Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1839
Har en sang liggendes jeg gjerne skulle hatt på spotify.
Har hørt om nettsider som kan hjelpe deg med dette mot betaling eller gratis, så lurte på om noen her inne har tips til hvilke nettsider jeg kan besøke?

Takktakk
Tunecore.. Koster penger med du får streaminginntekter. (Bortkastet. Du kommer ikke til å tjene noe som helst.)

Finnes en side som legger ut gratis, men de tar alle streaminginntekter.
Spotmeup.com
Sist endret av Pope; 19. desember 2013 kl. 12:01.
RouteNote.com funket veldig bra. Koster ingen ting, du får 85% av streamininntekter. Det tok vell 2-3 uker fra jeg lastet opp sangene der til de var på spotify
Sitat av olli408 Vis innlegg
RouteNote.com funket veldig bra. Koster ingen ting, du får 85% av streamininntekter. Det tok vell 2-3 uker fra jeg lastet opp sangene der til de var på spotify
Vis hele sitatet...
Takk for tipset, er inne på siden nå med min nye bruker..men klarer ikke helt å rote meg fram til hvor jeg skal klikke for å få lastet opp en sang på spotify?
Jeg bruker cdbaby.com og er svært fornøyd med det
Distrokid.com <-- Kan laste opp første sangen gratis. Og du får alt av streaming inntekter, legges ut på iTunes, amazon og google play i tillegg.
Sist endret av Pagliacci; 19. desember 2013 kl. 13:20.
Et trygt og godt tilbud er WiMP DIY. Du må riktignok opprette et enkeltmannsforetak for å komme i gang, men til gjengjeld dealer du med en pålitelig aktør du vet at du kan stole på. Du får 70 % av inntektene, og musikken din blir tilgjengelig hos alle store strømmetjenester (Spotify, WiMP, iTunes, osv.)
NRK Beta hadde en fin guide til dette for et par mnd. siden:

http://nrkbeta.no/2013/10/21/stream-...a-utgi-musikk/
https://spinnup.com/

Her går stykkene til Spotify, Amazon, Wimp, Google Play og Raphsody. Funker desverre ikke for klassisk musikk, noe som fører til at jeg ikke har bruk for de 4 utgivelsene jeg har fått gratis..
Sist endret av Avatar; 19. desember 2013 kl. 17:41.