Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 2211
Blir 53 i år.
Dag 2 i andre klasse gikk livet mitt til helvette.
Det vil si 6 eller 7 år gammel.

Å har kjempet for medisin utenom Marit / lar.

Har hentet hver 4 uke siste 18 år, å null problem med å passe på bruken selv.

Men no er jeg så sliten å lei, at jeg vurderte å selge, å flytte tilbake til Danmark, evt mer sannsynlig Nederland hvor jeg har en del venner fra skole mm 35 år tilbake. Og kursen er bedre.

Har ikke krefta til å gå i mot legestanden lenger.
Blir ufin, å psykopaten tar over. Første gang hos legen jeg har nå, endte det med drapstrusler mot han og familien, før han skrev ut det jeg ba om.
2 år senere har alt gått rett vei igjen.
Men at han ikke anmeldte meg er vanskelig å forstå.

Takket være legen, har jeg gjennomgått cellegift behandling. Å blitt kvitt både hep. b og c.
Kjøpt meg leilighet, og har det bedre enn på lenge.
Masse positivt.

Men tankene rundt alt jævelskapen jeg har bedrevet siden 7 års alderen, vet jeg ikke hvordan å bli kvitt.

Alt er jo min feil- alt.

Om du som leser dette ikke skjønner driten, ikke svar.

Dere som forstår, noen forslag til hvordan lukke igjen for gamle synder, å takle å leve med alt man har gjort.

Mottas med takk.
morkakespisende
Meld deg opp som frivillig et sted mann. Gjør opp for deg på den karmiske måten. Gud vil forstå.
Grannen
slitenRealist's Avatar
Trådstarter
Vært på ett arbeidstilbud for sånne som mæ. Gode skattefrie penger.
Men når æ kommer inn døra, tar det 2 min før nervan begynne å stresse mæ..
Alt finnes innen armslengde, å selv om jeg har mine medisiner, får æ panikk, å spring ut døra.

Er livredd for at dem kommer å spør om jeg vil ha xanor.
Eneste utfordringa i dag.

Men å den verste jeg har opplevd.

Selv om jeg har full kontroll, på mine medisiner, så er det ordet som en magent.

Men høre hva du sier.
Så takk.
morkakespisende
Jeg tenkte sånn frelsesarmeens juleutdeling eller noe. Det eneste de har innen armslengde der er matkasser fra Godt Levert.
Grannen
slitenRealist's Avatar
Trådstarter
Kansje enkler med nå ekte egentlig å , som er lavterskel.
Bare for å komme ut døra.
Du kan sende meg pm om du vil ha noen å prate med
Sist endret av Astro Man; 3. juli 2023 kl. 16:51.
Har lest at det er ikke hva man har gjort før som teller. Det som teller er hva man gjør fra nå av og videre…

Mvh
Jeg kan garantere deg én ting:

«tankene rundt alt jævelskapen jeg har bedrevet siden 7 års alderen, vet jeg ikke hvordan å bli kvitt.»

Å selge alt du eier og har for å flytte til Nederland vil ikke endre på dette, med mindre du klarer å selge tankene dine også før avreise. Finn ut hva som skal til for å rydde og arkivere tankene din og go for it!
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Bobben79 Vis innlegg
Har lest at det er ikke hva man har gjort før som teller. Det som teller er hva man gjør fra nå av og videre…

Mvh
Vis hele sitatet...
Da går det vel åt skogen for min del. Passert 50 og er en desillusjonert og bitter gammel mann. Forsøkt å ta rette valg hele livet, stå på for andre og jobbe maksimalt. Så knekker psyken og ender opp i utredninger og diagnoser og greit jeg skjønner jo nå hvorfor livet har vært en sånn en motbakke med motvind uansett hvordan jeg snur meg.

Men jeg får jo ikke gjort noe med det. Jeg får ikke endret livet eller gjort resten av livet bedre. Er blitt ufør og ubrukelig og blir gående som fattigfant resten av livet. Uten å klare å bidra positivt på grunn av psykisk helse.

Skulle hatt 20 år til i arbeidslivet men her sitter jeg, blakk bitter og uten særlig fremtidsutsikter eller håp. Med en langtidsplan om jeg skal klare å dra på sommertur neste sommer med de fra kommunens dagsenter.

Er så nedtrykt at jeg ikke engang orker sjekke damer, så selv om jeg ikke trives alene orker jeg gå ut og lodde stemningen. Ikke engang sjekking via apper eller nettsider orker.

Psykologen sier jeg må ta en dag av gangen. Kanskje du også må gjøre det. Legge vekk alle planer og drømmer og være fornøyd om du våkner neste morgen. Grusomt å bli ubrukelig og ikke kunne bidra og bare være en som suger ut ressurser fra storsamfunnet. Kostbar behandlinger hos psykolog og jevne innleggelser i psykose eller fordi verden blir bekmørk.

Herfra og ut er det kun unnabakke og jeg når nok aldri noen nye høyder. Nå er snart dagen idag over og jeg har kommet meg gjennom den. Det er jo ingen seier, men det er jo noe. Og når jeg våkner i morgen skal jeg ta den kampen også. Men om vår herre henter meg hjem av hjerneslag eller lyn i hodet er det også helt greit. Jeg klarer ikke helt finne noen glede i en ukes sommerleir med kommunalt ansatte som et langtidsmål. Så innskrenket kan livet bli.
Ser du skriver jevne innleggelser i psykose. Har vært det selv en del ganger, men etter jeg begynte med en injeksjon med cisordinol hver 3 uke (ganske lav dose) så har jeg ikke vært lagt inn på over 12 år, bank i bordet.
Merker ikke noe forskjell på formen verken før eller etter injeksjonen, så hvis den kan holde meg ute av sykehuset, så tar jeg den gjerne.
Ville bare dele det med deg. (Og resten av internett, he he �� )

Mvh
Sist endret av Bobben79; 3. juli 2023 kl. 21:44.
Rådet supranaut kom med er et godt råd spør du meg.

Nå gidder jeg ikke å skrive om mine egne erfaringer her, for de er skrevet på dette forumet fra før, men jeg vil veldig gjerne skrive en annen historie jeg har fått gleden av å være vitne til de senere årene.

For ett par år siden var jeg innlagt på avrusning sammen med en mann som hadde ruset seg gjennom store deler av livet. For han var det helt umulig å se for seg et normalt liv, for han var overbevist om at han hadde sosial angst, og at han aldri ville finne sin plass der ute i verden uten rus. Nå har jeg jobbet meg gjennom sosial fobi selv, så jeg forklarte han ganske enkelt hva jeg selv lærte; «du har ikke sosial angst, du er bare sosialt uerfaren. Rusen har vært det eneste du vet her i livet, så selvfølgelig blir du skremt av tanken på å bevege deg ut i verden som nykter sammen med alle andre som også er det. Men om du tar sjansen og står på, og det er hard jobb, så lover jeg deg at det kommer et punkt der du innser at problemene du følte var helt uoverkommelige plutselig ikke eksisterer lengre.»

Han gjorde akkurat det, så han tok opp trening og etter hvert kom inn i et tiltak gjennom NAV. Han var så effektiv i jobben sin etter ett år med trening, at han raskt fikk en fast stilling, og der har han vært i over ett halvt år nå. Han begynner også sånn smått å få samvær med barna igjen, og ting går sakte men sikkert i den retningen han drømte om.

Han er riktig nok yngre enn deg, men han har holdt på ganske så lenge han også, så det står respekt av det han har gjort. Jeg sier ikke at det er enkelt, men om du gjør jobben så er det så absolutt mulig. Og det er aldri for seint heller, om det er en tanke du har fått for deg. Her jeg bor nå så er det en mann på 62 som oppdaget gleden av jobb for 6 år siden, og han sier han aldri har hatt det bedre - så som sagt, det er aldri for seint.

Folk er enkle, og de ser det de ser, så om du står på så vil du raskt få positive tilbakemeldinger du vil vokse på, og etter hvert blir alle de negative erfaringene du har fra tidligere i livet bli byttet ut med de nyere og mer positive erfaringene.
Sist endret av tasmus82; 3. juli 2023 kl. 23:13.
Hei!

Gjort er gjort, mister.
Og at man angrer og skammer seg over ting fra fortiden betyr at man har lært og lærer av det som har vært. Det er en bra egenskap. Du har masse resurser, og ikke minst en god selvinsikt. Dette går bra. Du har allerede gjort en helt super jobb! Det er det viktig at du husker.

Ikke la fortiden hindre deg i å skape en fremtid. Du lever i dag, og skal leve i morgen. Og dvele ved det som man ikke får gjort noe med, tar fra deg gleden over i dag, og ikke minst muligheten til å lage en enda bedre hverdag i morgen.


Du fikser dette. Man kan ikke velge hvem man har vært, men man kan velge hvem man skal være i morgen.

Har du kommet så langt så kan ingenting stoppe deg.

Jeg er stolt av deg, og det håper jeg virkelig du er også.

Stå på kompis!
Folie à deux
Sitat av slitenRealist Vis innlegg
Blir 53 i år.
Dag 2 i andre klasse gikk livet mitt til helvette.
Det vil si 6 eller 7 år gammel.

Å har kjempet for medisin utenom Marit / lar.

Har hentet hver 4 uke siste 18 år, å null problem med å passe på bruken selv.

Men no er jeg så sliten å lei, at jeg vurderte å selge, å flytte tilbake til Danmark, evt mer sannsynlig Nederland hvor jeg har en del venner fra skole mm 35 år tilbake. Og kursen er bedre.

Har ikke krefta til å gå i mot legestanden lenger.
Blir ufin, å psykopaten tar over. Første gang hos legen jeg har nå, endte det med drapstrusler mot han og familien, før han skrev ut det jeg ba om.
2 år senere har alt gått rett vei igjen.
Men at han ikke anmeldte meg er vanskelig å forstå.

Takket være legen, har jeg gjennomgått cellegift behandling. Å blitt kvitt både hep. b og c.
Kjøpt meg leilighet, og har det bedre enn på lenge.
Masse positivt.

Men tankene rundt alt jævelskapen jeg har bedrevet siden 7 års alderen, vet jeg ikke hvordan å bli kvitt.

Alt er jo min feil- alt.

Om du som leser dette ikke skjønner driten, ikke svar.

Dere som forstår, noen forslag til hvordan lukke igjen for gamle synder, å takle å leve med alt man har gjort.

Mottas med takk.
Vis hele sitatet...
Hvilken psykopat er det du refererer til, aggresjon? Gjort er gjort, og legg det bak deg. Livet er sånn og tiden leger alle sår. Legen din har hatt mange drøye pasienter mellom årene.

Har du noe igjen så bli, har du det ikke så kan du fullføre planen å flytte til dk eller nl som du beskriver her. Hva er det som plager deg direkte over det du har gjort? Hvis det plager deg å du forventer noen tips her så hadde det sikkert verdt å nevne. Jeg har selv gjort mye dritt mot mange helt fra barneskolen og jeg fortsetter å gjøre det, forskjellen er at jeg ikke har dårlig samvittighet fordi mennesker er allround spekulerte og jævlige. Så igjen Så er du ikke alene
Grannen
slitenRealist's Avatar
Trådstarter
Først og fremst takk.

Hadde overhodet ikke forventet svar, og i allefall ikke så mye bra forslag, og synspunkter.

Trenger litt tid nå, men takk igjen, å i’ll be back
morkakespisende
Du har vel ikke tilfeldigvis truckførerbevis? https://www.matsentralen.no/bli-frivillig
Vet ikke hvordan tanker du har rundt na/aa. Men det finnes slike møter de aller fleste steder. Og der er det ganske så garantert at du treffer andre som har liknende erfaringer og som har funnet løsninger på det og kan bidra til veier ut av det.

Hvis ikke så er det enkelte terapeuter som kjenner godt til at traumer og slike erfaringer setter seg i kroppen. Og det kan ta tid å komme til bunns i det. Men, det høres ut som du har et relativt selvdestruktivt mønster ettersom du sier at alt er din feil. Spesielt siden du trekker det tilbake til 7års alder. Hvis det er tilfelle så er det ingen tvil om at det er voksenpersoner som er ansvarlige for at løpebanen eventuelt har gått i en uheldig retning. Dette er noe mange rusbehandlinger har fokus på blant annet.

Men, du får se om det er interessant med noe møter med na eller aa. Hvis ikke så har de fleste steder lavterskel tilbud fra forskjellige typer ambulerende helseteam for rus og psykiatri. Og de kan være kjekke å ha på laget.

Det eneste som jeg vet av erfaring ikke er noe heldig, er å sitte inne med alt av skam og selvbebreidelse alene og ikke snakke med noen om det
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Høres ut som du burde flytte til Spania, Portugal, Tyskland.
Ha en liten leilighet og noen planter. Trygd o.l får man tatt med seg
Grannen
slitenRealist's Avatar
Trådstarter
Tenker jeg har fått plenty gode forslag nå.
Å thnx for det.
Litt enklere bare det at andre opplever lignende.

Men det beste forslaget, er bare å la det ligg.
Å ja, den svelger jeg med hook Line og sinker…

Så da har jeg satt en strek over alt før idag, da det uansett ikke kan forandres��