Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2442
Kjøpte en Acer Aspire 5610Z for ca ett år siden og i det siste har jeg hatt problem med at den går varm og skur seg av. Den står på bord/i vinduskarm hvor det er kjølig så det er nok ikke noe problem med omgivelsene. Den blir overheta selv når den ikke yter så veldig mye. Funker dog å stå åpen over natta, men litt suring og oppgaveskriving tar knekken innimellom. Med desktoper har jeg hatt same problem, men løst det ved å ta av kabinettet og rense vifta for støv. Kan det samme gjøres på denne laptopen? Finnes det noen guide på nettet? Jeg er ikke no into data så jeg vil ikke fucke opp noe.

- Affern
Du kan lett rense luftinnsuget med en vanlig støvsuger. Har selv måttet gjort det et par ganger. Funker fjell. Vær dog forsiktig.
Acer Aspire er et rent helvete. Samme gjelder min. Jeg benytter et program som heter Speedswitch XP til å holde den kald nok. Hadde det ikke vært for det programmet, ville pc-en skrudd seg av etter 10 minutter.
Trådstarter
50 0
har vista så speedswitch funker ikke. går det bra å skru opp dekselet og bruke "luft på boks"?
Nja. Vær i såfall veldig forsiktig med trykkluft. Er ikke anbefalt hvertfall.
Reklame: hvorfor anbefales ikke trykkluft? Er mye tryggere enn støvsuger, da støvsugere lager store mengder statisk elektrisitet. Man må seff passe på å holde boksen rett opp og ned, så man ikke fryser i stykker noe, men annet enn det er det helt trygt. Langt mer effektivt enn støvsuger er det også.
På min acer er det bare til å skru av dekslet der som vifta sitter og ta bort støvet. Vifta satt fast bare i 1 eller 2 skruer den også.

Notebook Cooler
The "Undervolting" Guide
http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=115462

Men du trenger å ta bort støv kladdene først :-)
Sist endret av Zagge; 31. oktober 2008 kl. 12:17.