Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 3496
Dette var 2 år tilbake og jeg var kun 16 år (skulle bli 17)når dette skjedde.
Kan si jeg ikke driver med noe drugs mer annet litt weed iblant.

Var i ett dårlig miljø for å si det slik og vi drev å eksprimenterte litt, en dag kom vi på ideen at vi måtte teste LSD.

Vi var en stor gruppe med mennesker (ca. 14 mennesker ish?)
Når vi hadde skaffet greiene og jeg hadde lappen forran meg tenkte jeg
"Skal jeg virkelig prøve dette?"

Tenkte meg litt og bare droppet det..
Tokk rundt 50 minutter før vi følte noe og damn det hittet, hadde aldri opplevd noe lignende. Eneste jeg kunne tenke på er at jeg ville ut av den leiligheten og inn i naturen.

Det endte med at vi løp rundt i gatene og når jeg løp føltes det ut som jeg FLØY var helt ubeskrivelig.
Vi gikk på T-banen og merket at alle startet å ture for mye så vi gikk av på Nasjo, for de som har vært på Nasjonalteateret T-bane før vet dere sikkert om hvordan designet tbanestasjonen har

Var så trippyyy, alt spant rundt klarte såvidt å gå rett så vi bestemte oss at det lureste ville være å dra tilbake til leiligheten

Når vi ankomm startet vi å trippe enda mer, vi så på videoer på youtube sånne trippyshit greier og tilslutt ble det for MYE

Det var her alt gikk galt..
For meg var det alt for mye ville bare at trippen skulle ta SLUTT.
men det gjorde det ikke, så på kompisen min og når jeg så på han ble han en tegneseriefigur i mine øyne har aldri opplevd noe så rart.

Timene gikk og vi alle klagde og sa "Kan ikke dette bare slutte?"
Var redd for at jeg skulle bli fanget i sånn trippmodus, men har sterk psyke og visste at man bare måtte være sterk og holde fokus. De andre som sleit prøvde jeg å roe ned for at de ikke skulle flippe helt ut.
Mens jeg trippet tenkte jeg også -Hva faen driver jeg på med?

Vi klarte ikke å tenke klart og vi forsvant ut og inn i verdenen, eneste vi kunne huske på var en pizza vi hadde bestillt.

Tilslutt kom pizzaen på døren, klokken var blitt så mye. Husker at pizzaen var så deilig, og vi alle hadde roet oss litt ned.

Etter noen timer til startet trippen å gå ned og fyfaen for en lettelse, etter den dagen lærte jeg hva slike dop innebærer og jeg vil ikke ha noe med det å gjøre.

En joint i ny og ne går greit i min mening, etter en tung skoleuke for eks.
Del gjerne deres opplevelser på LSD
Hvor lenge varte trippen, sånn ca?
Dette var oppskriften på en dårlig lsd-opplevelse. For å lese mer om andres opplevelser med LSD kan du se Erowid sitt kammer av brukererfaringer. Jeg anbefaler deg også å lese ''Psykedeliske stoffer, er dette noe for meg?'' av vår gode Mentalmelt, samt ''Den store LSD-tråden'' av Nichotin.
Trådstarter
9 0
Sitat av lillemeskalin Vis innlegg
Hvor lenge varte trippen, sånn ca?
Vis hele sitatet...
FOR LENGE... trur kanskje 8t kanskje? hadde ikke mye kontroll på tidsperspektivet. Men etter denne hendelsen vil jeg aldri by meg i på å ta noe slike dop igjen. Det er HARDCORE...
Vil ikke klassifisere LSD, sopp i den generelle dop kategorien. Men er jo helt klart at alt var feil med setting og ikke minst alder. Bra du postet historien din, fin fin advarsel.
Sitat av xjjonna Vis innlegg
FOR LENGE... trur kanskje 8t kanskje? hadde ikke mye kontroll på tidsperspektivet. Men etter denne hendelsen vil jeg aldri by meg i på å ta noe slike dop igjen. Det er HARDCORE...
Vis hele sitatet...
Det er hardcore fordi dere gjorde alt man IKKE skal gjøre på psychedelics... Dere tok det før dere var modne (17 år), og dere var alt for mange. Spesielt denne kombinasjonen med umodenhet og stort antall høres helt jævlig ut.

Og dere hadde ikke en god setting hvor dere kunne f.eks gå ut i skogen og studere plantene og så videre... Det er utrolig hvor mye en natursetting kan påvirke en trip i positiv retning.
Jeg tripper aldri i byen, rett og slett fordi du ikke har kontroll på settingen.
Det er viktig å kunne ha en viss innvirkning på vibbene. F.eks å skifte musikk eller å gå ut i hagen og rulle i gresset.
Det er ikke kult å høre bilmotorer, gatebråk og politisirener mens du tripper

Synd at du fikk et så kjipt møte med psykedelika, jeg er 100% sikker på at dere ødela for dere selv her altså... Om du noen gang vurderer igjen, husk at setting og location har alt å si.
Sitat av lillemeskalin Vis innlegg
Hvor lenge varte trippen, sånn ca?
Vis hele sitatet...
Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Det er hardcore fordi dere gjorde alt man IKKE skal gjøre på psychedelics... Dere tok det før dere var modne (17 år), og dere var alt for mange. Spesielt denne kombinasjonen med umodenhet og stort antall høres helt jævlig ut.

Og dere hadde ikke en god setting hvor dere kunne f.eks gå ut i skogen og studere plantene og så videre... Det er utrolig hvor mye en natursetting kan påvirke en trip i positiv retning.
Jeg tripper aldri i byen, rett og slett fordi du ikke har kontroll på settingen.
Det er viktig å kunne ha en viss innvirkning på vibbene. F.eks å skifte musikk eller å gå ut i hagen og rulle i gresset.
Det er ikke kult å høre bilmotorer, gatebråk og politisirener mens du tripper

Synd at du fikk et så kjipt møte med psykedelika, jeg er 100% sikker på at dere ødela for dere selv her altså... Om du noen gang vurderer igjen, husk at setting og location har alt å si.
Vis hele sitatet...
Haha... kanskje settingen fucket opp det. Og ja var altfor ung vil ikke anb. noen å ta slike dop under 18 år i allerfall..
Men trur neppe jeg vil by meg ut på en ny sjanse, kanskje om 5 år haha9
Vil bare påpeke at alder ikke nødvendigvis har noe å si i forhold til å få noe ut av en tripp.

Mange unge voksne som har hatt en tøff oppvekst osv kan absolutt få mye hjelp av psykedelia. Modenhet har lite å gjøre med alder, det har mer med hva man erfarer og når.

Har møtt 15 åringer som er mye mer moden enn 50 åringer plenty av ganger.

Når det er sagt så er jeg fullstendig enig i at "set and setting" (som Tim Leary kallte det) i dette tilfellet er fullstendig feil.

Man gir ikke opp sex selv om jomfruturen var litt kronglete eller??
Sitat av Kellhus Vis innlegg
Vil bare påpeke at alder ikke nødvendigvis har noe å si i forhold til å få noe ut av en tripp.

Mange unge voksne som har hatt en tøff oppvekst osv kan absolutt få mye hjelp av psykedelia. Modenhet har lite å gjøre med alder, det har mer med hva man erfarer og når.

Har møtt 15 åringer som er mye mer moden enn 50 åringer plenty av ganger.

Når det er sagt så er jeg fullstendig enig i at "set and setting" (som Tim Leary kallte det) i dette tilfellet er fullstendig feil.

Man gir ikke opp sex selv om jomfruturen var litt kronglete eller??
Vis hele sitatet...
Det er klart det finnes individuelle forskjeller, men modenhet og alder henger på en generell basis sammen, det samme gjør hjernens utvikling til alderen. At du oppfordrer ungdommer med en tøff oppvekst og mentale lidelser skal teste psykadelika er i mine øyne forkastelig.
Det er klart det finnes individuelle forskjeller, men modenhet og alder henger på en generell basis sammen, det samme gjør hjernens utvikling til alderen. At du oppfordrer ungdommer med en tøff oppvekst og mentale lidelser skal teste psykadelika er i mine øyne forkastelig.
Vis hele sitatet...
Jeg bare antyder at det kan hjelpe. Oppfordrer ingen til noe som helst. At du synes det er forkastelig forandrer ikke det faktum at det kan hjelpe.

Noen kan ha behov for å "tømme hardisken" tidligere enn andre, og hvis man har respekt for hva man driver med og samtidig har erfarne folk rundt seg, så kan en slik opplevelse forandre livet ditt. Uavhengig av alder.

La meg bare understreke at psykedelika er seriøse saker. Man bør undersøke mye i forkant av en slik opplevelse. Det bør man også gjøre uavhengig av alder.
Sitat av Relevant Vis innlegg

At du oppfordrer ungdommer med en tøff oppvekst og mentale lidelser skal teste psykadelika er i mine øyne forkastelig.
Vis hele sitatet...
Snakker vi om terapautisk bruk ? Om man går inn for psykedelika-terapi må man for alvor være i hendene til noen som virkelig vet hva de gjør.

Det vil nesten alltid være på gal side av loven, men nå kan det gå mot at psykedelika-terapi tas opp igjen av psykologer/psykiatere, på lengre sikt.

Ang. sett/setting, så vet jeg ikke hvilken rolle det har terapautisk fordi man vel her må innstille seg på en tøff dag når trippen skal skje.
Sist endret av [protus]; 3. september 2015 kl. 19:11.
Til vanlig leser jeg alt i hele tråden, men ikke denne gangen. Kan noe fortelle meg hvordan og når jeg bør ta LSD, hvor mye og sammen med hvem? Jeg et 51 år, liten, litt nervøs type, men meget realistisk. Jeg har egentlig ingen å "trippe" sammen med, så vil det funke alene? Jeg spør ikke etter hvor eller hvordan jeg skaffer meg det jeg trenger.
Det jeg trenger er virkelig å tømme harddisken, har store problemer med for mange minner.
Klem fra Betty
Sist endret av Nurse Betty; 5. september 2015 kl. 22:35.
Sitat av Nurse Betty Vis innlegg
Til vanlig leser jeg alt i hele tråden, men ikke denne gangen. Kan noe fortelle meg hvordan og når jeg bør ta LSD, hvor mye og sammen med hvem? Jeg et 51 år, liten, litt nervøs type, men meget realistisk. Jeg har egentlig ingen å "trippe" sammen med, så vil det funke alene? Jeg spør ikke etter hvor eller hvordan jeg skaffer meg det jeg trenger.
Det jeg trenger er virkelig å tømme harddisken, har store problemer med for mange minner.
Klem fra Betty
Vis hele sitatet...
Hei.
Var på LSD natt til i dag, det var første gangen jeg virkelig var rusa på det.
Det jeg kan si er at LSD ikke er noe å spøke med, og at setting er alt.
Til vanlig leser jeg alt i hele tråden, men ikke denne gangen. Kan noe fortelle meg hvordan og når jeg bør ta LSD, hvor mye og sammen med hvem? Jeg et 51 år, liten, litt nervøs type, men meget realistisk. Jeg har egentlig ingen å "trippe" sammen med, så vil det funke alene? Jeg spør ikke etter hvor eller hvordan jeg skaffer meg det jeg trenger.
Det jeg trenger er virkelig å tømme harddisken, har store problemer med for mange minner.
Klem fra Betty
Vis hele sitatet...
Fra mine egne erfaringer vil jeg ikke anbefale å gjøre det alene første gang. En skikkelig tripp er overveldende, og din reaksjon er umulig å forutse.

Når det gjelder å "tømme harddisken" så vil ikke det si at minner vil bli fjernet permanent. Heller at man ser på innholdet på en annen måte enn tidligere. Ting man gjerne følte seg låst fast i, vil kanskje ikke se så uløselige ut lenger.

Det er veldig individuelt hvordan man reagerer på ulik dosering, så det spørsmålet er vanskelig å være konkret på. Hvis du har en person tilstede så bør vedkommende ha erfaring med psykedelia.

Ettermin første skikkelige tur, så var jeg veldig glad for at jeg hadde 24 timer før jeg måtte på jobb. Hadde vært ideelt med ett døgn til egentlig.

Må også tilføye at min erfaring er med sopp og ikke LSD.
Sist endret av Kellhus; 6. september 2015 kl. 00:11.