Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 3534
Hei! Jeg har brukt rivotril de siste 2 ukene. Ganske mye. Har derimot ikke brukt det noe særlig før, men lurer på om det er noen måte å få rivotriltoleransen ned igjen fortest mulig? Ønsker å få virkning av den igjen.
Mitt smarteste råd er ta deg en lang pause.
De mindre smarte rådene er å blande det med andre rusmidler som uppers, downers eller alkohol.
Noen vil nok foreslå å drikke grapefruktjuice, men du vil ikke oppleve noen ekstra boost av å gjøre det nå.
Enkelt, du må vente en stund fordi du har opparbeidet deg en toleranse. Sånn funker det med det meste Sir
Sist endret av Sluzzz; 25. mars 2016 kl. 18:19.
Superposter
Trådstarter
Bruker dette mot angst mens jeg venter på ny resept på sobril, som jeg faktisk syns fungerer bedre. hvor lenge varer egentlig den angstdempende effekten til rivotril? Jeg føler sånn halveis at jeg må redosere ganske ofte, men vet at man lett kan bli "pillefjern" av dette og bli helt tam.

Fikk også høre at om jeg tar rivotril vil jeg ha mye mindre angst de neste dagene selvom jeg ikke tar benzo.. hmm.

Valgte rivotril over valium når jeg gikk tom for sobril da jeg fikk høre at rivotril og sobril ikke har krysstoleranse. Noe som kan bekrefte disse tingene? : )
Sist endret av Frityrgryta; 26. mars 2016 kl. 02:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Av erfaring så kan jeg si at Sobril og Rivotril har krysstoleranse. Hadde bare spist Rivotril i en periode og når jeg skulle knaske litt Sobril endte jeg opp med å spise 90mg bare for å bli litt slapp og trøtt (30mg var mer enn nok tidligere for å få en fin form).
Okazepam(Sobril) er en aktiv metabolitt i virkestoffet Diazepam(Valium, Stesolid, Valium). Men også temazepam, klordiazepoksid, klorazepat og temazepam.

Derfor er det en krysstoleranse, spiser du begge litt sporadisk om hverandre vil du iallefall bli avhengig av Sobril etterhvert.

Men jeg synes det blir tullete da man blir fortere avhengig av Rivotril og det er ofte vanskeligere å slutte med. Særlig abstinensene er mye verre en med Valium og Sobril.

Jeg er dog helt enig med deg i at Rivotril ikke funker like bra mot angst som for eksempel Valium eller Sobril. Jeg ender ofte opp med å ta mange, for å fjerne angsten, og blir etterhvert pillefjern, som du sier. Rivotril funker kjempe bra i begynnelsen, men du blir også mer fjern i begynnelsen.

De beste mot angst mener jeg er Xanor, Valium og Sobril.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Superposter
Trådstarter
Har altfor høy toleranse til benzo til å få noe som helst hjelp av dette mot angst akkurat nå. Kan ta opp til 10 mg rivotril uten at dette letter angsten.

(Denne toleransen har jeg opparbeidet meg over en kort periode med uhell og rc bruk)

og jeg går når cold turkey slik at sobrilen vil kunne fungere igjen.

Vil to uker være nok?
Sitat av Frityrgryta Vis innlegg
Har altfor høy toleranse til benzo til å få noe som helst hjelp av dette mot angst akkurat nå. Kan ta opp til 10 mg rivotril uten at dette letter angsten.

(Denne toleransen har jeg opparbeidet meg over en kort periode med uhell og rc bruk)

og jeg går når cold turkey slik at sobrilen vil kunne fungere igjen.

Vil to uker være nok?
Vis hele sitatet...

hvis du har tatt 10mg rivotril er du sikker på at dette er rett dose for deg?
hvorfor har du tatt en sånn ekstrem dose? husker du hvordan du følte deg på 10 mg?
Sitat av Frityrgryta Vis innlegg
Har altfor høy toleranse til benzo til å få noe som helst hjelp av dette mot angst akkurat nå. Kan ta opp til 10 mg rivotril uten at dette letter angsten.

(Denne toleransen har jeg opparbeidet meg over en kort periode med uhell og rc bruk)

og jeg går når cold turkey slik at sobrilen vil kunne fungere igjen.

Vil to uker være nok?
Vis hele sitatet...
Nei, det vil det nok ikke, dersom du har så høy toleranse at du ikke får effekt av 10 mg rivotril. Kanskje du vil merke en liten forskjell etter 2 uker, men du er langt fra tilbake på null igjen.
Superposter
Trådstarter
Skjønner. Jeg skal likevel følge dette opp i 2 uker. Har gått et par dager uten noe nå. Vil jeg få abstinenser i løpet av disse 2 korte ukene?

Kan de være ille i og med at jeg har har så stor toleranse?

Jeg har tross alt ikke brukt rivotril lenge. Heller ikke sobril..

Sitat av plater Vis innlegg
hvis du har tatt 10mg rivotril er du sikker på at dette er rett dose for deg?
hvorfor har du tatt en sånn ekstrem dose? husker du hvordan du følte deg på 10 mg?
Vis hele sitatet...
Det har seg slik at jeg vanligvis har brukt sobril og har fått bra utbytte av dette.

Noen få ganger har jeg gått utenom det vanlige og gått i benzofella og tatt for mange.

Når jeg ikke fikk angstlettelse av 2x4mg, tok jeg mer rett og slett.
Sist endret av Frityrgryta; 6. april 2016 kl. 00:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvis du bare har brukt det 2 uker sammenhengende vil du nok ikke merke så mye fysiske abstinenser hvertfall. Kanskje du føler deg verre, men langt fra det helvetet man må gjennom hvis man er fysisk avhengig og skal slutte.

Eller, hvor ofte brukte du sobril før dette? Hver dag?
Sist endret av tamagotchi; 6. april 2016 kl. 01:07.
Superposter
Trådstarter
Sitat av tamagotchi Vis innlegg
Hvis du bare har brukt det 2 uker sammenhengende vil du nok ikke merke så mye fysiske abstinenser hvertfall. Kanskje du føler deg verre, men langt fra det helvetet man må gjennom hvis man er fysisk avhengig og skal slutte.

Eller, hvor ofte brukte du sobril før dette? Hver dag?
Vis hele sitatet...
Ja.Stort sett. Har vel gått gjennom 8 sobril 25x15mg pakker og noen ganger har jeg også skeia ut og tatt en del flere sobril enn jeg egentlig skulle..
Over hvor lang tid?
Superposter
Trådstarter
2 måneder ca
Hade ikke spist en benso på fire måneder. Før det brukte jag 6-8 mg alprazolam om dagen i lika lang tid.
Tenkte att toleransen skulle ha gått ned & slengde i mig 60 mg diazepam, straight from the pharmacy, ikkje noe street-pills. Ble litt koselig, men knappt merkbart. Føltes bare som waste med drugs.

Det kan ta litt tid før toleransen din att synka, med andra ord.
Kan du ikkje be legen din om noe annet enn Sobrill? Forslagsvis noe med litt lengre halveringstid, f.eks diazepam eller klonazepam (Rivotril).

Sobril er svage bensodiazepiner. Rivotril er ganske heavy weight.
Superposter
Trådstarter
Jeg vet ikke. Jeg var så fornøyd den perioden jeg brukte sobril på den måten det skulle brukes på.
Målet er å komme dit igjen

6-8 mg alprazolam er veldig heavy hver dag! Jeg tror ikke jeg har en så stor toleranse. Det var bare i en liten periode jeg spiste rivotril så heftig.

Tror faktisk det er uaktuelt å spørre legen om noe sterkere også.

En ting er sikkert. Dersom man bruker benzo i råd med lege må man aldri finne seg på å ruse seg på noe som helst benzo, da de har krysstoleranse og man ødelegger helt ekstremt for seg selv. Føler meg rådvill nå.
Sist endret av Frityrgryta; 6. april 2016 kl. 17:10.