Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 12716
Har fått et tilbud om å ta en hybel på anker studentboliger, men når jeg googler det, og leser om det andre steder, så er det meste veldig negativt.


Er det noen som har vært der, eller bor der, og kan si åssen det er der per dags dato?

Er snakk om en hybel i Storgata.

Håper noen kan svare seriøst, det er til stor hjelp
jamen yolo da.
luni's Avatar
Studentboliger og studentboliger... de tar inn hva som helst, det lukter funky i gangene og er du heldig får du kakerlakker inkludert i leia. Jeg hadde styrt unna og søkt på ordentlig studentleilighet.
Mitt forslag er å holde deg unna. Sikkert fine hybler, men området og folk som holder til der er veldig shabby. Mye narkotikasalg o.l i området, mye innvandrere og uteliggere som lager bråk.

Var i hvertfall slik før.
Hold deg unna, er falleferdig og shabby som bare det.
Hadde en kompis som bodde der tidligere og det så ikke ut hverken i gangene eller inne på "hyblene".

Skal nevnes at dette er ca. 2 år siden nå, men etter hva jeg har hørt så har lite forandra seg de siste årene.

Men om du fyrer så røyker vel 9 av 10 leieboere/studenter som bor der
Trådstarter
Har fått det inntrykket av alt jeg har lest om det, men hadde kanskje et lite håp om at ting hadde bedret seg det siste året..

Setter pris på om noen som bor der nå, eller har vært der i den siste perioden også kan besvare spørsmålet.
Har en kompis som bodde der fram til jul.
Han er av typen som gjerne kan leve med et cm tykt sneiplag på gulvet og syns at oppvasken burde tas max en gang i måneden.

Han flytta ut fordi det var for shabby der.
Jeg har bodd på Anker i mange år, og skal flytte ut nå til sommeren fordi jeg ikke er student lenger. Jeg synes stedets dårlige rykte er sterkt overdrevet. Det er supersentralt, de fleste leilighetene er relativt nyoppussede, nettet er kjapt, strøm er inkludert, og du kan ringe vektere eller vaktmester 24/7 om det er noe.

Som med alle andre bofellesskap/ studenthybler kan det by på problemer å dele kjøkken med andre, så har du råd vil jeg absolutt anbefale en hybel med eget kjøkken og bad (det har jeg).

Hvis du er av typen som besvimer av litt weedlukt i oppgangen nå og da; som har en ekstremt dyr sykkel du er redd for å miste, eller ikke takler synet av en kakerlakk hvert fjerde år- kanskje du heller skal finne deg en hybel på Sogn eller Kringsjå via SiO. Selv kunne jeg aldri tenke meg å bo så langt unna sentrum under studietiden, og jeg kommer til å savne Anker (litt) når jeg flytter .
Trådstarter
Penny^Lane. Takk for respons

Jeg har fått tilbud om hybel med eget kjøkken og bad, i hus 6..
Vet ikke om hus 6 sier deg noe?
Jeg er egentlig bare redd for innbrudd, tåler litt røkelse og en kakerlakk
Skal ikke gå nærmere inn på husnr., da føler jeg like godt at jeg kunne lagt ut navn og bilde .

Men i alle fall, det har aldri skjedd noe innbrudd den tiden jeg har bodd her, så vidt jeg vet. Bare et og annet drap og en voldtekt . Men sånt skjer jo overalt, dessverre.

Om noen skal bryte seg inn hos deg må de komme seg forbi døgnpatruljerende vektere med hund og gjennom tre låste dører.. Og tross alt, dette er Oslo sentrum, ikke Cape Town . Jeg tror du vil trives her. Si fra når det blir innflyttingsfest!
Sist endret av Penny^Lane; 12. juni 2011 kl. 21:14. Grunn: Upassende smileybruk.
Har vært der en del ganger det siste året og bortsett fra at heisene er tagget ned ser jeg ingenting som er galt med stedet. Hyggelige folk som bor der.
Det er ikke bare studenthybler med også hostel. Så du kommer sikkert til å møte mange hyggelige mennesker som er på besøk i norge o.l hvis du er imøtekommende.

Det eneste minusen jeg har er at varmeovnene har en maksgrense på +20*c ( Hvertfall i de leilighetene jeg har vært i).
Ellers har jeg lite negativt å si. Har aldri opplevd at det blir solgt dop åpenbart i nærheten eller noe som helst.
Trådstarter
Penny^Lane og Spelevinken: Takk for oppløftende svar

Jeg fikk veldig inntrykk av at det var slummen av slummen, så takk for det.
Er veldig imøtekommende, så da går det nok bra
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av luni Vis innlegg
Studentboliger og studentboliger... de tar inn hva som helst, det lukter funky i gangene og er du heldig får du kakerlakker inkludert i leia. Jeg hadde styrt unna og søkt på ordentlig studentleilighet.
Vis hele sitatet...
hvaah?

Studentboliger er jo sa ettertraktet som bare pokker. Prisen iforhold til standaren er jo fantastisk god.

Du ma ofte ut med mer enn 4.000kr for kun et rom i en kollektiv. Du far en studentbilog til under den prisen.

EDIT:
Kanskje bare uia (kristiansand) som har en nogenlunde grei standard? Virker sann pa de fleste postene her i traden. Studentboligene i kristiansand ligger foresten i en hoyblokk midt i sentrum og i et par hoyblokker oppe med skolen. Har ikke sett mye "ulumskheter" rundt de boligene der iallefall, ikke mer enn jeg ser ellers rundt i kristiansand uansett.
Sist endret av Bombasa; 12. juni 2011 kl. 21:25.
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sitat av Bombasa Vis innlegg
hvaah?

Studentboliger er jo sa ettertraktet som bare pokker. Prisen iforhold til standaren er jo fantastisk god.

Du ma ofte ut med mer enn 4.000kr for kun et rom i en kollektiv. Du far en studentbilog til under den prisen.

EDIT:
Kanskje bare uia (kristiansand) som har en nogenlunde grei standard? Virker sann pa de fleste postene her i traden. Studentboligene i kristiansand ligger foresten i en hoyblokk midt i sentrum og i et par hoyblokker oppe med skolen. Har ikke sett mye "ulumskheter" rundt de boligene der iallefall, ikke mer enn jeg ser ellers rundt i kristiansand uansett.
Vis hele sitatet...
Anker ligger ikke under studentsamskipnaden (SiO), men privatdrevet. De fleste studentboligene til SiO er helt ålreite.
Selv har jeg bodd i SIB i et år nå og er veldig fornøyd. Det er 15 kvm, men jeg har eget bad og eget kjøkken. Det er ikke stor plass, men det betyr et det mindre å gjøre når en skal vaske opp eller rydde. Jeg er veldig fornøyd med rommet jeg har og kjøkkenet har akkurat blitt totalrenovert.

Nettet også noe er det kjappeste jeg har vært borti og jeg har samme IP som alle andre som er koblet til universitetet sitt nettverk.
Sist endret av sixfeetunder; 12. juni 2011 kl. 21:43.
▼ ... flere år senere ... ▼
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Hvordan er det nå? Høres ikke ut som stedet å bo for en ''fra landet", men høres rimelig greit ut om man liker å spille musikk uten at man må bruke headset. Er det heis i Anker i Storgata? Når det gjelder hva som skrives høres det jo virkelig ikke bra ut, men jeg har ikke sett et eneste bilde og da stiller jeg litt i tvil. SÅ ille kan det jo ikke være.
Jeg har jobbet her og dette er et helt jævlig sted. Narko, prostitusjon, vold, etc. Enkelttilfeller selvfølgelig, men allikevel.
Sist endret av ready to die; 23. juni 2015 kl. 20:05.
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Gjelder det hele gaten? Jeg vet jo at det er nært Oslo S og er klar over drap, prostitusjon, blod i trappeoppganger og spy i heiser... Men jeg får ikke det til å gå opp. Erfaringer fra mennesker som har bodd der sier at utleier er nazi på å følge kjøkken- og korridorregler. Dessuten er det jo 24-timers vakthold der (v/ tilkalling, altså). Og det er snakk om å sette opp mobil politipost. I tillegg er de fleste innleggene jeg finner fra to år tilbake ganske unisone: det er hva du gjør det til. Innleggene før den tid sier at det er som å bo på dynga. Det må jo vitne om framgang? Jeg ser selv i husleiereglene++ at det er relativt strikt. De krever også nå at man har attest fra lærested etter at no' drittfolk gjorde området enda "slummere".
Sist endret av Duckie; 23. juni 2015 kl. 21:45.
Det er snakk om greier som har skjedd inne hos Anker. Du kommer ikke til å dø hvis du bor der, jeg tror det er trygt nok til tross for det jeg nevnte sist, men gjør deg selv en tjeneste å finnet annet sted. Oslo er en fantastisk by, og å binde deg til Anker i et år eller mer vil nok ødelegge mye av den opplevelsen. Jeg har bodd i seks forskjellige leiligheter i Oslo gjennom årene, fire av dem studenthybel/leilighet, og alle er bedre enn hva du får hos Anker. Finn et kollektiv med venner eller noe.
Anker studentboliger har forskjellig kvalitet og standard.

Jeg har vært inni alle de hyblene som håndtverker og installert.

Det er en blanding av forskjellige fugler, og de fleste gidder ikke betale husleia de siste 3mnd slik at når de slutter studiene blir de kastet ut av namsmannen.

Det er en del narkosalg der, Oslo er jo heroin hovedstaden og et gram kokain koster vel 1000kr. Vi fant ofte poser som var gjemt rundt omkring, slik at dersom det ble razzia viste ingen hvem posen tilhørte.

Hyblene som er nybygget som ligger ut mot gata er små men funksjonelle, med et lite tekjøkken med to plater og badekabin. Disse er pene og fine. De andre ville jeg styrt unna, de minnet om et flyktningemottak.

Det var urin i gangene i de hyblene som var "somalia" bydelen smo var i midten av området.

Jeg ville gjene vurdert en av de nye hyblene dersom du er så heldig å få en...
En kompis bodde der en stund, greie hybler. Men følte meg aldri trygg på natterstid der..
Jeg ville aldri bodd der etter at jeg har vært på besøk en del.
Aldri bodd på Anker sine hybler, men har bodd rett rundt hjørnet. Det som folk beskriver med dop salg, kriminalitet, horer etc. - du ser akkurat det samme i Karl Johan.

Bodde i området (mellom Brugata og Hausmannsgate) i et par år. Såklart, er ikke rosenrødt. Men er du trygg med deg selv er det null stress. Er bare overopphetet via media og folk som har dårlig erfaring. Finner du deg en fin hybel er det bare å flytte dit!

Veldig godt kollektiv og du møter folk fra alle kulturer. Om turister overlever klarer du det også. Ikke la deg skremme av området. Jeg vil si at der er like harmfritt som resten av Oslo sentrum.
Treger på at jeg ikke tok noen bilder da jeg jobbet der av brente komfyrer, bål på gulvet og fotavtrykk oppetter veggene.

Nedslitte hybler med hull midt i veggen for telefon, folk som horder og aldri er ryddige.

2% av hyblene så rene og pene ut.

Men så kunne jeg tatt koselige bilder av den nye fasaden og de pene nye hyblene.

Men om en skal bo i Oslo og klare seg som student må en kanskje drive litt på siden av loven?

Jeg sa opp jobben min og gikk på NAV istedenfor og flyttet ut av byen, idag eier jeg nedbetalt leilighet utenfor Oslo, men drar dit ofte hvert år Drømmer om hytte i byen, altså leilighet som jeg bruker som hytte i Oslo. 1 av 5 leiligheter står tomme til hyttebruk i byen.
Sist endret av Tekniker2; 26. juni 2015 kl. 09:32.
har vore på besøk der etpar gonger, virker heilt streit. standarden er jo så som så, det er beliggenheita du betaler for. vil påstå at du ikkje får billigare lokasjon i oslo sentrum. ellers er det som påpeikt før, ikkje farlig område. dealerene og uteliggarane er harmlause om du ikkje er ute etter bråk sjøl, bare vis normal respekt og ikkje bland deg i sakar.

har budd 8 år i oslo i forskjellige bydelar, starta mine første år i oslo sentrum (dog ikkje anker). vil anbefale deg å prøve ei stund, erfaringa og kjennskapen til sentrum ein får er kjekk å ha seinere. så var sentrumskulturen veldig spanande for ein bygdetulling som meg også