasjon og eventuelt sykdomsbilde, og ikke noe man kan konkludere med verken hit eller dit.
Jeg skjønner ikke helt hva du mener med dette misbrukerstempelet.

Det er strenge regler for hvordan informasjon kan deles mellom ulike deler av helsevesenet. Dersom du ikke ber om eller samtykker til at journalen din overføres fra ett sted til et annet, vil det ikke skje. Dersom du bytter fastlege, blir ikke journalen overført uten at du ønsker det. Kun hvis du blir henvist til spesialist vil en epikrise med funn og sammendrag automatisk bli sendt til henvisende lege.
Sist endret av Susa; 2. november 2015 kl. 21:16.
Vel, min søster er fastlege og kan bekrefte dette. Har også hørt mange historier fra misbrukere og tidligere misbrukere om den grusomme behandlingen de får nøyaktig av denne grunn. Er ikke uten grunn at jeg holder min journal så ren og plettfri som mulig.
Sitat av Susa Vis innlegg
Det er strenge regler for hvordan informasjon kan deles mellom ulike deler av helsevesenet. Dersom du ikke ber om eller samtykker til at journalen din overføres fra ett sted til et annet, vil det ikke skje. Dersom du bytter fastlege, blir ikke journalen overført uten at du ønsker det. Kun hvis du blir henvist til spesialist vil en epikrise med funn og sammendrag automatisk bli sendt til henvisende lege.
Vis hele sitatet...
Det er vel det at epikrise sendes fra sykehus/legevakt/lege til fastlegen, med mindre pasienten eksplisitt sier nei. Jeg har vært på sykehuset for alt fra alvorlig infeksjon til kirurgisk behandling - og hver gang, uavhengig av sykehus, så har fastlegen fått en epikrise av hva som skjedde, hvilke medisiner jeg ble gitt, og hvordan de lappet meg sammen.

Nå har jeg aldri havnet på sykehus pga rus, og har heller aldri hatt påviselig narko i blodet - men jeg skjønner at de som ruser seg, og plutselig havner på sykehuset, er redd for å få junkie-stempel på seg!
Hvorfor fikk du mogadon og ikke ble prøvd å bli prakka på antihistminer (vallergan) først? De gjør deg trøtt som faen.

Jeg går på 20mg stilnoct så ofte at det er ikke morsomt å få skrevet det ut engang, det er bare ren rutine å få nye stilnoct skrevet ut.

Men vallergan slår meg ut, da tar jeg mange stilnoct så kan jeg surre rundt og finne på mange "smarte" ting.
Sist endret av SkittenKanyle; 5. november 2015 kl. 00:31.
Vallergan gjør deg trøtt som faen men du sovner ikke, frustrerende følelse å være så trøtt at du såvidt klarer å stå på bena men ikke sovner, anyways jeg har vært på legevakten mange ganger grunnet et litt uforsiktig rusbruk for et par år tilbake, dette er noe legen min aldri har nevnt noe om, på en annen side er jeg 100% ærlig med legen min om obsolutt alt, det tror jeg vi begge vinner på.
Sitat av Oshugon Vis innlegg
Vallergan gjør deg trøtt som faen men du sovner ikke, frustrerende følelse å være så trøtt at du såvidt klarer å stå på bena men ikke sovner, anyways jeg har vært på legevakten mange ganger grunnet et litt uforsiktig rusbruk for et par år tilbake, dette er noe legen min aldri har nevnt noe om, på en annen side er jeg 100% ærlig med legen min om obsolutt alt, det tror jeg vi begge vinner på.
Vis hele sitatet...
Ja, hadde du vært våken i et par dager på meta eller joggesko, siden du ikke sovnet av vallergan?

Eneste fucka effekten du får av vallergan er at du er zombie neste morgen, men hvis man har vært våken i 2 uker, så må man nesten ofre det.
Sist endret av SkittenKanyle; 5. november 2015 kl. 00:36.
Sitat av SkittenKanyle Vis innlegg
Ja, hadde du vært våken i et par dager på meta eller joggesko, siden du ikke sovnet av vallergan?
Vis hele sitatet...
Nei, dette var ikke i samenheng med noen rusmidler, får rett og slett ikke sove på c-preparater samme gjelder cicadin ligger der bare timesvis med en svært ubehagelig følelse, men når jeg faktisk først sovner på vallergan sover jeg veldig tungt og godt veldig lenge, en gang sov jeg i nesten 27 timer.
Sitat av Oshugon Vis innlegg
Nei, dette var ikke i samenheng med noen rusmidler, får rett og slett ikke sove på c-preparater samme gjelder cicadin ligger der bare timesvis med en svært ubehagelig følelse, men når jeg faktisk først sovner på vallergan sover jeg veldig tungt og godt veldig lenge, en gang sov jeg i nesten 27 timer.
Vis hele sitatet...
Jeg er et monster, jeg tåler så mye at det er latterlig, selv om jeg ikke har toleranse, og ikke er feit. Men med vallergan så kan jeg ta 10 stk og sove i 2 og en halv dag.


Tar jeg 10 stilnoct så løper jeg naken etter motorveien.
Sitat av SkittenKanyle Vis innlegg
Jeg er et monster, jeg tåler så mye at det er latterlig, selv om jeg ikke har toleranse, og ikke er feit. Men med vallergan så kan jeg ta 10 stk og sove i 2 og en halv dag.


Tar jeg 10 stilnoct så løper jeg naken etter motorveien.
Vis hele sitatet...
Hehe, da er vel vi to ganske like bortsett fra at jeg vanligvis ikke løper naken rundt etter 10 stillnoct, er det noe alkohol inne i bildet får fløyta fort en annen melodi kan jeg vel innrømme, men alle er vi forskjellige sikkert mange som får en god effekt av cicadin og vallergan, hvordan føltes det ut når du våknet da? tipper du var rimelig forvirra?
Sitat av Oshugon Vis innlegg
Hehe, da er vel vi to ganske like bortsett fra at jeg vanligvis ikke løper naken rundt etter 10 stillnoct, er det noe alkohol inne i bildet får fløyta fort en annen melodi kan jeg vel innrømme, men alle er vi forskjellige sikkert mange som får en god effekt av cicadin og vallergan, hvordan føltes det ut når du våknet da? tipper du var rimelig forvirra?
Vis hele sitatet...
Nei, med vallergan (c-preparat) så vet jeg hvor jeg er, våkner, drikker noe vann, spiser et eple (siden jeg er eplekjekk) og sover i en dag til. Stilnoct og alkohol?


Delirium er ganske digg, faktisk.

Drikke og vallergan bare gjør at jeg sover og husker alt.
Superposter
Trådstarter
Hei igjen. Takk for svar. Tenkte jeg skulle gi litt mer bakgrunnsinformasjon.
Jeg er 20 år gammel og har diagnosen ADD og har slitt med innsovning og å holde døgnrytmen siden jeg var liten. Droppet ut av videregående i 3. Klasse og har til rundt et år siden brukt melatonin. Har også brukt ritalin de gangene jeg har studert. Gikk til fastlegen og fikk tolvon siden melatonin ikke lengre virket og fluoxetine mot depresjon. Når tolvon ikke lengre virket, fikk jeg stilnoct. Jeg har ikke overdosert med vilje, og husker heller ingenting av episoden.