Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1788
"enkelte spill"?

Alle PCer klarer "enkelte spill"; du må nok være mye mer spesifikk
Trådstarter
5 0
Hmm. Tja, bruker bare å spille rpg. Fallout etc. Fornøyd så lenge den klarer å kjøre wasteland 2 når det kommer.

Men bruker ellers pc til å lage musikk. Den jeg har nå, begynner å lagge litt der også. Altså en 4 år gammel laptop, kostet dog 15tusen. Litt dårlig stelt økonomisk for tiden, så lurer på om den der pcn er ok for en 6mnd fremover?

Sitat av Ueland Vis innlegg
"enkelte spill"?

Alle PCer klarer "enkelte spill"; du må nok være mye mer spesifikk
Vis hele sitatet...
Hmm. Tja, bruker bare å spille rpg. Fallout etc. Fornøyd så lenge den klarer å kjøre wasteland 2 når det kommer.

Men bruker ellers pc til å lage musikk. Den jeg har nå, begynner å lagge litt der også. Altså en 4 år gammel laptop, kostet dog 15tusen. Litt dårlig stelt økonomisk for tiden, så lurer på om den der pcn er ok for en 6mnd fremover?
Hva slags musikk lager du? Pc specs har mye å si på det også, spesielt lydkortet.

Da tenker jeg spesielt på om du bruker keyboard til å ta opptak av melodier o.l, du vil som regel få en ganske kjip latency (delay) om du ikke har et godt nok lydkort. De fleste "vanlige" lydkort er ubrukelige når det kommer til akkurat dette.
Det vil føles omtrent som du er full når du spiller, hvis du ikke har et bra nok lydkort - ofte merker man ikke dette før man får se forskjellen på 2ms og 50ms.

Det kan også bli hakking i lyden om du ikke har kraftig nok CPU.
Skjermkortet er ikke beregnet på noe seriøs gaming. Det holder sånn ca. til minimum requirements til Wasteland 2.
Sist endret av Ozma; 15. oktober 2013 kl. 18:57.
Siden Komplett kan bygge PC for deg, så ser jeg ikke problemet i å enten finne en god PC i samme prisklasse (Komplett-gamerne finnes i mange prisklasser), eller få en datakyndig kompis eller noen til å lage et oppsett til deg. Der kan du dessuten velge fritt i deler for å skreddersy din PC slik at du får en som er optimal til ditt bruk.
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
Sitat av Grovmel Vis innlegg
Vet man ikke skal kjøpe pc på expert eller elkjøp men...
Vis hele sitatet...

hvorfor? mange som ikke er flinke på data etc som gjerne vil ha forklart hva ram og prossessor etc er.. kan være greit å snakke med en selger da..

(og ikke start med at selgere har provisjon og tjener mer for hva de prakker på deg etc.. de får ikke noe ekstra for det...)
Trådstarter
5 0
Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Hva slags musikk lager du? Pc specs har mye å si på det også, spesielt lydkortet.

Da tenker jeg spesielt på om du bruker keyboard til å ta opptak av melodier o.l, du vil som regel få en ganske kjip latency (delay) om du ikke har et godt nok lydkort. De fleste "vanlige" lydkort er ubrukelige når det kommer til akkurat dette.
Det vil føles omtrent som du er full når du spiller, hvis du ikke har et bra nok lydkort - ofte merker man ikke dette før man får se forskjellen på 2ms og 50ms.

Det kan også bli hakking i lyden om du ikke har kraftig nok CPU.
Vis hele sitatet...

Bruker ganske enkle plugins og gitar. Krever ikke allverdens, men ser at jeg må ha noe bedre en denne pcn.

Har ett par eksterne lydkort. Er vel sånn at skjermkort også spiller en rolle? Siden det kan være flere programmer oppe til en hver tid. Bruker oftest fruity loops.

Sitat av Deadlock Radium Vis innlegg
Siden Komplett kan bygge PC for deg, så ser jeg ikke problemet i å enten finne en god PC i samme prisklasse (Komplett-gamerne finnes i mange prisklasser), eller få en datakyndig kompis eller noen til å lage et oppsett til deg. Der kan du dessuten velge fritt i deler for å skreddersy din PC slik at du får en som er optimal til ditt bruk.
Vis hele sitatet...
Har bare så dårlig tålmodighet Ser at man får det dobbelte på komplett, nesten uansett prisklasse.
Sitat av Grovmel Vis innlegg
Bruker ganske enkle plugins og gitar. Krever ikke allverdens, men ser at jeg må ha noe bedre en denne pcn.

Har ett par eksterne lydkort. Er vel sånn at skjermkort også spiller en rolle? Siden det kan være flere programmer oppe til en hver tid. Bruker oftest fruity loops.
Vis hele sitatet...
Til musikk tror jeg ikke skjermkort skal ha så veldig mye å si. Når du skal ha mange program oppe tenger du RAM. 8GB er fint for spilling og musikkproduksjon. Ellers så kan prosessoren ha litt å si hvis det er mye "tunge" plugins osv. Men jeg bruker FLS uten problem på en i5-2500k og 8 GB RAM.

men når det kommer til musikkproduksjon vil jeg tro at lydkort er viktisgst
Du vil ha en god prosessor og bra lydkort hvis du skal produsere musikk. Mener i alle fall at det var slikt at dersom du har for liten buffer til musikken du lager, så kan lyden bli dårlig, samt at bedre utstyr osv. visstnok gav mindre latency enn dårligere utstyr (Altså fra du trykker på en knapp, spiller på en streng osv til noe skjer på dataen).
Jeg er selv på nybegynnerstadiet når det kommer til produksjon på PC, og bruker Ableton 9 på Mac, men musikk er universalt på alle plattformer, så.
Anbefaler å legge i noen ekstra kroner og kjøpe denne i stedet for. http://www.expert.no/stasjonaerpc/as...esktop/p/9892/
Sist endret av ventle; 15. oktober 2013 kl. 22:36.
Sitat av ventle Vis innlegg
Anbefaler å legge i noen ekstra kroner og kjøpe denne i stedet for. http://www.expert.no/stasjonaerpc/as...esktop/p/9892/
Vis hele sitatet...
6999 ,- for den pc'en er et ran. Enkelt og greit.
Sist endret av KSF; 15. oktober 2013 kl. 22:49. Grunn: Manglet et ord.